Tüm motosikletlerin kronik arızaları.

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Bilgili arkadaşların düşüncelerini paylaşması durumunda kıymetli olacak bir konu.
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
2008 model ninja 250r, benzin deposundan gelen geyirme sesi (osurma sesine daha çok benziyor).

bazen adeta motor bana bir şeyler anlatmaya çalışıyor diye düşünüyorum...

Aynı ses benim hyo.da da var..Sanırım depo kapağından geliyo ses. O sesle beraber ya karnı acıkmış diyorum ya da kendini kamyon sanıyo bu motor diyorum :queen: kronik bi sorun denmez buna ama.
Kronik sorun olarak krank malzemesinin yeterli dirence sahip olmaması. Krank kırma meselesi kullanıcıyla alakalı bir durum :cat:
Mekanik olmasa da fiziksel sorun olarak bahsedebilceğim ise lastiklerinin berbat oluşu.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Hyo GV 250 = Boşa geçme sorunu

Motorun çok az da olsa yürüyor olması gerekiyor boşa geçmesi için ama herzaman yemiyo bu taktik . Yada devrini yükseltmek gerekiyor ki ( ort. 3000-4000 devir arası ) buda fazla yakıt tüketimine neden oluyor. En mantıklı durum debriyajı bırakmamak ama ozamanda bol trafik ışıklı yollarda sıkıntı yaratıyor.
En azından benm motorum için durum bu ama bildiğim kadarıyla bütün gv250 lerde var bu sorun. Şimdiye kadarda net bi çözüm çıkmadı karşıma. Açıkçası bende fazla araştırmadım. Ama net bi cevap çıkarsa bigün karşıma paylaşımcı olurum bu konuda :)
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
Asya 200 gy: Boş vitese alma sorunu. durduğunuz yerde vites değiştirmek için hafif ileri veya geri gitmeniz gerek. Debriyaj balatasını bulursanız şanslısınız zaten
Keçelerden yağ kaçırma sorunu. günde bi damla olsada yavaş yavaş çaktırmadan azalan yağ sıkıntı yaratabilir.
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
436
mondi 250 macit boşa alma sorunu-arka jant tellerini kırılma sorunu(orjinali biras dandik mct kullananlar ilk iş olarak telleri kalınlaştırıyor) onun haricinde gayet rahat bir chopper
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
Hyo GV 250 = Boşa geçme sorunu

Motorun çok az da olsa yürüyor olması gerekiyor boşa geçmesi için ama herzaman yemiyo bu taktik . Yada devrini yükseltmek gerekiyor ki ( ort. 3000-4000 devir arası ) buda fazla yakıt tüketimine neden oluyor. En mantıklı durum debriyajı bırakmamak ama ozamanda bol trafik ışıklı yollarda sıkıntı yaratıyor.
En azından benm motorum için durum bu ama bildiğim kadarıyla bütün gv250 lerde var bu sorun. Şimdiye kadarda net bi çözüm çıkmadı karşıma. Açıkçası bende fazla araştırmadım. Ama net bi cevap çıkarsa bigün karşıma paylaşımcı olurum bu konuda :)

Aynı sorun benim GV250'imde boş'tan çıkmama olarak baş gösterdi. Boşa çok rahat geçiyor, ancak bazen takılıyor ordan. Benzer problemleri de duyuyorum başka kullanıcılardan. Aynı kronik problemin bir başka yüzü olarak tahmin ediyorum. Çözümü yine 2000'e kadar devirleyip vitesi atmak.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Yamaha FZ6 Fazer (2005): Gördüğüm her Fazer'in arka stop lambası alt tırnağı kırık. Çok büyük bir sorun değil tabii :)
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
2005 Honda CBR 600RR marsa bastiginiz dugmenin icindeki tel bi sure sonra artik isidanmidir nedir iletmiyor acip kurcalamak temazsizliklari gidermek yeterli oluyor 3 ayni model marka motorda gordum.


CBR 125 2007 model ampul dayanmiyor.

