Sanal bir kazanın anatomisi, kontrol kaybına bir kala

Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
504
Büyük geçmiş olsun abicim,Allah bir daha yaşatmasın inş.. öküz olayı iyi olmuş fakat kırmızı bir dikdörtgen yerine daha bi kıllı boynuzlu bişey çizsen yakışırdı yani :)
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
geçmiş olsun engin abi...Verdiğimiz anlık kararlar çok etkiliyor bizi..Sağlıcakla kal abi..
 
Katılım
23 Ağu 2010
Mesajlar
85
gecmiş olsun yaa yaşamış kadar oldum en cok size ve yan koltukta oturan küçük kıza üzüldüm kim bilir ne iz bırakır cocukta.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Geçmiş olsun Osbourne.
Benzeri durumu 2 defa yaşadığım için o anki ruhsal halini çok iyi anlıyorum.

Maalesef sürücüler bazen, özellikle böyle durumlarda ısrarla çalınan kornalara bile çok geç reaksiyon gösteriyorlar.
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Geçmiş olsun ben de neredeyse birçok kez aynı şeyi yaşadım...

Göztepe Köprüsü'nün üstünden geçip Bostancı istikametine inmek için yolun ortassında başlayan bariyerlerden önce sağa girmek lazım; fakat yolu bilmeyen şoförler de Üsküdar yönünden köprü üstüne çıktıklarında panik olup tekrar E-5'e inebilecekleri endişesiyle aynı bariyerden önce yolun sol tarafına geçmeye çalışıyorlar, bu da yola dik çıkmak gibi bir şey demek...

O değil, kaliteli atraksiyon yaşatan öküzlerin, trafiğin kıymetini bilin; trafik kurallarına uymak çabasındayken iki yağmur damlası görünce otopark çıkışlarında katliam yaratan insanların olduğu milletler de varmış... Ben bunu gördüm :p
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Gecmis olsun Engin....

Daha kötüsü olabilirdi...
Kötü haberlerini duymak istemiyoruz tamammi????
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
280
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@Osbourne, geçmiş olsun...
Kazanın "sanal" olarak kalmasına sevindim...
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
30
Merhaba Arkadaşlar,
Sanıyorum bir kaç istisna dışında hepimiz aynı zamanda Araba kullanıcısıyız. Bir çoğumuz benim gibi "Bazen" motosiklet kullanıyoruz.

Araç kullanmanın felsefesi bana göre "Bisiklet" kullanmaktan geçer.

Çocukluğumda oldukça fazla bisiklet kullandığımdan öğrendiğim şeylerden bir tanesi çevremdeki araçların -duruyor olsalar bile- beklenmedik, trafik kurallarından daha çok fizik kurallarına uygun hareketler yapabileceğidir.

Bu sebeple, gerek motorda, gerekse araç kullanırken "iyi sürücü" olmanın bana göre ölçüsü, diğer sürücülerin hatalarını tolere edebilme kabiliyetimizdir.

Hatta ben araç kullanırken (araba veya motosiklet) yol kenarında bekleyen kişilerin intihar etmek için benim aracımı seçmelerinden bile endişe duyarım.

"Öküz" olarak nitelendirilen sürücünün bu beklenmedik davranışını araç kullanırken hepimiz 10 yılda bir de olsa yapabiliyoruz bazen.

Bu sebeple aşağıdaki ilk anda aklıma gelen konularda herkesin dikkatli olmasını temenni ederim.
1. Duran araçların her an sol kapılarının açılabililir ve içinden insanların çıkabililir. (Sürücü veya çocuk)
2. Yogun trafikte araçlar dururken bizler hızla aralarından geçebiliyoruz. Bu araçlardan bir tanesinden araçlar durduğu için birisi inebilir.
3. Kavşaklarda son anda fikir değiştiren bir araç önünüzü kesebilir. Bence kavşaklara/yol ayrımlarına yakın yerlerde orta şerit tercih edilmeli.
4. Sollama yapmayacak isek arkamızdaki ve önümüzdeki araçlarla mesafe korunmalı.
5. Ard arda seyreden iki kamyonu birden sollayamayacak isek sollama hiç yapılmamalı. İki kamyonun arası, arkadaki kamyonun frenlerinin tutmama olasılığına karşı çok tehlikeli.
6. Yol kenarlarındaki yeşil alanların sulanmasından dolayı yolların ıslak olabileceği daima göz önünde bulundurulmalı.
7. Araçlar sinyal kullanmıyorlar diye çok eleştiriyoruz. Ancak bizler de kullanmıyoruz. Sinyal kullanımına özen gösterilmeli. Sinyaller arkada araç yoksa dahi öndeki araçlar için de kullanılmalı. Öndeki araçlar bizleri dikiz aynalarından takip edebiliyorlar.(Ben araç kullanırken arkamdaki motorun ne yapacağını asla kestiremiyorum.)
8. Motosiklet kullanımı bir ulaşım aracından çok keyif sürüşüdür. Motosikletle asla bir yerlere acele yetişmemeliyiz. Zaten şehir içinde motosiklet yavaş da gitsek en hızlı ulaşımaracı durumunda. Bu durum zevk için motosiklet kullananlar kadar bunu profesyonel kullananlar (özellikle motokuryeler) için de geçerli.
9. yerçekimi ve sürtünme kuvvetini daha çok kullanmalıyız. ilerde duracağımız ışıklara yakınken gaza basmak yerine aracımızın gazını kesmek daha doğru hem benzin tasarrufu hem de balatalardan tasarruf etmiş oluruz. (Arabamın fren balataları 150,000 Km de. henüz hala değişme vakti gelmedi.) Motosiklet fren balataları da çok pahalı :)
10. Son olarak araba sürücülerinden beklediğimiz saygıyı biz de onlara göstermeliyiz. Araba kullanıcılarının çoğu -bir kaç yıl öncesine kadar ben de dahil- yollarda motosiklet olduğunu bile bilmiyorlar. Bunu hep gözönünde bulundurmalıyız.

Hepinize, güvenli ve keyifli sürüşler.
Ve osbourne arkadaşımıza büyük geçmiş olsun.

----
Bu yazımı hiç kimseyi eleştirmek için yazmadım. Sadece kendimce doğru olduğunu düşündüklerimdir. Bir sürüş tavsiyesi değildir. Herkes kendi tecrübe ve bilgisi ile araç kullanmaya devam edecektir.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Geçmiş olsun abi ailesi olmasa iyi bir sopa haketmiş...
Ama helal olsun yanında kadın kız ailesi varsa bize yakışmaz :)
İyisini yapmışsın Allah kaza bela vermesin hiç birimize
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Merhaba Arkadaşlar,
Sanıyorum bir kaç istisna dışında hepimiz aynı zamanda Araba kullanıcısıyız. Bir çoğumuz benim gibi "Bazen" motosiklet kullanıyoruz.

Araç kullanmanın felsefesi bana göre "Bisiklet" kullanmaktan geçer.

Çocukluğumda oldukça fazla bisiklet kullandığımdan öğrendiğim şeylerden bir tanesi çevremdeki araçların -duruyor olsalar bile- beklenmedik, trafik kurallarından daha çok fizik kurallarına uygun hareketler yapabileceğidir.

Bu sebeple, gerek motorda, gerekse araç kullanırken "iyi sürücü" olmanın bana göre ölçüsü, diğer sürücülerin hatalarını tolere edebilme kabiliyetimizdir.

Hatta ben araç kullanırken (araba veya motosiklet) yol kenarında bekleyen kişilerin intihar etmek için benim aracımı seçmelerinden bile endişe duyarım.

"Öküz" olarak nitelendirilen sürücünün bu beklenmedik davranışını araç kullanırken hepimiz 10 yılda bir de olsa yapabiliyoruz bazen.

Bu sebeple aşağıdaki ilk anda aklıma gelen konularda herkesin dikkatli olmasını temenni ederim.
1. Duran araçların her an sol kapılarının açılabililir ve içinden insanların çıkabililir. (Sürücü veya çocuk)
2. Yogun trafikte araçlar dururken bizler hızla aralarından geçebiliyoruz. Bu araçlardan bir tanesinden araçlar durduğu için birisi inebilir.
3. Kavşaklarda son anda fikir değiştiren bir araç önünüzü kesebilir. Bence kavşaklara/yol ayrımlarına yakın yerlerde orta şerit tercih edilmeli.
4. Sollama yapmayacak isek arkamızdaki ve önümüzdeki araçlarla mesafe korunmalı.
5. Ard arda seyreden iki kamyonu birden sollayamayacak isek sollama hiç yapılmamalı. İki kamyonun arası, arkadaki kamyonun frenlerinin tutmama olasılığına karşı çok tehlikeli.
6. Yol kenarlarındaki yeşil alanların sulanmasından dolayı yolların ıslak olabileceği daima göz önünde bulundurulmalı.
7. Araçlar sinyal kullanmıyorlar diye çok eleştiriyoruz. Ancak bizler de kullanmıyoruz. Sinyal kullanımına özen gösterilmeli. Sinyaller arkada araç yoksa dahi öndeki araçlar için de kullanılmalı. Öndeki araçlar bizleri dikiz aynalarından takip edebiliyorlar.(Ben araç kullanırken arkamdaki motorun ne yapacağını asla kestiremiyorum.)
8. Motosiklet kullanımı bir ulaşım aracından çok keyif sürüşüdür. Motosikletle asla bir yerlere acele yetişmemeliyiz. Zaten şehir içinde motosiklet yavaş da gitsek en hızlı ulaşımaracı durumunda. Bu durum zevk için motosiklet kullananlar kadar bunu profesyonel kullananlar (özellikle motokuryeler) için de geçerli.
9. yerçekimi ve sürtünme kuvvetini daha çok kullanmalıyız. ilerde duracağımız ışıklara yakınken gaza basmak yerine aracımızın gazını kesmek daha doğru hem benzin tasarrufu hem de balatalardan tasarruf etmiş oluruz. (Arabamın fren balataları 150,000 Km de. henüz hala değişme vakti gelmedi.) Motosiklet fren balataları da çok pahalı :)
10. Son olarak araba sürücülerinden beklediğimiz saygıyı biz de onlara göstermeliyiz. Araba kullanıcılarının çoğu -bir kaç yıl öncesine kadar ben de dahil- yollarda motosiklet olduğunu bile bilmiyorlar. Bunu hep gözönünde bulundurmalıyız.

Hepinize, güvenli ve keyifli sürüşler.
Ve osbourne arkadaşımıza büyük geçmiş olsun.

----
Bu yazımı hiç kimseyi eleştirmek için yazmadım. Sadece kendimce doğru olduğunu düşündüklerimdir. Bir sürüş tavsiyesi değildir. Herkes kendi tecrübe ve bilgisi ile araç kullanmaya devam edecektir.

hatırlatmalarınız için teşekkürler.aslında bence "yerinde" bir özeleştri. ancak bazı araçlar/insanlar var ki, motosikletin kendisini hiç bir anlamda kabul etmez. ve etmediği gibi de onu kullananın da bir canı olduğunu aklına bile getirmez. işte tam bu noktada bulunan varlıkları "ÖKÜZ"olarak değerlendiriyoruz ya :wiinkk::bounce:
 
Katılım
8 Eki 2009
Mesajlar
611
aynı bu çizimdeki olayı bende yaşadım. tek fark ben öküze sağ ön kapıdan girdim. sonra motor üstümde kaldı. çevredekilerin yardımıyla üstümden aldılar. 7 canım kaldı:queen:
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
o yol gerçekten çok tehlikeli. günün işlek saatlerinde koşuyolundan, kartal'dan, gebzeden gelen minibüs ve otobuslerin yolcu indirip bindirmek için o sapağın olduğu kopruyu durak olarak kullanması ve ilerideki harem kadkoy sapağında birbirlye yarışan otobus ve minibuslerin diğer araçları hiçe sayarak kullandığı bir yol. Ayrıca acıbadem köprüsünden sonra yol kısmen açılıp birde rampa aşağı olduğundan aşırı hız yapan öküzler osbourne'un belirttiği gibi sapaklara "fantastik" dönüşler yapabiliyorlar. (anlatırken bile yoruldum)

vallahi bu tür şöförler yuzunden motorla e-5'e çıkmamayı tercih ediyorum, şimdiyedek sadece iki kere çıktım e-5'e motor ile.

geçmiş olsun osbourne, eminim ki o adam bir daha ne zaman motorcu görse seni ve yaptığı öküzlüğü hatırlayacaktır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:52 ----------

2. Yogun trafikte araçlar dururken bizler hızla aralarından geçebiliyoruz. Bu araçlardan bir tanesinden araçlar durduğu için birisi inebilir.

bu maddeye bir ekleme yapmak istedim,

sıkışık trafikte araçların durmasını fırsat bilen yayalar araçların arasından karşıdan karşıya geçebilir. sıkışık trafikte özellikle geniş kasalı araçların (en çok bu tür araçlar görüşümüzü engelliyor) yanından geçerken bunu düşünerek hız kesmeliyiz.
 
Katılım
19 May 2010
Mesajlar
126
Engin,

Herşeyden önce çok geçmiş olsun.
Ben de aşağı yukarı senin yaşadığına benzer bir olay yaşamıştım, ve fazla fren yaptığım için kafa savurup motoru yatırmıştım.

Bu olayda anladığım kadarıyla saniyeden daha kısa sürede panik yapmadan doğru kararı vermişsin, ve evet, tecrübe işte böyle yerlerde işe yarıyor.

Şu gerçeği de yeniden kanıtlamış oldun ki, yavaş gitmek te maalesef koruyucu bir önlem değil.

Tekrar geçmiş olsun, umarım bu olay seni motordan soğutmaz.

Hatta belki kendine olan güvenini biraz daha arttırmıştır :cat:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Geçmiş olsun Engin.
Acemi birisi olsaydı ya firen basardı yada kurtulmak için hızını artırırdı,sen yapılması gerekeni soğuk kanlılığını koruyarak yapmışsın.

Durduktan sonraki davranışın neyalan söyleyim harbiden çok hoşuma gitti.Arabanın içindeki küçük kızı ve arkada oturan eşini görüp,onların daha fazla tedirgin olmaması için gösterdiğin çaba ve sürücüyede gereken cevabı ''it dalaşına girmeden'' ince bir şekilde vermiş olman gerçekten herkezin başara bileceği bir şey değil,espirili bir dilde söylemek gerekirse ''seninde frenler sağlam'':)

Tekrar geçmiş olsun.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
30
Ben hakim değilim. Kim haklıdır kim haksızdır bilemem.
Ama yukarıda yazılanlardan bir şey anlıyorum.
Şu an bu forumda olmayan birisinin arkasından çok rahatlıkla "ÖKÜZ" diyebiliyoruz. Ayrıca bu şahsın da avukatı değilim.

Bu arkadaş, şu an aramızda olmadığı gibi söz hakkı da yok.

Yukarıdaki olaydan bence çıkarılması gereken ders: Trafikte maalesef öngöremediğimiz çok şey olabiliyor. Ve bizler motosiklet kullanıcıları olarak korumasız olduğumuz için çok daha fazla dikkatli/temkinli olmalıyız.

Gece yazdığım mailde bir şeyi eksik belirtmişim. İzninizle düzeltme yapmak istiyorum.

Sadece Osbourne'a geçmiş olsun demişim. Osbourne ve kimliği belirsiz araç sürücüsüne geçmiş olsun dileklerimi tekrar iletmek istiyorum.
Saygılar,

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:26 ----------

Hızımı alamadığım için kusura bakmayın.
Zaman zaman yol kenarındaki kavgalara şahit olmuşumdur. Bazılarına Eşimle ve 7 yaşındaki oğlumla birlikte. Ve kendi çocuğumun sorduğu sorulara cevap veremedim.

Ne kadar çirkin bir görüntü olduğunu anlatmam mümkün değil.

Yanında çocuğu olsun ya da olmasın.
Şiddet, biz motorculara asla yakışmıyor. Yakışmayacak da...
Ama görebildiğim kadarı ile neredeyse herkes otomobil sürücüsünün bir güzel sopalanması gerektiği konusunda hemfikir.

Motor sahibi mutlu azınlık olarak, tüm sürücülere anlayış ve saygı gösterelim.

Yukarıdaki olaydan bence çıkarılması gereken ders: Trafikte maalesef öngöremediğimiz çok şey olabiliyor. Ve bizler motosiklet kullanıcıları olarak korumasız olduğumuz için çok daha fazla dikkatli/temkinli olmalıyız.

Söylendiği gibi: ilk taşı günahsız olanınız atsın....
 
Katılım
21 Ağu 2008
Mesajlar
975
Geçmiş olsun engin usta Öküzlere Fazla Takma Bizim burada Manda Sürüsü Var Yerinde Uygulamalı Tespit isteyen Buyursun Gelsin EdirneKaPı SultanGazi Minibüsçülerinden Başlayalım :p
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Geçmiş olsun dileklerine tekrardan teşekkürler arkadaşlar..
Hızım çok olmadığı, korumalarım takılı olduğu için ölümcül bir risk yoktu zaten ortada tabii bilinmez bu işler gene de..

Yalnız olay yanlış mecralara kayıyor gibi..
Mesele burada benim latife amaçlı yaptığım öküz yakıştırması değil..Bu yakıştırmayı yapmamın nedeni o araba sürücüsünün yaptığı hareketi, çayırda sakin sakin otlarken bir anda dellenip bodoslama sağa sola koşabilen o otçullara benzetmem :)
Neyse de bunu boşverelim bence..

Başlığı açarkenki derdim kısa mesafede bir anda karşılaşılan risk durumlarında kıvırmacanın frenajdan daha avantajlı olduğunu yaşayarak gördüğümü sizlerle paylaşmak istememdir..

Olay yaşandıktan sonra da araba sürücüsüne bir şey yapmam, karakterim, mesleğim, yaşantım, dünya görüşüm gereği pek ihtimal değil zaten..
Her ne kadar suçlu durumda olsa da bu durumda o da bir kaza atlatmış oldu neticede..
Ve haliyle isteyerek yapmamış..
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
geçmiş olsun
karşı tarafta hatasını kabul eder bir tavır mevcutsa tekrarını engellemek kaydıyla usulünce uyarmanın yanında delikanlılık bizde kalmalı
sen de öyle yapmışsın.

kıvırma olayı bir risk alma mevzusudur.
frene basıp yavaşça çarpmak mı, hiç çarpmadan kurtulmak veya sert bir kaza yapma riskini almak mı?
biraz bizim karar mekanızmamızla biraz da kaderle bağlantılı.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst