TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Haz 2012
Mesajlar
6
HSYNCLS
kardeşim motor dış görüntü olarak bakımlı gibi duruyor anlamıyorsan servise yada anlayan bi tamirciye götür motoruna bi baktır buradan ne desek boş
ben en önemlisi motor kısmı çünki motor parçaları sık değişmeyen pahalı parçalardır.
RTR 150 genel olarak harika bir motor güzel bakılırsa.İşin aslı hor kullanılmıssa tvs honda yamaha farketmez sonuçta hırpalanmış hırpalanmıştır vitesi kullanmasını bilmeyen adam hangi motora binerse binsin şanzumanı bitirir.Motoru ısıtmadan son gaz çıkıp giden adam silindiri yer.
Öyle öküz adamlar var ki motor çalışmaz olana kadar biniyor herif bu adamın motoru 3000 km de olsa ne yazar ki

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

SUBAB KARBÜRATÖR HAVA AYARI

TVS ci kardeşlerim aşık olarak aldığım motoru kendine usta diyen adamlar tarafından düne kadar hep bi ezik aşkla bindim ama dün kafayı bozup kendim ustalık yaptım motora bi daha aşık oldum

Nasıl mı?
Motoru ilk aldık bi şakırtı bi zangırtı var aldığım adama dedim ki ya bu sesler ne?
Usta rahat çalışsın motor diye bu şekilde ayarladı dedi
Bende servise gidip bide kendim sordum bu motorlarda normal diyip işin içinden çıktı
Geçenlerde motordan metali metale vurunca cıkan ses gibi ses duyuluyordu tekrar servise gittim herif bi subab ayarı yaptı bide gergi otomatigine tornavida soktu bende sanıyorum ki otomatiğin içinden ayar yapıyor :D
Bindi bi geri geldi bu motorlar böyle sesi kulak arkası edecen dedi
Kafam attı takımları aldım Söktüm ne varsa Volanı hafifi hafif çevirip subabları parmagımla konrol ettim baktim ki bi noktada subab aralarında boşluk var parmağımla vurunca çıt çıt ses çıkarıyor çok sıkmadan aralık kapanacak kadar sıktım sabitledim.
Gergi otomati değişmesi lazım demişti usta bide onu söktüm içinde bi halt yok bi yay bide çubuk var bunun neresi bozulurki temizledim onuda geri taktım
Sonuç mu mükemmel bişey oldu yaw ne şıkırtı ne bi metal sesi fısır fısır çalışıyor onu hallettik

Birde Motorda sanki kararsız bir çalıma var gibiydi 6000 7000 devirlerde giderken motorda bi ınlama vardı
Tabi servis bunada normal dedi
Karbüratörü bi temizlim dedim söktük içnde biraz tortu vardı temizledik taktık tepsinde bide diyafram var baktım geri kapattım hindistanlıların karbüratörün altında bi yeri ayarladığını görmüştüm hava ayarıymış youtubede videosu var onuda izledim bide ben ayarladım
Forumda analatanlar hava ayar vidasını tam sıkıp 2.5 3.5 tur rası alacak demişler
Motoru rolantiden 3000 devire ayarladım Hava ayarınıda devir saati sabit duracak şekilde bi ayarladım
Rolanti vidasını gevsetip 1000 den sonraki cızgıye getirdim sogukken cızgının yarı gerisine ısınınca cizginin yarı ilerisinde duruyor bu normal oldu şimdi gaza fazla basmana bile gerek yok dokanıver geri yaslıyor merek devir saati çılgın gibi ilerliyr artık

Anlayan ustalar varsa yanlış yaptığım yer varsa söylesin ben gayet memnun oldum hastasıyım bu motorun artık aşkım ezik değil tam

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

Kardeşim sen ne diye arıyon bilmiyom ama cg dişlisi diye sorarsan bulursun yalnız dişliyi sabit tutan biparça var ya onu orjinal dişlidekini söküp takarasan dişli şıkırdama yapmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------

TVS DİŞLİ VİTES ARALARI

Arkadaşlar TVS ön dişli orjinalde 13T arka dişli Orjinalde 44T dir Fabrika verisi Top speed 118KM/s dir
Max güç 8500d/d da açığa cıkmaktadır Max Tork ise 6000d/d dır
Rüzgarın direnci 70km/s ten sonra sertleşir Zaten 5. vites 6000 d/d la giderken 70 le gidiliyor
5. viteste iken
4000 d/d 54 km/s
6000 d/d 70 km/s
7000 d/d 90 km/s
8000 d/d 105 km/s
9000 d/d 120 km/s

14T dişlide 7000d/d da 100 le gidiyor motor
Ama şunu gördüm motorun gücü kasaya göre ayarlandığı için yine motor son gazlarda 120 lerde seyir ediyor yalnız devir düşük oluyor rampalarda normalde vitesdüşülmeyecek yerde vites düşmen gerekiyor bide 2 kişiyle dahada çekiş azalıyor
Yani acceralasyon (hızlanma) dan alıp top speed (son hız) a vermiş oluyorsun

Kısaca bu motoru son hızlarda kullanmak istiyorsan yakıt önemli değil diyorsan ön 14T yap
Yok ben şehir içinde tıtın sakin binecem bağırtma alayına karşıyım rampada sıkıntı olmasın diyorsan 13t ile yola devam

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------



göstergeceki 0-60 km hızlanmayı ölçen sayıcı nasıl çalışıyor


0-60 gösteren menüye gel diğer tuşa basılı tut orayı resetle altta 9,9 sn yazacak Bas gaza devam et yoluna alttaki saniye o-60 a kaç saniyede çıktıysan kaydedecek

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------

Motoru 120 den sonra kafa sallayan varmı ya? 110lardada yapıyor bazen. nedendir acaba? amartisör ayarı aynı lastik aynı arkada çanta vs hiç birşey yok.

Bu motorlara niye bu kadar eziyet ediyorsunuz anlamıyorum
Ya kaçla gitmek istiyorsan önce ona karar ver ondan sonra motor al
Fabrika sana son hız olarak 118 tavsiye etmis lastiği ona göre motoru ona göre donanım aksamları ona göre ayarlamış kendini niye parçalıyorsun

Kafa sallıyor derken tekerden gelen bi sallantıdan mı yoksa titreşimden gelen bi sallatıdan mı bahsediyorsun
Anahtarın altında rtr yazan bi kapak var oraları sök altındaki civataları iyice bi sık sonra kafayı elinle sallamaya calıs bi bak nerden kaynaklı bişey olduğuna kafayı sök sıkılacak ne kadar vida civata varsa hepsini sık kırıp parca var mı kontrol et
Sarsıntı teker ve amartisörden geliyorsa lastiğin ok yönünü kontrol et doğruysa lastik janta dengeli oturmusmu onu kontrol et
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Nis 2013
Mesajlar
182
Mutlaka baktıracağım zaten adamı arayıp konusacağım nasıl kullanmıs ne oarak bınmıs falan bakımı hherseyını sorucam.
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
HSYNCLS
kardeşim motor dış görüntü olarak bakımlı gibi duruyor anlamıyorsan servise yada anlayan bi tamirciye götür motoruna bi baktır buradan ne desek boş
ben en önemlisi motor kısmı çünki motor parçaları sık değişmeyen pahalı parçalardır.
RTR 150 genel olarak harika bir motor güzel bakılırsa.İşin aslı hor kullanılmıssa tvs honda yamaha farketmez sonuçta hırpalanmış hırpalanmıştır vitesi kullanmasını bilmeyen adam hangi motora binerse binsin şanzumanı bitirir.Motoru ısıtmadan son gaz çıkıp giden adam silindiri yer.
Öyle öküz adamlar var ki motor çalışmaz olana kadar biniyor herif bu adamın motoru 3000 km de olsa ne yazar ki

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

SUBAB KARBÜRATÖR HAVA AYARI

TVS ci kardeşlerim aşık olarak aldığım motoru kendine usta diyen adamlar tarafından düne kadar hep bi ezik aşkla bindim ama dün kafayı bozup kendim ustalık yaptım motora bi daha aşık oldum

Nasıl mı?
Motoru ilk aldık bi şakırtı bi zangırtı var aldığım adama dedim ki ya bu sesler ne?
Usta rahat çalışsın motor diye bu şekilde ayarladı dedi
Bende servise gidip bide kendim sordum bu motorlarda normal diyip işin içinden çıktı
Geçenlerde motordan metali metale vurunca cıkan ses gibi ses duyuluyordu tekrar servise gittim herif bi subab ayarı yaptı bide gergi otomatigine tornavida soktu bende sanıyorum ki otomatiğin içinden ayar yapıyor :D
Bindi bi geri geldi bu motorlar böyle sesi kulak arkası edecen dedi
Kafam attı takımları aldım Söktüm ne varsa Volanı hafifi hafif çevirip subabları parmagımla konrol ettim baktim ki bi noktada subab aralarında boşluk var parmağımla vurunca çıt çıt ses çıkarıyor çok sıkmadan aralık kapanacak kadar sıktım sabitledim.
Gergi otomati değişmesi lazım demişti usta bide onu söktüm içinde bi halt yok bi yay bide çubuk var bunun neresi bozulurki temizledim onuda geri taktım
Sonuç mu mükemmel bişey oldu yaw ne şıkırtı ne bi metal sesi fısır fısır çalışıyor onu hallettik

Birde Motorda sanki kararsız bir çalıma var gibiydi 6000 7000 devirlerde giderken motorda bi ınlama vardı
Tabi servis bunada normal dedi
Karbüratörü bi temizlim dedim söktük içnde biraz tortu vardı temizledik taktık tepsinde bide diyafram var baktım geri kapattım hindistanlıların karbüratörün altında bi yeri ayarladığını görmüştüm hava ayarıymış youtubede videosu var onuda izledim bide ben ayarladım
Forumda analatanlar hava ayar vidasını tam sıkıp 2.5 3.5 tur rası alacak demişler
Motoru rolantiden 3000 devire ayarladım Hava ayarınıda devir saati sabit duracak şekilde bi ayarladım
Rolanti vidasını gevsetip 1000 den sonraki cızgıye getirdim sogukken cızgının yarı gerisine ısınınca cizginin yarı ilerisinde duruyor bu normal oldu şimdi gaza fazla basmana bile gerek yok dokanıver geri yaslıyor merek devir saati çılgın gibi ilerliyr artık

Anlayan ustalar varsa yanlış yaptığım yer varsa söylesin ben gayet memnun oldum hastasıyım bu motorun artık aşkım ezik değil tam

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

Kardeşim sen ne diye arıyon bilmiyom ama cg dişlisi diye sorarsan bulursun yalnız dişliyi sabit tutan biparça var ya onu orjinal dişlidekini söküp takarasan dişli şıkırdama yapmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------

TVS DİŞLİ VİTES ARALARI

Arkadaşlar TVS ön dişli orjinalde 13T arka dişli Orjinalde 44T dir Fabrika verisi Top speed 118KM/s dir
Max güç 8500d/d da açığa cıkmaktadır Max Tork ise 6000d/d dır
Rüzgarın direnci 70km/s ten sonra sertleşir Zaten 5. vites 6000 d/d la giderken 70 le gidiliyor
5. viteste iken
4000 d/d 54 km/s
6000 d/d 70 km/s
7000 d/d 90 km/s
8000 d/d 105 km/s
9000 d/d 120 km/s

14T dişlide 7000d/d da 100 le gidiyor motor
Ama şunu gördüm motorun gücü kasaya göre ayarlandığı için yine motor son gazlarda 120 lerde seyir ediyor yalnız devir düşük oluyor rampalarda normalde vitesdüşülmeyecek yerde vites düşmen gerekiyor bide 2 kişiyle dahada çekiş azalıyor
Yani acceralasyon (hızlanma) dan alıp top speed (son hız) a vermiş oluyorsun

Kısaca bu motoru son hızlarda kullanmak istiyorsan yakıt önemli değil diyorsan ön 14T yap
Yok ben şehir içinde tıtın sakin binecem bağırtma alayına karşıyım rampada sıkıntı olmasın diyorsan 13t ile yola devam

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------



0-60 gösteren menüye gel diğer tuşa basılı tut orayı resetle altta 9,9 sn yazacak Bas gaza devam et yoluna alttaki saniye o-60 a kaç saniyede çıktıysan kaydedecek

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------



Bu motorlara niye bu kadar eziyet ediyorsunuz anlamıyorum
Ya kaçla gitmek istiyorsan önce ona karar ver ondan sonra motor al
Fabrika sana son hız olarak 118 tavsiye etmis lastiği ona göre motoru ona göre donanım aksamları ona göre ayarlamış kendini niye parçalıyorsun

Kafa sallıyor derken tekerden gelen bi sallantıdan mı yoksa titreşimden gelen bi sallatıdan mı bahsediyorsun
Anahtarın altında rtr yazan bi kapak var oraları sök altındaki civataları iyice bi sık sonra kafayı elinle sallamaya calıs bi bak nerden kaynaklı bişey olduğuna kafayı sök sıkılacak ne kadar vida civata varsa hepsini sık kırıp parca var mı kontrol et
Sarsıntı teker ve amartisörden geliyorsa lastiğin ok yönünü kontrol et doğruysa lastik janta dengeli oturmusmu onu kontrol et


Emek vererek bunca uğraş yapmışsınız.
Ellerinize sağlık.
İnşallah uzun yıllar motorunuzu keyifle,sağlıkla kullanırsınız.:cat:
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
17
slm millet. ben antalya finikeden katılıyorum aranıza. geçen yıl sıfır apache aldım. konuları fırsat buldukça takip ediyorum. burada fotoları nasıl yayınlayacağım bilmiyorum. yardımcı olurmusunuz.
 
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
2,858
Alemat07 arkadaş demişsinki

5. viteste iken
4000 d/d 54 km/s
6000 d/d 70 km/s
7000 d/d 90 km/s
8000 d/d 105 km/s
9000 d/d 120 km/s

Benim motor 6000 devirde 85 ile gidiyor. Demekki benden önceki sahibi bunun dişlisini değiştirmiş olmalı. Buna rağmen ben 6000 devirde 100le gitsin istiyorum bunun için 15t dişli mi takmak gerek :) Var mı böyle bir ölçü
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Benim motor da 5. viteste 6000 devirde 86 km/h ile gidiyor, 6000'nin bir üstündeki çizgide ise 90 km/h oluyor.

Düz yolda genellikle ortalama en fazla 100-110 km/h yapıyor. (Genellikle rüzgar oluyor.)
Sadece bir kere tünelde düz yolda (rüzgarsız) 130 km/h olmuştu.

Motosikleti orta yaşta birisinden, 2000 km.'de, adeta sıfır gibi aldım. Oynanma yok. ???
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
737
Arkadaşlar yeni kasa apache var bende. sadece ön lastiği değiştiremek istiyorum. çünkü acaip kayıyo. hayır fren yapıyorum ciyaklıyor. biraz daha bastım mı kayıyor. 90-90-17 di sanırım ön. öne uygun ne önerebilirsiniz? kaymayan vs.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Arkadaşlar yeni kasa apache var bende. sadece ön lastiği değiştiremek istiyorum. çünkü acaip kayıyo. hayır fren yapıyorum ciyaklıyor. biraz daha bastım mı kayıyor. 90-90-17 di sanırım ön. öne uygun ne önerebilirsiniz? kaymayan vs.

ön lastik kilitleniyorsa nasıl düşmüyorsun arkayı kilitleme
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
737
hayır 1-2 defa ışıklara yaklaştığımda yapıyorum. ayaklarımı yere koyup kasmasını engelliyorum. öne güzel bi lastik takıyım diyorum ne takabilirim?
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
6
Selam arkadaşlar uzun zaman oldu... Bir ara TVS gezisi mi düzenlesek acaba? :)
Selam arkadaşlar yaklaşık 10 gün oldu aranıza katılalı vitesli ilk motorum TVS istanbulda bir geziye ihtiyacım var benimde organizasyon olursa çok sevinirim motoru tanıma fırsatı verirseniz sevinirim sabırsızlıkla bekliyorum geziyi..
 
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
175
92 km de 2.02 lt benzin yakmıs benım canavar.bu deger şehir içi ve ara ara 7000-8000 devirlerde kullanım sonucu.
 
Katılım
22 Mar 2011
Mesajlar
66
92 km de 2.02 lt benzin yakmıs benım canavar.bu deger şehir içi ve ara ara 7000-8000 devirlerde kullanım sonucu.

100 km de 2.2 litre yapar çok iyi bi değer. ben son ölçümümde 100 km de 1.96 litre tüketmiştim şehir içi-dışı karışık tek kişi 6000 rpm geçmeden.
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
30
Benimkisi hiç 2.7 lt nin altına düşmedi yahu :)

Hatta 14 litre ana depoyla 530 km giderken son depom 15.13 lt benzinle 440 km gitti. Acaba su mu bastılar içine anlamadım.

Bi de fazla sıcakta kaldı motor. Acaba o da etki etmişmidir bu kadar aşırı fazla ? nerdeyse 2 lt fazla yaktı motor.
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Benimkisi hiç 2.7 lt nin altına düşmedi yahu :)

Hatta 14 litre ana depoyla 530 km giderken son depom 15.13 lt benzinle 440 km gitti. Acaba su mu bastılar içine anlamadım.

Bi de fazla sıcakta kaldı motor. Acaba o da etki etmişmidir bu kadar aşırı fazla ? nerdeyse 2 lt fazla yaktı motor.


Benim de motor fazla yakıyor. Ben rezerveye aldığım andaki Km.'ye bakıyorum. (Ana depo ile gittiğim km.);

İlk depoyu doldurduğumda 455 km. sonra rezerveye geçtim.
İkinci doldurduğumda 340 km. sonra rezerveye geçtim.
Üçüncü dolduruşumda ise 490'a dayandı fakat halen rezervede değilim.

Not: Ana depo 13,5 Lt. - Rezerve 2,5 Lt.
 
Son düzenleme:

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Selam arkadaşlar uzun zaman oldu... Bir ara TVS gezisi mi düzenlesek acaba? :)

Serkan bey iki sene apache kullandik gezi diye yalvardik bi icraat olmadi. Motoru sattik pulsar aldik.adamlar bir ayda bulusmanin kralini yapti.

21nfhjq.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst