Tek teker motosiklet römorku

Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Uzun zamandır yapmayı planladığım,nasıl birşeye benzeyecek,gidişatı nasıl olacak,çok para tutacakmı :) diye diye merak ettiğim,ama aslında sonuç itibarı ile çok basit duran tek teker römorkumu bugün bitirdim
Proje çok kısa sürdü ama bunu yaparken keyf almamı engellemedi :wiinkk:

Aslında bir ay kadar önce planını kafamda tasarlayıp,şasesini bitirmiştim,
Ama römorkta kullanmak istediğim scooter tekerini ,çevremden çıkma,kullanılmış,pas tutmuş,bilyaları dağılmış :),ama yamulmamış bir teker bulamadığım için bitiremedim,halada vazgeçmiş değilim bu tekerden
Jantı buldum bu sefer lastik yok ortada,13 inç:pale:

Ta ki geçenlerde bu lastiğe nalburda rastlayıncaya kadar,el arabası tekeri,şambrelli ve bilyalı tam tamına 10 tl :)

Yolda gidişatı çok güzel 70~80 km görüyor,ama yinede scooter tekeri bakmıyor değilim sonuçta el arabası tekeri,fazla güven olmayabilir
Çift teker römork sağa sola çekme yapabiliyor özellikle kasislerde,ama bunda öyle birşey yok,ön teker nereye arka teker oraya :cherry:

Üzerinde taşınacak malzeme ağırlığı ve yapılacak az miktarda sürati düşünerek,amortisör kullanmadım

Bence tek eksi yönü daha önce 1,5 metreyi dengede tutmaya çalışıyorduk şimdi 2 metreyi (ölçüler misal verilmiştir:))
Hızlandıktan sonra bu sorunda ortadan kalkıyor zaten

Fotoğraflar...

P02-07-13_18.27+%2528800x600%2529.jpg



P02-07-13_18.27%255B01%255D+%2528800x600%2529.jpg



P02-07-13_18.29+%2528600x800%2529.jpg



P02-07-13_18.29%255B05%255D+%2528800x600%2529.jpg



P19-09-13_15.28+%2528800x600%2529.jpg


Çift teker römorku üste,tek tekeri alta,
Bağlantıları iki civata ve iki pim


P19-09-13_15.29%255B02%255D+%2528800x600%2529.jpg



P20-09-13_11.24+%2528800x600%2529.jpg



P20-09-13_11.24%255B01%255D+%2528800x600%2529.jpg



P20-09-13_11.24%255B02%255D+%2528800x600%2529.jpg



P20-09-13_11.27+%2528800x600%2529.jpg



P20-09-13_11.27%255B02%255D+%2528800x600%2529.jpg


Boyasını yapmadan biraz deneme yapayım dedim,

P20-09-13_11.33+%2528800x600%2529.jpg



P20-09-13_11.36+%2528800x600%2529.jpg


Üzerine sabit bir kasa yapmamamın nedeni,istediğim zaman herşeye uyum sağlayabilecek düz bir zemin
Bu buzluğu daha önceki dönemlerde yapmıştım,bu sıralar içerisine malzemelerimi koyuyorum


P21-09-13_11.56+%2528800x600%2529.jpg



P21-09-13_11.56%255B01%255D+%2528800x600%2529.jpg



P21-09-13_11.57%255B01%255D+%2528800x600%2529.jpg



P21-09-13_11.57%255B02%255D+%2528800x600%2529.jpg



P21-09-13_12.25+%2528800x600%2529.jpg



P21-09-13_12.26+%2528800x600%2529.jpg



P21-09-13_12.29+%2528800x600%2529.jpg



P21-09-13_12.37%255B01%255D+%2528800x600%2529.jpg


En güzel yanı hiç yer kaplamaması :)

P21-09-13_12.55%255B01%255D+%2528800x600%2529.jpg


Şimdi sırada uçan motosiklet projem var,Sahibinden comda çıkma kanat baktım fakat yok yok :p
Varmı şöyle elinde doktor yada bayandan az kullanılmış çıkma kanatı olan :)
Şakadır kaale almayınız :wiinkk:


Güncelleme 10.04.2014

Bugün römorkta biraz değişiklik yaptım,bir tanıdığımın verdiği alüminyum alışımlı jantı römorka montajladım
Daha önceki çalışmalar İnnova üzerindeydi,fakat şimdiki motorum Wave,römorkun motora montaj aparatını İnnovadan Wave ye bağladım,
Tabiri caizse cuk oturdu :)


IMG_20140410_123108.jpg



IMG_20140410_123131.jpg



IMG_20140410_123140.jpg



IMG_20140410_143357.jpg



IMG_20140410_143420.jpg


Teker miline 10 tl vermek bana zor geldi :)
Elimde bulunan 2 adet paslanmaz beton dübelini sırt sırta birbirine kaynatıp tekeri bağladım,kalınlık tam geldi,oktan bile d
üz:)

IMG_20140410_143429.jpg



IMG_20140410_143456.jpg



IMG_20140410_143623.jpg



IMG_20140410_143649.jpg



IMG_20140410_144125.jpg



IMG_20140410_144201.jpg



IMG_20140410_144341.jpg


Bundan sonra ellemem :) İnşallah
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
Isciligin iyimis tebrik ederim cok sık olmus egimler felan dusunulmus scoter lastigi havasi azicik inik olursa amortisor gibi olur fazla ziplamaz
 
Katılım
3 May 2009
Mesajlar
367
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
On numara olmuş.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Gayet başarılı ve basit. :) Gelişmiş versiyonları da yapılabilir zamanla.

Sürüş esnasında, viraj ve fren'deki durum nedir? Motoru çekiştiriyor mu yada sağa sola savrulma yapıyor mu? Tabi çok düşük hızlardan bahsetmiyorum:wiinkk:
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
bu teker ile DRİFTT yapılabiliyormu :) :D
AVATAR'da iki teker römork varmış görünüyor,
Şimdide TEK TEKER,
Yakında tekersiz at arabası misali içine oturulabilecek bir römürk çalışması bekliyoruz artık :)

Tebrikler İnsanın kendi emeği gibisi yok,,,
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Isciligin iyimis tebrik ederim cok sık olmus egimler felan dusunulmus scoter lastigi havasi azicik inik olursa amortisor gibi olur fazla ziplamaz

Sağolun,
13 inç bir scoter lastiği bulduğumda bununla değiştiricem zaten


Gayet başarılı ve basit. :) Gelişmiş versiyonları da yapılabilir zamanla.


Sürüş esnasında, viraj ve fren'deki durum nedir? Motoru çekiştiriyor mu yada sağa sola savrulma yapıyor mu? Tabi çok düşük hızlardan bahsetmiyorum:wiinkk:

Herkezse tek tek teşekkürler :)
Hız denemesi yapamadım henüz ama gidişi çok iyi,kalkışı yaptıktan sonra sağa sola çektirmesi yok,zaten çekme söz konusu olduğunda kalkış önemlidir ,hızlandıktan sonra rolantide bile gidilir :)
Frene bir etkisi olduğunu hissetmedim,taşıdığı yük kendisi ile birlikte 50 kg yi geçmedi henüz
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Herkezse tek tek teşekkürler :)
Hız denemesi yapamadım henüz ama gidişi çok iyi,kalkışı yaptıktan sonra sağa sola çektirmesi yok,zaten çekme söz konusu olduğunda kalkış önemlidir ,hızlandıktan sonra rolantide bile gidilir :)
Frene bir etkisi olduğunu hissetmedim,taşıdığı yük kendisi ile birlikte 50 kg yi geçmedi henüz

Cevap için teşekkür ederim :) Kendin uğraşmışsın çok güzel olmuş. Ben de bir ara şöyle bir başlık açmıştım, sonra niyeyse tatsızlaştı, bir yere de varamadı. Sağolsun insanımız yardımcı olmaya çok meğilli, kimse akıl verme peşinde değil !

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/118220-tek-tekerli-romork-projesi-icin-fikir.html

Ama bu senin çalışman gayet güzel bir fikir verdi, mesela bu işin okadar da zor olmadığı fikrini :cat:
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
bu teker ile DRİFTT yapılabiliyormu :) :D
AVATAR'da iki teker römork varmış görünüyor,
Şimdide TEK TEKER,
Yakında tekersiz at arabası misali içine oturulabilecek bir römürk çalışması bekliyoruz artık :)

Tebrikler İnsanın kendi emeği gibisi yok,,,

Teşekkürler Gürcan,sırada ne var bende bilmiyorum henüz :)
İki tekeride burada:
Ama diriftte arkada tutamazsın herhalde onu,uçar gider :)



---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------

Cevap için teşekkür ederim :) Kendin uğraşmışsın çok güzel olmuş. Ben de bir ara şöyle bir başlık açmıştım, sonra niyeyse tatsızlaştı, bir yere de varamadı. Sağolsun insanımız yardımcı olmaya çok meğilli, kimse akıl verme peşinde değil !

http://www.motosiklet.net/forum/mt-...20-tek-tekerli-romork-projesi-icin-fikir.html

Ama bu senin çalışman gayet güzel bir fikir verdi, mesela bu işin okadar da zor olmadığı fikrini :cat:

O konuda benimde yanıtım var 2. sayfada,3 ay geçmiş aradan,sözümdede durmuşum,laf yerine iş üretmeyi tercih ederim:)
DSözüm meclisten dışarı
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Güzel çalışma olmuş. Yalnız şunu düşündüm üzerindeki dolabın kayma ihtimaline karşı yanlara çıkıntı yapsanız sökülüp takılabilen birşey olsa dolabı daha güzel sabitlemez mi
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Elinize sağlık böyle birşeye sahip olmak için demirciliğim yok mesela ne kadar masraf ederim acaba?
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Güzel çalışma olmuş. Yalnız şunu düşündüm üzerindeki dolabın kayma ihtimaline karşı yanlara çıkıntı yapsanız sökülüp takılabilen birşey olsa dolabı daha güzel sabitlemez mi

Teşekkürler..
Üzerine birşey sabitlemek istemiyorumki,herşeyi taşıyabilme alternatifim olsun,Birşeyi taşımak için yapacağım imalat daha sonra taşımak istediğim malzemeye engel olmasın
Ama arkalı önlü sağlı sollu,civatalı stoplar yapabilirim,
Zaten şu anki halinde demirin üzerine levha vidaladım,boş bir durumu yok yani


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------

Elinize sağlık böyle birşeye sahip olmak için demirciliğim yok mesela ne kadar masraf ederim acaba?

Malzemesi birşey tutmaz,önemli olan işçilik,yapabilmek,motora bağlantısıda bir o kadar uğraşmalık,özen isteyen bir durum
 
Katılım
24 May 2013
Mesajlar
464
Reflektör lazım en azından ufak bir tane tekerleğin üzerine. Geceleri allah muhafaza bir şey olur.

Çok güzel olmuş elinize sağlık.
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Reflektör lazım en azından ufak bir tane tekerleğin üzerine. Geceleri allah muhafaza bir şey olur.

Çok güzel olmuş elinize sağlık.

Teşekkürler,
Benim öyle geceleri filan kullanacağım yok ,park lambalarıda görünür vaziyette,Bana o kadar yaklaşabiliyorsa reflektörde hikaye olur herhalde,
ama düşündüğün için yinede sağol
 
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
50
Elinize sağlık güzel olmuş,bende böyle birşey yapmalıyım, zira uzun zamandır scooter kullandigimdan ihtiyaç duymadım,
Dikkatimi çeken şu oldu,bu römork tek beden olmuş yanlışmı görüyorum?
Yani ihtiyaç halinde arka tekere montaj aparatı ile baglaniyor ?
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Elinize sağlık güzel olmuş,bende böyle birşey yapmalıyım, zira uzun zamandır scooter kullandigimdan ihtiyaç duymadım,
Dikkatimi çeken şu oldu,bu römork tek beden olmuş yanlışmı görüyorum?
Yani ihtiyaç halinde arka tekere montaj aparatı ile baglaniyor ?

Evet tek parça,orta kısmında mafsalı var ani dönüşler için,motorada 2 pim sayesinde bağlanıyor
Bu pimler ayriyetten menteşe görevini görüyor,römorkun aşağı yukarı hareketini sağlıyor
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
hocam motoru yatırdığınızda dengesiz bir güç getirmiyor mu?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst