paslı depo

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
tükenmek üzere ümitlerim. son 5 dakika :pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:54 ----------



boya değilde bizim kaplamacıyla bir görüşeyim abi. fosfattır çinkodur bişey kaplanabilir belki :cat:

işte hocam sen amerikalılara sor bi..teflon filan yada plastik bişeyler vardır kaplama maddesi olarak...artık 2010 yılındayız...:queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:57 ----------

Hangi üzüm yav, bak hatırlayamadım şimdi :mrgreen:
Neyse kurcalamayayım :p

Frenk üzümü :queen::queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------

Şu süreyi uzat Fatih kardeşim..
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Valla çaresi varmış patron...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:05 ----------

Kolayı bilmiyorumda...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:05 ----------

ama çoğunluk depo al deyip kolayına kaçtığı için senin özeline attım..bak bir..
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Valla çaresi varmış patron...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:05 ----------

Kolayı bilmiyorumda...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:05 ----------

ama çoğunluk depo al deyip kolayına kaçtığı için senin özeline attım..bak bir..

Buradan da paylaşsaydınız efenim, öğrenirdik..
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
BEnim tavsiyem depoya mazot doldurman. Taşarcasına. 24 saat beklet bü güzel yumuşasın içi, sonra mazotu boşaltıp bir yıkamacıda basınçlı suyla yıkatman deponun içini. Kuruduktan sonra temiz bi filtre ile tak al benzinini.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
arkadaşlar işinde uzman bir kaplamacı ile görüştüm, pasla tepkimeye girerek pası fosfat kaplama türünde birşeye çeviren bir kimyasal siparişi verdik, heyecanla bekliyorum.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Sonuçta yine tirnak makasina donecesin ama sen beni dinleme yine.:)
Halbuki dinleseydin bir kaç yil içinde piril piril bir depon olacakti.:cherry:
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
1-Depoyu açacaksın,nereden pres ve kaynak yerlerinden spiral taş ile taşlayarak tüm ek yerlerini açacaksın.Açmadan önce depoyu kaynar su ve deterjanla çoook iyi yıkaman lazım yoksa güüüm.
2-Bir kalaycı bulup depo sacının tüm iç yüzeyini kalaylatacaksın.
3-Ek yerlerinden tekrar kaynak değil lehim ile birleştireceksin.

2030 yılına kadar bir daha depon paslanırsa o depoyu getir kafama vur.:wiinkk:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Sonuçta yine tirnak makasina donecesin ama sen beni dinleme yine.:)
Halbuki dinleseydin bir kaç yil içinde piril piril bir depon olacakti.:cherry:

üstad tepkime diyorum kimya diyorum pasteur diyorum siz daha törpüdesiniz :)
şahsen gayet ikna oldum, adam öyle anlattıki malzeme orda olsa kafaya dikecektim şifa niyetine!

buda sizin için efendim. gidondan lastikle buji fırlatma mekanizması ilginizi çeker diye düşündüm :)

http://www.motosiklet.net/forum/mot...a-burnunla-baktin-mi-hic-arabaci-tayfasi.html

1-Depoyu açacaksın,nereden pres ve kaynak yerlerinden spiral taş ile taşlayarak tüm ek yerlerini açacaksın.Açmadan önce depoyu kaynar su ve deterjanla çoook iyi yıkaman lazım yoksa güüüm.
2-Bir kalaycı bulup depo sacının tüm iç yüzeyini kalaylatacaksın.
3-Ek yerlerinden tekrar kaynak değil lehim ile birleştireceksin.

2030 yılına kadar bir daha depon paslanırsa o depoyu getir kafama vur.:wiinkk:

teşekkür ederim, son çare o, sanayiciyiz elhamdülillah :cat:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
evet sayın arkadaşlar, sonunda pası sökerek motoru topladım.
bizim kaplamacının büyülü iksiri yalan oldu, çok büyük miktarlarda sattıklarından ihtiyacım kadar olanı temin edemedik!
ostimde bir kimya mühendisi kaplamacının tavsiyesi ile;
-%33 hcl (hidroklorikasit) %66 su karışımıyla depoyu ağzına kadar doldurup 2buçuk saat bekledim. pas söküldü.
-suyla durulayıp ağırlık olarak %3 sodyumbikarbonat(kabartma tozu galiba), %97 su karışımıyla depoyu doldurup yarım saat bekledim. (buna pasivasyon diyolarmış, tekrar pas oluşumunu engellemek için)
mutluyum!
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
evet sayın arkadaşlar, sonunda pası sökerek motoru topladım.
bizim kaplamacının büyülü iksiri yalan oldu, çok büyük miktarlarda sattıklarından ihtiyacım kadar olanı temin edemedik!
ostimde bir kimya mühendisi kaplamacının tavsiyesi ile;
-%33 hcl (hidroklorikasit) %66 su karışımıyla depoyu ağzına kadar doldurup 2buçuk saat bekledim. pas söküldü.
-suyla durulayıp ağırlık olarak %3 sodyumbikarbonat(kabartma tozu galiba), %97 su karışımıyla depoyu doldurup yarım saat bekledim. (buna pasivasyon diyolarmış, tekrar pas oluşumunu engellemek için)
mutluyum!

Asit ile korozyonu çözmüşsün..
Daha sonrada asitli nötralize etmek için bikarbonat ile işlem yapmışsın..
Bir süre idare ederde geçici çözüm olur..
 
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
Hadi gözün aydın ilk için benzin çıkışıyla karburatör arasına basit bir süzgeç (filtre) takmak olsun benim depoda karıncalanmaya başlamış geçen karburatörü temizlettim depo çıkışınada bir süzgeç koyduk süper oldu şiddetle tavsiye ederim
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
22
Geçmiş oLsun,yazılanları okudumda baya zahmet çekmişsiniz anlaşılan ve bu bilgileri ögrenmem çok iyi oLdu...:)temiz temiz kullanmak nasip etsin inşallah umarım daha sıkıntı çıkmarmaz size,,,
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Depoyu ağızına kadar benzin ile doldur depo temizleyicisi maddeler var onlardan depoya hepsini boşalt depo öyle kalsın 2-3 gün sonra içini güzelce yıka farkı görürsün:)
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
evet sayın arkadaşlar, sonunda pası sökerek motoru topladım.
bizim kaplamacının büyülü iksiri yalan oldu, çok büyük miktarlarda sattıklarından ihtiyacım kadar olanı temin edemedik!
ostimde bir kimya mühendisi kaplamacının tavsiyesi ile;
-%33 hcl (hidroklorikasit) %66 su karışımıyla depoyu ağzına kadar doldurup 2buçuk saat bekledim. pas söküldü.
-suyla durulayıp ağırlık olarak %3 sodyumbikarbonat(kabartma tozu galiba), %97 su karışımıyla depoyu doldurup yarım saat bekledim. (buna pasivasyon diyolarmış, tekrar pas oluşumunu engellemek için)
mutluyum!
Peki ölçeklendirmeyi nasıl bir kapla ayarladın?

Benim cometin deposunda da hafiften paslanma başlamış.Şimdilik sorun edecek düzeyde degil yer yer nokta şeklinde ama birdefa paslanma başlamışsa devam eder sanırım.Benzin filtresini yeni degiştirdim ama yinede bu pas sorununu biran önce çözmek lazım.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst