QM250 Ateşleme sorunu yardım...

Katılım
23 May 2021
Mesajlar
10
Herkese merhaba bende RAMZEY QM250 motor var.
Elektrik tesisatı yandı ve 0'dan tesisat çektik motosikletin her şeyi çalışıyor
Ama motosiklet gaz yemiyor ve cok patlama oluyor
aynı şekilde gaz verirken marşa basılı tutunca canavar gibi çalışıyor eskisi gibi oluyor.
bujileri yeni değiştirdim, beyinden gelen ateşleme kablolarında sıkıntı yok ateşleme geliyor.
Sorun ne olabilir yardımcı olur musunuz ?
 
Katılım
23 May 2021
Mesajlar
10
Teşekkür ederim ama jiklede de sıkıntı yok sanki motosiklete ateşleme zayıf gibi geliyor
 
Katılım
23 May 2021
Mesajlar
10
Tüm kontrolleri yaptım herhangi bir sıkıntı yok karbüratörde. Ya beyin ya da stator diye düşünüyorum. Sorunu çözemezsem motosikleti yakmayı planlıyorum....
 
Katılım
10 May 2018
Mesajlar
374
beyin olacağını sanmıyorum ama statörde olsa ateşlemede sıkıntı yaşarsın. aynı motorun 125 olanı honda cm125 bende de var. (seninkinden farklı bendeki pistonlar sırası, sendeki pistonlar senkronize)

fakat bendeki problem statör bozulduğunda hiç ateşleme yapmaması. senin problem başka gibi duruyor. statörü test etme şansın varsa ilk önce onu yap.

3-5 senede bir arıza verir statör. bendeki statör ile sendeki aynı toplamda 11 sargılı 3 pin çıkışlı
piyasada kolay bulunuyor. 120-150tl arası. Bulamaz isen tanıdık bobinajcıya sardırırsın.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 May 2021
Mesajlar
10
Teşekkür ederim hocam. Bugün bakacağım statöre inşallah sorun odur. Çünkü başka bi seçenek kalmadı beyin yeni bujiler yeni tesisat yeni...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:26 ----------

Herkese selamlar tekrardan. Konu ile ilgili düşüncesi ve fikri olan birisi yok mu motoru yakmama ramak kaldı 3 aydır çözülemeyen bir sorun... :pr:
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
dostum uzun süre qm250 kullandım, tamirini de yaptım.

gaz yemiyor tekliyor ise bakacağın iki yer var

1. karbüratör,
2. ateşleme sistemi.

karbüratörde jikle tertibatına bakacasın, vakumlu paralel karbüratör var. diyaframa bakacaksın.

ateşleme sisteminde bobin, buji, kablo, buji başı. alayını değiştir ucuz zaten.
 
Katılım
23 May 2021
Mesajlar
10
Yardımcı olacak usta yok mu acaba? Motor çalışıyor marşa basılı tutunca gaz yiyor bırakınca tekliyor gaz yermiyor.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Ateşleme zayıf gibi..
Statör-konjektör sıralamasına bakın.
Buji kendi bujisi mi?
Yeni olabilir ama ya arızalıysa..
 
Katılım
23 May 2021
Mesajlar
10
Bujileri kontrol ettim ateşleme geliyor ikisine birden, söylediğin gibi ateşleme zayıf geliyor ama nerden kaynaklı bulamadım tek değişmeyen parça stator okuyucusu kaldı...
 
Katılım
14 Ağu 2011
Mesajlar
54
Motorun beyni ac beyin kabloların test edilmesi gerekli kesinlikle elektrik hatası. Beynin elektrik beslenmesinde problem olsa beyin yanar ya da hiç çalışmaz, pick up ta da sorun olabilir beynin şase beslemesinde de istop kablosunda da.
 
Katılım
23 May 2021
Mesajlar
10
Herkese teşekkür ederim sorun tetikleyici cıktı 40tl ye alıp taktım sorun bitti..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst