Arkadaşlar bugün kafadan gelen zırıltının kaynağını buldum.
Plastik aksamlar birbirlerine sürtme-çarpma yapıyormuş.
Fotoda ( anahtarlığın iki yanında ) gördüğünüz ( turunculu ) yeri sizde yalıtın ve sesten kurtulun![]()
anahtarlığın iki yanında dediğin neresi anlamadım turuncu bi yer yokki orda
yalıtın demişsin ama bunu biraz daha detaylı anlatabilirsen sevinirim
tam olarak ne yaptın?
ha xenon işine bence hiç gerek yok ben bu motorun aydınlatmasını çok başarılı buldum. beyaz ampül takabilirsin sarı sevmiyorsan
ama onunda dezavantajı ışık gücü düşer ve yağmurda çok kötü oluyor derler mavi-beyaz farlar için. bence gereksiz sen bilirsin.
ben eski motorumdan kalan bir çift 3 er power ledli sis taktım amortisörlerin yanlarına süper oldu.
gece gündüz daima açık ledler hem farkedilmek için çok başarılı hemde aydınlatması müthiş.
Ramazan' Alıntı:enon takılır neden takılmasın ben ankaray geldiğimde halledeyim.. sen 3 metre kablo dişi erkek fiş ve bir adet basit far rolesi al.. h4 zenon ve balans için uygun yer ayarlarız ...
Far olarak Xenon'a bir miktar karşıyımİnsanın gerçekten gözünü alıyor(ayarlı da olsa, mercekli de olsa...).
Ben Osram N.B.plus aldım. En azından benim için büyük fark yapar diye düşünüyorum. Çünkü orjinalinde 35W lık ampül var. Bu N.B.+ ise 55w ve kendi sınıfında en iyi aydınlatan halojen far.
Geçen akşam Beypazarından Ayaşa geldim ve Ayaştan Polatlıya saptım. Oradaki "kendine has" yolda, hava tamamen kararmışken, ay ışı altında, nadir de olsa karşıdan gelen arabalar karşısında, yolu görmeye çalışırken akla karayı seçtim (~60 km ::baaas:O açıdan çok müzdaribim şu 35liklerden doktor bey... ::rantinp:
125 Mh drift ve bir kaç cross daha var grupta, merak etme.
bugünkü geziden bizim motor. Arka çamurluk uzatmayı taktım artık.
görüntü bence o kadar da bozmamış
http://blog.trmoto.com/wp-content/uploads/2012/10/IMAG0653-1024x577.jpg
http://blog.trmoto.com/wp-content/uploads/2012/10/IMAG0662-1024x577.jpg
http://blog.trmoto.com/wp-content/uploads/2012/10/IMAG0664-1024x577.jpg
http://blog.trmoto.com/wp-content/uploads/2012/10/IMAG0665-1024x577.jpg
tekrar video
[YT]uxJZLnc_Bj8[/YT]
Özgür abi duymasın ama Ya kendisi motoru çok hırpaladı, ya ilk defa cross a binen biri olduğumdan; str 250 yi beenmedim.
benimki kadar konfor beklemiyorum ama her tarafı dökülüyo gibimdi. Arka sinyaller bi denişik, arka fren ve vites kolu bi başka felan derkenolmadı gibi geldi...
şu sizin videodaki Xtreme kim polat mı o? pata pata geziyor![]()
Standart Iridyum buji nedir? Gerek varmıdır?
SANIRIM AŞAĞIDAKİ AÇIKLAM HEPİMİZİ AYDINLATACAK..
Çeşitleri saymakla bitmeyecek kadar çok buji çeşidi vardır.
Genelde motorlu araç üreticileri piyasa sürdükleri benzinli motora sahip araçlarında birkaç bujiyi test edip kullanma kılavuzunda kullanıcının isteğine göre istediğini seçebilmesine olanak tanır.
Bu seçeneklerden birisi de iridyum denilen yüksek malzeme kalitesine sahip bujilerdir.
Fiyatları geleneksel bujilerin çok üzerinde olmasına rağmen ömürleri 80-100bin kilometre olarak bildirilir.
Yumuşak Bakır elektrodun yerine özel alaşımlı sert metallerin ve cüruf oluşumunu engelleyen kaplamaların kullanıldığı bu bujiler gerçekten de çok sağlamdır.İdeal çalışma koşullarının korunduğu ortamda bozulması imkansız gibidir.
Ancak bu bujilerin de bir düşmanı var.
Bu düşman hiç tahmin edilemeyen bir düşmandır ve sizin akünüzdür.
Akünüzün voltajı eğer düşükse ve eğer siz marşa basarsanız maalesef on yılda bozulamayan bu bujiler bir marşta arızalanabiliyor.
Bu durumda takviye yapsanız bile motorunuz belki hiçbirşeyi yokmuş gbi çalışıp birkaç gün sonra bujilerini bozabilir.Hemen orada da bozulabilir.Bunu tahmin edemiyoruz.
Ancak standart bujilerin böyle bir sorunu yok.
Bir arabanız varsa ben iridyumu eğer kesenizeuyuyorsa ve çok kilometre yapıyorsanız tavsiye ederim.Ben şu anki arabamda iridyum buji varken bile söküp standart bujilerle değiştirdim.Çünkü çok kilometre yapmıyorum ve bazen uzun süre kullanmadan arabamı yatırabildiğimden yolda kalmayı göze almıyorum.
Motosiklet konusuna gelince.Biz bu kadar kilometreleri Türkiye şartlarında hayalimizde bile göremiyoruz.Ne gerek var.Hem kışın uzun süre kullanamadığımız zamanlar gerçekten oluyor.Gerek yok böyle yararlanamayacağımız bir teknolojiye sahip olmaya.
Birde motosikletin arabaya benzemeyen devrilme sorunu var.
Çalışırken devrilen bir motor genellikle boğulur.Bu da bujileri bozmak için yine yeterli.
Buji kıvılcımla ateşlemeli motorlara sahip taşıtlarda en önemli parçalardan biridir. Buji, kıvılcımla ateşlemeli motorların optimum performansını ve güvenilir çalıştırılmasını önemli bir oranda belirler. Bu özellikle bujinin ve onun özel dizaynlarının artarak önem kazandığı modern motor yönetim sistemlerinde kullanılmasını sağlar.
Bujinin görevi, yanma odasına endüksiyon bobini tarafından üretilen yüksek voltajın iletilmesi ve elektrotlar arasında oluşturulan elektrik kıvılcımı vasıtasıyla yakıt/hava karışımının yakılmasını sağlamaktır.
İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.
Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir..........
Şu bilgiyide ekleyelim
Bujilerdeki karbon artıklarını, bir parça tel veya iğne ile düzenli olarak temizleyiniz. Buji tırnak aralığını bir sentil kullanarak, 0.6-0.7 mm?ye (0.024-0.028 in) yeniden ayarlayınız. Bujilerin her 12000 km?de (7500 mil) değişltirilmesi gerekir. Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.
İnşallah anlaşılır bilgi olmuştur.
alıntıdır..
Yuksek atesleme serisi olan bir bobin bulman lazim.
Atesleme kablosunun ici daha kalin ve kaliteli olmali
Pipolarin orjinak NGK olmali
Akunun Amperini yukseltmelisin
Bu modifikasyonlari yaptiktan sonra, sargini kontrol et. Asiri yuklenme olmasin.
Iridium buji yuksek devirde ve rolantide hayli faydali olabilir. Ama belirtilen degisiklikleri yapar isen
Yoksa bosa para harcamak tir sadece. Bir arkadas yok oyle bir sey demis ama. Oyle bir sey aleney var.
Modifikasyon bir butundur. Tek bir degisiklik ile motorda farklilik beklenmez.