Sizce motor kullanmaya baslamali miyim?

Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6
Öncelikle s.a abilerim yaşim 18 araba ehliyetim var motor ehliyeti almayi dusunuyorum motor kullanmayi gercekten cok istiyorum fakat sizce motor kullanmaya baslamalimiyim. Baslarsam ehliyeti ekipmani motoru vs. Ne kadara mal olur saygilarimla.
 
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
11
Merhaba,

Öncelikle hoşgeldin foruma.Ehliyet için 1000 TL gibi bir rakamı gözden çıkarman gerekiyor.

Motoru ne amaçla kullandığın önemli, virajdı makastı bu tarz atraksiyonlar için düşünüyorsan ömrünün kalanına devam edebilmen için tavsiye etmem.

Ha yok kurallarına göre kullanırım dersen de, İstanbul'da verilen eğitimlere katılıp sonrasında pratik için 100cc bir scooter ile başlamanı tavsiye ederim.

Ekipman konusuna gelince, motor için ayırdığın bütçe kadarda ekipman'a yatırım yapmalısın.

Tehlikelimidir ? Evet..

Sen bıçağı amacına hizmet kullanırsan tehlike teşkil etmez.Ama kendine saplarsan o ayrı.
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
375
Başlamalıyım diye bir soru soruyorsan bence başlama dostum bana herkes başlama diye diyorken ben başlamıştım insanların dediklerine göre karar alacaksan ilk kazanda motordan soğursun.
 
Katılım
10 Tem 2014
Mesajlar
407
Başlama..

Başladıktan sonra dur durak bilmiyor insan çünkü.
Daha motorunu görmeden giriyor kanına. Ona ilk bakışı atmadan, ilk dokunuşunu gerçekleştirmeden.
Sahip olduğun andan itibaren gözüne uyku girmiyor.
Direksiyonu kitledim mi? Disk kilidini taktim mı? Egzoz soğudu mu? Brandasını ne zaman geçireyim üzerine?
Peki ya başına bir şey gelirse?

Sen başlama dostum.

ilk marşa bastığında çıkardığı ses.. İnsana bebeğinin ilk heceleri duyar gibi gelir.
Kilometreler arttıkça birbirinize alışırsınız. Alışmanın ötesine geçer.
Aranızda en yakınınızın bile anlamayacağı bir bağ oluşur.
Gelirler motor çok tehlikeli, öldürür derler.
Haklılar.

İşte bu yüzden başlama dostum.

Ama illa başlayacaksan kendini bil. Eğitimini al. Bir değil bir kaç defa.
Al motorunu baş başa vakit geçir.
Hızlanmasını, duruşunu, dönüşünü iyice öğren.
Aldığın eğitmi pekiştir. Her kilometrede yeni bir şey öğrendiğini unutma.
Kendini asla kaybetme.
Yeri geldiğinde bas, zevkini çıkar ama asla kendini tehlikeye atma. Hem kendinin hem motorunun sınırlarını bil.

Ama yinede başlama dostum.

Motoruna yakışmayacaksan başlama.
Yakışmak derken ekipmanlarından bahsediyorum.
Seni hiç bir zaman çıplak beğenmez.
Kaskını tak imkanlarını zorla en iyisini al. Ceketini giy. Giydiğin an da kendini biraz daha güçlü ve güvenli hisset. Pantolonunu, eldivenin ve dahasını eksik etme. Edeceksen de başlama.

Hem bizi hem sevenlerini üzme.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
886
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Görmeden yorum yapmak yanlış olur, bir fotoğrafını at sonra motosiklet.net kurucu üyeleri, kurul kararını sana açıklayacaktır.
Ekipman masrafın ise minimum 800TL maksimum 1500TL olacaktır, başlangıç için.
Motosiklet kullanma'nın 5 farzınıda ezberlemeyi unutma.
 
Katılım
4 Eyl 2016
Mesajlar
46
Motora başlamak zaman alan bir konudur. Hemen ben motora bineceğim demekle motora binilip gazlanmıyormuş malesef. Bu foruma üşenmeyip üye olduysan sen git kursa yazıl öncelikle. Kursa gidip ehliyet almakla kimseye bir şey olmaz. Ehliyetin olsun bir kere.

Motora başlamak için öncelikle ehliyet kursuna yazıl. Ehliyet kursunun eğitimlerine git. Eğitimlerden sonra sınav vs. belgeyi almak 3 ayı bulabilir. (yeni süreç nasıl bilmiyorum) Ehliyet kuru döneminde hala motora başlamak için can atıyorsan kesin başla. Ehliyet alma sürecinde hevesi gidenleri, vazgeçip otomobil alanları gördüm, biliyorum. Heves gitmediyse motora başladın demektir.

Belgeyi aldıktan sonra motoru ne amaçla kullanacağını belirle. Ehliyet alıp kurye mi olmak istiyorsun, hafta sonu gezmek mi itiyorsun, Hafta içi akşamlarımı illegal mi gazlayacaksın? Nasıl bir motor kullanımın olacak bunu açıkça kendin otur düşün ve kendin cevapla. Ne tür motor alacağının cevabı ortaya çıkacaktır zaten. Örneğin scooter mi; apaçi tipi küçük bir commutermi? Motor tarzını belirledikten sonra başlangıç CC ortaya çıkar, ki genelde 100-150-125 cc lerdir. Bana göre 250 cc de başlanabilir. Bundan sonrası maddi güçle ilgili bir durum birazda. İstediğin motoru sıfır veya ikinci el aldıktan sonra benzin almaya değil koruyucu malzemeleri almaya GİT. Koruyucu malzeme almak motor almaktan daha zordur. Bedene uygundu değildi, rengi iyi değil, bol geldi vs. Ekipmanı kesinlikle internetten almanı önermiyorum. Mağazadan almak en iyisi.

Tüm bunlar zaman isteyen uğraşmalar. Zevkli. Sadece kendin uğraşırsın, sanal ortamda bilgi danışırsın vs. Ama her kararı kendine göre ver. Zevkler ve renkler tartışılmaz. Marka bağımlısı olmak iyi değil ama motorculukta markalar boşuna marka olmamış diyorsun sonunda. Motor ve ekipmanda bilindik markalardan uzak olmamanı tavsiye ederim.
 
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
80
Başlama..

Başladıktan sonra dur durak bilmiyor insan çünkü.
Daha motorunu görmeden giriyor kanına. Ona ilk bakışı atmadan, ilk dokunuşunu gerçekleştirmeden.
Sahip olduğun andan itibaren gözüne uyku girmiyor.
İşte bu yüzden başlama dostum.

Adam şiir yazmış. Güzelmiş beğendim.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
başlama dediğin üzerine oturup 2 metre gitmektir. bir daha bırakamazsın rüyalarına girer kabus olur çöker. evi arabayı tarlayı satarsın. sadece binmek için yaşarsın. kaskı tulumu giyer onunla yatarsın. moto mağazalarına girer çıkamazsın. tüm ruhunu ele geçirir acıktığını anlamazsın
 
Katılım
30 Tem 2016
Mesajlar
87
Bence baslama ben ne kadar cok korkak olsamda duz yolda 130 u gordum 5-10 saniye, ama genel olarak 60 ile gitmeye calisiyorum en fazla cok korkunc bisey yarin pazar eve goturup iyice yikayip temizligini yapacagim
 
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
80
Bence baslama ben ne kadar cok korkak olsamda duz yolda 130 u gordum 5-10 saniye, ama genel olarak 60 ile gitmeye calisiyorum en fazla cok korkunc bisey yarin pazar eve goturup iyice yikayip temizligini yapacagim

yeni biniyorsan 80 bile çok hızlı görünüyor. Ama 90 la gitmekten çok sıkıldım artık. en azından düzlükte ve sollarken 150 e çıkmak. uzun yolda 180 yapabilmek isterdim.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Baslamalısın. Gerekli piyassa arastırması için çok güzel bir site var ne sorarsan söyler onun yetmediği yerde bize sorabilirsin ama burada herkes önce ona sormanı tavsiye eder.
Dediğim sitenin linki: www.google.com
 
Katılım
10 Tem 2014
Mesajlar
407
yeni biniyorsan 80 bile çok hızlı görünüyor. Ama 90 la gitmekten çok sıkıldım artık. en azından düzlükte ve sollarken 150 e çıkmak. uzun yolda 180 yapabilmek isterdim.

Arkadaşa katılıyorum. İlk günler 70 - 80 sana uçuyorsun gibi gelir. Ama zamanla yetmez.
Motor konusunda da böyledir.
Ufak bir cc ile başlanır. Zamanla kendini daha üst seviye motorlara bakarken yakarsın.
 
Katılım
2 Eyl 2016
Mesajlar
40
Başlama..

Başladıktan sonra dur durak bilmiyor insan çünkü.
Daha motorunu görmeden giriyor kanına. Ona ilk bakışı atmadan, ilk dokunuşunu gerçekleştirmeden.
Sahip olduğun andan itibaren gözüne uyku girmiyor.
Direksiyonu kitledim mi? Disk kilidini taktim mı? Egzoz soğudu mu? Brandasını ne zaman geçireyim üzerine?
Peki ya başına bir şey gelirse?

Sen başlama dostum.

ilk marşa bastığında çıkardığı ses.. İnsana bebeğinin ilk heceleri duyar gibi gelir.
Kilometreler arttıkça birbirinize alışırsınız. Alışmanın ötesine geçer.
Aranızda en yakınınızın bile anlamayacağı bir bağ oluşur.
Gelirler motor çok tehlikeli, öldürür derler.
Haklılar.

İşte bu yüzden başlama dostum.

Ama illa başlayacaksan kendini bil. Eğitimini al. Bir değil bir kaç defa.
Al motorunu baş başa vakit geçir.
Hızlanmasını, duruşunu, dönüşünü iyice öğren.
Aldığın eğitmi pekiştir. Her kilometrede yeni bir şey öğrendiğini unutma.
Kendini asla kaybetme.
Yeri geldiğinde bas, zevkini çıkar ama asla kendini tehlikeye atma. Hem kendinin hem motorunun sınırlarını bil.

Ama yinede başlama dostum.

Motoruna yakışmayacaksan başlama.
Yakışmak derken ekipmanlarından bahsediyorum.
Seni hiç bir zaman çıplak beğenmez.
Kaskını tak imkanlarını zorla en iyisini al. Ceketini giy. Giydiğin an da kendini biraz daha güçlü ve güvenli hisset. Pantolonunu, eldivenin ve dahasını eksik etme. Edeceksen de başlama.

Hem bizi hem sevenlerini üzme.

Eline sağlık 10 numara 5 yıldız tam anlamıyla budur. Ben daha ilk aşamadayım ehliyet ve ekipman ,ortada motor yok face maxe unuttum hep forum okuyorum. İlk motoruma ne zaman binerim diye hevesleniyorum.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
boşuna dememişler, hayat iki kişi yaşanır yada iki teker üstünde :cherry:
 
Katılım
18 May 2012
Mesajlar
232
Yaşım 32, ilk defa birisi beni bu kadar net açıkladı. Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------

Bence başla da gör.
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
631
images
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst