TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
dostlar bana motor yağı önerir misiniz ? castrol 15 50 nasıldır ? deneyen yada başka yağ tavsiyesi olan var mı ?

Marka olarak ,
1. Motul Performans serisi ..
2.İphone (normal 10-40 , 15-50 , yada katana serisi iyi diyenler var kullanmadım bilmiyorum ama iyidir )

Viskozite olarak , Kışın standart 10w-40 ..
Yazın Tercihim 15w-50 ..

Bunların biraz daha kötüsü ama kullanılabilir olaraksa , Shell .. Bunun dışında kullanmam .. Hele castrolü hep söylerim , patetes kızartmaya bile kullanmam .. :cat:
 
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
696
ama serviste bi kendi yağları var bide castrol power 10 40 ve 15 50 satılıyormuş.dışarıdan yağ getirilirse kabul etmiyorlarmış sanırım.o yüzden castrol sanırım zorunlu olacak. ama ben gitmeden önce bi sorayım
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
ama serviste bi kendi yağları var bide castrol power 10 40 ve 15 50 satılıyormuş.dışarıdan yağ getirilirse kabul etmiyorlarmış sanırım.o yüzden castrol sanırım zorunlu olacak. ama ben gitmeden önce bi sorayım

Yok cnm kim diyor onu .. Ben sürekli yağımı alır giderim .. Kimse karışamaz benim motorumda hangi yağ olacağına .. servis koymak zorunda al yağını git .. Onların insafına kalmak zorunda değilsin .. o söylediklerimden birini alıp öyle git bakıma .. zorunlu diye bişey ne duydum ne gördüm , öyle dersede şikayet edeceğini söyle koydurma yumuşar hemen .. Yavşaklığın luzümu yok de :)
 
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
814
dostlar bana motor yağı önerir misiniz ? castrol 15 50 nasıldır ? deneyen yada başka yağ tavsiyesi olan var mı ?

Ipone 15*50 Yağını aldım 2 hafta önce daha öncesinde ağırlık olarak shell ve castrol kullandım ıpone da bir + görmedim castrolu önermem vites geçişleri çok sert oluyor ve bence shell le ıpone arasında fark yok
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
meraba arkadaşlar forumu bıraktıgım yerden bu yana okudum yine kafamdaki sorulara yanıt bulamadım :) Kısmetse yarın motoru almaya gidicem. Hangi servisten almamı önerirsiniz yeni kasada sürat farklılıgı oldumu ? Olursada arka dişliyi 1 diş ufaltırsam çözülür gibi geliyo
 
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
112
Serkan bey izmir apache bayii motomot ruhsata işli 2013 modellerde geldi diyor? Aldıktan sonra 2012 çıkmasın :D
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
meraba arkadaşlar forumu bıraktıgım yerden bu yana okudum yine kafamdaki sorulara yanıt bulamadım :) Kısmetse yarın motoru almaya gidicem. Hangi servisten almamı önerirsiniz yeni kasada sürat farklılıgı oldumu ? Olursada arka dişliyi 1 diş ufaltırsam çözülür gibi geliyo

yeni kasada sürat farklılığı yok.. istanbuldan alcaksan sürat motoru tavsiye ederim.
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
sabri abi içimi rahatlattın çok sağolasın sürat motor konusunda zor salgın motor yada isotlardan bakıcam çünkü arabamla köprü fln hgs si ugraşmak istemiyorum .
Bide 2013 modellerin bi farkı yok dimi yeni kasa 2012 ile
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
sabri abi içimi rahatlattın çok sağolasın sürat motor konusunda zor salgın motor yada isotlardan bakıcam çünkü arabamla köprü fln hgs si ugraşmak istemiyorum .
Bide 2013 modellerin bi farkı yok dimi yeni kasa 2012 ile
salgın motorda recep abi var.. selamımı ilet... şeker gibidir kendisi.. ama küçükyalıya gitmektense kartal betonyol sana daha yakındır...
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
sabri abi içimi rahatlattın çok sağolasın sürat motor konusunda zor salgın motor yada isotlardan bakıcam çünkü arabamla köprü fln hgs si ugraşmak istemiyorum .
Bide 2013 modellerin bi farkı yok dimi yeni kasa 2012 ile

arka lastik ve jant farklı, jigle karbüratöre alınmış ve görsel farklılıklar var. başka bir fark yok.
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
Ramazan abi dogru diyonda fiyat konusunda hangisiyle anlaşırsam ona gidicem Salgın motora gidersem selamını iletirim :)

hayır onu demiyorum yeni parti gelicek cuma günü satış başlıcak dedi ya serkan bey şimdiki yeni kasalarla farkı varmı dedim sadece ruhsatta 2013 mü yazıcak cuma günü gelenler
 
Katılım
25 Kas 2011
Mesajlar
174
bide kullanıcı farkı var tokat manyağı yapıyorum :D diğer apacheleri :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

arkadaşlar motoru alalı 1 ay 2 gün oldu 2000 bakımına giricem
ilk 500 de gittim şimdi 1500de bi gidiyorum.motor baya baya oturdu ,
yeni kasa olupta varmı 2. bakıma giden?
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
bide kullanıcı farkı var tokat manyağı yapıyorum :D diğer apacheleri :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

arkadaşlar motoru alalı 1 ay 2 gün oldu 2000 bakımına giricem
ilk 500 de gittim şimdi 1500de bi gidiyorum.motor baya baya oturdu ,
yeni kasa olupta varmı 2. bakıma giden?

aç tavuk kendini buğday ambarında sanarmış.dikkat et de ehli bir apacheye denk gelme:queen:
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
bide kullanıcı farkı var tokat manyağı yapıyorum :D diğer apacheleri :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

arkadaşlar motoru alalı 1 ay 2 gün oldu 2000 bakımına giricem
ilk 500 de gittim şimdi 1500de bi gidiyorum.motor baya baya oturdu ,
yeni kasa olupta varmı 2. bakıma giden?

Başkasının yumruğunu yemiyen, kendi yumruğunu balyoz sanırmış :mrgreen:
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
Arkadaşlar kısmetse cuma günü yeşil tvs sahibi olucam bakalım .Aradım konuştum gümrükten cuma günü geliceklermiş .
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
dostlar bana motor yağı önerir misiniz ? castrol 15 50 nasıldır ? deneyen yada başka yağ tavsiyesi olan var mı ?

castrolde 15w50 hiç duymadım ben bulursam 10w50 bulamazsam 10w40 kullanırım motulda kullandım fakat hiçbir fark gözlemlemedim ikisi arasında hem hızlanma hem sesizlik(db ölcen aletle denedik) hem titreşim hemde vites geçişlerinde

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------

Marka olarak ,
1. Motul Performans serisi ..
2.İphone (normal 10-40 , 15-50 , yada katana serisi iyi diyenler var kullanmadım bilmiyorum ama iyidir )

Viskozite olarak , Kışın standart 10w-40 ..
Yazın Tercihim 15w-50 ..

Bunların biraz daha kötüsü ama kullanılabilir olaraksa , Shell .. Bunun dışında kullanmam .. Hele castrolü hep söylerim , patetes kızartmaya bile kullanmam .. :cat:

hacı castrolü kötülüyonda bizim kargo doblosu 650 bin km gitti bakımlar hariç hiçbir değişen olmadı tahminizim dahada giderdi fakat iş yaptığımızdan aksatmamak adına motor yaptırmaya tercih ettik alındığından beri hep castrol kondu:) bu arada bu söyleyeceğim ortaya hacı sürekli yağ markası ve viskozitesi değiştirmek iyi bişey değildir haberiniz olsun motor sürekli yağ eksiltir:)
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
castrolde 15w50 hiç duymadım ben bulursam 10w50 bulamazsam 10w40 kullanırım motulda kullandım fakat hiçbir fark gözlemlemedim ikisi arasında hem hızlanma hem sesizlik(db ölcen aletle denedik) hem titreşim hemde vites geçişlerinde

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------



hacı castrolü kötülüyonda bizim kargo doblosu 650 bin km gitti bakımlar hariç hiçbir değişen olmadı tahminizim dahada giderdi fakat iş yaptığımızdan aksatmamak adına motor yaptırmaya tercih ettik alındığından beri hep castrol kondu:) bu arada bu söyleyeceğim ortaya hacı sürekli yağ markası ve viskozitesi değiştirmek iyi bişey değildir haberiniz olsun motor sürekli yağ eksiltir:)

Estf Hcı bana söyle varsa yanlışımız öğrenmiş oluruz biz buralarda öğrendik çoğu şeyi :) Yanlışımız söyleniyo diye küscek kırılcak halimiz yok dimi ama :)

İlk olarak Araba ve motor yağı çok farklı şeyler .. Motorsikletler 2 katı fazla devir çeviriyor .. castrol buna dayanamıyor araba için kullanılabilir ama motor için castrol kesinlikle tavsiye etmiyorum eksiltecektir yüksek ihtimal , vites geçişleri sertleşecek titreşim artacaktır .. tecrübeyle sabittir , tüm ustaların ortak görüşüdür sorabilirsin ..:cat:
Viskoziteye gelince .. Bu konu çok komplike .. Bi kaç örnek vercek olursak ..
1.Eski motorlarda kaçağı engellemek adına kalın yağ kullanılır (40bın km ve üstü ) Yüksek viskoziteli ..
2.Yeni motorlarda ince yağ kulalnılıp parçalar daha rahat ve stabil alıştırılır ..
3.Yaz ve kış viskozitesi olayı ..
Havaların değişmeye başladğı civarda yani ilkbahar ve sonbahar aylarında viskozite değişimi yapmak iyidir ve tavsiye edilir ..
Soğuk havada atıyorum ,10-40 dan 15-50 geçmek sakıncalıdır .. ama ısınmaya bşlayan havalarda değişimi yapmanın zararı yoktur ..
aynen bunun gibi sıcak havalardan kışa girerkende sonbaharda serin havalarda 10-40a geçiş yapılması uygundur ..

Benim şmdiye kadarki araştırdığım tecrübe ettiğim ve tartıştığım yağ değişme , marka ve viskozite olayı kısaca böyle hacı .. Karışık mı oldu bilmiyorum ama inş anlatabilmişimdir ..
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
267
ama serviste bi kendi yağları var bide castrol power 10 40 ve 15 50 satılıyormuş.dışarıdan yağ getirilirse kabul etmiyorlarmış sanırım.o yüzden castrol sanırım zorunlu olacak. ama ben gitmeden önce bi sorayım

Aydın yamahautkuda motul var ben ordan almıştım. Koray motorsiklette de Repsol yağ bulunuyor Nazillide. Castrol tavsiye etmem. Bu arada motor senin para senin istediğin yağı koymakta özgürsün. Adam sana kendi yağını satıp ondan para kazanmak için başka yağ koyamayız diyor. Yağını al götür yanında , ben bunu koymak istiyorum de olsun bitsin. Tabi eğer iş işten geçmediyse :)
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
valla bende bu bakımda castrol koydum..eskiden beri shell kullanıyordum..castrol koyunca viteslerdeki kemikler geçti. vitesler daha iyi geçmeye başladı. ama motor daha geç ısınıyor..ısıtmak için daha fazla bekliyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst