- Katılım
- 5 Şub 2012
- Mesajlar
- 2,323
selam arkadaşlar. bugün motorumla oldukça eğlenceli(!) dakikalar geçirdim.
bugün yapacağım bazı işlerim vardı. dedim atlayım wolfe hemen hallederim hem motor sürmüş olurum. motora atladım atlamasına da motorun üstüne oturmamla orta ayaktan indirirken bir gariplik hisssetmem bir oldu. bir yumuşaklık vardı. garip bir yumuşaklık. daha önce hiç hissetmediğim...(ne pis bir tanım oldu yav
) ulan inşallah arka tekerlek cortlamamıştır derken bir de ne göreyim. arka lastik asfaltla adeta bir aşk yaşıyordu.
ilk önce birinin indirdiğini düşünüp benzinliğe kadar elimde motorla 1km kadar gittim. şişirdim lastiği. 5-10 saniye sonra tekrar kontrol amaçlı taktım pompanın ucunu latiğe. 10 saniye önce 33 psi olan lastik basıncı olmuş 31 psi. bir kurye arkadaş da lastiklerini şişirmek için gelmişti. dedim abi böyle böyle napacam ben. siboba su tuttu. iç lastik patlamış sibobun altından hava kaçırıyordu. birkaç yer söyledi yüzüncü yılda gitmem için ama ben bulamam kolay kolay zaten lastik de patlak diye (lastiği de 38 psi yapıp) tam gaz aski tarafına moto center diye daha önce de bir defa gitmiş olduğum bi yere gittim. (bu arada garip bir şekilde güleryüzlüydü ilgiliydi buradaki adam :silent
30 tl verip değiştirttim iç lastiği. iç lastikte sürtünme gibi bir şey olmuş ordan hava kaçırıyordu. bu olaya profesyonel bisikletçler(genellikle dağ bisikletçileri) yılan ısırığı tarzı gibi bir tanım yapıyordu. genelde kasis veya çukurdan sert geçilirse bu tarz iç lastik patlağı oluyormuş.
onlar değiştirirken bende para çekmeye gittim yapı krediye.bir de baktım ne göreyim yanımda yiba çarşısı tabelası :cherry: okan da durur mu dalmış içeriye. sonra milyon tane motosiklet parçası ve parçacısını da keşfetmiş. :cat:
iyi de oldu aslında. kesinlikle artık oradan parça alıp kendi motorumun bakımını kendim yapacağım. zaten parçacıya girdiğimde, incik boncuk mağazasına girmiş kadın gibi hissettim kendimi. ulan ne alsam ne alsam diye uzun uzun baktım :cherry: ama alacak pek birşey bulamadım tabi. bütün parçalar nazar değmesin ama sapasağlam çalışıyordu.
işim bitince shellden depoyu fulledim bu arada. 67.80 tl ye 15.30 litre yakıt aldı. önceden depoyu taşar v.s diye tam fulletmemiştim. bir iki parmak mesafe kala durdurtmuştum pompacıyı. meğer o bir iki parmaklık alan ne kadar fazla yakıt alıyormuş. dolamadı bi
gelelim bazı sorunlara.
arkadaşlar motorla 50 km ve üstünde giderken gidonu bırakınca tank slapping tarzı birşey oluyor. gidon sağa sola ufak ufak ama hızlı bir şekilde dönüyor.
motorla giderken ön tekerden tık tık bir ses geliyor. bu sesin sıklığı motorun hızına göre artıyor veya azalıyor. bunun sebebi ne olabilir?
ve son olarak ön-arka bir takım michelin lastik alacağım. malum bizim jantlar uygun değil sibop falan yüzünden. ayrıca arka jantım da hafif yamuk. bu lastik-jant olaylarının hepsini halledebileceğim bir yer söyleyebilir misiniz?
şimdiden çok teşekkür ederim. sağlıcakla kalın.
bugün yapacağım bazı işlerim vardı. dedim atlayım wolfe hemen hallederim hem motor sürmüş olurum. motora atladım atlamasına da motorun üstüne oturmamla orta ayaktan indirirken bir gariplik hisssetmem bir oldu. bir yumuşaklık vardı. garip bir yumuşaklık. daha önce hiç hissetmediğim...(ne pis bir tanım oldu yav
ilk önce birinin indirdiğini düşünüp benzinliğe kadar elimde motorla 1km kadar gittim. şişirdim lastiği. 5-10 saniye sonra tekrar kontrol amaçlı taktım pompanın ucunu latiğe. 10 saniye önce 33 psi olan lastik basıncı olmuş 31 psi. bir kurye arkadaş da lastiklerini şişirmek için gelmişti. dedim abi böyle böyle napacam ben. siboba su tuttu. iç lastik patlamış sibobun altından hava kaçırıyordu. birkaç yer söyledi yüzüncü yılda gitmem için ama ben bulamam kolay kolay zaten lastik de patlak diye (lastiği de 38 psi yapıp) tam gaz aski tarafına moto center diye daha önce de bir defa gitmiş olduğum bi yere gittim. (bu arada garip bir şekilde güleryüzlüydü ilgiliydi buradaki adam :silent
onlar değiştirirken bende para çekmeye gittim yapı krediye.bir de baktım ne göreyim yanımda yiba çarşısı tabelası :cherry: okan da durur mu dalmış içeriye. sonra milyon tane motosiklet parçası ve parçacısını da keşfetmiş. :cat:
iyi de oldu aslında. kesinlikle artık oradan parça alıp kendi motorumun bakımını kendim yapacağım. zaten parçacıya girdiğimde, incik boncuk mağazasına girmiş kadın gibi hissettim kendimi. ulan ne alsam ne alsam diye uzun uzun baktım :cherry: ama alacak pek birşey bulamadım tabi. bütün parçalar nazar değmesin ama sapasağlam çalışıyordu.
işim bitince shellden depoyu fulledim bu arada. 67.80 tl ye 15.30 litre yakıt aldı. önceden depoyu taşar v.s diye tam fulletmemiştim. bir iki parmak mesafe kala durdurtmuştum pompacıyı. meğer o bir iki parmaklık alan ne kadar fazla yakıt alıyormuş. dolamadı bi
gelelim bazı sorunlara.
arkadaşlar motorla 50 km ve üstünde giderken gidonu bırakınca tank slapping tarzı birşey oluyor. gidon sağa sola ufak ufak ama hızlı bir şekilde dönüyor.
motorla giderken ön tekerden tık tık bir ses geliyor. bu sesin sıklığı motorun hızına göre artıyor veya azalıyor. bunun sebebi ne olabilir?
ve son olarak ön-arka bir takım michelin lastik alacağım. malum bizim jantlar uygun değil sibop falan yüzünden. ayrıca arka jantım da hafif yamuk. bu lastik-jant olaylarının hepsini halledebileceğim bir yer söyleyebilir misiniz?
şimdiden çok teşekkür ederim. sağlıcakla kalın.
Son düzenleme: