Piaggio Piaggio , Vespa , Gilera Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
77
Merhabalar,

Ekonomik olduğundan bir X9 250 almayı düşünüyor(d)um, ama emin olamıyorum.

Kafama takılan konuyu size sorayım. X9 250nin tahmini motor ömrünü bilen var mı? Yada aranızda belli bir kilometreye gelince motor yenilemek zorunda kalanlar var mı? Googleda aradım ama bulamadım. 1-2 tane yorum gördüm 40-50 bin civarı diyorlar.

Alıp almama konusunda emin olamamamın sebebi ise, özellikle yaz aylarında uzun geziler yapacam ve büyük olasılıkla 2 senede 40.000kmden fazla yol geçerim. Yani motorun limitine ulaşırım ve motoru yenilemek zorunda kalırım. Bu da nerden bakarsak 3000 ytl bulur.

Bundan önceki servis ve yedek parça mesajlarınızı okuyunca ve limitli motor hayatını da hesaba katınca bana sabit gideri fazla gelmeye başladı. Bimem bu konuda tecrübeleriniz ne.
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
bende x8-200 var. 20000 km'deyim. motorun sesi gayet normal. benzin sarfiyatında da bir değişiklik yok 3000 km'de ne yakıyorsa şimdi de onu yakıyor.
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
333
SPEC0PS motordaşım hayırlı olsun yeni runner ın. 5000 devir de amortisörlerden gelen zırıltı normaldir kafanı takma her runner da var (tek kişi bindiğinde) artçılı binersen bu ses kesilir ağırlık meselesi=) hiçbir zararı yok motora, bende ilk aldığımda biraz korkmuştum bu sesten. 95 100kg olsan büyük bir ihtimal bu ses gelmez ben de de geliyor 72kg yim. soruların varsa herzaman yardım ederim

Sağolasın ozaman problem yok cunkı benze 70kıloyum, peki yokuş ınerken motor kopresyonda ıken ufak tonda pat pat yapıyormu egsozun ?


Hocam, hayırlı olsun. Benimde hayalimdeki makine.. Tecrübelerinizi bizlerle paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler. :cat:

Sağol, Kıyaslama yapmak gerekirse 2006 da Keewaay Arn150 almıştım 12binkm kullandım onu yeni sattım. daha once uzun sure motorum yoktu 2000 senesınde 96 model 150cc piaggio speaker kulandım 1 sene kadar 5binkm de onda yaptım ama bu motor ölmüştü zaten yinede arn ye kıyasla iyi kacıyordu.
Şimdi ise runner aldık bu hepsinden başka yani inanılmaz anlıcagın ben zaten bu gune kadar kaliteli bir motor kullanmadım pek bi kıyaslama yapamıcam cunkı runner kıyaslancak gibi deyil :)

Yakıt olayına bakıcaz daha 40km re yaptım o yuzden bılemıyorum, ama motora 20ytl lık benzın almıstım 3,200ytl den 6 litre yapıyor normalde 150cc lık scooter 6 litre ile 180km re yapar ben ara sıra gazladım cok olmamak kaydı ıle 4/5 sanıyelıgıne 100km relere cıktım yanı en kotu 6 lıtre ıle 150km yapar dıye dusunuyorum.

Kulananlar 4-7bin devir aralıgında kulanırsan 150cc motor kadar yanı km rede 100kurus harcıyor dıyorlar runner 7bin devirde 60km re hız yapıyor şehir içi icin yeterli bir hız.Şu an istanbul yarmurlu olamsa gezicektim ne güzel :pr:

Bu arada jant ve lastıklerde güzel arkada 140 lık lastık var arka camurluğu soktum aman yarabbi yarış motoru gibi lastik :)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
796
B.m.O otobanda (tam gaz) 5lt ye çıkabiliyor hiç gaz kesmeden, otobanda sakin kullanımda 3lt civarı yakıyor şehiriçi karma değer max 4,5lt.
SPEC0PS pat pat sesi de normal =) ben 200 km kadar önce leo vince egsoz sipariş vermiştim o geldi şuan onu kullanıyorum. Sana bir P.M. attım.
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
3
ali 777 e

x9 250 ve vespa gurubu 150 000 km rahat gidiyor kardesim emin ol cünki ben 350 000 giden gördüm hemde skipear st 150 ile
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819

sağol...o kadar aradım bulamadım...bu rakama Aprılıa bence düşünülür...


http://www.youtube.com/watch?v=yKJ54lHd9Zg&feature=related

hayallerimde hep kaliteli bir 250 cc maxi scooter var...bu lanet vergiler olmasa demekki fiyatı 4500 civarı olacak...şaka gibi...

120-130 sabitleyip akmak isterdim...500 cc de gözüm sadace istediğim an 150-160 açıkabilmek adına olur...Bu yollarda bazen o sürate çıkmak gerekiyor...yada zevk işi ...ama scooterda güvensiz işte 120 nin üstü..

[YT]Awb1HPijX4[/YT]


Merhabalar,

Ekonomik olduğundan bir X9 250 almayı düşünüyor(d)um, ama emin olamıyorum.

Kafama takılan konuyu size sorayım. X9 250nin tahmini motor ömrünü bilen var mı? Yada aranızda belli bir kilometreye gelince motor yenilemek zorunda kalanlar var mı? Googleda aradım ama bulamadım. 1-2 tane yorum gördüm 40-50 bin civarı diyorlar.
Alıp almama konusunda emin olamamamın sebebi ise, özellikle yaz aylarında uzun geziler yapacam ve büyük olasılıkla 2 senede 40.000kmden fazla yol geçerim. Yani motorun limitine ulaşırım ve motoru yenilemek zorunda kalırım. Bu da nerden bakarsak 3000 ytl bulur.

Bundan önceki servis ve yedek parça mesajlarınızı okuyunca ve limitli motor hayatını da hesaba katınca bana sabit gideri fazla gelmeye başladı. Bimem bu konuda tecrübeleriniz ne.


hoca sen ya motorları ya topiği karıştırdın...Yahu bu Mondıal RS151 mi...

Bir İtalyan scooterın ömrü hakkında tedirgin olana rastlamamıştım bugüne kadar..:silent:

40.000 km dediğin nedir ki...bu kmyi sorunuz her makina atlatır...hemde hiç İtalyan motor çürütüpde sıfırlayanda görmedim...


O 40-50 bin diyenler kim onuda merak ettim...bu kadar ahmak adam varmıdır acaba...:p
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Arkadaşlar benim Vespa da immobiliser sistemi var,şöyle bir sorunla karşılaşıyorum,ilk çalıştırmada sorunsuz bir şekilde çalışıyor fakat bir süre kullandıktan sonra 5-10 dakika parkta beklediğinde marşa basıldığında çalışmıyor. immobiliser sisteminden olabileceğini düşünüyorum,yada ben bu sistemi bilmediğim için yanlış bir uygulama yapıyorum.Konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlardan yardım bekliyorum..Bu sistemi kullanan arkadaşlar yardım lütfen(Kullanma kılavuzu ingilizce olduğu için çözemedim)

Arkdaşlar yukarıda daha önce anlattığım sorunun immobiliser sisteminden kaynaklandığını şimdi söyleyebilirim.Şöyle ki,bir süre dolaştıktan sonra park ediyorum yaklaşık 10 dakika sonra çalıştırmak istiyorum,çalışmıyordu,immobiliser ışığına baktığımda sönmediğini farkettim,anahtarı takıyorum kontağı açıyorum,üç kere yanıp sönüyor daha sonra sürekli yanıyordu..(normalde sönmesi gerekiyor)bir kaç denemeden sonra ışık söndüğünde motor normal şekilde çalıştı ..Böyle bir sorula karşılaşmış veya bu bir sorunmudur yoksa immobiliser sistemindeki bir özellikmidir ,konu hakkında yardımcı olabilecek ve bilgilerini paylaşabilecek arkadaşlardan yardım istiyorum,teşekkürler..
 
Katılım
26 Eyl 2005
Mesajlar
93
biraz bende bilgi geceyim... Motorum X8 250 2006 model , şu an 9000 km geldi nazar değmesin sorunnsuz binmeye devam ediyorum. Yakıt sarfiyatı şehiriçi kullanım kısa mesafe dur kalk sürüşlerde ortalam100 km 4-5 lt civarında yakmayı adet edindi. Bu tüketimin kısmen kalitesine göre iyi olduğuu düşünüyorum. Kasko poliçesi süresi dolmuştu sallamayı düşündüm ancak web sitesinde yedek parça fiyatları görünce hemen harekete geçip 8000ytl üzerinden (çanta dahil- ayıptır söylemesi gıvı v46 top case mevcut) 570
ytl sigorta yaptırdım.
sonuç olarak şunu söyleyebilirim. Piaagio bu işi biliyor...
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
177
hocam ben bundan oncede x8 200 kullanıyordum ve motordan cok memnundum gidip hem enjeksiyonlu hem daha rahat ivmelendigi icin 250 sini aldım bundan da cok memnunum hatta beni ilan icin arayanlara benim motoru alıp almamamanız onemli degil ama mutlaka bir x8 alın diyorum.

degistirme sebebim ise mayısdan itibaren kurdugumuz club ile uzun yollara cıkacagız karadeniz yunanistan vs. vs. o yuzden TA dusunuyorum. haa bu motor gitmezmi en kralından gider (hatta adam 150 lik vespa ile 19 kere londraya gitmis dusun) fakat ekipte bulunan diger motorlar 1200 GT 1200 LT 1200 RT 1200 GS, 2 TANE 650 GS,1 Harley 1 TA 1 Fazer vs... yollarda arkada kalmayım diye degistiriyorum anlayacagın :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
hocam ben bundan oncede x8 200 kullanıyordum ve motordan cok memnundum gidip hem enjeksiyonlu hem daha rahat ivmelendigi icin 250 sini aldım bundan da cok memnunum hatta beni ilan icin arayanlara benim motoru alıp almamamanız onemli degil ama mutlaka bir x8 alın diyorum.

degistirme sebebim ise mayısdan itibaren kurdugumuz club ile uzun yollara cıkacagız karadeniz yunanistan vs. vs. o yuzden TA dusunuyorum. haa bu motor gitmezmi en kralından gider (hatta adam 150 lik vespa ile 19 kere londraya gitmis dusun) fakat ekipte bulunan diger motorlar 1200 GT 1200 LT 1200 RT 1200 GS, 2 TANE 650 GS,1 Harley 1 TA 1 Fazer vs... yollarda arkada kalmayım diye degistiriyorum anlayacagın :)


anladım...denizde kum bende para diyorsun yani...:p

hayırlı olsun...BMW önereceğim...saygılar...hangi modeli olursa olsun...alman gereken marka bu olmalı..:cat:
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
177
estagfirullah hocam bizde imkanlarımız dogrultusunda hareket ediyoruz 2. el TA alacagım birinci eli cok pahalı 20000 ytl. ben 2001-2004 arası dusunuyorum
650 gs tek silindirli oldugu icin dusunmuyorum scuu dan inip tek silindirli enduroya binilmez :) biz rahatımıza alıstık :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
estagfirullah hocam bizde imkanlarımız dogrultusunda hareket ediyoruz 2. el TA alacagım birinci eli cok pahalı 20000 ytl. ben 2001-2004 arası dusunuyorum
650 gs tek silindirli oldugu icin dusunmuyorum scuu dan inip tek silindirli enduroya binilmez :) biz rahatımıza alıstık :)

TA bence bir efsane değil..:wiinkk:


madem böbreklerin nazlı...o zaman üj bej daha ayarlayabilirsen V Strom son noktadır...ama bütçe buysa tabi söylencek bişey yok...:cat:

http://www.sahibinden.com/temiz_dl650_v-_stromWQQaXQQ7046961WQQpXQQdisplayitem
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
177
belki pegaso 650 bakarım nede olsa italyan kardes

gercı oda tek silindirmis
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
@ celebi,
x8-200 ile x8-250 arasında fark var mı? varsa yazarmısın (motor gücü, agırlık, yakıt sarfiyatı, frenler, vb.)
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
177
mekanik terimlerden öte en buyuk fark 250 de ivmelenme cok daha iyi 200den daha hızlı ivmeleniyorsun ve bunu rahatlıkla hissediyorsun.Fakat 200un çalışma sesi daha guzel bence bunda tııııır diye calısıyor benzini daha az yakıyor gecen gun rodaj sırasında 114 km de 3.3 litre yaktı(80 km gecilmedi).sele ve arka bagaj anahtar uzerindeki uzaktan kumanda ile acılabiliyor. boyası siyah için konusuyorum biraz yaldızlı ve cok sık duruyor
frenler cok cok iyi gecen gun koprude onume bir jeep atladı ve deneme saglam freni deneme fırsatı buldum dengesini kaybetmedi bile.yanlız ben lastikleri evo 21-22 ile degistirdim
 
Katılım
16 Kas 2006
Mesajlar
139
Piaggio MP3 ama, eski motorumda Vespa familyasından Derbi Mulhacén. Derbi ve Moto Guzzi kullamıcılarınıda ekleyelim topiğe. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst