Piaggio Piaggio , Vespa , Gilera Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Haz 2008
Mesajlar
9
Öncelikle yeni bir forum üyesinden herkese merhabalar..
Acemi bir sürücü olarak sizlere danışmak istediğim birkaç konu var.Eğer yardımcı olabilirseniz cok sevinirim.
Deneyimim sadece hondanın güvenli sürüş 1 eğitinde kapalı alanda iki gün ile sınırlı

vitesli bir motor yada scooterla başlamak konusunda cok kararsız kaldım.

1) acaba başlangıç için scooter en iyi secenek midir? Zira gözüm hep endurolarda. İleride vitesli motora geçişte cok zorlanır mıyım?

2) eğer önceki sorunun cevabı scooter la başla ise bu iş için beverly 250 nasıl bir seçim olur?

3) Geniş tekerlek çapı gerçekten sürüşte cok şeyi değiştiriyor mu?

Şimdiden çok teşekkürler.
 
Katılım
7 Nis 2005
Mesajlar
1,905
1) Hayır, scooter en iyi seçenektir ya da değildir diyemeyiz. Ancak scooterla başlarsan vitesliye geçişte bir problem olur da diyemeyiz. Bir çok insan bunu yapıyor.

2) Beverly 250 iyi bir seçim olur olmasına da, eğer acemilik sürecinde motoru yatıracak olursan, üzülürsün !

3) Evet geniş tekerlek çapı çok farklı. Bu sayede acemiliğin esnasında bazı olası risklerden korunacağın gibi, virajlardaki gelişmeni tamamlamak adına da çok faydası olur.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
137
Arkadaşım ben halühazırda beverly 250 kullanıyorum. Bende acemiy(di)m. Yaklaşık 2,5 aydır motor üzerindeyim ve çok memnunum.
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
Arkadaşlar 2. el bi x9 500 düşünüyorum aslında bitane 2002 model buldum, bu modelin kronik bir sorunu varmı, çok sıkıntı çıkarırmı bide 2002 modelde enjektörlümü çok yakarmı ve başka tavsiyeniz olursa yazarsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
77
Beverly 500 Sorusu
Selam arkadaslar, ozellikle Beverly 500, Nexus 500, X9-500 kullananlar icin aslinda sorum.

30km ustunde 2004 Beverly 500 almak sizce riskli mi? Bildigim kadariyla Piaggio modelleri Avrupa'da duzgun bakimlari yapilarak cok uzun sureler kullaniliyor fakat ulkemizde bu kadar yol yapmis scooterlara pek rastlanmiyor.

Fikirlerinizi, tecrubelerinizi paylasirsaniz sevinirim...
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Beverly 500 Sorusu
Selam arkadaslar, ozellikle Beverly 500, Nexus 500, X9-500 kullananlar icin aslinda sorum.

30km ustunde 2004 Beverly 500 almak sizce riskli mi? Bildigim kadariyla Piaggio modelleri Avrupa'da duzgun bakimlari yapilarak cok uzun sureler kullaniliyor fakat ulkemizde bu kadar yol yapmis scooterlara pek rastlanmiyor.

Fikirlerinizi, tecrubelerinizi paylasirsaniz sevinirim...

dostum merhaba. ben nexus 500le şu an 8000 kmdeyim. toplam bakım masraflarım 500 ytl tuttu (1000 km ve 6000 km bakım masrafları toplamı)

8000 kmde bir motor için hiç bir şey bu.

ömür olaraksa, hiç bir kez sıkıntı yaratmadı, en ufak sıkıntı bile yaşamadım. tek çalıştırmada durmadan 300 km gittiğim de oldu, yaz sıcağında pişire pişire gittiğim de oldu.

bir gezide evvelce nexus sahibi bir arkadaş gelip "39000 km kullandım motorda tık yoktu sattığımda, gene alacağım" demişti. benimki de öyle olacak sanırım Allah izin verirse :)

nexus 500 motor işçiliği olarak piaggio x9 500 ile aynı ekipmanları kullanıyor. muhtemelen beverly 500 ile de neredeyse aynıdır. hepsi aynı fabrikanın ürünleri hepsi.

sonuç itibariyle, ben kendi deneyimlerimle bunlar türkiye şartlarında bile hiç sıkıntı yaratmadan en az 60.000 gider diyebilirim.
 
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
77
tesekkurler arkadasim :) motoruna bakacagim insan bilincli bir kullaniciya benziyor, genelde uzun yol yapmis, fercoda butun bakimlar...

klasik gorundugu (ve buyuk tekerler) icin Beverly daha cok hosuma gidiyor, yuruyen aksamini bilmiyorum ama ayni motoru kullaniyor nexus ile...
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
tesekkurler arkadasim :) motoruna bakacagim insan bilincli bir kullaniciya benziyor, genelde uzun yol yapmis, fercoda butun bakimlar...

klasik gorundugu (ve buyuk tekerler) icin Beverly daha cok hosuma gidiyor, yuruyen aksamini bilmiyorum ama ayni motoru kullaniyor nexus ile...

Hocam sen geçen cumartesi vespa academy'de test sürüşü için bulunmuş muydun?
 
Katılım
25 Haz 2008
Mesajlar
9
sevgili LEDO ve UZAAKLARDANN yorumlarınız için teşekkür ederim.. Önümüzdeki hafta motoru almayı düşünüyorum...Hayırlısı..
 
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
159
2005 model 158.000 km de bir piaggio X9 250 gördüm. sahibi ile görüştüm şu ana kadar hiç bir problem yaşamadığını sadece ara sıra bozuk yollarda arka göbekten biraz ses geldiğini söyledi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
571
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İtalyan motorları aşırı sağlam motorladır bakımlarını düzenli yaptırdığın takdirde 100000 km'nin üzerinde yol yapan ve sorun çıkarmayan motorlardır, evet alırken belki biraz pahalı olabilirler ama hakkını fazlasıyla veriyorlar bende Aprilia var 500 cc 7 saatte İstanbuldan İzmire geldim iki kişi toplam 3 kez durdum yemek yemek wc için sanki hiç yol gitmemişte yeni gidecekmiş gibi yorulma bayılma anormal bir durum asla yok,kontağı kapatmadan Tükiye turuna çık.Ben motosiklet İtalyan işidir deyince bana olurmu yaw diyolar öyle ama gerçekten de motosiklet özellikle scooter İtalyan işidir.İstanbulda bir arkadaşımın akrabası 187 bin km Aprilia kullandı 2002 model hiç sorun yaşamadan ve kayışını 84 bin km de değiştirdi gerisini siz düşünün artık bu makineler asla diğer motorlar gibi arıza yapmazlar.İtalyan harici başka bir scooter'a asla binmem olağanüstü memnunum.Herkesin tekeri düz bassın.
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Evet :) Dylan'li genc arkadasimiz sendin galiba. Eldiven kullanmaya basladin mi? Yere hafif bile dussen ellerin en hassas (ve onemli) organlarindan... Gordugun runner satilik bu arada, 3800ytl su anda:

http://www.sahibinden.com/2004_model_gilera_runner_vxr200WQQaXQQ9333925WQQpXQQdisplayitem

Evet o siyah dylan'lı genç arkadaş da benim.Burada da karşılaşmak çok güzel oldu:queen: Seninle konuştuğumuzdan sonra araştırıp güzel bir eldiven ile mont aldım.Montu 3-5 km gibi kısa mesafelerde kullanmak zor geliyor ama aynen kaskım gibi eldivenimi daima kullanıyorum.Şimdiye kadar nasıl böyle kullanmışım diye de düşünmüyor değilim ama o günkü tavsiyen için çok teşekkür ederim:cat:
Senin runner bayağı güzeldi ama bahsettiğin nedenlerden satıyorsun sanırım.Umarım beğendiğin bir model alırsın:cat:

2005 model 158.000 km de bir piaggio X9 250 gördüm. sahibi ile görüştüm şu ana kadar hiç bir problem yaşamadığını sadece ara sıra bozuk yollarda arka göbekten biraz ses geldiğini söyledi.


158.000 mi::eek:hmy:: +25 karakter
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
169
Evet o siyah dylan'lı genç arkadaş da benim.Burada da karşılaşmak çok güzel oldu:queen: Seninle konuştuğumuzdan sonra araştırıp güzel bir eldiven ile mont aldım.Montu 3-5 km gibi kısa mesafelerde kullanmak zor geliyor ama aynen kaskım gibi eldivenimi daima kullanıyorum.Şimdiye kadar nasıl böyle kullanmışım diye de düşünmüyor değilim ama o günkü tavsiyen için çok teşekkür ederim:cat:
Senin runner bayağı güzeldi ama bahsettiğin nedenlerden satıyorsun sanırım.Umarım beğendiğin bir model alırsın:cat:

adamın satacağı varsa da satamaz şimdi, söylenirmi bu :queen:
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
adamın satacağı varsa da satamaz şimdi, söylenirmi bu :queen:

Bahsettiği nedenler kendisine artçısıyla beraber birazcık küçük gelmesi ve de kesmemesi ki boyu posuyla da bunu gösteriyor.Runner alacak olan birisi için kesinlikle kaçırılmayacak bir motor:cat:

Bu arada mesajlarımdan bazı cümleleri alıp büyük yazarak aklınca beni küçük düşürmek mutlu ediyor sanırım seni de:farao:
 
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
77
:D iki kisi ve uzun yola da gidebilecek bir motor arayisi benimki, runner'in 2 kisi performansi ve dengesi cok degisiyor haliyle... bir de buyuk teker tabi ki...

benden erken davranmissin :) gunaydin bu arada :)


Bahsettiği nedenler kendisine artçısıyla beraber birazcık küçük gelmesi ve de kesmemesi ki boyu posuyla da bunu gösteriyor.Runner alacak olan birisi için kesinlikle kaçırılmayacak bir motor:cat:

Bu arada mesajlarımdan bazı cümleleri alıp büyük yazarak aklınca beni küçük düşürmek mutlu ediyor sanırım seni de:farao:
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Biraz öyle olmuş sanırsam:)Sana da günaydın.Bu arada geçen gün sen de mp3'ü test etmiş miydin?Uzun yol için uyar mı:queen:
 
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
77
fuaco 500u test ettim, guc olarak fena degil ama cok agir bir motor. Beverly 250 testinden sonra onunla yaptigim slalomun fuaco ile (240-250 kilo) yanina bile yaklasamadim. MP3 250 is gucsuz kalir bence uzun yol icin...
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
177
8 bg lik bir makina kasa guzel ama bakkal cakkal-yazlık motorundan daha fazlası olamaz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst