Sanal bir kazanın anatomisi, kontrol kaybına bir kala

Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Geçmiş olsun. Geçen hafta ben de Libadiye'de, ve galiba aynı mevkide, kaza atlattım. Roller değişikti yalnız: Arabayla sol şeritten giderken sapağa gelmeden sağ şeride geçmeye niyetlendim. Senin yaşadığına benzer durumlara yol açmamak için önceden şerit değiştiririm çünkü. Baktım, sağ şerit müsait. Sinyal verip burnumu hafifçe çıkardım, makasçı tehlikesine karşı göz ucuyla aynaya bakmaya da devam ettim. Aniden bir çift far ışığı çarptı gözlerime. Ben alelacele burnumu tekrar sol şeride sokanken yanımdan kasksız bir skutırcı rüzgar gibi geçti ve makas ata ata gene bir anda gözden kayboldu.

Allahtan motorcuyuz da motorcudan ne beklenmesi gerektiğini biliyoruz :)
 
Katılım
23 Nis 2010
Mesajlar
591
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
üstadım çizim harika öküz ayrı bir hava katmış geçmiş olsun. ama gerçekten güldüm:D
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
geçmiş olsun
karşı tarafta hatasını kabul eder bir tavır mevcutsa tekrarını engellemek kaydıyla usulünce uyarmanın yanında delikanlılık bizde kalmalı
sen de öyle yapmışsın.

kıvırma olayı bir risk alma mevzusudur.
frene basıp yavaşça çarpmak mı, hiç çarpmadan kurtulmak veya sert bir kaza yapma riskini almak mı?
biraz bizim karar mekanızmamızla biraz da kaderle bağlantılı.

Teşekkürler..
Kıvırmaca, görüşün açık olduğu durumlarda işe yarar zaten..
Aksi halde zaten yağmurdan kaçarken doluya tutulma durumu olur dediğin gibi..

Gecmis olsun Engin abi..

Saol Erkan'cım..

Geçmiş olsun. Geçen hafta ben de Libadiye'de, ve galiba aynı mevkide, kaza atlattım. Roller değişikti yalnız: Arabayla sol şeritten giderken sapağa gelmeden sağ şeride geçmeye niyetlendim. Senin yaşadığına benzer durumlara yol açmamak için önceden şerit değiştiririm çünkü. Baktım, sağ şerit müsait. Sinyal verip burnumu hafifçe çıkardım, makasçı tehlikesine karşı göz ucuyla aynaya bakmaya da devam ettim. Aniden bir çift far ışığı çarptı gözlerime. Ben alelacele burnumu tekrar sol şeride sokanken yanımdan kasksız bir skutırcı rüzgar gibi geçti ve makas ata ata gene bir anda gözden kayboldu.

Allahtan motorcuyuz da motorcudan ne beklenmesi gerektiğini biliyoruz :)

Teşekkürler..Orada benimde bu anlattığına benzer arabayla atlattığım o kadar çok kaza var ki..
Bu şekilde devam ederse kara nokta haline dönecek burası..

Aklıma geldi, merak edenler için mekanın google maps teki yeri:
Tıklayın..

A harfiyle görünen yerde oluyor hadise..Yol güney istikamette akıyor orada..
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
228
Geçmiş olsun.
Yararlı paylaşımın için teşekkür ederim.
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır derler.

Bir kaynakta bu gibi bir durum için (kaynak arabada ileri sürücülük teknikleri içindi ama motorda da geçerli olabilir) eğer yapabiliyorsanız siz de arabanın (bu örnekte öküzün) döndüğü yola dönün diyordu. Senin uygulaman da bu yönde olmuş.

Hatırladığım kadarıyla Tekirdağ tarafında düşmüştün bir kere ve onu da bu şekilde paylaşmıştın.

Paylaşım konusundaki hassasiyetin için tekrar teşekkür ederim.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Öncelikle geçmiş olsun.
Angus ders aldıysa ne mutlu size.

Teşekkürler :)

Geçmiş olsun.
Yararlı paylaşımın için teşekkür ederim.
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır derler.

Bir kaynakta bu gibi bir durum için (kaynak arabada ileri sürücülük teknikleri içindi ama motorda da geçerli olabilir) eğer yapabiliyorsanız siz de arabanın (bu örnekte öküzün) döndüğü yola dönün diyordu. Senin uygulaman da bu yönde olmuş.

Hatırladığım kadarıyla Tekirdağ tarafında düşmüştün bir kere ve onu da bu şekilde paylaşmıştın.

Paylaşım konusundaki hassasiyetin için tekrar teşekkür ederim.

Teşekkürler iyi dileklerin için..
Evet, Tekirdağ'da değil de Kemerburgaz'da buzda kayıp düşmüştüm.. :)
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
41
hatırlatmalarınız için teşekkürler.aslında bence "yerinde" bir özeleştri. ancak bazı araçlar/insanlar var ki, motosikletin kendisini hiç bir anlamda kabul etmez. ve etmediği gibi de onu kullananın da bir canı olduğunu aklına bile getirmez. işte tam bu noktada bulunan varlıkları "ÖKÜZ"olarak değerlendiriyoruz ya :wiinkk::bounce:

Katılıyorum.. :cat: Lakin canımız olduğunu kabul etseler bile; onlar için canımızın bir ehemmiyeti yoktur!! Çoğu zaman kendi üzerlerine kıran arabadan kaportalarını korumak için olayla hiç alakası olmayan motosiklet sürücüsünün üzerine kırarlar, isterler ki uçsun, yuvarlansın, yerin dibine geçsin bir şekilde yok olsun da.. kendilerine yer açılsın :pr:
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
1,912
Öncelikle geçmiş olsun.
İyi ki bu yazıyı yazmışsın, İyi ki ben de okumuşum.Dün hemen hemen aynı durumu yaşadım.Frene bassaydım kayarak arkadan gelen aracın altına girecektim, kontra yapıp gaza asılarak,hafiften spin atarak kazasız belasız kurtuldum.Allah senden razı olsun.

Bursa-İzmir yolu üzerinde Görükle istikametine sağ şeritten usul usul giderken Küçük sanayi kavşağına girmek isteyen sinyal kullanmayı öğrenememiş bir öküzün yardımlarıyla yazıyorum bu yazıyı.


Bu arada Bursa'daki arkadaşlarım bilirler,yaklaşık 1 aydır virajları spinle dönmeye çalışıyorum (tabii ki trafik olmayan yerlerde) Demek ki buna hazırlanıyormuşum,malum olmuş.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Engin çok geçmiş olsun!

Sopalanacak adam olursa sen bana söyle... Adamlar hayatımıza kast ediyor. Direkt dalarım.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
136
3 ay önce sapağa bakmadan dönen bir minibüsün çarpmış olduğu biri olarak artık sapaklara gelirken mümkün olduğu kadar sola kaçmaya çalışıyorum. bahsedilen yerden de arada bir geçiyorum ve burada en solda olmak çok daha güvenli.

bu arada geçmiş olsun. kıvırtmaca çok faydalı bir teknik. eğitimde en beğendiğim hareketlerden biriydi. inşallah gerçek hayatta kullanmak gerekmez :)
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Yazik yaa gercekten yazik

Adam benzinciyi goruryor aaa burdan benzin alacaktim diye birden saga kiriyor saginda zavali kurye kendini asfalta yapismis buluyor. Buyuk sehirde arac kullanmak ciddi bir tehlike artik
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
1,083
geçmiş olsun abi inşallah bir daha benzeri durumlarla karşılaşmassın.
adamda harbiden öküzmüş en sol şeritten sağa öyle atılırmı öküz. gerçi öküz desen öküzün zoruna gider.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
147
Anlatımın çok güzel öncelikle.Şekilli olarak anlatman ile kontra tekniği hakkında azda olsa fikir sahibi oldum.Büyük geçmiş olsun.Ucuz atlatmışsın.Neyseki tecrübelisin ve hayattasın.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlarım..

Maksadım ilk mesajımda da yazdığım gibi frenklerin bulduğu bir teknik olan counter steering yani kontra tekniğinin kullanışlılığına vurgu yapmak ve bu tekniği bilenlere bir hatırlatma yapmaktı..


Öncelikle geçmiş olsun.
İyi ki bu yazıyı yazmışsın, İyi ki ben de okumuşum.Dün hemen hemen aynı durumu yaşadım.Frene bassaydım kayarak arkadan gelen aracın altına girecektim, kontra yapıp gaza asılarak,hafiften spin atarak kazasız belasız kurtuldum.Allah senden razı olsun.

Bursa-İzmir yolu üzerinde Görükle istikametine sağ şeritten usul usul giderken Küçük sanayi kavşağına girmek isteyen sinyal kullanmayı öğrenememiş bir öküzün yardımlarıyla yazıyorum bu yazıyı.


Bu arada Bursa'daki arkadaşlarım bilirler,yaklaşık 1 aydır virajları spinle dönmeye çalışıyorum (tabii ki trafik olmayan yerlerde) Demek ki buna hazırlanıyormuşum,malum olmuş.

Teşekkürler geçmiş olsun dileğin için ve bir geçmiş olsun da benden sana özcan arkadaşım :)
Mühim olan temastan kaçmak..Sende başarmışsın bunu..
Bir kez daha "kontra candır" mantığının seninle sağlamasını yapmış olduk..

Engin çok geçmiş olsun!

Sopalanacak adam olursa sen bana söyle... Adamlar hayatımıza kast ediyor. Direkt dalarım.

Saol Emre'cim..
Her an aradığımda bir dosta ulaşabileceğimi bilmem ve her an aradığında bir dostun yardımına koşacağımı bilmen yeter benim için..
Eyvallah..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst