- Katılım
- 30 Ocak 2025
- Mesajlar
- 10
- Konu Yazar
- #1
Selamlar,
Yaklaşık 2 hafta önce Arora Safari 50/125 motoruma Anlas 360Grip marka lastik takmak için özel bir motorsiklet tamircisi aramaya başladım.
İlk motorum ve ilk lastik değişimim için Armut üzerinden benimle iletişime geçen lokal bi tamirciyle anlaştık. Kısa mesafe'de olması tercih etmemdeki en büyük etkiydi.
Elemanın söylediğine göre yaklaşık 7 yıl tecrübesi varmış ve bu dükkanı da yeni açmıştı bu yüzden de dükkanda ekipmanlar baya yetersizdi. Zaten lastiği levye bile değil kalın ve düz uçlu bi tornavidayla sökmeye çalışmasından belliydi. Zaten jantın da içinden geçti lastiği çıkartırken.
Arka jantı sökerken baya zorlandı, pas tutmuş falan dedi şak çıkardı sıvı gress yağını sıktı. (ne somunda ne de civatanın dişlerinde gram pas yoktu bu arada)
Neyse buraya kadar normal zorlana zorlana söktü ama jantı geri takarken sürdüğü gres yağını dişlerden ve somundan temizlemedi.
Ben de motoru aldıktan yaklaşık 100 km sonra ışıklara yanaşırken birden arka teker yalpalamaya başladı balatanın üstüne oturdu. Yanaşınca baktığımda somun yerinde yoktu.

Özetle arkadaşımız sökerken sürdüğü sıvı gress i takarken temizlemediği için 100km boyunca motordaki titreşim somunu gevşetti ve en sonunda fırlattı.
Şanslıydım düşük bi hızda başıma geldi ama eğer hızım biraz daha fazla olsaydı sonuçları çok farklı olurdu.
Güvenilen yerlerde motorunuzun bakımını yaptırın, eğer kendiniz yapıyorsanız sökerken sıvı gress kullandığınız civata/somunları takarken temizlemeyi unutmayın.
Yaklaşık 2 hafta önce Arora Safari 50/125 motoruma Anlas 360Grip marka lastik takmak için özel bir motorsiklet tamircisi aramaya başladım.
İlk motorum ve ilk lastik değişimim için Armut üzerinden benimle iletişime geçen lokal bi tamirciyle anlaştık. Kısa mesafe'de olması tercih etmemdeki en büyük etkiydi.
Elemanın söylediğine göre yaklaşık 7 yıl tecrübesi varmış ve bu dükkanı da yeni açmıştı bu yüzden de dükkanda ekipmanlar baya yetersizdi. Zaten lastiği levye bile değil kalın ve düz uçlu bi tornavidayla sökmeye çalışmasından belliydi. Zaten jantın da içinden geçti lastiği çıkartırken.
Arka jantı sökerken baya zorlandı, pas tutmuş falan dedi şak çıkardı sıvı gress yağını sıktı. (ne somunda ne de civatanın dişlerinde gram pas yoktu bu arada)
Neyse buraya kadar normal zorlana zorlana söktü ama jantı geri takarken sürdüğü gres yağını dişlerden ve somundan temizlemedi.
Ben de motoru aldıktan yaklaşık 100 km sonra ışıklara yanaşırken birden arka teker yalpalamaya başladı balatanın üstüne oturdu. Yanaşınca baktığımda somun yerinde yoktu.

Özetle arkadaşımız sökerken sürdüğü sıvı gress i takarken temizlemediği için 100km boyunca motordaki titreşim somunu gevşetti ve en sonunda fırlattı.
Şanslıydım düşük bi hızda başıma geldi ama eğer hızım biraz daha fazla olsaydı sonuçları çok farklı olurdu.
Güvenilen yerlerde motorunuzun bakımını yaptırın, eğer kendiniz yapıyorsanız sökerken sıvı gress kullandığınız civata/somunları takarken temizlemeyi unutmayın.