R1 1998 model exup sorunu.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
1,023
GÖЯKEM;2203990' Alıntı:
Hyosung Gt250r = Krank kırma (redline'a sokmadıkça problem oluşturmaz)

Bu bir kronik sorun değildir.Kullanıcı hatasından kaynaklı bir sorundur.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Honda Africa Twin
- Az benzinle kullanımdan kaynaklı benzin pompası yanması
(Bu modelin bilinen başka bir kronik arızası bulunmamaktadır :) )

Bir arkadaşım benzin pompasını,şimdi tam hatırlayamıyorum ama ya yamaha yada honda deniz motorunun benzin pompası ile değiştirdi,şimdi çok memnunun.
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Sayfalar ilerledikçe bilgilere ulaşmak zor oluyor, bir kaç sayfada bir yazılan sorunları tek mesaj halinde toplasak daha iyi olmaz mı sevgili motorhocası... :silent:
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Bir arkadaşım benzin pompasını,şimdi tam hatırlayamıyorum ama ya yamaha yada honda deniz motorunun benzin pompası ile değiştirdi,şimdi çok memnunun.

Doğrudur..Bende çözüm olarak deniz motoru pompası ile değişimi okumuştum..
Zaten bu söylediğim şey kronik problem de değil aslında..Gene kullanıcı hatası..
Eğer uzun yola çıktıysan benzincilere ulaşımı da planlamış olmak gerekir bence..En kötü 1 lt lik kola şişesinde benzin saklanmalı..Hiç yoksa 20 - 30 km götürür..
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Honda cbf 150:Balans mili arızası 10.000 civarında başlıyor motor 3-4 bin devir aralığında tırr tırrr ses yapıyor eksantrik zinciri çok sesli cızırdama şeklinde çalışıyor silindir üst kapaktan çok sıcak havalarda yağ kaçağı yapıyor...

Honda innova 125/125i:ön kafa sesi kesilemiyor sürekli zırıltı yapıyor yeni modelde daha az 125 i de sağ grenaj altından hava sesi geliyor hışırtı gibi karter bölümü aliminyum malzemeden yapıldığı için tapayı çıkartıp takarken dikkatli olmak gerekiyor karter tapası 9000 civarında kullanılmaz duruma gelebiliyor kesinlikle az sıkılması gerekiyor.
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
Derbi GPR 125:
- Titreşimden gevşeyen vidalar. Örnek: Arka sele tutucu vida düşmüş ve ardından sele de uçmuş :)
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
441
Birtanede ben ekleyeyim,


S&t Kanuni GV 250 : Rolanti motoru iç yuvası plastik olduğu için dişleri yiyiyor. Dolayısı ile bozuluyor ve zamanla beyinde bozuluyor. Rolantiniz 6000 Devir civarı oluyor. Rolanti motoru 120 TL civarı ve beyin 350 Tl civarında. Beyin değişmeyip program yükleme ile de düzltilebiliyor.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sayfalar ilerledikçe bilgilere ulaşmak zor oluyor, bir kaç sayfada bir yazılan sorunları tek mesaj halinde toplasak daha iyi olmaz mı sevgili motorhocası... :silent:

Şimdilik sıkıntı yok gibi ama alıntı yaparak aynı model üzerine devam etmek daha şık olabilir.::shake2::
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Şimdilik sıkıntı yok gibi ama alıntı yaparak aynı model üzerine devam etmek daha şık olabilir.::shake2::

daha öncede konusu geçmişti , bu gibi değerli bilgiler içeren ve uzun ömürlü olması muhtemel konuların başlık sahibine sadece ilgili konu için yetki verilmelidir.
sayfalar ilerledikçe faydalı bilgiler konu sahibi tarafından süzülüp ilk sayfada sıralanmalı ve gereksiz mesajlar ilgili kişi tarafından silinebilmelidir.

böylece güzel başlıklar daha fazla kişiye fayda sağlayabilir.

ne de olsa değerli konular açan kişiler konularına da sahip çıkacaklardır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst