Arkadaşlar hafta sonu egsantrik zinciri,gergisi için motorun üst kısmı açılmıştı. Haffiten bir yag eksiltmeside vardı bu nedenle sekmanlarada baktırdım. Sekmanların birleşme noktlarında bir jilet kalınlıgında açıklık vardı. Hazır açılmışken sekmanlarıda degiştirmeye karar verdim e o degişmişken subap contlarınıda degiştiriyim dedim. Bunların yanında elde üst conta alt conta üst kapaktaki lastik conta ve bujilerin altındaki contalarda zaten yeni gelmişti. Onlarıda taktırmadım hepsi bir arada takılacak. Aslında bukadar masraf yapmazdım ama motorun üst bölümü açınca pistonlara baktık ve ustada bende şaşırdık.Pistonların yanları resmen hiç sürtünde olmamış gibi parlıyordu. Usta bakınca şaşırdı, Bu km de pistonlar bukadar nasıl temiz kadlı hayret diyerek söylendi.(Adamda haklı tabi 2 tane 30.000-40.000km de dagılan R1 topladıktan sonra 65.000 km deki motorun içini böyle görünce şaşırmakta haklı) .Sadece pistonların üstünde hafiften kurum vardı oda benim söyledigim şu yag eksiltme mevzusundan dolayı. Onlarda sekman ve buji contaları degişince çözülecek. Birde nekadar dogru bilmiyorum ama ustanın dedigi bukadar temiz bir motor bukadar erken sekman istemez ama eski kullanıcı acemiymiş sanırım. Soguk motorla basmış onun için sekmanlar zarar görmüş dedi.
Bu arada sübap kulaklarınada baktık. Motora hiç subap ayarı yapılmamış.Sacede tek cizgi halinde iz vardı.(ve hala daha öyle subaplarda aşırı bir ses yok) Yinede açılmışken senkron ayarı,karböratör ayarı,sübap ayarı yapılacak.
Kısaca motorun genel kondüstonu km ye bakılınca beklenmeyecek kadar iyi çıktı. Düşünüyorumda 65.000 km de pistonlar o haldeyse bu motor düzgün ve bakımlı kullanımda ömrü 250.000 km den aşagı olmaz

Az önce motorun ilanı kaldırdım. Sekmanlar ve ve buji conlarının sıpairişinide verdim. 20-25 güne gelir sanırım.Sonrasında parça degişimi ve ayarları yapıp yolların tadını çıkartmayı düşünüyorum. Bir aksilik olmazsa satma işini uzun bir süre düşünmüyorum artık. Aileye yeni biri katıldı gözüyle bakıyorum. Haydut benimle yaşlanacak
Eskiden avrupadaki forumlarda okudugum "200.000-250.000 km deki banditleri gördüm" lafları çok hikaye gelirdi şimdilerde düşünüyorumda olmayacak iş degil
Son sözüm; haydutlarınızın degerini bilin. Siz ona düzgün baktıgınız sürece sizi üzecek motor degil.
