Uzun ömürlü yeri iyi tutan lastik önerisi ?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Nis 2019
Mesajlar
22
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aklımda supercorsa sp ve rosso 3 var sizce hangisini tercih etmeliyim. veya öneriniz varsa açığım :king:

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:28 ----------

michelin power rsde olabilir ?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ben pilot road4 kullanıyorum. Daha tutuşta bir problem yaşamadım. Ebat değiştireceğin için virajlar daha farklı gelecektir. Lastik basınçlarını kendini göre ayarlaman gerekecek.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Uzun ömürlü demişsiniz ancak bunlar uzun ömürlü lastikler değil. Kaliteli, iyi tutunan, sağlam ama genel anlamda kısa ömürlü lastikler. Genel olarak ömür/iyi tutunma ters orantılıdır.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
yollarımız iyi olsa. gidip sert hamurlu lastik alırsın. uzun ömürlü olur yol tutuşu da iyi olur. ama kiraç taşından yol yapıldığı için bizim ülkemizde uzun ömürlü iyi tutan lastik yok
 
Katılım
16 Eki 2018
Mesajlar
507
Ben pilot road4 kullanıyorum. Daha tutuşta bir problem yaşamadım. Ebat değiştireceğin için virajlar daha farklı gelecektir. Lastik basınçlarını kendini göre ayarlaman gerekecek.

üstadım ben de pilot road 4 gt kullanıyorum. ancak özellikle motor soğukken (sıcakta da yapıyor ama daha az) virajda biraz olsun gaz açayım anında arkadan kayıyor.. lastik üretim tarihi itibariyle daha yeni sayılır. 2 yıl önce üretilmiş ve 12 bin km dir motosikletin üzerinde.. virajlarda kaymaktan kastım diyelim ki keskin bir viraja geldiniz ve bir yola bağlantı yapacaksınız.. hızın 5 e 10 a düştüğü noktalardan bahsediyorum. yola bağlanırken biraz açınca gazı hemen sarmaya başlıyor ve tehlike yaşatıyor.. (basınçlar fabrika verisinden 1 psi daha fazla basıyorum. ve elbette lastik soğukken kontrol ediyorum.. nedeni ne olabilir acaba..
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
üstadım ben de pilot road 4 gt kullanıyorum. ancak özellikle motor soğukken (sıcakta da yapıyor ama daha az) virajda biraz olsun gaz açayım anında arkadan kayıyor.. lastik üretim tarihi itibariyle daha yeni sayılır. 2 yıl önce üretilmiş ve 12 bin km dir motosikletin üzerinde.. virajlarda kaymaktan kastım diyelim ki keskin bir viraja geldiniz ve bir yola bağlantı yapacaksınız.. hızın 5 e 10 a düştüğü noktalardan bahsediyorum. yola bağlanırken biraz açınca gazı hemen sarmaya başlıyor ve tehlike yaşatıyor.. (basınçlar fabrika verisinden 1 psi daha fazla basıyorum. ve elbette lastik soğukken kontrol ediyorum.. nedeni ne olabilir acaba..

Benim motor Mt-25, lastik ebatlarımda farklı ama 5-10km'de öyle yaptığına şahit olmadım. Lakin tork eğrileri farklı olduğundan lastik dediğin gibi yapsa bile benim motor onu yapacak beceriye sahip değil :) Kusura bakma ama yardımcı olamayacağım bu konu ile ilgili.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
supercorsa sp pist lastiği değil mi, pek de uzun ömürlü olmaz diye düşünüyorum.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Michelen pr4 iyidir. Ortası sert yanları yumuşaktır ( çift hamur) . 10 bin km oldu daha gözle görünür aşınma yok. En az 15 bin daha gider.
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
son2 motorumdada rosso 3 kullandım fazlasıyla memnun kaldım. Islak kuru performansı rosso 2 ye göre arttırılmış ve ömrüde arttırılmış deniyor.
 
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
578
Bahsettiğiniz durum, motor soğukken, otomatik jikle devrede, hava/gaz karîişımı zengin, buda silindirde yanma esnasındsa piston sonuna kadar itiliyor demek. Türkce terimini bilmiyorum, ama almancada langhuber etkisi yaratıyor, yani gt motorun aksine piston itilerek daha uzun bir yll alıyor.Yani motor daha torklu çalışıyor. Yeni bmw motorlarına bakmadım, eski bmw motorları hep langhuber'di. Gazı saldıktan sonra, devir düşerken, motor hala itiş sağlıyor. Birde, düşük hızda orta devirlerde tork en etkinken, otomatik jikle, zengin karışım dahada uzun süreli torka sebep oluyor, olabilir. Motorsikletin açısıda yana yattıkca badanaj ehtimali yükseliyor. Tabi, birde lastik tipi, durumu ve basıncı bunu dahada tetikliyor olabilir.
Soğuk motorda, jikle devredeyken, motor gücü farklı davrandığından, gazı sakin ve daha dikkatlı kullanmakda fayda var.
Birde lastik hava basıncını lastikcide motorun üzerine otururken baktırın. Lastik en uygun şekilde yola oturması gerek. Lastikci bilir. Önerilenle, gereken hava basıncı farklı çıkabilir. Gereken havayı uygulayın. Tekeriniz düz bassın.
üstadım ben de pilot road 4 gt kullanıyorum. ancak özellikle motor soğukken (sıcakta da yapıyor ama daha az) virajda biraz olsun gaz açayım anında arkadan kayıyor.. lastik üretim tarihi itibariyle daha yeni sayılır. 2 yıl önce üretilmiş ve 12 bin km dir motosikletin üzerinde.. virajlarda kaymaktan kastım diyelim ki keskin bir viraja geldiniz ve bir yola bağlantı yapacaksınız.. hızın 5 e 10 a düştüğü noktalardan bahsediyorum. yola bağlanırken biraz açınca gazı hemen sarmaya başlıyor ve tehlike yaşatıyor.. (basınçlar fabrika verisinden 1 psi daha fazla basıyorum. ve elbette lastik soğukken kontrol ediyorum.. nedeni ne olabilir acaba..
 
Katılım
15 May 2016
Mesajlar
1,960
Uzun ömür için yol serilerine bakman lazım onlar süpersport lastikler.
Michelin Pilot Road 4-5 ya da Pirelli Angel GT-ST
 
Katılım
12 Ağu 2017
Mesajlar
349
İkisini de kullanmadım, deneyimim yok fakat supercorsa bildiğim kadarıyla daha yumuşak ve piste daha uygun bir lastik. Kullanım amacınız sadece pist ise supercorsa daha mantıklı ama aynı zamanda yol da yapacağım derseniz rosso 3 daha mantıklı. Nedeni ise şu: bildiğiniz gibi pist asfaltı normal asfalta göre daha farklı bileşenlerden oluşuyor. Bu bileşenler yol tutuşunu arttırıyor fakat bu da aynı zamanda daha fazla yıpranma demek. Sürtünme kuvvetinin fazla olması ise lastik çalışma sıcaklığının ve basıncının artması demek. Dolayısıyla pist lastiği daha yüksek sıcaklıklarda çalışacak hamur özelliğine (silika oranına) sahip. Bu lastikle ülkemizin müthiş(!) yollarına çıkarsanız büyük ihtimalle düşük sıcaklıktan dolayı yol tutuşunuz azalacak ve bol bol kaymalar yaşayacaksınız. Bu nedenle yolda kullanacağım ama ara ara da pist yaparım deseniz bile rosso 3 daha mantıklı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst