Suzuki Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
52
suzuki servislerinden sadece parca alabiliyormuyuz + servis parca fiyatında ekstra uygulama yaparmı servis harici nerelerden parca alabiliriz ?
 
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
arkadaslar bir soru daha,
kalkısta 3500 devirde filan kalkıyor burgman,bu devire kadar hafif hızlarda titreme var..3500 den sonra titreme kalmıyor..bu sizce debriyaj problemi mi,varyator temizligi mi,nedir..
sanki duffy buna benzer bir problemde varyator temizligi demisti..
bir el atarsanız sevinirim..

Selamlar, kalkış sırasındaki titremenin sebebi Debriyaj balatası'nın bitmek üzere olması ve varyatör üstündeki çok derin çiziklerden dolayı olabilir. Temizlik derken mutlaka bir yere kadar kavramayı rahatlatır. Debriyaj soğuk veya sıcak olmasında kavrama devri fark eder. Ancak 3.000dev/dk da kavrama başlar 3.500'e kadar kabul edilebilir sorun olmaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
283
arkadaşlar şu burgman'ı merak ediyorum. bindim üzerine baktım, çok alcak geldi bana ama hiç kullanma fırsatım olmadı. rahat motor olduğu belli. bir gün kullanma fırsatım olunca anlıcam. övdüğünüz kadar zevkli mi acaba. tabi o kişiden kişe değişir.
suzuki- piaggio familyası ve honda arasında tahminimce honda kalkışta iyi
geçen bir tane yanımdan geçti gördüm kalkışını, gayet güzedi. çift silindir olmasından kaynaklanıyor heralde, ama o motor da çok yakıyormuş galiba. öyle bir duyum aldım.
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
5
Selamlama ve Tanışma

Herkese Merhaba..125 lik scooterda motora binmeyi öğrendikten sonra (yaklaşık 2 sene) geçen hafta AN 400 sahibi oldum...Cumartesi-Pazar çalıştığım için şimdilik yapılan gezilere sadece gıpta ediyorum :) Tabiki geziye katılan arkadaşlara iyi eğlenceler diliyorum:) Herkese sevgiler
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
Selamlar

2-3 ay kadar once 2005 model lacivert bir Burgman 400 aldim... Kilom yaklasik olarak 125 :) Motorla beraber ortalama 300kg geliyoruz. Sorularim olacak, yanit bulmama yardimci olursaniz cok sevinirim.

Arkama artci alabilir miyim? Kilo limiti nedir? -topcase vb gibi ek tasima donanimlari yok-
Gecenlerde farkettim ki kavrama aninda kise sureli ve kesik kesik ugultu sesi geliyor. Hatta uzaktan gelen kopek havlamasi gibi diyebilirim :) Bu normalmidir, havalar isinmaya basladiktan sonra bu sesi farkettim. Debriyaj isindiktan sonra oluyor.
Gecenlerde el frenini cekince bisey koptu. Tel mekanizmasi mi vardir? Tamiri ortalama ne kadara yaptirilabilir?

Simdiden cok tesekkur ederim.

Keyifli surusler dilerim.

Selam, Burgman 400'ün taşıma kapasitesi öncelikle bagaj için önerilen 13kg. civarında taşınacak maksimum ağırlık 190kg'yi bagaj dahil aşmamalı özellikle Michelin lastik kullanıyorsanız bu ağırlık 150-160kg.(Bu ağırlığı o lastik rahatça kaldırıyor emin olabilirsiniz :))) olmalı. 400cc. motor bu ağırlıkları rahat kaldırır ama amortisör yapısı buna uygun değil 100kg. üstü sürüşte dikkat etmek lazım altı tümseklere değebilir.
Duyduğunuz ses varyötörlü bir çok motorda vardır. Dolayısı ile Burgman'da da var :) (Neyimiz eksik) Bu ses sadece dur kalk hızlarında aktarma sistemi ısınınca gelir. Yeni aldığınızı söylemişiniz kullanım ile alakalı biraz alışmanız lazım dur kalk trafikte nasıl üzmeden gidersiniz. Öncelikle kalkışı mümkün olduğunca yavaş yapın. Gazı sabit vermekten kaçının debriyajın tutnması kolaylaşır. Hafif yokuş aşağı ise bırakın kendi gitsin. Yokuş yukarı çıkıyorsanız aradaki araca mesafe bırakın debriyajın kavradığına emin olduktan sonra o deviri koruyarak devam edin. Eğer durum içinden çıkılacak gibi değilse (bu biraz abartı olacak ama ben tümsek geçişlerinde ve çok aşırı trafikte bu şekilde gidiyorum) iki ayağınız yerdeyken oturduğunuz yerden kalkıp motorun kalkmasını sağlayın sonra motorun üstüne kendinizi bırakın :mrgreen:. Bunları yapmak zorunda değilsiniz ama 28.000km kullandım. Çok nadir çıktı o gıcık ses.
El freni telini koparmışınız benimde başıma geldi aslında başa gelecek en kötü şey diyebilirim. O teli geçirmek için komple kafa grenajı ve sol yan grenaj açılıyor. Basit bir tel ama Burgman'un elbisesinin altından gidiyor. İşçiliği biraz var ama yapılmayacak bir şey değil.Benim tavsiyem 2-3 servisten fiyat alın parça çok bir şey değil ama 2-3 saatlik işçiliği var.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
8
Detaylı anlatımınız ve ilginiz için teşekkür ederim.

Evet yol üzerindeki ufak ~7-8cm lik tümseklere alt kısmı (orta sehpanın bağlantı kısmı) sürtüyorum. Tümseklerde çok sıkıntı olmuyor. Lastiklerim Michelin Pilot Sport. Önceki sahibi ciddi bir bakıma sokmuş 10bin km de. Şu anda 11.400de. Kayış, lastik, debriyaj vs...

Eğer benim halledebileceğim birşey ise kendim yapmaktan keyif alırım. Tabi tel temin etmekte gerekiyor. Servis Kitapçığını edindim. Her türlü direktifi bulmak mümkün.

Bana kalkış için:
- yokuş yukarı ise: Gazı birden açıp kavramayı hızlandırıp kalkma
- düz yolda ise : Hafif hızlandırıp, kavramadan sonra normal devam etme
şeklinde aktarıldı.

Sahip olduğum ilk motorsiklet. Büyük ve ağır makina da hiç kullanmadım. Alışma evremi bitirdim sayılır. Temel dönüş, görüş çalışmalarım devam ediyor. Henüz ehliyetli olmadığım için trafikte yokum... Bu tarz bilgilere tamamen açım anlayacağınız :)

Bugün ufak bir eğitim gezintisi sırasında arkadaşım lastik havalarımı haftada bir kontrol etmemi söyledi ve elindeki ölçme aleti ile (şu siboba takına içindeki çubuğu ittiren basit sistem) ölçtü ve 18 çıktı. Kilomu da hesaba katarak ortalama basınç değerlerinin ne olması gerektiği hakkında bilgilerinizi rica ederim.

Keyifli sürüşler dilerim.
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Detaylı anlatımınız ve ilginiz için teşekkür ederim.

Evet yol üzerindeki ufak ~7-8cm lik tümseklere alt kısmı (orta sehpanın bağlantı kısmı) sürtüyorum. Tümseklerde çok sıkıntı olmuyor. Lastiklerim Michelin Pilot Sport. Önceki sahibi ciddi bir bakıma sokmuş 10bin km de. Şu anda 11.400de. Kayış, lastik, debriyaj vs...

Eğer benim halledebileceğim birşey ise kendim yapmaktan keyif alırım. Tabi tel temin etmekte gerekiyor. Servis Kitapçığını edindim. Her türlü direktifi bulmak mümkün.

Bana kalkış için:
- yokuş yukarı ise: Gazı birden açıp kavramayı hızlandırıp kalkma
- düz yolda ise : Hafif hızlandırıp, kavramadan sonra normal devam etme
şeklinde aktarıldı.

Sahip olduğum ilk motorsiklet. Büyük ve ağır makina da hiç kullanmadım. Alışma evremi bitirdim sayılır. Temel dönüş, görüş çalışmalarım devam ediyor. Henüz ehliyetli olmadığım için trafikte yokum... Bu tarz bilgilere tamamen açım anlayacağınız :)

Bugün ufak bir eğitim gezintisi sırasında arkadaşım lastik havalarımı haftada bir kontrol etmemi söyledi ve elindeki ölçme aleti ile (şu siboba takına içindeki çubuğu ittiren basit sistem) ölçtü ve 18 çıktı. Kilomu da hesaba katarak ortalama basınç değerlerinin ne olması gerektiği hakkında bilgilerinizi rica ederim.

Keyifli sürüşler dilerim.

Merhaba,
Ön teker 25psi-arka 40 psi olmalı diye biliyorum, hayırlı olsun, keyifli sürüşler:)
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
339
Merhaba,
Ön teker 25psi-arka 40 psi olmalı diye biliyorum, hayırlı olsun, keyifli sürüşler:)

Sele altında bagajın ön kısmında bulunan etikete göre şöyledir:

Tek Kişi: Ön 25, Arka 29
İki Kişi: Ön 25, Arka 40

Kilonuzu dikkate alarak tek kişi için arkayı 1-2 psi artırmanın daha iyi olacağı kanısındayım.

Ayrıca lastik basınçlarını düzenli kontrol etmek gerekiyor. Çünkü sürüş ve kontrolü çok etkiliyor.
Lastik havaları az bindiğim zamanlarda (ayda 200 km) ayda 2-3 psi düşüyor, uzun yol yaparsam düşme daha fazla oluyor. 2-3 günde 1000 km yapıpta 3-4 psi düştüğünü bilirim.

Herkese Merhaba..125 lik scooterda motora binmeyi öğrendikten sonra (yaklaşık 2 sene) geçen hafta AN 400 sahibi oldum...Cumartesi-Pazar çalıştığım için şimdilik yapılan gezilere sadece gıpta ediyorum :) Tabiki geziye katılan arkadaşlara iyi eğlenceler diliyorum:) Herkese sevgiler

Şahinden sonra Mercedes gibi gelmiştir:mrgreen:. Hayırlı olsun, Allah kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin. Boş bir arazi bulup alıştırma yapmanızı öneririm. (Tam sola, tam sağa dönüş, U dönüş, slalom vs.)
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
260
Evet kavrama konusunda bana inanmayan Sevgili vedat ve tarık'la test ederek net rakam belli oldu.
2650 2750 devir arasında kavramayı bitiriyor ve çekişe başlıyor..
Denizcim senin motor 3000 de kavrıyorsa demekki 3250 de kalkıyor..Debriyaj nanayyyy :cherry:
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
862
Evet kavrama konusunda bana inanmayan Sevgili vedat ve tarık'la test ederek net rakam belli oldu.
2650 2750 devir arasında kavramayı bitiriyor ve çekişe başlıyor..
Denizcim senin motor 3000 de kavrıyorsa demekki 3250 de kalkıyor..Debriyaj nanayyyy :cherry:

evet. acı ama gerçek; serhatin dediği gibiydi.

tabii eğer ayağıyla itmediyse motoru:)
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
74
Son zamanlarda kayış değiştiren oldu mu ? Yada güncel kayış fiyatını bilen? Piyasada mitsuboshi diye bir kayıştan bahsediliyor, suzukinin sitesindeki fiyat listesine göre 280 tl civarında yanlış bakmadıysam tabi çünkü hangi modele uyumlu olduğu yazmıyor listede..
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
160
[


Arkadaşlar, sizlerin yazılarını okuduktan sonra benimde ilk defa dikkatimi çekti. Acaba kaç devirde kavrıyor benim sw diye merak ettim. Ve baktım 2200 devir civarında kalkıyor. Yani diyorum sizin burgy ler geç mi kaldırıyor,:)
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
260
[


Arkadaşlar, sizlerin yazılarını okuduktan sonra benimde ilk defa dikkatimi çekti. Acaba kaç devirde kavrıyor benim sw diye merak ettim. Ve baktım 2200 devir civarında kalkıyor. Yani diyorum sizin burgy ler geç mi kaldırıyor,:)

SW 400 ve sw 600 kullandım.Hatta gecen haftaki gezimizde sw600 le yaklasık 300 km yol yaptım.Dediğin gibi 2250 devirde kavradıgını farkettım.Avantajı hızlı kalkıs ,dezavantajı sıkısık trafıkte kavramanın neredeyse sureklı devrede olması nedniyle debriyak ısınıyor ve ses yapmaya başlıyor.
Evet burgmanlar bayagı gec kalkıyor.:farao: :cherry:

Şahşi düşüncem yakıt problemini bir tarafa bırakırsak (sw 600 gezide ortalama 0,16 kr yaktı.Hiç fena değil burgman 400 de 0.14 yakıyor.şehriçi kullanımda 200 u buluyor)


Bu ekleme çakma burgmancılara :
BUrgman dandik kardeşim.Yasaşın sw:bounce::queen::mrgreen:
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
339
Şahşi düşüncem yakıt problemini bir tarafa bırakırsak (sw 600 gezide ortalama 0,16 kr yaktı.Hiç fena değil burgman 400 de 0.14 yakıyor.şehriçi kullanımda 200 u buluyor)

Ben sizin şu Burgmanı nasıl kullandığınızı anlayabilmiş değilim ya. Bu tüketim değerlerini nasıl ulaşabiliyorsunuz hayret ediyorum. Şehiriçi 200'u buluyor demek şu anki benzin fiyatına göre 6.75lt/100km yakıyor demek. Bu inanılmaz bir tüketim. Ya çok bakımsız olması lazım ya da 140'ın altında gidilmemesi lazım bu tüketim için, ha kaldı ki İstanbul trafiğinde motor için fazla dur kalk olmuyor bi şekilde kenardan kıyıdan akıyoo gidiyor motorlar...

Not: Şu ana kadar benim en fazla gördüğüm değer 5.1 lt/100km, ortalama 4.5 lt/100km civarında şehiriçi.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
260
Ben sizin şu Burgmanı nasıl kullandığınızı anlayabilmiş değilim ya. Bu tüketim değerlerini nasıl ulaşabiliyorsunuz hayret ediyorum. Şehiriçi 200'u buluyor demek şu anki benzin fiyatına göre 6.75lt/100km yakıyor demek. Bu inanılmaz bir tüketim. Ya çok bakımsız olması lazım ya da 140'ın altında gidilmemesi lazım bu tüketim için, ha kaldı ki İstanbul trafiğinde motor için fazla dur kalk olmuyor bi şekilde kenardan kıyıdan akıyoo gidiyor motorlar...

Not: Şu ana kadar benim en fazla gördüğüm değer 5.1 lt/100km, ortalama 4.5 lt/100km civarında şehiriçi.

yanlış anlamışsın Nomarka sehiriçi rakamı 20 krş olarak belirttiğim sw600 un yakıt tüketimi..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst