scooter kullanıcısı olmak eziklikmi dir ?

Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
469
geçen benzer bir durum ben de yaşadım, scooter ve arai kask gördüm fosforlu yelek falan, bi an dedim ne gerek var sonra adam doğrusunu yapmış dedim, gülmelik bir durum yok hatta scooter lastik boyu şase eksikliği vb durumlardan kaza yapmaya çok daha yatkın bir alet, esas scooterla tam takım giyinmek lazım,şehir içi en güzel icat o başka, sallama tam takım giyin kardeş, düşerken cc vites önemi yok herkes aynı düşüyo :)

Bravo...
İşte bu.

Asıl performans dışı motorların daha çok güvenlik önlemi alması lazım. Tehlikeden kaçış gücü daha düşük.

İstanbul trafiğinde motor kullanmak ile mad max serisinde rol almak arasında fark yok. Üstelik donanımın (motor gücün) eksik ise sen tam bir şövalyesin, samuraysın.

Bir kerede benim başıma geldi. Yazı sıcağında deri mont vardı, cafe önünde çıkardım alttaki termal sırılsıklam. Genç arkadaş "bu sıcakta giyilir mi abi !?" dedi. "
Yazın da düşme ihtimali var" diyince sustu.

Tek tek bakış açısını değiştiriyoruz. Yıldızları denize atıyoruz :)

Saygılar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------

Doğuluyuz, annem okumamış, o bile "kafana tas takmadan kullanmirsin eyle değil!?" diye uyarır :)

O hesap :)
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
280
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eğitim şart!.. Motosiklet kullananlar kadar kullanmayanlar için de... Dilerim ki bir gün tüm insanlarımız; kaç cc olursa olsun motosiklet için full koruma, otomobil için emniyet kemeri olmadan o araçların kullanılmaması gerektiği gerçeğini kavrar...
 

gaz

Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
39
Arkadaşlar merhaba,

Son derece mantıklı bir başlık... Scooter kullanıyor olmanın neresi bir eziklik olabilir, hiçbir şekilde anlam veremiyorum. Vitesli veya büyük silindir hacmine sahip motosiklet kullanınca, bir yerden adına özel plaket veya altın madalya veriyorlar da bi' ben mi bilmiyorum acaba?

Firmalar, motosiklet sürücülerine seçenekler sunmuş. İster vitesli kullanalım, ister otomatik kullanalım, ister küçük silindirli kullanalım, ister büyük silindirli kullanalım diye milyonlarca motosiklet modeli üretmişler.

Scooter sahibi olan bir kişinin haklı sebepleri vardır:

  • Evinden işine, işinden evine gitmek,
  • Şehir içerisinde veya kısa mesafelerde kolayca yol almak,
  • Büyük silindir hacmine sahip bir motosikletin benzin ve bakım masraflarıyla uğraşacak durumu olmaması,
  • Fiziki özelliklerinden dolayı vitesli motosikletin onu yorması,
  • Motosikletin onun hayatı değil de hayatının bir parçası olması
gibi sebepler, başlıca gösterilebilir.

Scooter sahibi olan bir kişi, onunla uzun yola (ör: İstanbul-Ankara) çıkmaması veya araziye girmemesi gerektiğini elbette biliyor olmalıdır.

Ha bi' çılgınlık yapmak istiyorsundur, sebat eder ve uzun yola yine gidersin. Ama tüm ekipmanlarını eksiksiz bir biçimde temin edip üzerinde bulundurmak, detaylı yol planını çıkarmak, riskleri göze almak ve olası uzun yol sonuçlarına da (yorgunluk, motorun fazla ısınması, sürekli olarak molalar vermek gibi) katlanmak zorundasındır. Örneği var mı? İşte burada.

Ayrıca, scooter veya vitesli motosiklet farketmez! Sonuç olarak iki tekerli bir vasıtanın üzerinde gidiyorsun ve en bu vasıtanın başlı başına kaportası sensin! Sen üzerinde bulundurma bakalım bütün koruyucu ekipmanlarını (kask, mont, eldiven, dizlik vs.), Allah korusun bir düşmede veya kazada ne hale geliyorsun acaba?

Sonuç olarak sevgili scooter sahibi arkadaşlar: ''Başkalarının ne söylediğine hiçbir şekilde takılmayın ama tüm ekipmanlarınızı üzerinizde bulundurarak, güvenli bir şekilde scooterınızı kullanmanın keyfine bakın.'' :)

Sevgiler ve saygılar dilerim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evonun 150 km yaptığıan kimse inanmadı ya :D 80 i geçmez dediler :D

Ayrıca bende şu an 100 cc mondial var 110 kilo evodan sonra çok rahat bacaklarıam yük binmiyor, evoyu hele ufak bir rampada geri iteklemek imkansızdı bunu rahatça ileri geri yapabiliyorum
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Arkadaşlar merhaba,

Son derece mantıklı bir başlık... Scooter kullanıyor olmanın neresi bir eziklik olabilir, hiçbir şekilde anlam veremiyorum. Vitesli veya büyük silindir hacmine sahip motosiklet kullanınca, bir yerden adına özel plaket veya altın madalya veriyorlar da bi' ben mi bilmiyorum acaba?

Firmalar, motosiklet sürücülerine seçenekler sunmuş. İster vitesli kullanalım, ister otomatik kullanalım, ister küçük silindirli kullanalım, ister büyük silindirli kullanalım diye milyonlarca motosiklet modeli üretmişler.

Scooter sahibi olan bir kişinin haklı sebepleri vardır:

  • Evinden işine, işinden evine gitmek,
  • Şehir içerisinde veya kısa mesafelerde kolayca yol almak,
  • Büyük silindir hacmine sahip bir motosikletin benzin ve bakım masraflarıyla uğraşacak durumu olmaması,
  • Fiziki özelliklerinden dolayı vitesli motosikletin onu yorması,
  • Motosikletin onun hayatı değil de hayatının bir parçası olması
gibi sebepler, başlıca gösterilebilir.

Scooter sahibi olan bir kişi, onunla uzun yola (ör: İstanbul-Ankara) çıkmaması veya araziye girmemesi gerektiğini elbette biliyor olmalıdır.

Ha bi' çılgınlık yapmak istiyorsundur, sebat eder ve uzun yola yine gidersin. Ama tüm ekipmanlarını eksiksiz bir biçimde temin edip üzerinde bulundurmak, detaylı yol planını çıkarmak, riskleri göze almak ve olası uzun yol sonuçlarına da (yorgunluk, motorun fazla ısınması, sürekli olarak molalar vermek gibi) katlanmak zorundasındır. Örneği var mı? İşte burada.

Ayrıca, scooter veya vitesli motosiklet farketmez! Sonuç olarak iki tekerli bir vasıtanın üzerinde gidiyorsun ve en bu vasıtanın başlı başına kaportası sensin! Sen üzerinde bulundurma bakalım bütün koruyucu ekipmanlarını (kask, mont, eldiven, dizlik vs.), Allah korusun bir düşmede veya kazada ne hale geliyorsun acaba?

Sonuç olarak sevgili scooter sahibi arkadaşlar: ''Başkalarının ne söylediğine hiçbir şekilde takılmayın ama tüm ekipmanlarınızı üzerinizde bulundurarak, güvenli bir şekilde scooterınızı kullanmanın keyfine bakın.'' :)

Sevgiler ve saygılar dilerim.

Bir burgmanla, tmaxle kıta gezersin. 10 tane cbr harcar eminim. Scooter bence en güzel motosiklet tipi. Ama biraz daha dikkat istiyor ve sert kullanıma gelmiyor altı alçak.
 
Katılım
24 Tem 2016
Mesajlar
310
Kardeşim takma kafana antalya yaz sıcağında yine giyiyorum deriyi elin oğlu nerden bilsin rüzgar yeyipte sabaha ayağa kalkamamayı asfsltla öpüşmeyi bariyerle koklaşmayı.
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
yolda yürüyorum üstümde korumalı ceket kask millet bakıyo scootere binince her 4 binişimden birinde

-gardaş pist motoruna binecek sanırım
-ne sürüyo bu deli
-adama bak full koruma

motorun kontağına anahtarı sokunca bi puhaha sesleri


acaba sorun bendemi yoksa scooter kullanan adam full koruma gezemezmi niye hep fındık fıstık modu :cat:

Ya sen geç onları hocam. Çok biliyorlarsa kendileri sürsünler.

Sukuter CAN'dır CAN! Korumalar ise CANAN :)

http://members.modernvespa.net/lucky_bastard/uploads/tonymvs1_176.jpg
tonymvs1_176.jpg


http://www.knightcreations.com/ghetto/images/funny/knee-drag-scooter.jpg
knee-drag-scooter.jpg


http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/Vespa946ReviewMotoUSA7.jpg
Vespa946ReviewMotoUSA7.jpg
 
Katılım
22 Kas 2015
Mesajlar
709
İlk mesaja cevap verme gereği duyan arkadaşlar, konunun tarihine bakma gereği duyaydınız iyiydi :)
 

gaz

Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
39
Hocam,

Koruma meselesinden ziyade, ''buna binilir mi ya küçücük, daha büyük bişey alsana''cılar var, onlar daha beter. Ve ne yazık ki bu düşüncede olanların çoğu, profesyonel derecede motosiklet kullanan kişiler... Yani herhangi bir motosiklet sürücüsünün derdinden en çok anlaması gereken kişiler...

Bir düşüncen varsa bunu scooter sahibinin canını sıkmadan söyle, kişisel eleştirilerin varsa da yine aynı çerçevede yap, bitti. Ama ''keyfimin kahyası'' moduna girmeleri yok mu, o zaman ister istemez sinirleniyor insan. Yarışa gideceğiz sanki!

Neyle rahat ediyorsan ve nasıl mutlu oluyorsan onu kullanmak en doğrusu. Tabii ki kullandığınız motosiklet kaliteli olması ve 10 metre ileri gidecek olsanız bile tüm ekipmanlarınızın üzerinizde bulunması kaydıyla...

fark etmez, konu güncelliğini yitirmeyen bir konu. Daha geçen hafta hemen hemen aynı muhabbete maruz kaldım. "Sukuterde korumaya ne gerek var"
 
Katılım
14 Nis 2016
Mesajlar
498
Cub kullanıyorum, korumasız binmiyorum. Doğal olarak aynı muhabbetlerle hemen her gün karşılaşıyorum. Kutup ayılarının yalnızlığı, penguen etinin lezzeti gibi en az bu yaklaşım kadar saçma konularla cevap veriyorum. Ciddiye almamalı...
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Hocam,

Koruma meselesinden ziyade, ''buna binilir mi ya küçücük, daha büyük bişey alsana''cılar var, onlar daha beter. Ve ne yazık ki bu düşüncede olanların çoğu, profesyonel derecede motosiklet kullanan kişiler... Yani herhangi bir motosiklet sürücüsünün derdinden en çok anlaması gereken kişiler...

Bir düşüncen varsa bunu scooter sahibinin canını sıkmadan söyle, kişisel eleştirilerin varsa da yine aynı çerçevede yap, bitti. Ama ''keyfimin kahyası'' moduna girmeleri yok mu, o zaman ister istemez sinirleniyor insan. Yarışa gideceğiz sanki!

Neyle rahat ediyorsan ve nasıl mutlu oluyorsan onu kullanmak en doğrusu. Tabii ki kullandığınız motosiklet kaliteli olması ve 10 metre ileri gidecek olsanız bile tüm ekipmanlarınızın üzerinizde bulunması kaydıyla...

Olur mu hocam? Ne kadar büyük motor, o kadar iyi motor :queen:

Hayır bunu diyen adamlar da ya motorcu değil ya da kendileri de ne bileyim Ural, IZH gibi kocaman motorlarla gezmiyorlar.

http://3.bp.blogspot.com/-NTRsQ0h_4BA/UHrS_8KQfZI/AAAAAAAAD0w/0vebT5986TY/s1600/22.jpg
22.jpg


http://moto.zombdrive.com/images/izh-jupiter-4-1985-8.jpg
izh-jupiter-4-1985-8.jpg
 
Katılım
18 May 2012
Mesajlar
232
Cbr 250 ye Full+Full koruma ile biniyorum. Mahallede görenler garip garip bakıyor. İş yerime geldiğimde ise çalışma arkadaşlarım devamlı ekipmanlarımın özelliklerini ve nereleri koruduğunu soruyorlar, tabi tam koruma giyinmem hoşlarına gidiyor. İmkanım olsa tulum giyerim. Maalesef bir aile geçindirmekle sorumlu olduğum için tam ekipmanım varken ayrıca tuluma harcama yapamadığımdan ekipmanlarımın eskimelerini bekliyorum.
 
Katılım
11 Kas 2015
Mesajlar
427
Motosikleti
22" Bajaj NS 200 - 25" Pcx DLX
İnsanın scooter'u bile olmaması eziklik midir ?
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Az önce yolda devrilmiş bir pizzacı skuteri ve yerde yatan iki kişi görünce durdum. Yardım için yanlarına gittim. Araba sıkıştırınca orta refüje vurmuşlar. İkisinde de dizlik yoktu. Dizlerinde derin sıyrık ve yaralanmalar vardı. Ambulans çağrılmıştı. Bir yardım istememeleri nedeniyle oradan ayrıldım. Ben de dizliksiz olarak yola devam ederken dizlikleri takmaya üşenmekle ne kadar hatalı davrandığımı düşünüyordum.

O kafalar eskidi artık. Artık bisiklete bile koruma ile biniliyor.

Korkusuzluk cesaretten değil cehaletten gelir.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
113
50cc ufak bir scooter sahibiyim bende full koruma biniyorum insanlar yolda uzaylı görmüş gibi bakıyor hatta bazen yanımdan geçen sıfır koruma apaçiler bana hava olsun diye ara gaz yapıyorlar hiç birine aldırış etmiyorum çünkü önce can bana bir şey olduğunda kimse kurtarmayacak 50cc denilen motor 80kmh yapıyor soranlara 80kmh la giderken kendini arabadan at bakalım ne olacak diyorum susuyorlar cahil adamla uğraşılmaz salın gitsin biz uzaylı olmaya devam edelim sevdiklerimizi üzmeye hakkımız yok bisiklet bile olsa koruma şart hele ki istanbul da hayata bir kere geliniyor ve yaşamak güzel ben 600 lük makinaya kaskı koluma takıp e5 de tapa gaz gidecek kadar cahil değilim kimse kusura bakmasın her koyun kendi bacağından asılır kalan sağlar bizimdir.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
skuter candır can. Bir yere geziye gidersiniz hele ki maxi skuter kullanıyorsanız dünyaları yüklersiniz. Artçınız varsa bir oh çeker. Daha 3 gün önce avm de cbr 250 kullanıcısı arkadaşımızın kız arkadaşı benim motosikleti göstererek neden bundan almadın diye çocuğa serzenişte bulunuyordu :mrgreen: sırt çantasının hammallığını yapmazsınız :) Aklıma gelmeyen onlarca neden daha doğrusu yazmaya üşendiğim için :mrgreen: skuter kullanmayan bilmeeeez :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst