Merhaba arkadaşlar, RKS CROSS 200R yeni aldım, fiyat 5000 tl. Motoru almadan önce fiyat performans oranı göz önüne alarak hangi motor diye yaptığım araştırma sonucunda; motorcuların bir kısmı çin çan çun işine girme dedi, ya ikinci el al yada çok para verip sıfır honda yada yamaha önerdiler. Çin çan çun satan satış elemanları ise bir diğer firmanın kötü olduğunu kendilerinin en yaygın servis ağı olduğunu, çinlilerin içinde en iyi markanın kendi markalarının olduğunu vs. klasik kendini öv başkasını yer politakısını izlediler.
Sonuç duruşuyla 5000 TLyi hak ettiğini belli eden ve bana hoş gelen RKS marka 200 cross aldım. Vitesli Motor kullanmayı hiç bilmiyen biriydim, ve sürpriz gösterge panelinde kaçıncı viteste olduğumu gösteren dijital bir ekran var. Hayatımda ilk kez vitesli motorla tanıştım ve ankaradan çankırıya kadar sorunsuz geldim. Yptığım son hız Hız 110km, çok zorlamadım açıkçası, 5 viteste 30-40 derecelik yokuşlarda vites düşürürmek zorunda kaldım. Tabi gönül 5. Vitestede tork yüksek olsun isterdi ama sanırım biraz düşük. 200cc olduğu için olabilir. Motoru, çinde suziki motorlarını üreten fabrika çıkışlı bir motor ve ramzey 200 crossta da kullanılmış daha önce. Ve motor ustaları bu motorun sorunsuz olduğunu belirtiler. Şase gayet iyi,fakat daha araziye vurmadım, hard cross için narin duruyor ama oldukça güzel. Vites geçişleri harika, ankaradan çankırıya geldiğimde el parmaklarımın biraz uyuştuğunu hissettim, fakat bence çok rahatsız edici bir titreme yok, lastiklerim cross tipi olmasa titreşim yok gibi bir şey olur sanırım. Şimdilik çok memnunum dikkat çekici, atak, heybetli bir cross en kısa sürede resimde koyarım.Sorularınız varsa cevaplayabilirim.