HSYNCLS
kardeşim motor dış görüntü olarak bakımlı gibi duruyor anlamıyorsan servise yada anlayan bi tamirciye götür motoruna bi baktır buradan ne desek boş
ben en önemlisi motor kısmı çünki motor parçaları sık değişmeyen pahalı parçalardır.
RTR 150 genel olarak harika bir motor güzel bakılırsa.İşin aslı hor kullanılmıssa tvs honda yamaha farketmez sonuçta hırpalanmış hırpalanmıştır vitesi kullanmasını bilmeyen adam hangi motora binerse binsin şanzumanı bitirir.Motoru ısıtmadan son gaz çıkıp giden adam silindiri yer.
Öyle öküz adamlar var ki motor çalışmaz olana kadar biniyor herif bu adamın motoru 3000 km de olsa ne yazar ki
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------
SUBAB KARBÜRATÖR HAVA AYARI
TVS ci kardeşlerim aşık olarak aldığım motoru kendine usta diyen adamlar tarafından düne kadar hep bi ezik aşkla bindim ama dün kafayı bozup kendim ustalık yaptım motora bi daha aşık oldum
Nasıl mı?
Motoru ilk aldık bi şakırtı bi zangırtı var aldığım adama dedim ki ya bu sesler ne?
Usta rahat çalışsın motor diye bu şekilde ayarladı dedi
Bende servise gidip bide kendim sordum bu motorlarda normal diyip işin içinden çıktı
Geçenlerde motordan metali metale vurunca cıkan ses gibi ses duyuluyordu tekrar servise gittim herif bi subab ayarı yaptı bide gergi otomatigine tornavida soktu bende sanıyorum ki otomatiğin içinden ayar yapıyor
Bindi bi geri geldi bu motorlar böyle sesi kulak arkası edecen dedi
Kafam attı takımları aldım Söktüm ne varsa Volanı hafifi hafif çevirip subabları parmagımla konrol ettim baktim ki bi noktada subab aralarında boşluk var parmağımla vurunca çıt çıt ses çıkarıyor çok sıkmadan aralık kapanacak kadar sıktım sabitledim.
Gergi otomati değişmesi lazım demişti usta bide onu söktüm içinde bi halt yok bi yay bide çubuk var bunun neresi bozulurki temizledim onuda geri taktım
Sonuç mu mükemmel bişey oldu yaw ne şıkırtı ne bi metal sesi fısır fısır çalışıyor onu hallettik
Birde Motorda sanki kararsız bir çalıma var gibiydi 6000 7000 devirlerde giderken motorda bi ınlama vardı
Tabi servis bunada normal dedi
Karbüratörü bi temizlim dedim söktük içnde biraz tortu vardı temizledik taktık tepsinde bide diyafram var baktım geri kapattım hindistanlıların karbüratörün altında bi yeri ayarladığını görmüştüm hava ayarıymış youtubede videosu var onuda izledim bide ben ayarladım
Forumda analatanlar hava ayar vidasını tam sıkıp 2.5 3.5 tur rası alacak demişler
Motoru rolantiden 3000 devire ayarladım Hava ayarınıda devir saati sabit duracak şekilde bi ayarladım
Rolanti vidasını gevsetip 1000 den sonraki cızgıye getirdim sogukken cızgının yarı gerisine ısınınca cizginin yarı ilerisinde duruyor bu normal oldu şimdi gaza fazla basmana bile gerek yok dokanıver geri yaslıyor merek devir saati çılgın gibi ilerliyr artık
Anlayan ustalar varsa yanlış yaptığım yer varsa söylesin ben gayet memnun oldum hastasıyım bu motorun artık aşkım ezik değil tam
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
Kardeşim sen ne diye arıyon bilmiyom ama cg dişlisi diye sorarsan bulursun yalnız dişliyi sabit tutan biparça var ya onu orjinal dişlidekini söküp takarasan dişli şıkırdama yapmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------
TVS DİŞLİ VİTES ARALARI
Arkadaşlar TVS ön dişli orjinalde 13T arka dişli Orjinalde 44T dir Fabrika verisi Top speed 118KM/s dir
Max güç 8500d/d da açığa cıkmaktadır Max Tork ise 6000d/d dır
Rüzgarın direnci 70km/s ten sonra sertleşir Zaten 5. vites 6000 d/d la giderken 70 le gidiliyor
5. viteste iken
4000 d/d 54 km/s
6000 d/d 70 km/s
7000 d/d 90 km/s
8000 d/d 105 km/s
9000 d/d 120 km/s
14T dişlide 7000d/d da 100 le gidiyor motor
Ama şunu gördüm motorun gücü kasaya göre ayarlandığı için yine motor son gazlarda 120 lerde seyir ediyor yalnız devir düşük oluyor rampalarda normalde vitesdüşülmeyecek yerde vites düşmen gerekiyor bide 2 kişiyle dahada çekiş azalıyor
Yani acceralasyon (hızlanma) dan alıp top speed (son hız) a vermiş oluyorsun
Kısaca bu motoru son hızlarda kullanmak istiyorsan yakıt önemli değil diyorsan ön 14T yap
Yok ben şehir içinde tıtın sakin binecem bağırtma alayına karşıyım rampada sıkıntı olmasın diyorsan 13t ile yola devam
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
0-60 gösteren menüye gel diğer tuşa basılı tut orayı resetle altta 9,9 sn yazacak Bas gaza devam et yoluna alttaki saniye o-60 a kaç saniyede çıktıysan kaydedecek
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------
Bu motorlara niye bu kadar eziyet ediyorsunuz anlamıyorum
Ya kaçla gitmek istiyorsan önce ona karar ver ondan sonra motor al
Fabrika sana son hız olarak 118 tavsiye etmis lastiği ona göre motoru ona göre donanım aksamları ona göre ayarlamış kendini niye parçalıyorsun
Kafa sallıyor derken tekerden gelen bi sallantıdan mı yoksa titreşimden gelen bi sallatıdan mı bahsediyorsun
Anahtarın altında rtr yazan bi kapak var oraları sök altındaki civataları iyice bi sık sonra kafayı elinle sallamaya calıs bi bak nerden kaynaklı bişey olduğuna kafayı sök sıkılacak ne kadar vida civata varsa hepsini sık kırıp parca var mı kontrol et
Sarsıntı teker ve amartisörden geliyorsa lastiğin ok yönünü kontrol et doğruysa lastik janta dengeli oturmusmu onu kontrol et
kardeşim motor dış görüntü olarak bakımlı gibi duruyor anlamıyorsan servise yada anlayan bi tamirciye götür motoruna bi baktır buradan ne desek boş
ben en önemlisi motor kısmı çünki motor parçaları sık değişmeyen pahalı parçalardır.
RTR 150 genel olarak harika bir motor güzel bakılırsa.İşin aslı hor kullanılmıssa tvs honda yamaha farketmez sonuçta hırpalanmış hırpalanmıştır vitesi kullanmasını bilmeyen adam hangi motora binerse binsin şanzumanı bitirir.Motoru ısıtmadan son gaz çıkıp giden adam silindiri yer.
Öyle öküz adamlar var ki motor çalışmaz olana kadar biniyor herif bu adamın motoru 3000 km de olsa ne yazar ki
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------
SUBAB KARBÜRATÖR HAVA AYARI
TVS ci kardeşlerim aşık olarak aldığım motoru kendine usta diyen adamlar tarafından düne kadar hep bi ezik aşkla bindim ama dün kafayı bozup kendim ustalık yaptım motora bi daha aşık oldum
Nasıl mı?
Motoru ilk aldık bi şakırtı bi zangırtı var aldığım adama dedim ki ya bu sesler ne?
Usta rahat çalışsın motor diye bu şekilde ayarladı dedi
Bende servise gidip bide kendim sordum bu motorlarda normal diyip işin içinden çıktı
Geçenlerde motordan metali metale vurunca cıkan ses gibi ses duyuluyordu tekrar servise gittim herif bi subab ayarı yaptı bide gergi otomatigine tornavida soktu bende sanıyorum ki otomatiğin içinden ayar yapıyor
Bindi bi geri geldi bu motorlar böyle sesi kulak arkası edecen dedi
Kafam attı takımları aldım Söktüm ne varsa Volanı hafifi hafif çevirip subabları parmagımla konrol ettim baktim ki bi noktada subab aralarında boşluk var parmağımla vurunca çıt çıt ses çıkarıyor çok sıkmadan aralık kapanacak kadar sıktım sabitledim.
Gergi otomati değişmesi lazım demişti usta bide onu söktüm içinde bi halt yok bi yay bide çubuk var bunun neresi bozulurki temizledim onuda geri taktım
Sonuç mu mükemmel bişey oldu yaw ne şıkırtı ne bi metal sesi fısır fısır çalışıyor onu hallettik
Birde Motorda sanki kararsız bir çalıma var gibiydi 6000 7000 devirlerde giderken motorda bi ınlama vardı
Tabi servis bunada normal dedi
Karbüratörü bi temizlim dedim söktük içnde biraz tortu vardı temizledik taktık tepsinde bide diyafram var baktım geri kapattım hindistanlıların karbüratörün altında bi yeri ayarladığını görmüştüm hava ayarıymış youtubede videosu var onuda izledim bide ben ayarladım
Forumda analatanlar hava ayar vidasını tam sıkıp 2.5 3.5 tur rası alacak demişler
Motoru rolantiden 3000 devire ayarladım Hava ayarınıda devir saati sabit duracak şekilde bi ayarladım
Rolanti vidasını gevsetip 1000 den sonraki cızgıye getirdim sogukken cızgının yarı gerisine ısınınca cizginin yarı ilerisinde duruyor bu normal oldu şimdi gaza fazla basmana bile gerek yok dokanıver geri yaslıyor merek devir saati çılgın gibi ilerliyr artık
Anlayan ustalar varsa yanlış yaptığım yer varsa söylesin ben gayet memnun oldum hastasıyım bu motorun artık aşkım ezik değil tam
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
Kardeşim sen ne diye arıyon bilmiyom ama cg dişlisi diye sorarsan bulursun yalnız dişliyi sabit tutan biparça var ya onu orjinal dişlidekini söküp takarasan dişli şıkırdama yapmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------
TVS DİŞLİ VİTES ARALARI
Arkadaşlar TVS ön dişli orjinalde 13T arka dişli Orjinalde 44T dir Fabrika verisi Top speed 118KM/s dir
Max güç 8500d/d da açığa cıkmaktadır Max Tork ise 6000d/d dır
Rüzgarın direnci 70km/s ten sonra sertleşir Zaten 5. vites 6000 d/d la giderken 70 le gidiliyor
5. viteste iken
4000 d/d 54 km/s
6000 d/d 70 km/s
7000 d/d 90 km/s
8000 d/d 105 km/s
9000 d/d 120 km/s
14T dişlide 7000d/d da 100 le gidiyor motor
Ama şunu gördüm motorun gücü kasaya göre ayarlandığı için yine motor son gazlarda 120 lerde seyir ediyor yalnız devir düşük oluyor rampalarda normalde vitesdüşülmeyecek yerde vites düşmen gerekiyor bide 2 kişiyle dahada çekiş azalıyor
Yani acceralasyon (hızlanma) dan alıp top speed (son hız) a vermiş oluyorsun
Kısaca bu motoru son hızlarda kullanmak istiyorsan yakıt önemli değil diyorsan ön 14T yap
Yok ben şehir içinde tıtın sakin binecem bağırtma alayına karşıyım rampada sıkıntı olmasın diyorsan 13t ile yola devam
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
göstergeceki 0-60 km hızlanmayı ölçen sayıcı nasıl çalışıyor
0-60 gösteren menüye gel diğer tuşa basılı tut orayı resetle altta 9,9 sn yazacak Bas gaza devam et yoluna alttaki saniye o-60 a kaç saniyede çıktıysan kaydedecek
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------
Motoru 120 den sonra kafa sallayan varmı ya? 110lardada yapıyor bazen. nedendir acaba? amartisör ayarı aynı lastik aynı arkada çanta vs hiç birşey yok.
Bu motorlara niye bu kadar eziyet ediyorsunuz anlamıyorum
Ya kaçla gitmek istiyorsan önce ona karar ver ondan sonra motor al
Fabrika sana son hız olarak 118 tavsiye etmis lastiği ona göre motoru ona göre donanım aksamları ona göre ayarlamış kendini niye parçalıyorsun
Kafa sallıyor derken tekerden gelen bi sallantıdan mı yoksa titreşimden gelen bi sallatıdan mı bahsediyorsun
Anahtarın altında rtr yazan bi kapak var oraları sök altındaki civataları iyice bi sık sonra kafayı elinle sallamaya calıs bi bak nerden kaynaklı bişey olduğuna kafayı sök sıkılacak ne kadar vida civata varsa hepsini sık kırıp parca var mı kontrol et
Sarsıntı teker ve amartisörden geliyorsa lastiğin ok yönünü kontrol et doğruysa lastik janta dengeli oturmusmu onu kontrol et
Son düzenleme: