Vicdani Ret uygulaması görüşmeye açılıyor

Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Arkadaşlar, hamasi laflarla bu iş olmuyor.o zaman A.İ.H.M. kararlarını kabul etmiyorum, tanımıyorum uluslarası hukuk sözleşmelerini dersiniz olur biter.ayrıca godoman dedikleriniz zaten godomanlığını gösterip ya gitmiyor, ya kendini yurtdışında gösterip dövizle askerlik yapıyor 21 gün, ya da evinin 500 mt ötesinde yapıyor.Zengin ve güçlü için hiç bir zaman durum değişmez zaten.Ama köyünden yuvasından koparıp evinde borçtan elektriği bile kesilmiş, hayatı hiç görememiş, gariban gencecik çocukları ayda 15 lira maaşla, vatan görevidir kutsaldır diye, zorla askere alıp eline silah verip dağlara sürmek, sonra da gözyaşı dökmek daha mantıklıysa bu şekilde devam etsin.o zaman profesyonel orduydu bilmemneydi tartışmalarına da gerek yok.İNSAN HAYATI KUTSALDIR VE HER ŞEYİN ÜZERİNDEDİR.Ayrıca şu an ki askerliğin %90 ının gene askere hizmet olduğunu askerliğini yapan her erkek bilir.İşin gerçeği bedava hizmet elemanıdır birbirimizi kandırmayalım burda.Savaş çıkar seferberlik olur o zaman herkes için geçerli olur zaten kimsenin keyfine bırakmazlar.Ama ülkede demokrasi olduğunu iddia ediyorsak herkesin böyle bir hakkı olması lazım ki, vicdani red karşılığında ücretsiz yapılacak kamu hizmeti herkes için çok daha evladır ve faydalıdır.

HELAL OLSUN SANA TAM YAZACAKLARIMI YAZMIŞSIN , BİRDEN HERKES DELİKANLI KESİLİVERDİ BU VATANDA YAŞAYIPTA HAİN OLMADIĞI SÜRECE KİMSE ASKERLİKTEN KAÇMAZ MERAK ETMEYİN , DEVİR DEĞİŞİYOR SİZ HALA ŞURDA ŞÖYLE ASKERLİK YAPTIK KOMUTAN ARKADAŞA Bİ TOKAT ATTI , BOŞ MAĞARALARI BOMBALADIK diye gururlana gururlana Dünya çapında bir icat yapmış gibi sağa sola anlatın durun.Seferberlik olur , herkes ya seve seve yada biliyorsunuz askere gelmek zorundadır.

Ucuz kahramanlık yapmayın , bu vatanı herkez en az sizin kadar seviyor.Dünya'dan haberiniz yok , vicdani ret bu kadar sorun olsaydı gelişmiş ülkelere "GELİŞMİŞ ÜLKELER" diyemezdik bugüne kadar.Komutanın köpekliğini yapmak vatana hizmetse ben yokum arkadaş.
 
Katılım
20 Mar 2005
Mesajlar
359
yok benim anlamadığım şey. şimdi bi ülke bize savaş açtı. bizi bitli piyadeler mi kurtaracak? ellerindeki 1950 model silahlarla. yoksa asker gazinosunda garsonluk yapan, komutan şöförlüğü yapan, komutan karılarını kuaföre götüren askerler mi? hani savaş olsa askerlerimizin yüzde kaçı savaşta bi işe yarayacak? olay silah kullanmayı öğrenmekse 1 haftada rahat rahat öğrenilir. 15 ay ne için? aylık 15 lira maaşla bedava iş gücünden başka bişey değil. kurtuluş savaşında vicdani ret yoktu çünkü savaş vardı. savaş halindeki kurallarla normal zamandaki kurallar aynı değildir. mesela ben mühendisim. ülkemi de seviyorum. vatan borcumu ülkeme yararlı olarak ödemek istiyorum. bunu ya çay kahve taşıyarak yapabilirim. yada mühendis olarak yapabilirim.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Olayi insanlar vatana ihanet olarak algiliyor. Gonulsuz bir adami zaten askere gonderseniz kaytarmak icin herseyi yapacak. Bu mantik Amerikada en cok gelisti. Askerlik bir meslek. Iyi maas alip duzgun uniforma giyip yapilan bir is.

Bu sekilde ne avantaj saglar.

Taburlarda saga sola kosusturan ne yaptigi belli olmayan yuzlerce asker olmaz.
Size is yaratacam diye askerleri her gun izmarit temizligine gondermezler.
1970 lerden kalma G3 piyade tufeginden , ucuz uniformadan kurtulur adam gibi tecizat kullanilir.
Satsan satilmaz dinazor Reo kamyonlar, Renault 12 TSW ler , Willys Jeep Unimog araclar artik bir zahmet tarih olur.
Bitli piyade diye bir sey kalmaz.

Bu kadar askerin yemegi , ihtiyaci , harcamasi cidden bir kulfet. Her Turk askeri guneydoguda savasmiyorki. Kuzeyde batida binlerce kisilik taburlar var ve teror ile mucadeleye bir faydalari yok.

Devir degisiyor artik , onemli olan asker sayisi degil , kabiliyet yetenegi. Artik meydan savasi yok , sungu tak binlerce asker siperlere kostur yok. Zirhli ve hava kuvvetleri isin cogunu goturuyor. 15 ayda pilot yada tank komutani yetistiremiyeceginize gore.

Ama kesinlikle askerlik yerine kamu hizmeti olmali. Ne sis yansin ne kebap mantigi olmaz.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
vicdanı olan, zaten bu ülkeye ihanet etmez; hizmet eder....
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
vicdani ret hadisesinin en meşhur örneklerinden biri muhammed ali'dir.



görüldüğü üzere 50 sene öncede insani sebeplerle genel teamülün aksine birşeyler düşünüp söyleyenler hain, hilekar, garektersiz ilan ediliyordu.

bu konuların konuşulabilmesini, insani ve vicdani olan her icraatin uygulanabilmesini gönülden destekliyorum.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Olmaz öyle şey, saçma, vatan hainliği.

Her Türk asker doğar.

Vatan borcu namus borcu.

Bugün çağrılsın ben yine gider;

bir tabur askerle birlikte Gelibolu da gece saat 3 te yatağımdan kaldırılıp ot yolmaya giderim.

mesulü olduğum benzinlikte alt devrelerin ot büyümesin mıntıka yapmıyalım diye toprağı benzin ile sulamasını görürüm..

s-4 yazıhanesinde hiç bir işe yaramayan saçma sapan, vakit geçirmek için yapılan yazışmaları 75 mhz işlemcili pc ile yaparım.

gece garaj da ve depo önünde boş silah ile nöbet tutarım yine benim gibi asker doğan bir türk gelip bir şey çalmasın diye.

450 litre depo kapasiteli çekicili reo kamyonun 200 km lik mesafedeki görevine full depo ile gidip, dönerken dönüş yolunda benzini bittiği için varil ile benzin götürürüm.

çakar almaz g-3(*1) ile toplamda iki kere atışa gider 3 er mermi atarım (*2)

ilk okul arkadaşım ünal da çok vatanseverdir, yeterki tekrar çağırsınlar oda gider aslanlar gibi komtan eşlerine saç yapar kuaförde.

dayıoğlumda asker doğan türklerden, oda gerekirse gider tekrar garsonluk yapar aslanlar gibi.

!!11!!1bir!!bir!!!11!!



*1 : aslında g-3 çok kaliteli ve iyi dizaynlı bir piyade tüfeğidir, kötü şöhretinin nedeni bakımsızlık , eskime ve tekrar doldurulan kullanılmış fişeklerdir.
*2 : silah karşıtı bir sevgi pıtırcığı değilim, sivilde askerdekinden daha çok tüfek ve tabanca kullandım ve hala kullanmaktayım. vatanıma karşı ciddi bir savaş tehlikesi olduğunda ordudan silah temin edemesem bile gerekirse kendi tüfeğimle savaşırım. oğlum henüz 7 yaşında, bacak boyu tüfek boyu kadar uzadığında (yaşı önemli değil) onu da yanıma alır savaşırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2011
Mesajlar
44
binlerce şehiti düşünüp vicdanı sızlamadan onlar yaptı öldü ben idip yapmam diyen adamın vicdani retçi olmaktan önce insanlığını düşünmesi gerekir
askerde verilen görev ne olursa olsun bir çatışma ya da savaş sırasında herkes mücadele etmeyecekmi
ayrıca askerde şehit olan kardeşlerimiz askerde bölüğünde patetes soyan saç kesen paspas yapan kardeşlerimiz değilmi
askerde verilen görevlerin hepsi kendi yediğimiz içtiğimiz temizliğimiz için değilmi
yeniden çağrılanlar aslanlar gibi gerekirse ülkeyi savunmak için koşa koşa gerigidecekler,gideceğiz
işin kolayına ve bencilliğine kaçıp vicdani reti ve bedelli askerliği düşünüp "banene ya" demeden önce şehitleri ailelerini ve oğulları ölmüş ailelerin o benzersiz acının içinde dahi;"Vatan sağolsun" demelerinin o tarifsiz mağruriyetini hissetmelerini dilerim
şehit haberlerinde gözü dolmayıp,"vicdanı" sızlamayan bizden değildir
insan değildir
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
destekliyorum...
çıksın vicdani ret ve askerlik meslek haline dönüşsün...
profesyonel askerliğe geçilsin....
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Olmaz öyle şey, saçma, vatan hainliği.

Her Türk asker doğar.

Vatan borcu namus borcu.

Bugün çağrılsın ben yine gider;

bir tabur askerle birlikte Gelibolu da gece saat 3 te yatağımdan kaldırılıp ot yolmaya giderim.

mesulü olduğum benzinlikte alt devrelerin ot büyümesin mıntıka yapmıyalım diye toprağı benzin ile sulamasını görürüm..

s-4 yazıhanesinde hiç bir işe yaramayan saçma sapan, vakit geçirmek için yapılan yazışmaları 75 mhz işlemcili pc ile yaparım.

gece garaj da ve depo önünde boş silah ile nöbet tutarım yine benim gibi asker doğan bir türk gelip bir şey çalmasın diye.

450 litre depo kapasiteli çekicili reo kamyonun 200 km lik mesafedeki görevine full depo ile gidip, dönerken dönüş yolunda benzini bittiği için varil ile benzin götürürüm.

çakar almaz g-3(*1) ile toplamda iki kere atışa gider 3 er mermi atarım (*2)

ilk okul arkadaşım ünal da çok vatanseverdir, yeterki tekrar çağırsınlar oda gider aslanlar gibi komtan eşlerine saç yapar kuaförde.

dayıoğlumda asker doğan türklerden, oda gerekirse gider tekrar garsonluk yapar aslanlar gibi.

!!11!!1bir!!bir!!!11!!



*1 : aslında g-3 çok kaliteli ve iyi dizaynlı bir piyade tüfeğidir, kötü şöhretinin nedeni bakımsızlık , eskime ve tekrar doldurulan kullanılmış fişeklerdir.
*2 : silah karşıtı bir sevgi pıtırcığı değilim, sivilde askerdekinden daha çok tüfek ve tabanca kullandım ve hala kullanmaktayım. vatanıma karşı ciddi bir savaş tehlikesi olduğunda ordudan silah temin edemesem bile gerekirse kendi tüfeğimle savaşırım. oğlum henüz 7 yaşında, bacak boyu tüfek boyu kadar uzadığında (yaşı önemli değil) onu da yanıma alır savaşırım.

Katılıyorum
 
Katılım
4 Eki 2008
Mesajlar
837
mt'de ilk defa çetrefilli bir konun medeni şekilde tartışılması beni gerçekten sevindirdi.
daha önce açılan siyasi başlıklarda an alt seviyeden atışılıyordu kunu hakkında
küfürler uçuşuyordu.
şuana kadar görüş belirten tüm arkadaşların fikirlerine saygı duyuyorum ve teşekkür ediyorum.
demekki istenirse mt'de siyasi konular bile medenice tartışılabiliyormuş.
demokrasi böyle bişey olsa gerek.
esas konuya dönersek,vijdani red olayını savunmasam da konun tartışılması taraftarıyım.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Askeri egitimi herkes almali, herkes vatanini, ailesini ve dolayisiyla kendi canini kurtarmayi ögrenmeli, bu yuzden askerlik şart. Ama 18 ay degil, 15 ay degil. 1 ay herkes isinden askerlik izni alabilir, isveren personelini 1 ay idare edebilir, evli adam 1 ay colugundan cocugundan uzak kalabilir. Hatta sadece erkekler degil bayanlarda askeri egitim almali, en azindan kendini, ailesini savunmayi ogrenmeli.
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Vatana hizmet etmek yalnızca silah tutmak ile yapılmaz. Aslında benim görüşüme göre silah ile hiçbir şeye hizmet edilmez, olsa olsa zarar verilir.

Bugün Türkiye'de vicdani reddini açıklamış olan insanların ne türden haksızlıklara, işkencelere muhatap olduklarını biliyor musunuz? O insanlar yıllarca hapis yatmayı, işkence görmeyi, hayatları boyunca aşağılanmayı, her yıl bir kaç kez göz altına alınmayı ve daha birçok sıkıntı çekmeyi göze alarak veriyorlar vicdani ret kararını. O insanlar çok cesur insanlardır. Vicdani ret bir haktır ve insanların bu hakkı başlarına kötü birşey gelmeksizin kullanabilmesi gerekir. Siz vatana silahtan daha iyi bir yöntem ile hizmet edemeyecekseniz buyrun silah altına girin. Karışan mı var? Yalnız komutanın postalını çok iyi parlattığı için kahraman muamelesi yapamayacağım kimseye, kusuruma bakmayın...

AKP birçok konuda sınıfta kalıyor, tam daha önceki sistem partilerinden hiçbir farkı yok derken böyle birşeyle ortaya çıkıyor, şaşırtıyor. Sezar'ın hakkı Sezar'a, eğer becerebilirlerse ülke tarihinde bir kilometre taşı olur... Gerçi Avrupa Birliği yaklaşık iki ay önce "iki ay içinde çözün" diye bir uyarıda bulunmuştu, konunun hızla gündeme gelme sebebi bu. Yine de, sebep ne olursa olsun cesur bir adım.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
18ayin yarisini kufur ederek gecirip sonra vatan severligi askerlik yapmakla kiyaslayanlar acaba ben cektim sende cekeceksin mantigindalarmi acaba ?
Askerlik yapmak istemeyene devlet para vermeli sonucta bir yigin masraftan kurtuluyor. Mantik hatasi var burda.
Ayrica para ile askerlik yapmaktan kurtulma hakki tanima bu memlekette askerligin bir caza oldugunu itiraf etmekten baska birsey degildir. Kefaletle kurtulabilme hakki veriyorlar sanki.
18 ay yaptin 3 ayi ise yaradi belki ama 15 ay tanamen eziyet, aptal saptal konular ve siddetli bir sindirme politikasi uzerine kurulu gibiydi. Asker degil esir gibiydik resmen . Askerlik vatanini seveni bile vatandan sogutur halden kurtarilmali bir an once , ne yolla olrsa olsun .
Yazilacak cok sey var fakat hepsi hamasi vatan sever fasist ve irkci soylemler arasinda kaybolup gider.
Bu memlekette asil olan tribun dur. Gercekleri kimse duymak ta istemez soylemekte.
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Ordu kendi içinde sosyal bir topluluk kendi içinde kapalı bir devlettir. Her topluluk her devlet gibi onun da her görevi her işi yapan memurlara, işçilere, mühendislere, kuaförlere vs vs herşeye ihtiyacı vardır. Askerlik görevi, ordunun varlığını sağlamak için her türk gencinin yapmak zorunda olduğu ve mümkünse yapmak zorunda kalacağı bir görevdir ve öyle olmalıdır. Size verilen görevin ne olduğu önemli değildir. Bu ülke yıllardır savaş içerisindedir. Etrafımızda tarih boyunca olduğu gibi ordunun güçsüz olmasını bekleyen bir sürü abuk subuk devlet ve adam vardır. Kusura bakmayın ama kimse çıkıp bu çağda artık kimse kimseye savaş açmaz öyle topyekün demeyin. azıcık arkanızı dönerseniz hiç fırsatı kaçırmadan haşırt diye geçirirler adama.

Şu andaki savaş (lafın gelişi savaş, terörle savaş olmaz gerçi de) durumu için de, çıkıp yok bunun yolu odur budur demeyin. Evet bunun çözümü belki siyasidir, belki başka bi şeydir... Ama çözümü ordu bulmaz. Ordu çözüm bulunana kadar, toprağını ve vatanını korumakla görevlidir. Ordu siyasete kafa yormaz.

Askere gidin, hayatı öğrenin bu kadar basit. Size verilen görev berberlikse, bu ordunun berbere yani size ihtiyacı var demektir. Zatan bütçeden alınan pay aslan payı bir de üstüne her tarafı (savaşan kısım hariç orası zaten profesyonel olmalı) ama hizmet kısmını paralı adamlarla doldurursan, boku çıkar o işin.

Unutmayın "Vatanını en çok seven, Görevini en iyi yapandır"

Tarihimiz boyunca savaşçı bir millet olduk. Tarihimiz ufak tefek tek tük askerlerin kahramanlık hikayeleri ile dolu. Mutfakta patates soyan bir asker gaza gelirse bir saldırı anında, elindeki bıçakla çıkar atlar adamın üstüne. Rahat olun siz. Siz biz pek çoğumuz yapmayız belki ama, o garsonluk yapan, kuaförlük yapan hani sizce "bir işe yaramıyor, kullanılıyor ordu tarafından" dediğiniz adamların önemi, en az doğuda çarpışan askerler kadar büyüktür...

17 senem bil fiil ordu içinde geçti, hala da bağlantılarım vardır. Bilerek görerek konuşuyorum...
 
Katılım
3 Eyl 2011
Mesajlar
237
3 ay silah tutan ahmedim mehmedim gidip bir kör kurşuna ölüp şehit oluyorsa.
Ve 3 ay acemi birliğinde eğitim alan ne emeklerle büyütülen ana kuzusunu bir kör kurşuna ölüme yollamaya onların vicdanı el veriyorsa
benim vicdanımda o kadar rahat şekilde gitmemeye el verir.
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
He ya, o yüzden memleket darbe ve muhtıra cenneti...

Darbeleri kesinlikle savunmuyorum. Ancak darbelerin hangi koşullar altında neden yapıldığına lütfen dikkat edelim.
Siyasetin veya siyasetçilerin beğenilmediği için değil, artık siyasi idarenin ülkenin huzur ve bekasını kontrol altına alamadığı için yapılmış darbelerdir.
Ha. bizim ordumuz siyasete müdahele etmez mi? ediyorlar... Etmemeliler..
Zaten yukarda türk ordusu yazmadım. Genel olarak ordu yazdım.... Herşeyin doğru yapıldığını savunmuyorum ben... ama bu durum başka yanlış yapmayı haklı çıkarmaz...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
He ya, o yüzden memleket darbe ve muhtıra cenneti...

o darbelerin yeri ve zamanı yanlışmış be üstadım(!)

geçen sefer dediğin gibi, Mustafa kemal'inki de darbe
netekim paşanınki de darbe....

ve zamanımızda yapılamayan da darbe...

ancak, şünkü, netekim, ve biananaleyh ve fevkalade bir durum ki, o vakit darbeyi isteyip yaptıran da, şu anda istemeyip yaptırtmayan da
aynı eli kanlı katil olan amerika!!!
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Darbeleri kesinlikle savunmuyorum. Ancak darbelerin hangi koşullar altında neden yapıldığına lütfen dikkat edelim.
Siyasetin veya siyasetçilerin beğenilmediği için değil, artık siyasi idarenin ülkenin huzur ve bekasını kontrol altına alamadığı için yapılmış darbelerdir.
Ha. bizim ordumuz siyasete müdahele etmez mi? ediyorlar... Etmemeliler..
Zaten yukarda türk ordusu yazmadım. Genel olarak ordu yazdım.... Herşeyin doğru yapıldığını savunmuyorum ben... ama bu durum başka yanlış yapmayı haklı çıkarmaz...

Doğrudur, hata hata ile telafi edilmez. Yine bu nedenle hangi koşullar altında gerçekleştiğine bakılmaksızın darbe suçtur. Kaldı ki netekim paşamızın açıklamalarından da bildiğimiz üzere darbe koşulları özellikle ve bilerek hazırlanmıştır. Tartışmak bile yersiz.

Tekrarlamak gerekirse, vicdani ret bir haktır. İnsan haklarına uygun hareket etmek ne zamandan beri hata olarak yorumlanıyor? Meraklanmayın, vicdani ret hakkı orduyu zayıflatmaz. İnsanları iradeleri dışında, zorla silah altına alıp, 15 ay köle gibi kullanmak zayıflatır...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

o darbelerin yeri ve zamanı yanlışmış be üstadım(!)

geçen sefer dediğin gibi, Mustafa kemal'inki de darbe
netekim paşanınki de darbe....

ve zamanımızda yapılamayan da darbe...

ancak, şünkü, netekim, ve biananaleyh ve fevkalade bir durum ki, o vakit darbeyi isteyip yaptıran da, şu anda istemeyip yaptırtmayan da
aynı eli kanlı katil olan amerika!!!

Ustam, Atatürk'ün önderliğinde yapılan bir darbe değildi. O dönemde Osmanlı'nın iradesi reddedilerek yeni bir devlet kuruldu. Bu uğurda savaşıldı. Her ne kadar kendimi Kemalist olarak tanımlamasam da Atatürk'ü darbe gibi bir suçla aynı cümlede anmam...
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
Vicdani ret belli şeyleri oturmuş sistematik olarak ilerleyen ülkelerde uzun zamandır uygulanmakta.Ülkemizde uygulansınmı tabiki uygulansın sonuçta İNSAN HAKLARI na giriyor.Ama nasıl uygulanmalı???
Şuan itibari ile gelmesini istemem gelmesinde...
Önce profesyonel askerler yetiştirilir ordu tamamen profesyonel olur askerin görevi sadece askerlik olur sınırları ve dış güçlere karşı korur.
Yemek yapmaz, wc temizlemez, garsonluk komilik yapmaz, komutanın aracını kullanmaz, komutanın çocuğuna ders vermez kısacası askerlik dışında iş yapmaz.
İşte bu şeklilde bir ordu kurulduğunda bu tip geri planda kalan işleri ve kamuda olan işleri din politika inanç gibi nedenlerden dolayı askerlik yapmayanlara kamu görevi olarak verilebilir.
Ki doktor öğretmen terzi oto tamircisi vs mesleği ne ise bunu devleti için yaralı bir şekilde kullanması bu vatanımız için daha yararlı olacağı inancındayım.Bu şekilde terörle sadece uzaman askerler ilgeleneceği için daha az şehit vericez ve yetiştirdiğimiz gencecik insanlar ( terörle mücadeleyi bilmeyen hayatında dağa çıkmamış kısa bir eğitimden sonra terörle mücadeleye gönderilen askerlerimiz) serseri bir kurşunla sehit olmaycak ve bu insanlar kendi uzmanlık alanlarında hizmet vererek ülkemize daha faydalı olucaklardır.Vicdani redi kabul edenlerede vatan hayini gözüyle bakmayalım Allah korusun herhangi bir savaşta ülkemizde savaştan kaçıcak insan olucağını sanmıyorum.
vatanını en çok seven görevini en iyi yapandır...bence bu söz herşeyi açıklıyor zaten.

.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst