Piaggio Piaggio , Vespa , Gilera Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
1,547
Motosikleti
ϸεџꬶεѻҭ ӽϸ ꜯꝏ ꬶҭ
1,5 senelik sabrım ve birikimimden sonra ben de artık bir gilera sahibi oldum. bugün itibariyle hayallerimin motosikleti nexus 500üme kavuştum =)

ilk izlenimlerim:

- erkan abinin(benerkan) dediği gibi, ne kadar ağır bu motor!? (bu ağırlık kendini yol tutuşta belli edecek diye tahmin ediyorum, henüz 90ın üzerine çıkmaya cesaret edemedim, sebebi bir alt maddede=)
- 150lik mondialden bir 500lük gilera nexusa geçince gaz elciğine çok dikkat etmek gerkekiyormuş. elciğe dokunduğum gibi gözümü açıp kapadığımda 80 i gördüm neler olduğuna dair hiç bir şey anlamadım açıkçası tırstım ve hemen elimi gazdan çektim keza öyle devam edersem sanırım 8-10 saniye içinde 140-150ye varacaktım :D
- konfor konusunda şikayetleri çok okudum bu motorla ilgili. problemli bir çin pırpırından sonra nexusa binen ben için konfor müthiş bence. son derece rahat bir oturma pozisyonu, gayet etkili ve işgören bir rüzgarlık, yumuşak sele beni oldukça tatmin etti.
- siyah rengi seçtim, daha az göze batsın polisler az çevirsin diye ama hiç bir şey değişmedi. henüz trafik polisi tarafından çevrilmediysem de toplulukların gözünü peşinden süyükleyen bir motor, bakan tekrar bakıyor.

scooter seven herkese bir nexus nasip olsun inşallah, uzun ya da kısa süreli kullanım farketmez herkesin deneyim etmesi gereken harika bir motor.

fotolarını çekince buraya da göndereceğim, şimdilik bu kadar =)

Hayırlı olsun arkadaşım. Foto isteriz, böyle kuru kuru olmuyooo. :)
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
1,5 senelik sabrım ve birikimimden sonra ben de artık bir gilera sahibi oldum. bugün itibariyle hayallerimin motosikleti nexus 500üme kavuştum =)

ilk izlenimlerim:

- erkan abinin(benerkan) dediği gibi, ne kadar ağır bu motor!? (bu ağırlık kendini yol tutuşta belli edecek diye tahmin ediyorum, henüz 90ın üzerine çıkmaya cesaret edemedim, sebebi bir alt maddede=)
- 150lik mondialden bir 500lük gilera nexusa geçince gaz elciğine çok dikkat etmek gerkekiyormuş. elciğe dokunduğum gibi gözümü açıp kapadığımda 80 i gördüm neler olduğuna dair hiç bir şey anlamadım açıkçası tırstım ve hemen elimi gazdan çektim keza öyle devam edersem sanırım 8-10 saniye içinde 140-150ye varacaktım :D
- konfor konusunda şikayetleri çok okudum bu motorla ilgili. problemli bir çin pırpırından sonra nexusa binen ben için konfor müthiş bence. son derece rahat bir oturma pozisyonu, gayet etkili ve işgören bir rüzgarlık, yumuşak sele beni oldukça tatmin etti.
- siyah rengi seçtim, daha az göze batsın polisler az çevirsin diye ama hiç bir şey değişmedi. henüz trafik polisi tarafından çevrilmediysem de toplulukların gözünü peşinden süyükleyen bir motor, bakan tekrar bakıyor.

scooter seven herkese bir nexus nasip olsun inşallah, uzun ya da kısa süreli kullanım farketmez herkesin deneyim etmesi gereken harika bir motor.

fotolarını çekince buraya da göndereceğim, şimdilik bu kadar =)


Hayırlı olsun..Güzel bir seçim.........:cat:

Ben bir Piaggio Beverly kullanıyorum. Motosiklet ile yanında gelen iki anahtar var, birisi kullanıcı için olan siyah, diğeride master anahtar kırmızı kahverengi rengini tam anlayamadığım. Master anahtarını kesinlikle saklaman gerekli olaki diğer anahtarın kaybolur yenisini yaptırdığında immobiliser yüklenmesi için gerekli ve servisteki elektronik problemlerinin giderilmesinde kullanılıyor diye biliyorum.

Bunlarda anahtarlar


Herkese merhaba, Vespa LX 150 motor a sahibim. bir sorunum var yardımcı olursanız memnun olurum. Motoru aldığımda bir tane hafıza kartına bağlı anahtar yanında bir tane de bir tane de normal anahtar vermişlerdi. Verdikleri karta bağlı anahtarın servislerde işe yarayacağını ve anahtar kopyalamada işe yarayacağı söylenmişti. diğer anahtar ile motor kullanımı bagaj acma v.s gibi kullanımlar için verilmişti. Bu son bahsettiğim anahtardan elimde bir tane vardı ve ben o anahtarı kaybettim. Servis anahtarı(kart a bağlı anahtar) çektirip hafızaya tanıtsam kaybettiğim kullanıcı anahtarın işini görür mü? Sorunu arkadaşa anlattım,arkadaşımda scooter kullanıcısı kendisi çektirdiğini ve herhangi bir sorun yaşamadığını söyledi(vespa kullanıcısı değil.) Lütfen soru mu bilen kişiler cevaplarsa memnun olurum. Teşekkür ederim...


Bende bu konuda yardım istemiştim,Kahverengi anahtar (kapaklı) serviste kullanılıyor.. Mavi renkteki(bendeki)anahtarı kaybettiğinde....servisten bilgi almak en doğrusu yinede..
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Hayırlı olsun arkadaşım. Foto isteriz, böyle kuru kuru olmuyooo. :)

sağolasın =) bu akşam bikaç foto çekicem, gece harika görünüyo :) haftasonu atarım, sende de kırmızısı var sanırım :cat:

iki gündür de otobana çıkmaya cesaret edip 145e kadar çıktım, korkunç bir performans ve harika bir yol tutuşu var, sadece sanırım vücut ağırlığımdan kaynaklanan bir rüzgar dengesizliği yaşıyorum(kilo 62:)). 120den sonra herşey bambaşka oluyor, o vakte kadar ivmesi güçlü bir scooterken 120 ve üstünde motorun sesi bile değişiyor racing motoruna dönüşüyo viperın cabrioyken yarış moduna dönüşmesi gibi :D

bu arada arkadaşlar yokuşta kalkışlarda çekiş sorunu yaşıyor musunuz siz de? sanki yokuşta kalkışlarda motor çok az zorlanıyor gibi (elbette düz yol kalkış performansı beklemiyorum ama, ben mi çok pimpirikliyim acaba.. - motor henüz rodajda, bunla da alakalı olabilir mi?)

Hayırlı olsun..Güzel bir seçim.........:cat:

teşekkür ederim :) darısı herkesin başına
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2007
Mesajlar
251
Merhaba..Piaggio Skipper 150 cc 12.5 HP 4 zamanlı olan motorum düz yolda max 102 km hıza ulasmaktadır.Fabrika verilerinde max hız 110 km olarak verilmektedir.Gaz teli bana göre sert.Son gazda motor 90 km hızdan 102 km hıza ulasana kadar bayağı fazla süre geçiyor.Yani ataklığı bu hızlar arasında yok denebilecek kadar az..Bakımları itina ile zamanında yapılan (10 gün önce tüm bakımları yapıldı)motorumun bu durumu hakkında beni aydınlatırsanız sevinirim.Ayrıca 100 km de şehirleraraso80-90 ortalama 4.1 lt, şehiriçi 4.3 lt yakıt tüketmektedir.Normal midir?
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
91
arkadaşlar x8 200 ve x9 250 nin arasında ki temel farklar ve avantaj dez avantajlar nelerdir?
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
@ mata,
ben ekonomik olabilecegini düşünmem nedeniyle x8-200 aldım. (ferco'nun işçilik veya parça fiyatları bu şekilde devam ederse x8'i satacagım.)

her iki motorun freni disk frendir. x9-250'nin ön freni çift disk, x8-200'ün ön freni tek disktir. anormal gitmedikten sonra bana daha az masraf çıkarması için (balata degişimi) ön freni tek disk olan x8'i seçtim.

x8, x9'a göre daha büyük bagaj hacmine sahip. 2 tane kapalı kask ve bir kaç parça eşyayı alabiliyor.

200cc oldugu için biraz daha az yakar düşündüm. x9-250'ler ne yakıyor bilmiyorum. neticede motor teknolojisi ilerledikçe çok değişik sonuçlar elde edilebiliyor.

x8'in arka tekeri bagaj yüzünden küçük oldugu için çukurları daha çok hissedersin.
büyük tekerler sarsıntıları daha az iletir. bu komfor demektir. x9'un teker ölçüleri aklımda değil. ferco'nun internet sitesinden motosikletlerin özelliklerine bakınız.

x9'da yol bilgisayarı var.
x8'de yol bilgisayarı yok. benim kullanmadıgım bir özellik.

x8'de durur vaziyetteyken yolcunun ayakları sürücünün bacakları ile çarpışıyor(tasarım hatası).
x9 kullanmadıgım için x9'da bu durum nasıldır bilemeyecegim.

aklıma gelenler şimdilik bunlar.
başlıgın bütün sayfalarını araştırırsanız sizin için daha faydalı olacaktır.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
333
Merhaba..Piaggio Skipper 150 cc 12.5 HP 4 zamanlı olan motorum düz yolda max 102 km hıza ulasmaktadır.Fabrika verilerinde max hız 110 km olarak verilmektedir.Gaz teli bana göre sert.Son gazda motor 90 km hızdan 102 km hıza ulasana kadar bayağı fazla süre geçiyor.Yani ataklığı bu hızlar arasında yok denebilecek kadar az..Bakımları itina ile zamanında yapılan (10 gün önce tüm bakımları yapıldı)motorumun bu durumu hakkında beni aydınlatırsanız sevinirim.Ayrıca 100 km de şehirleraraso80-90 ortalama 4.1 lt, şehiriçi 4.3 lt yakıt tüketmektedir.Normal midir?

Tam olarak yardımcı olamıcam ama sana fikir verebilecek şeyler söyliyeyim.

Eski motorum Keeway Arn150 idi genelde sportif kulanırım biraz, şehir içi kulanımda
Km rede 100kuruş 100km rede 10ytl 10/3ytl = 3.3Litre tüketimi vardı 100km rede ama toplam hızıda 90 ı geçmiyordu onuda belirtim. Birde şu var eski motorum 2 sübaplıydı yanı seninkiyle arasında teknoloji ve mekanik farklılıklarıda var seninki sanırım 4 sübaptır belkide seninkinin tüketimi o motora göre normaldır tam emin deyilim yani.

Toplam hız konusu ise bence 110 u gecebilmeli fabrika verisi max hız bu diyen her araç o hızın %10/%20 ustune cıkar.

Hayırlı olsun..Güzel bir seçim.........:cat:
Bende bu konuda yardım istemiştim,Kahverengi anahtar (kapaklı) serviste kullanılıyor.. Mavi renkteki(bendeki)anahtarı kaybettiğinde....servisten bilgi almak en doğrusu yinede..

Gidin anahtarcıya 1 kopya yaptırın 5ytl ye ve aşadaki olayı deniyin en afzla 5ytl kaybedeceksiniz servis anahtar tanıtmaya 20ytl alıyor buna anahtar dahilmi oda mecul.

Altakı analtımda kırmızı asıl anahtar mavi ise kopya anahtardır.

IMMOBİLİZER PROGRAMLANMASI

Kırmızı anahtarı kontağa takınız.
Kontağı açınız.
2 saniye bekleyiniz.
Kontağı kapatınız.
Anahtarı çıkarınız.
10 saniye içerisinde Mavi anahtarı kontağa takınız.
Kontağı açınız.
2 saniye bekleyiniz.
Kontağı kapatınız.
Anahtarı çıkarınız.
10 saniye içerisinde Kırmızı anahtarı kontağa takınız.
Kontağı açınız.
2 saniye bekleyiniz.
Kontağı kapatınız.
İşlem bitmiştir.

Bunu ferconun sitesinden bulmustum, sanırım kopya anahtarı tanıtma işlemi bu şekilde oluyor ben denemedim.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
177
nemrut un yazdıklarına ek olarak
x8 daha dengeli bir motordur
x9 un ozellikle sol aynası cabuk kırılmaya musaıttır buda 110 euro +kdv demektir
x8 daha yakısıklıdır
 
Katılım
13 Haz 2007
Mesajlar
251
Sevgili SPECOPS sübap sayısını bilmiyorum.110km /h a ulasamadık.Senin ARN 150 hakikaten cok az yakıt tüketiyormuş.90 ı da geçmemesi ilginç.Bilgilendirdiğin için teşekkür ederim...İyi akşamlar diliyorum.:)
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Hayırlı olsun arkadaşım. Foto isteriz, böyle kuru kuru olmuyooo. :)

buyrun bizim karayılan, kız arkadaşımın verdiği isimle "nazife" :mrgreen:
nx1.jpg


nx2.jpg
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Çok güzel motor. Ekipmanların da çok iyi. Güle güle kullan, kazasız belasız.
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Çok güzel motor. Ekipmanların da çok iyi. Güle güle kullan, kazasız belasız.

Teşekkür ederim:) Ekipmanları motoru almadan önce fuarda mototaldan aldım indirimdeydi delta mont ve koruyucular, motoru da siyah alıcam diye uygun renklerde aldım ucuza geldi baya. kalitesi de çok iyi tavsiye ederim.

çok agresif bi motor ya, cezbediyor adamı:cherry:
güle güle kullan:mrgreen:


sağolasın :cherry: görüntüsüyle kalmıyo namussuz standart bir 250cclik japon racingi nasıl kaçıyorsa bu da 500lük bir scooter ama o racing ayarında kaçışlar ve performans gösteriyor. zaten youtubeda bir çok 600lük ve 500lük suzuki - yamaha modelleriyle yarıştırmışlar kalkışlarda ve uzun süre liderliği götürmüş nexus; tabii yamaha 4ncü vitese geçip de uzayana kadar :mrgreen:

Güzel motor
İyi Bakılır
Hayırlı olsun

teşekkür ederim :) gözüm gibi bakıyorum şu an hatta bizim hatun neredeyse küsüyodu artık devamlı motordan bahsediyorum onla daha çok ilgileniyorum diye :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
437
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar benımle 1963 model İSO milano 150 cc scooterim var bende katılabilirmiyim sonuçta italyan.
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
ne demek cok guzel klasik bir motordur :)

bu arada bende 1-2 gun icinde nexus alabilirim 2005 ile 2007 arasında titresim farkı varmı acaba

2004ten 2007'ye kadar olan nexus 500 modellerinin hepsinin motor ve şase aynı. yani titreşim oranı ikisinde de aynı olacaktır. benimkinde kalkış deviri anında hafif bir titreşim haricinde hiç bir sorun yok.

2007 kasasındaki tek fark ön grenaj ve ayna pozisyonları. 2005teki ön grenaja monte aynalar şimdi gidona yerleştirildiği için o alan yeni grenajla kaplanmış durumda. kalan herşey aynı.
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Gilera runner vxr 200 modeller km.'de ortalama ne kadar yakıyor arkadaşlar?Bilen paylaşırsa sevinirim:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst