Uyduruk kamera aparatı ile başarılı sonuç :)

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Geçtiğimiz Pazar gün bir tura çıkmış ve 424 km'lik Kafa Dağıtma Turu başlığıyla konu açmıştım. Bu yolculuğun ilk 39 kilometresinde Türk usulü yöntemle video çekimi yaptım :)

Navigasyon cihazımın vakumlu aparatına güvenemeyip, aleti asla aparat ile kullanmadım motorda. Ama artık yedeğe çıkardığım miyadını doldurmak üzere olan fotoğraf makinamı riske attım ve şöyle bir deneme yapmaya karar verdim:

motocam2.jpg


Daha önce vakumun depoya mükemmel yapıştığını test etmiş ama gene de navigasyonu kullanmaya cesaret edememiştim. Vakumun kurtularak makinanın asfaltta 50 takla atmasını ve onlarca arabanın üstünden geçmesini göze alarak bu denemeyi yaptım nedense :) Düşseydi makinadan çok aparata üzülürdüm.

Olay bundan ibaret:

motocam1.jpg


Yolculuğun ilk 39 km'si 24 dakika sürmüş. Videoyu kısalttım. Bir kısmını izleyerek uygulamanın sonucunu görebilirsiniz :)

Video için TIKLAYIN. İlk 30 saniyede güneşin karşıdan gelmesi görüntüyü bozuyor ama ilk virajdan sonrası fena değil. Videonun kalitesini düşürünce tutukluk var gibi oluyor ama idare eder.

Bunu niye yaptım? Hiiç, çocukça bir deneme işte :)

Çok bir matah olmadığı için konuyu Kendin Yap bölümüne açmadım.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Vayyy abim benim,belediye mazgallarından ve telefon kapaklarının olduğu dairelerden slolom yaparak geçişler güzel olmuş...:)

Video olarak gerçekten güzel olmuş...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Beğeni için sağolun arkadaşlar.

m.şanveren, 2 sene önce "acı" bir tecrübem olduğu için o yerdeki zımbırtılardan fena tırsarım da :mrgreen: Gerçi o zaman hızım daha düşük ama yerler ıslaktı.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Büyük cesaret o vantuzlara benim hiç güvenesim gelmiyor bir iki defa navigasyonumu son anda havada yakalayınca güvenim daha da sarsıldı.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
bende aynı aparatla video çekimi yapıyorum,telefonumun kamerasını kullanıyorum bu arada... Bende vantuzlara güvenmiyordum,ama şuana kadar bir kaza yaşamadım! Üstelik ben aparatı motorun camının iç kısmına yapıştırıyor ve hem telefonu hemde o aparatı misinayla sabit bir yere bağlıyorum!!! Düşse bile,en azından yere düşmeyecek...
Denemenizde fayda var,kafanız rahat olur :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:27 ----------

video çekimini nerde ve saat kaçta yaptınız??
hiç trafik yok!!! insan yok!!!
bizim burda nerdeee....(İSTANBUL...)
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Büyük cesaret o vantuzlara benim hiç güvenesim gelmiyor bir iki defa navigasyonumu son anda havada yakalayınca güvenim daha da sarsıldı.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

Ben de belirttiğim gibi güvenemiyordum. Denedim oldu.
Kimseye ben yaptım, siz de yapın demiyorum. Risklidir :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:47 ----------

video çekimini nerde ve saat kaçta yaptınız??
hiç trafik yok!!! insan yok!!!
bizim burda nerdeee....(İSTANBUL...)

Pazar sabahı 08:00'de yola çıktığım ilk anlar. O yol Konya Yolu'dur, başlangıç noktamdan az ileride otogar (AŞTİ) vardır ve o bölgede muazzam trafik sıkışıklığı olur genelde.
Pazar günü ve sabah olması nedeniyle o anlarda öyleydi.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:50 ----------

Yahu belirtmeyi unutmuşum.

Video çekimi yapan ve rüzgar yüzünden rahatsız edici ses dinletip kafa ütüleyen arkadaşlar. :mrgreen:

Kameranızın mikrofon kısmına ufak bir bant parçası yapıştırın. Böylece kulak tırmalayıcı rüzgar sesi alınmıyor ama diğer tüm sesler kaydediliyor.
 
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
Videon güzel olmuş eline sağlık ama aslında şöyle iki üç motor önünde olsa daha zevkli olurdu kanatimce.

Vantuz olayına gelince ben navigasyonumu düşürdüm şehiriçinde 20 km/h ile sonuçta bişey olmadı ama bir iple bağlasan hiç olmazsa yere düşmez.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Videon güzel olmuş eline sağlık ama aslında şöyle iki üç motor önünde olsa daha zevkli olurdu kanatimce.

Vantuz olayına gelince ben navigasyonumu düşürdüm şehiriçinde 20 km/h ile sonuçta bişey olmadı ama bir iple bağlasan hiç olmazsa yere düşmez.

Sağolasın Hay.alper.est,
Dediğin gibi önde motorlar harika olurdu ama yalnızdım yolda :)
İp ile bir yere bağlamak aklıma gelmedi. Olabilirdi, risk azalırdı hiç olmazsa.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
147
way be levent abi gerçekten iyi geziyorsun ha :mrgreen: sna bi eşlik edemedim ya şimdiye kadar ona yanıyorum :pr:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
way be levent abi gerçekten iyi geziyorsun ha :mrgreen: sna bi eşlik edemedim ya şimdiye kadar ona yanıyorum :pr:

Sen şu ehliyet işini hallet gerisi kolay. Önümüzdeki ilk sınava girmiyorsan bir daha motorunla yanıma yaklaşma ona göre :king:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motocam2.jpg


motocam1.jpg

Bunu niye yaptım? Hiiç, çocukça bir deneme işte :)

Çok bir matah olmadığı için konuyu Kendin Yap bölümüne açmadım.

hiç de cocukça bir deneme değil,aksine desteklenmesi gereken bir çabadır,tebrik ediyorum
Vhold veya Gopro gibi pahalı ve sadece motosiklet üzerinde kullanılabilen kameralar yerine alternatif çözümler üretmek gerek.
900-1000 Tl verip sadece motosiklet gezilerimizi çekeceğimiz kameraların ucuz ve kaliteli alternatiflerini muhakkak bulmak zorundayız.
ben de iki ayrı kamera denemesi yaptım.
Biri anahtarlık kamera dedikleri basit bir kamera,
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-kamera-fotograf-video-kamera-gizli-kamera-anahtarlik-kamera-toptan-fiyattan-bile-ucuz-son-4-adet-4-adet-a-28934987/detay?
bunda aldığım görüntülerin bir örneği

http://www.vimeo.com/10820995

anahtarlık kameranın boyutları küçük olduğu için bununla ciddi ciddi oynayanlar var :)

http://www.chucklohr.com/808/#SystemMode

Ayrıca Toshiba camileo S10 kamerayı kaskıma bantla monte edip kullandım ve oldukça kaliteli HD görüntüler çektim.
http://www.vimeo.com/12895442
Bu çekimde benim de yaptığım çekim hataları var,örneğin 1080X720 HD çekimde görüntü zaman zaman donuklaşabiliyor,aksiyon çekimlerde daha düşük çözünürlük kullanılması daha doğru olacak.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Savaş hocam, sizin çekimler daha güzel olmuş o 19 liralık makinayla. Aslından bunlardan kulanmak çok daha mantıklı, hem montajı kolay olur, hem 8 GB hafıza kartı destekliyor ve 3,5 saat batarya süresi var. Harika :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
758
hiç de cocukça bir deneme değil,aksine desteklenmesi gereken bir çabadır,tebrik ediyorum
Vhold veya Gopro gibi pahalı ve sadece motosiklet üzerinde kullanılabilen kameralar yerine alternatif çözümler üretmek gerek.
900-1000 Tl verip sadece motosiklet gezilerimizi çekeceğimiz kameraların ucuz ve kaliteli alternatiflerini muhakkak bulmak zorundayız.
ben de iki ayrı kamera denemesi yaptım.
Biri anahtarlık kamera dedikleri basit bir kamera,
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-kamera-fotograf-video-kamera-gizli-kamera-anahtarlik-kamera-toptan-fiyattan-bile-ucuz-son-4-adet-4-adet-a-28934987/detay?
bunda aldığım görüntülerin bir örneği

http://www.vimeo.com/10820995

anahtarlık kameranın boyutları küçük olduğu için bununla ciddi ciddi oynayanlar var :)

http://www.chucklohr.com/808/#SystemMode

Ayrıca Toshiba camileo S10 kamerayı kaskıma bantla monte edip kullandım ve oldukça kaliteli HD görüntüler çektim.
http://www.vimeo.com/12895442
Bu çekimde benim de yaptığım çekim hataları var,örneğin 1080X720 HD çekimde görüntü zaman zaman donuklaşabiliyor,aksiyon çekimlerde daha düşük çözünürlük kullanılması daha doğru olacak.

Bunu deneyebilirim işte. Çok maliyetli de gözükmüyor. Kask kamerasına 50 60 dolar vermekten iyidir.
Ayrıca usta, şunu da belirtemeden edemeyeceğim. "Geçiosun maaalleden atiosun havacıları" : )
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bunu deneyebilirim işte. Çok maliyetli de gözükmüyor. Kask kamerasına 50 60 dolar vermekten iyidir.
Ayrıca usta, şunu da belirtemeden edemeyeceğim. "Geçiosun maaalleden atiosun havacıları" : )

o yanından geçtiğimiz roman mahallesidir,bizim ömerle gırgırına takılırız oradan geçerken
"Abe geçersin maleden,atarsın havacıkları" diye.

50-60 dolarlık kask kameralarına para vermek boşunadır.
görüntü kalitesi anahtarlık kameradan daha iyi değil.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:50 ----------

Savaş hocam, sizin çekimler daha güzel olmuş o 19 liralık makinayla. Aslından bunlardan kulanmak çok daha mantıklı, hem montajı kolay olur, hem 8 GB hafıza kartı destekliyor ve 3,5 saat batarya süresi var. Harika :cat:
o batarya süresine aldanma maksimum 1-1,5 saat çeker.
en doğrusu ayrı bir batarya alıp paralel bağlantı yapmaktır.
Görüntü kalitesi gerçekten fena değil,ben gece vakti bu kamera ile kına gecesinin tamamını çektim.micro SD kart dolunca bilgisayara aktardım,ikinci kez
kayda geçtim.Herhangi bir video kameranın kaydı kadar oldu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:52 ----------

bu da benim HD çekimler için kullandığım kamera
piyasada 250-350 aralığında satılıyor
ben Kipadan 12 taksitle almıştım

biçimi kaskın sol tarafına monte etmeye uygun.Aynı zamanda 8 MP fotoğraf çekebiliyor ve kayıt süresi gayet iyi Li on pil ile 2 saat HD çekim yapabiliyor.



bu da başka bir örnek video
http://www.vimeo.com/13580205

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:00 ----------

video da HD kesinlikle çok iyi sonuçlar veriyor.Yıllarca SVGA veya VGA ile boşuna uğraşmışız
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
HD videonun kalitesi gerçekten mükemmel ve çekim de mükemmel olmuş (kompozisyon olarak)

Diğer kamera için 1 - 1,5 saat batarya ömrü bile çok iyi. Ben bundan alıyorum bir tane. Gezilerimde çok az fotoğraf çekiyorum ama bununla bol video çekerim bundan sonra :)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ulem ben Turkiye'yi özlemisim.:pale:
Oyle transa girdim videolara bakarken.:pr:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Ulem ben Turkiye'yi özlemisim.:pale:
Oyle transa girdim videolara bakarken.:pr:

Dur sen dur, ben o 19 liralık makinayı çok görmüştüm ama bu iş için kullanmayı hiç düşünmemiştim. Yapıştır motorun bir yerine gazla gitsin yahu :)

Bir Karadeniz (Melenağzı - Akçakoca) gezisi yapayım inşallah ta güzel manzaralı videolar ekliyeyim sırf senin için.

Bak foto çekmek için durmuyorum ama videolar çekiyorum hiç üşenmeden :)
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Dur sen dur, ben o 19 liralık makinayı çok görmüştüm ama bu iş için kullanmayı hiç düşünmemiştim. Yapıştır motorun bir yerine gazla gitsin yahu :)

Bir Karadeniz (Melenağzı - Akçakoca) gezisi yapayım inşallah ta güzel manzaralı videolar ekliyeyim sırf senin için.

Bak foto çekmek için durmuyorum ama videolar çekiyorum hiç üşenmeden :)

:cat::thumleft::thumleft:

Gormedigin kamerasi olmus....:cherry:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Yahu mesleğim gereği yıllardır çeşitli kameralarım oldu, hatta şu kasete kaydedenlerden bile. Ama emin ol kendim ile ilgili doğru düzgün çekimlerim hiç olmamıştır. Resim çekilmeyi falan sevmiyorum yada bilmiyormuyum nedir abi. Eş dost çeşitli nedenlerle fotoğrafımı çekmese emin ol düzgün bir foto albümüm bile olmazdı. Gerçi halen öyle, albümüm albüm sayılmaz bile, en son vesikalığımı 4 yıl önce falan çektirmişim düşün işte.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst