Teknosa veya benzeri bir mağazada çalışmak..

Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Selamlar..

Hep istemiştim teknosa veya bir elektronik mağazasında çalışmayı.

Bimeks vatan teknosa vs vs gibi biyerde mesela. Elektronik ürünleri severim. Bilgisayar ve fotoğraf işiyle uğraşmış olduğumdan olsa gerek.

Böyle bir yerde çalışmama kısayoldan vesile olabilecek sözü geçen birileri var mı burada :p

Çalışan veya müdür yada yetkili sorumlu olan birisi mesela?

Güzel bir iyilik yapmış olursunuz bana, teşekkür ederim.
 
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
202
3 yıl bu AVM mağazacılık sektöründe çalışmış birisi olarak şahsen tavsiye etmem, sabah 9:30 akşam 22 haftanın 5 günü çalışıyosun, haftasonu izin kullanmak yok eline geçen maaş en fazla 1300-1400 falan. sigara içmeye yada lavaboya bile sınırlı sayıda gidersin. Öyle kurban tatili 7 gün izin ramazan bayramı 3 gün tatil unut, yılbaşında bile saat 22 ye kadar çalışırsın Tamam hepimiz faydalanıyoruz alışverişmerkezlerinden ama çalışanların durumu içler acısı :/
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
3 yıl bu AVM mağazacılık sektöründe çalışmış birisi olarak şahsen tavsiye etmem, sabah 9:30 akşam 22 haftanın 5 günü çalışıyosun, haftasonu izin kullanmak yok eline geçen maaş en fazla 1300-1400 falan. sigara içmeye yada lavaboya bile sınırlı sayıda gidersin. Öyle kurban tatili 7 gün izin ramazan bayramı 3 gün tatil unut, yılbaşında bile saat 22 ye kadar çalışırsın Tamam hepimiz faydalanıyoruz alışverişmerkezlerinden ama çalışanların durumu içler acısı :/

Anladım hocam..

keşke öyle çalışan birileri müdür falan çıksa da bi laflasak..
 
Katılım
24 May 2013
Mesajlar
646
25 yaşındayım. 7 yıldır mağazacılık sektöründeyim.
Hayatının hatasını yapmak üzeresin dikkat et.

şuan yine mağazacılık sektöründe çalışıyorum ama eskiden teknoloji mağazasında çalışmıştım 2 yıla yakın. sormak istediğin varsa cevaplayabilirim.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
25 yaşındayım. 7 yıldır mağazacılık sektöründeyim.
Hayatının hatasını yapmak üzeresin dikkat et.

şuan yine mağazacılık sektöründe çalışıyorum ama eskiden teknoloji mağazasında çalışmıştım 2 yıla yakın. sormak istediğin varsa cevaplayabilirim.

neden olmasın ki. elektronik işini severim. insanlarla konuşmak muhabbet etmeyi de. sorun ne ki ?
 
Katılım
24 May 2013
Mesajlar
646
sen olayı yanlış anlamışsın.

mesela aldın teknolojik bi aleti eline hemen amir,şef,yetkili gelir bırak onu müşterilerle ilgilen der.
müşteriyle sohbete başladın hemen uyarılırsın, ya konusu geçen ürünü sat eğer almayacaksa başka müşteriyle ilgilen diye.
1 kere tuvalete gidersin 2.ciye istedin mi laf sokarlar.

daha sayarım.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
sen olayı yanlış anlamışsın.

mesela aldın teknolojik bi aleti eline hemen amir,şef,yetkili gelir bırak onu müşterilerle ilgilen der.
müşteriyle sohbete başladın hemen uyarılırsın, ya konusu geçen ürünü sat eğer almayacaksa başka müşteriyle ilgilen diye.
1 kere tuvalete gidersin 2.ciye istedin mi laf sokarlar.

daha sayarım.

her işin zorluğu var, saygı duyarım.

ama nebileyim çalışmak istiyorum oralarda açıkçası yalan olmasın :)
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
bi de aslında diğer üründen daha kötü olan bir ürünü müşteriye itelemeye çalışırsın göz göre göre...karşındaki ürünle ilgili bilgili gelmişse kendin bile güvenmediğin ürün için dil dökmen gerekir..niye çünkü diğer ürün zaten kendini sattırır..maharet satılmayacak ürünü satmakta...

sistemin böyle olduğunu tahmin ediyorum...gittiğim mağazlrda genelde bu şekildeydi...
 
Katılım
24 May 2013
Mesajlar
646
bende o sektörü sevdiğim ve bilgim olduğu için girdim. bilgin inanılma artıyo verdikleri eğitimler gözardı edilemez derecede. zorluğuna katlanırım diyosam başvur, hevesli kişileri severler:)
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
bende o sektörü sevdiğim ve bilgim olduğu için girdim. bilgin inanılma artıyo verdikleri eğitimler gözardı edilemez derecede. zorluğuna katlanırım diyosam başvur, hevesli kişileri severler:)

açıkçası oldukça hevesliyim diyebiliriz, zaten kariyer yapiyim mantığıyla girmiyorum üniversite planlarım var ama neredeyse 1 sene orada çalışmak değerlendirmek istiyorum bir senemi.
 
Katılım
24 May 2013
Mesajlar
646
bende bi kaç ayımı değerlendirmek için girmiştim, 7 yıldır çalışıyorum.

ne diyeyim inşallah istediğin gibi olur.


yazmadan edemicem son kez söylüyorum. mağazacılık yapma sakın ilerde.
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
Elektronik bir mağazada çalışmadım ama şu an itibariyle 5.5 senedir Kurumsal Bir markette çalışmaktayım..Ve yılbaşı itibariyle bırakacağım..

direk eksileri söyleyeyim zaten gerisini sen hesaplarsın;

-Vardiyalı sistemde çalışacağından sosyal hayatı unut , Arkadaşların motor gezilerine katılırken sen onlara el sallamak zorunda kalacaksın..
-Karışık çalışma saatlerinden dolayı vücut dengen, uyku düzenin ileri zamanlarda bozuluyor.
-Bayram seyran ne demek onu unut , hiçbir mağazacılık sektöründe bayramda çalışmayan yoktur.
-Aldığın maaş seni bu şartlardan dolayı tatmin etmeyecektir (daha doğrusu parayı harcayacak, kendine ayıracak vaktin sadece haftada 1 gün olacak)
-Her zaman sana bu ürünler neden satılmıyor bunun stoğu neden fazla diyeceklerdir..(mağazan Türkiyedeki en iyi satış yapan mağaza bile olsa bunu gene de duyarsın )
-İleriye dönük zamanlarda insanlarla uğraşmaktan ister istemez Asabi olmaya başlıyacaksın.

-Yeri gelecek başındaki yönetici hiç işi bilmediği halde sana bağırıp çağırınca zoruna gidecek (market sektöründe işi bilen adamı genelde yönetici yapmazlar, ben hep öyle gördüm.Lütfen bu konumdaki çalışan arkadaşlarım, abilerim yanlış anlamasın gözlemlediğim maalesef bu yönde çünkü )

-Duruma göre x mağazadan y mağazaya gönderecekler seni ve belirli bir sabit yerin olmayacak bu da motivasyon bozukluğuna neden olup iş ve özel hayatına yansıyacak..

Daha yazmak isterdim ama bence bu kadarı kafi.
Kafana takılan soru olursa çekinmeden yazabilirsin..
 
Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
1,840
çalışmadım ama memnun olan kimseyide görmedim, ülkemizde çalışma adı altında kölelik yapıldığını unutma.
 
Katılım
24 May 2013
Mesajlar
646
Uğur arkadaşımın yazdığını görünce yine gaza geldim bende yazıcam.


senden küçük bilgisiz biri gelir sana laf sokar sesini çıkaramazsın
cicişler gelir hiçbişey bilmezler sen anlatırsın bu ne diyo be gibi bakarlar dışlarlar
tikicanlar gelir sen emekçi gibi çalışır onlara hizmet edersin
kimse senden rica etmez getir götür al şunu der
eksikse depocu olursun eksikse kasiyer olursun eksikse satış danışmanı olursun
sorunlu müşteri gelir bağırır çağırır ürünü yere fırlatır müdürünle görüşücem der, gider müdüre söylersin uğraştırma beni der. adam daha da sinirlenmiş olur bu sefer sana daha çok patlar.
sabah 10da açılan mağazaya 9da gidersin mesain 6da biterken 5buçukta gelirler 10da çıkıyosun derler. sana sormazlar bile.
haftasonu için kullanamazsın.

ben şuan yıllık izindeyim ve haftasonu sırf insanlar ne yapıyo diye dışarı çıktım baktım.
arkadaşıma söyledim bunu şaşırdı. çünkü o hep haftasonu izinli.
hiç kimseyle görüşemezsin.
taksim ctesi günleri kalabalık olur özellikle akşamları.
ben hayatım boyunca ctesi akşamı hiç taksime gidemedim çünkü izinli olamadım hiç. hafta içi gittim hep.


kendimi zor durduruyorum daha yazdırmayın bana:)
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
641
çalış çalış, bence hayatının hatasını değil yapman gerekeni yaparsın...

doğru olan her işin yapılışını kendin öğrenmen, bende farklı farklı yerlerde garsonluk yaptım, iş zordur fakat öğrendiklerin yanına kar kalır, yaşını bilmiyorum ama çeşitli iş kollarında çalışmak bence senin fikirlerini ve bilgilerini misliyle arttırır... :cat:

o yüzden sen git direk bi müracaat et eleman açığı vardır zaten :D olmadı bırakırsın
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
Tolga arkadaşıma extra ek olarakta;

-çok iyi bir çalışansırdır ama en kötüsü sensindir her zaman..Hep kuyunu kazarlar laf taşırlar kimseye güvenemezsin.. bi laf söylersin bi bakmışın başka mağazadan duyulmuş vb.
-Hep seni sorumlu yapacağız derler ama asla olamazsın ( sözde 3 senedir yapacaklar :queen:)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Her mesleğin zorluğu vardır.. Bende mali müşavirim bana sorarsanız bu işede hiç bulaşmayın derim... :)

işin zorluklarını söylüyoruz ancak Onur arkadaşımın bunu yaşayarak öğrenmesi gerekiyor gibi..

1 sene öylesine çaışıyım zamanımı değerlendireyim diyorsun, varsa boş bir senen değerlendir.. Amaaaa üniversite planlarımda var diyorsun onu tam anlayamadım.. üniversiteye girmeyi düşünüyorsan..

İşte değil, evde ders çalışman mantıklı olan..
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
Aklındaki bir iş için bu kadar hevesli bir arkadaş varken sanki fazla olumsuz yaklaşılmış. Sen çalış arkadaşım, keşke asık suratlar yerine senin gibi işine ilgili insanlarla daha fazla yüzyüze geliyor olsak.
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
1,767
öyle yazmışsınız ki bu olanlar sanki sadece bu sektörde var diğerleri haftanın 5 günü klimalı ortamda çikolata fondü yiyor :)) yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum ayrı konu ama uzak kalması için arkadaşın baba parası yemesi lazım :)

Konfüçyüs ne demiş;
"Seveceğin bir iş seçersen, yaşamında bir gün bile çalışmamış olursun"

günümüzde ne kadar geçerli tartışılır ama sonuç olarak hiçbir iş kolay değil geçinmek kolay değil her mesleğin zorlukları var en azından zevk alacağın bir meslekte acı çek ki çektiğine değsin aksi taktirde sadece para için çalışmış olursun.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Sen bakma millete. İşe gir, çok zor gelirse zaten başka işe geçersin.
Ben işe ilk başladığımda yeni mezundum, askerlik yapmamıştım, tecrübesizdim . Bir ihracat firmasında işe girdim. Her gün saat sabah 8 akşam 22:00 çalışıyordum. Hatta cuma akşamları ihracat mallarının 8 - 10 kamyonla limana gitmesine eşlik eder, sabah saat 04:00 e kadar karaköyde gemiye yüklenmesini bekler sonra eve giderdim. Cumartesi sabah yine saat 08:00 işbaşı.... Çok zordu ama bana öyle bir tecrübe kazandırdı ki dünyanın en mükemmel okulundan mezun olsan bu birikimi elde edemezsin. Tabi ki sonsuza kadar böyle gitmedi, daha sonra tecrübe edindikçe başka işlere geçtim, zamanla terfi ettim. Artık başkaları benim yerime sabahlıyor :). Hayat böyledir, biraz devrecidir. Sen de kendi devreni yaşayacaksın , üst devreye sonra geçeceksin. Çektiklerin sonucu daha rahat günleri hayal edeceksin ki bu da senin kariyerin için itici güç olacak. Başarılar dilerim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst