Çok güldüm sabah sabah sağolasın, denk gelme olasılığımız Yok. yalancının önde gidenisiniz siz var ya, hiç hız yapmazsınız tüm kurallara uyan doğrucu davutlar sizi. Gören bakan da sürekli hız sınırında gidiyorum sanacak . Ben düz yol görürsem gazlarım güvenli bir şekilde. Adam arada hız yapmayacak ise neden büyük cc alsın. Ayrıca ss değil scooter biniyorum sakin ol kowboy. Ne meraklısınız internette artistlik yapmaya yahu . Artık cevap yazmayacağım.
İster yaaz ister yazma, yolda denk geliriz belki, o zaman klavye kahramanlığını görürsün... ben motorla basmam, basmam derken (tanım altta)evet sınırı aştığım oluyor ama asla arabalar vs. varsa en ufak şüphevarsa 180 lere asla çıkmam motorla, büyük hacimli motor almak basmak içinmidir, biraz daha geliştir kendini, git sor bakalım adam gibi bir motorcuya GS1200 kullanan birine ktm 1190 kullanan birine (dikkat et ss demiyorum), nasıl gidiyormuş yolda, SS le basılır, basmak içindir bu alet ama PİSTTE karayolunda basana hiiç saygı duymam takmamda, adam basmış 300km/h o kendine acımadıktan sonra ben hiç acımam, bakarım aynama sol boş sollarım yada dönerim, kafamı çevirene kadar geçen sürede gelirse yapacağım birşey yok....
benim hız tanımım şu ustanınki gibi, hatta ben dahada sıkıyımdır, sende böyleyim diyorsan sorun yok, değilsen zaten işin biter, eninde sonunda....
Hız ve Güven
Daha Hızlı Gitmek Mi?
Daha Güvenli Gitmek Mi?
Yoksa "Her İkiside" Mi?
Hız (Çabukluk)
Her kim ne derse desin, Motosiklete binen kişi hızı seven kişidir. Hız,
motosiklet kullanan herhangi biri için, aslında vazgeçilmez bir unsurdur.
Ve siz eğer Hızı sevmiyorsanız (hızın herhangi bir çeşidini), motosiklet
haricindeki başka sporlara yönelmeniz daha doğrudur. Diğer yandan da,
eğer motosikletinizi sadece ulaşım aracı olarak değil de, aynı zamanda bir
Spor veya Touring aracı olarak kullanmak istiyorsanız, Hızı
Anlamak/Tanımak/Bilmek zorundasınızdır.
Bir motosiklet yarışçısı 180 km/h ile pist üzerinde güvenlidir, ama aynı
yarışçı 50 km/h ile bir kasabanın içinde bir o kadar da tehlikededir.
Kendiliğinden Gelen Hız (Çabukluk) tehlikeli değildir. Ama Hız Yapmak
tehlikelidir.
Genel olarak, bir çok sürücüde yaygın olan; artmış tecrübe seviyesine
oranla eğitim eksikliği ve kişisel değerlendirme yoksunluğu, hızı tehlikeli
kılar. Doğru bir bilgi seviyesinde olmadan Hızlı Sürüşü denemek sadece
aptallıktır ve aynı zamanda diğer bütün yol kullanıcılarına karşı da işlenen
bir SUÇTUR!
Bu sebeple, eğer hızı partnerimiz/arkadaşımız olarak buyur etmek
istiyorsak, oyunun kurallarına uygun motosiklet kullanımını öğrenmeye
ihtiyacımız vardır.
Hız dostumuz olabilir: Aşağıdaki makalenin son kısmı, çok önemli bir
düşünceyi işaretliyor;
"Eğer ödevinizi doğru şekilde yaptıysanız, yani sürüş tekniklerinizi
geliştirdiyseniz, daha hızlı (çabuk) ve daha yumuşak (smooth) olursunuz.
Daha da önemlisi, çok daha fazla bir güvenlik payınız vardır. Aynı hızda
daha risksiz sürersiniz veya riskleri aynı tutarsınız ama daha da
hızlısınızdır (çabuk). Ne yaparsanız yapın ama unutmayın ki hiçbir zaman
bilgi açısından bu işin sonu yoktur. Her sürüşü bir ders olarak görün Her
zaman neler yapabileceğinizi öğrenin. Sizden hızlı (çabuk) ve yumuşak
(smooth) kullanan kişilerle karşılaştığınızda, onların gelişim seviyelerinin
durumunu değerlendirin ve eğer iyilerse, onların sürüş beyinlerini ve
becerilerini alın."
Daha Hızlı
Zihninizi (Beyninizi) bir Düzene Sokun
Bunu en faal durumda tutmaya ihtiyacımız var. Bunsuz, umutsuzca büyük
bir kazaya doğru giden, sadece koca bir et, kemik ve kas yığınısınızdır.
Yaptığınız her hareket, her faaliyet beyniniz tarafından kontrol edilir.
Kendi kendinize düşünün: Ben ne yapmak istiyorum?. Eğer cevabınız
Şuursuzca son gaz gitmek istiyorum ise bu işi unutun.
Doğru cevap "Gidebileceğim kadar (limitlerim içinde) hızlı gidebilmek ama
aynı zamanda da 80. yaşlarımı görebilmek şeklinde bir şeyler olmalıdır.
Uğur ERTEKİN