polis ve motorsiklet!

vfr

Katılım
9 Tem 2009
Mesajlar
31
şehir içi değil ana yol üzerinde oldu olay ama şehir içi de olsa fark eden bir şey yok 93 yılından beri ufak tefek haricinde büyük kazam olmadı. 2005 yılına kadar ehliyetimde yoktu 2005 yılında ehilyeti büyük bir başarı ile kazandım kabus bundan sonra başladı. ilk cezam uzun yolda 90 km hızla radara girmekle başladı. ben radara girdigim dakikada oradan çok hızlı araçlarda geçmesine ragmen onlara ceza yazılmadı. niye? sonrasında büyük motor aldım.heveslendik eksoz taktım o gün yine eksozdan ceza yedim hemen eski eksozu yerine taktım.sonra birisi çarşıda tek teker yapmış adam ben yaptım sandı beni durdurdu atla karayı seçtim ben yapmadım diye.sonra büyük motor milletin gözüne batıyor diye sattım ufak motor aldım. yine 102 km hızla radar girmişiz yine bu sefer 2 ye katlı vaziyette ceza yedim uzun yolda malesef 78 le gidilmiyor. ben 78 le 500 km gidiyorum diyen yalan söyler kimseninde bu hızlarla uzun yola gidebilecegini zanndetmiyorum. içimdeki bu motor sevgisi oldugu sürece bineceksek niye zırt bırt ceza yiyelim 3 tane taksim var ama taksiden zevk alamıyorum. motordaki gibi. ARTIK KARAR ALDIM ANA YOLDA DEVAMLI VUKAAT OLACAGIM PİLAKAYIDA ÇAMURLA KAPATIP YOLDA DUR DENSE BİLE ESKİSİ GİBİ KAÇACAGIM. KANUN BÖYLE YAP DİYOR.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
evet üstad neden alıyorsun 600 lük motor madem hız sınırını geçemeyeceksin ?
peki motosikletlerin hız sınırının düşük tutulmasının sebebini bilen var mı aramızda?
ben merak ediyorum neden hız sınırımız bu kadar düşük ?
sebebi sadece hız sınırına uyulmayacağı bilindiğinden devlete gelir kapısı açmak mı?

Ben vereyim cevabını ve merakını gidereyim o zaman:

Hala iyileştirme-düzenleme yapılmayan, yıllar öncesinden kalma, köhnemiş trafik yasalarından dolayı hız sınırı bu kadar düşük.
Avrupa'da bu şekilde mi diye bir araştır istersen.
 
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
655
ben de ilk kazamı bi polisin yüzünden yaptım, o yüzden polislere inanılmaz bir antipatim var :farao:
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
haritanın doğusundan bir yer seçmemk için uğraşacak
haritanın dogusu bu vatanın topragı değil mi. ben de o haritanın dogusunda yaşıyorum.

@coq,
dedigin gibi bu motorları zorla aldırmıyorlar. fakat hız limitleri boyleyse 300-320 yapan motoru ulkende pist olmadıgı (var da girilmiyor) halde niye satışına müsade edersin. 60-70 ile 1000cc ss ile uzun yol yap bakayım motora ve sana ne oluyor. -bu cümleleri bildigin halde kurdurdun bana valla :) -
madem ki bu motorları zorla aldırmıyorlar isteyen alır isteyen almaz o zaman esrarın da kokainin de satışı serbest olsun isteyen alır isteyen almaz. her ikisinde de sınırı aşan cezasını çekmiş olur.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
haritanın dogusu bu vatanın topragı değil mi. ben de o haritanın dogusunda yaşıyorum.

@coq,
dedigin gibi bu motorları zorla aldırmıyorlar. fakat hız limitleri boyleyse 300-320 yapan motoru ulkende pist olmadıgı (var da girilmiyor) halde niye satışına müsade edersin. 60-70 ile 1000cc ss ile uzun yol yap bakayım motora ve sana ne oluyor. -bu cümleleri bildigin halde kurdurdun bana valla :) -
madem ki bu motorları zorla aldırmıyorlar isteyen alır isteyen almaz o zaman esrarın da kokainin de satışı serbest olsun isteyen alır isteyen almaz. her ikisinde de sınırı aşan cezasını çekmiş olur.

Ulem Nemrut;
fikirlerimizi bilmiyormus gibi yazmissin ha.
Ben arkadasin dusunce biçimine bir gonderme yaptim sadece.:p


Sen bari yapma yahu.:)

Benim anlatmak istedigim mevzu yapacagin hiz sinirini altindaki aletin gucuyle kendin belirleyemeyecegindir.
Bu sadece motosiklet için geçerli bir olay degil ki.
Gunumuzde hemen tum otomobiller 200km/h uzeri surat yapiyorlar.
Simdi onlar da arkadasin mantigiyla gidip, bize ne 120 çok az, otomobillerimiz 200 yapiyor hiz siniri 180 olsun derlerse ne olacak?

Yani o cumleye bakilinca bu anlam çikiyor.
Fakat içerigi derindir.
Yani kullanamayacagin motosikleti almayacaksin.
Koydeki evinden tarlaya gitmek için R1 alinmaz.
Hiz yapacak yolun yoksa da alinmaz.
Hem parana hem sana yazik.

Dunyanin hangi ulkesinde motosiklet 300 yapiyor diye o hizla gitme hakki verilmis.
Bir tek Almanya kaldi bu kafada ama yavas yavas bitiriyorlar.

Hiz sinirlari yolun kapasitesine gore belirlenir, aracin degil.
Eger o yol 70 km/h hizin uzerinde tehlike yaratacak bir haldeyse, sinirlandirilir.
Turkiye'de hangi yol 90 km/h hizin uzerinde gitmenize izin verilecek biçimde yapilmis ki gideceksin?
Bir kaç istisna hariç, otomobiller için bile 100km/h hiz yapilabilecek bir yol yok Turkiye'de.
Durum buyken, hiz istemek, kendini oldurmekle es deger bana gore.
Bunun disinda, Turkiye trafiginde yavas gitmenin, motosikletçi için olum demek oldugunu da biliyor ve kabul ediyorum.
Yani iki ucu boklu bir degnek bu.
Neresinden tutsan eline bulasiyor.
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
bir milletvekili de polise tokat atmış diye yazılmış. o milletvekilinin ismini soyle de milletçe o vekile bir tokat da biz atalım.

ayrıca tek teker yapanı suçluymuş gibi aramışlar. tek teker yapmanın nesi suç. bana tehlikeli araç kullanmak demeyin de. tehlikeli araç kullanmak kime gore neye gore? hava deniz kara araçların hepsi zaten tehlikeli.
 
Katılım
7 Ocak 2009
Mesajlar
127
haritanın dogusu bu vatanın topragı değil mi. ben de o haritanın dogusunda yaşıyorum.

Doğunu vatan toprağı olması memurların oraya gitmek için can atması anlamına gelmiyor, konuyu dağıtmışsın ne demek istediğim belli.

Hız sınırları revize edilmelidir, diğer taraftan Polise kanunları uyguladı diye kızamazsınız (uygulam şekli konusu ayrıdır). Fakat kanunlar herkes için eşit ve uygulanabilir olmalıdır.
Yani sen 90 ile giderken yanından 120 ile geçen varsa ikinize birden kesilmeli ceza. unutmayın ki dünyadaki halk ayaklanmalarının hiçbiri özgürlük adı altında çıkmamıştır. temel konu adaletsizliktir.
hız mevzuna gelince:
şehirlerarası yolda 70kmh sınırı az gibi gözükse de bir motorsiklet için küçümsenmemelidir. otomobil için ölümcül sınır 90da başladığı için hız limiti 90dır ve motosiklet için de belirlenen budur.
diğer taraftan otoyollarda 80'e 120 oranı farkı çok açmıştır. bu da motor sürenin hayatını tehlikeye sokacak şekilde fazla bir farktır.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
Ben vereyim cevabını ve merakını gidereyim o zaman:

Hala iyileştirme-düzenleme yapılmayan, yıllar öncesinden kalma, köhnemiş trafik yasalarından dolayı hız sınırı bu kadar düşük.
Avrupa'da bu şekilde mi diye bir araştır istersen.

emre sen araştır da biz de öğrenelim. hem avrupadaki durumdan bana ne, ne zaman avrupalı olduk ki örneğimiz oradan oluyor. herbişeyimiz tamam bir hızımız mı eksik ?
(barış'ın (darkform) babasını kaybettik yakın zamanda bilgin olsun).
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
konuyu dağıtmışsın ne demek istediğim belli
demek istedigin ne ben onu anlayamadım. yani illa herkes istanbulda izmirde ankarada mı yaşayıp gorev yapmak zorunda. dogu olunca ne oluyor maaşlar mı düşüyor. bilmedigim bir şey varsa soyle de bilelim.

ayrıca otomobil için ölümcül sınır 90'da felan başlamaz. çarpışma testleri kaçla yapılıyor zannediyorsun sen, 120 felan mı?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:27 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:24 PM ----------

@ meharis,
avrupa birligi uyum yasaları altında bir çok değişklik oldu. git gide avrupalı olmaya çalışıyoruz. haberiniz yok galiba.
 
Katılım
7 Ocak 2009
Mesajlar
127
ayrıca otomobil için ölümcül sınır 90'da felan başlamaz. çarpışma testleri kaçla yapılıyor zannediyorsun sen, 120 felan mı?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:27 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:24 PM ----------

@ meharis,
avrupa birligi uyum yasaları altında bir çok değişklik oldu. git gide avrupalı olmaya çalışıyoruz. haberiniz yok galiba.

Bilgin olsun diye söylüyorum, çarpısma testleri değişik hızlarda ve farklı ortam değişkenleri altında yapılır. Yazdığım bilgilerimden de eminim biraz araştırma yaparsan hız limitleri neye göre belirleniyor bulabilirsin.

Seninle tartışmak için yorum yazmadım konuya, o yüzden konuyla alakasız birşeyi uzatmanın bir manası olmadığını düşünerek bu konudaki son yorumumu yapıyorum.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
İftarı yapalım yazarız birşeyler, bu kafayla yazdıklarım RTÜK'e takılabilir.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
Benim ödediğim vergilerle maaşını alan, görevi benim huzurumu ve güvenliğimi sağlamak olan bir devlet memurunun, yetkilerini kişisel kompleksleri ve egolarını tatmin etmek için kullanması kabul edilemez. Bu tip kendini bilmez insanlar nedeniyle teşkilatın imajı da yerlerdedir zaten. Kimse polisi sevmez, neden acaba? Nedeni belli..



Tamamen katılıyorum.
Benzer bir söz:
"Çingeneye silah vermişler, babasını vurmuş."

aynen kayılıyorum gazetelerde ve internetten okadar haber okuyorum ki masum vatandaşa t.......vari davranan polisleri iyice gıcık oluyorum sen okut polis yap evladını komşuna akrabana hava at o masum vatandaşa eziyet etsin
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
İftarı yapalım yazarız birşeyler, bu kafayla yazdıklarım RTÜK'e takılabilir.

hehe daha yapmadınız mı? :cherry:

arkadaşın haklılığını değerlendirecek veriler yok elimde.
bu memleketin polisede ihtiyacı var elbet.
ama mevcut polis düzeni vatandaşa köpek çekiyor.
sevmiyorum.
 
Katılım
11 Tem 2009
Mesajlar
46
henüz 1 ay olmadı ehliyetim henüz yoktu o zaman gece 3te çevrildim ,motorun üstünde plakada yok ama çevirmeydi,durdurdu biraz konuştuk zaten ehliyet olmadığından gece 3 te çıkıyorum yoller boşken son lafım oldu.Sonucu önce yazsamda gelişme bölümünde ordaki 30 yasında yetkilinin dediği laf kafamdan çıkmadı
Ben niye yunus olamadım biliyor musun bir kere pratik yapacak motor bile görmedim geldiğim yerde
 
Katılım
28 Eki 2007
Mesajlar
139
geçmiş olsun arkadaşım senin adına gerçekten üzüldüm :pale: anladığım kadarıyla tamamen egosunun ve yetkisinin esiri olmuş insanlıktan nasibini alamamış bir polis memuru davranışı :farao::farao:
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
Bilgin olsun diye söylüyorum, çarpısma testleri değişik hızlarda ve farklı ortam değişkenleri altında yapılır. Yazdığım bilgilerimden de eminim biraz araştırma yaparsan hız limitleri neye göre belirleniyor bulabilirsin.

Seninle tartışmak için yorum yazmadım konuya, o yüzden konuyla alakasız birşeyi uzatmanın bir manası olmadığını düşünerek bu konudaki son yorumumu yapıyorum.

ben cevabımı yazdım sen bu sayfada yarım saat bulunmana ragmen cevabı 2 saat sonra verdin. bana cevap verebilmek için çarpışma testleri hakkında araştırma yaptıgından ötürü seni tebrik ediyorum. en azından işkembeden sallamadın çoğu insan gibi.
merak veya endişe etme diye soyluyorum; çarpışma testlerinin hızı ve özellikleri farklı ortam koşullarına gore değişir. bu konularda senden daha bilgiliyimdir. hiç şüphen olmasın. nitekim şehiriçi, şehirler arası hız sınırından bahsettigimiz için burada binek otolar için konuştugumuzu zannediyorum.
ve binek otolar için insanı oldurecek hız testleri 40-60 arasıdır. oyle 90'da ölümcül tehlikeler başlar demekle olmuyor bu işler.
eger inkar ediyorsan arabayı ben temin edecem ve seni kemerini baglayıp 80 ile (bak 90 değil) düz duvara çarptırmayı teklif ediyorum. bakalım yaşayacakmısın olecekmisin...

ayrıca avrupa'daki (istisnalar hariç-sen şimdi çarpışma testlerindeki gibi istisnalardan bahsedersin-) hız limitlerine bir bak. bir de bizdekine bak. sonra ölümcül hızlar muhabetini yaparsın. senin soyledigine gore Almanyadaki insanların mazoşist olması lazım.
 
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
368
Benim başıma polis yüzünden yok şu geldi yok bu geldi, kim ne derse desin bu şekilde yazılan bütün yazıların birer safsatadan yalandan ibaret olduğunu, bunu yazan kişilerinde sadece açılan bu konuda benimde birşeylerim bulunsun düşüncesinde olan kişiler olduğunu iddia ediyorum. Kardeşim kimse yalan söylemesin bu memlekette polis hakkında şikayette bulunmak kadar kolay bir olay yok. Ben kaç tane kurum çalışanından şikayet için gelen vatandaş biliyorum. Emniyet haricinde bütün kurumlar çalışanına en ufak ceza vermeden UYARILMIŞTIR derken Emniyetten gelen yazılarda maaş kesiminden tutun da kıdem tenziline kadar ceza verildiği belirtiliyor. Kimi polis durdursa 'kardeşim biz vatan hainimiyiz, adammı öldürdük, bizi durduracağınıza gidin şunlara yakalayın, bunları yakalayın, senin maaşını benim vergimle alıyorsun......... gibi daha sayamadığım birsürü densizce kullanılan cümlelerle polise karşılık veriliyor. Buna rağmen polis bu sözlerden dolayı mahkemeye sevk etmeyip sadece trafik cezası yazdığı icin ciyaklayıp duranlar var. Birkere mantıklı olunmalı insaflı olunmalı. Sen adam öldürsen veya ağır bir suç işlesen polis veya asker seni öyle mi durdurur. Veya kaç kişinin bir yıllık verdiği vergi bir devlet memurunun maaşından kesilen vergiden daha fazladır. Kimse yalan söylemesin bir kuyumcu dahi yıl sonunu zararla kapatırken memurdan kesilen vergi toplamı 3000-4000TL arasındadır. Yazı ve eleştirilerde seviyeli ve gerçekçi olmakta yarar var.
Son olarak şunu belirtmek isterim MT üyelerinin tamamı dört-dörtlükmü. bir başlık açsam EN SON POLİSi NASIL ATLATTINIZ desem eminim onlarca kişinin mutlaka övüne övüne birşeyler yazacağına eminim. Kaç kişi önce kendisine sonra kanunlara saygılı biri olarak ehliyet alıp tam techizatlı motora bindi desem alacağım cevabın çok komik rakamlar olacağına eminim. Lütfen önce hatayı kendimizde arayalım. Haklıysak da sonuna kadar hakkımızı arayalım. aciz olmayalım.
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
olur böyle şeyler polislerin yada diğer memurlarında durumuna kendinizi koyun haksızlık çok ama ben bazen düşünüyorum bende komiser olucaktım okulu kazanamadım iyikide olmamışım memurları baştan alırken partilerin gençlik kollarından veya eş dost ayırımı yapmadan alınması lazım ,sonra iyi eğitim verilmesi lazım,sonra iyi bir maaş verilmesi lazım,bu haklar verilip bilgilendirildikten sonra memurların görevini kötü kullanmasından doğacak haksızlıklarada ağır ceza vermek lazım sistem yanlış tek tek kişilerin insafı ile olmaz bu işler örnek ufak çaplı bir gösteride polise zor kullanın diyen amirler hükümet ,zengin ve bürokratlarada gereğini yapın deseler polislerde kompleks olmaz,terör olaylarındada gereğini yapsalar polislerde kompleks olmaz ben ankara da olduğumdan iyi biliyorum memuru üstü ezerse ,zengini ezerse ,bürokratı milletvekili ezerse,oda en son gidip ezeceği halka yöneliyor kısır döngü, bunlar olmadıkça, bu tarz olaylar çok olur, ama sendeki olay haksız bir olay da değil ,aşırı hız var, neyse geçmiş olsun
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Bende öğrenciyim.Ve bir o kadar da tedbirliyim.18 yaşımı doldurduğum gün ehliyete yazıldım.Ve şu anda 78 model golf kullanıyorum.Ehliyetimi aldıkdan2 gün sonra okuldan çıkmışken arkadan gelen bir jandarma ekibi önümü kapattı.Ne olduğunu anlayamadan zor durdum.Adam sırıtıyor.Gel dedi.İndik arabadan ehliyetin yoktur şimdi senin dedi.CArt dayadık.Ruhsat dedi.Arabanın vize,sigorta hepsi tam.Üzme şimdi bizi dedi.Ceza koçanı elinde illa kesicek.Araba kimin dedi babamın dedim.Frene bas dedi.Bastık.Geri vitese al dedi aldık.Bulamadı birşey:mrgreen:İyi yolculuklar dedi.Sağolun ama arabanızın sol fren lambası yanmıyor dedim gülerek uzaklaştım:mrgreen:Sizde onlarn taktiği uygulayın derim.Üzülmeyin;)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Benim başıma polis yüzünden yok şu geldi yok bu geldi, kim ne derse desin bu şekilde yazılan bütün yazıların birer safsatadan yalandan ibaret olduğunu, bunu yazan kişilerinde sadece açılan bu konuda benimde birşeylerim bulunsun düşüncesinde olan kişiler olduğunu iddia ediyorum. Kardeşim kimse yalan söylemesin bu memlekette polis hakkında şikayette bulunmak kadar kolay bir olay yok. Ben kaç tane kurum çalışanından şikayet için gelen vatandaş biliyorum. Emniyet haricinde bütün kurumlar çalışanına en ufak ceza vermeden UYARILMIŞTIR derken Emniyetten gelen yazılarda maaş kesiminden tutun da kıdem tenziline kadar ceza verildiği belirtiliyor. Kimi polis durdursa 'kardeşim biz vatan hainimiyiz, adammı öldürdük, bizi durduracağınıza gidin şunlara yakalayın, bunları yakalayın, senin maaşını benim vergimle alıyorsun......... gibi daha sayamadığım birsürü densizce kullanılan cümlelerle polise karşılık veriliyor. Buna rağmen polis bu sözlerden dolayı mahkemeye sevk etmeyip sadece trafik cezası yazdığı icin ciyaklayıp duranlar var. Birkere mantıklı olunmalı insaflı olunmalı. Sen adam öldürsen veya ağır bir suç işlesen polis veya asker seni öyle mi durdurur. Veya kaç kişinin bir yıllık verdiği vergi bir devlet memurunun maaşından kesilen vergiden daha fazladır. Kimse yalan söylemesin bir kuyumcu dahi yıl sonunu zararla kapatırken memurdan kesilen vergi toplamı 3000-4000TL arasındadır. Yazı ve eleştirilerde seviyeli ve gerçekçi olmakta yarar var.
Son olarak şunu belirtmek isterim MT üyelerinin tamamı dört-dörtlükmü. bir başlık açsam EN SON POLİSi NASIL ATLATTINIZ desem eminim onlarca kişinin mutlaka övüne övüne birşeyler yazacağına eminim. Kaç kişi önce kendisine sonra kanunlara saygılı biri olarak ehliyet alıp tam techizatlı motora bindi desem alacağım cevabın çok komik rakamlar olacağına eminim. Lütfen önce hatayı kendimizde arayalım. Haklıysak da sonuna kadar hakkımızı arayalım. aciz olmayalım.

YAni burda anlatılanların çoğu hayal ürünü, anlatanlarda hayal perest & bende bişeyler sallıyım, polisi kötüleyim diye mi yazıyor yani? Hatta bunu sormayım ben çünkü böyle demişsin zaten. Ama neye dayanarak bunu söyledin çok şaşırdım doğrusu...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst