paslı depo

Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
sevgili motosikletimin benzin deposu epey pas tutmuş olduğundan benzine karışan pas zerrecikleri tekleme ve karbüratörde tıkanma yapmaktadır.
wd-40, tuz ruhu, hidroklorik asit ve içine kum koyup sallama teknikleri fayda etmemiştir.
bir haftadır depo sökük vaziyette, bu süreçte paslanma dahada arttı.
pası sökmek için esaslı tavsiyelerinizi bekliyorum.
hürmetler...
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
depon cok mu pahalı eger 200 tl yi geçmiyorsa ugraşma derim çucku yapacagın cogu şey bosuna olup motoruna da zarar vercektirki şimdiden karburatorune vermiş bile :(
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Geçmiş olsun..Fatih kardeşim..
Ancak tuz ruhu ile daha da zarar vermişsindir..Sonuçta saç değil mi metal yüzeye...
Bence en iyi kaportacılar bilir ama bende merak ettim..Araştırayım..
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
387
kola ewt bildiğin önce içtiğimiz kolayı döküceksin çalkalayacaksın ondan sonra paz çözücü döküp bekleticeksin sonrada tekrar kola kullanıp çalkalayıp kurutucaksın pas çözmede bir numara kola emin ol dene şaşıracaksın
 
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
depo kapağından elin giriyorsa zımpara ile denemelisin yok elin girmiyorsa metal bir çubuğun kafasına zımpara sarıp onunla yapabilirsin tüm yüzeyleri zımparalayınca son bir kez daha wd 40 ile temizlersen olur diye düşünüyorum ilk depo kullanımında yine de benzin çıkışına bir süzgeç uydurabilirsen faydası olur
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tirnak makasinin törpüsü ile yavas yavas törpüle.
Eger ise yararsa, burda paylas herkes oyle yapsin.:p
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Hiç uğraşma derim,Depodaki pas hiçbir zaman tamamen gitmez çoğu gitsede bir kere korozyona uğradığından 1 sene sonra gene patlak verecektir hatta depo bir yerden çürüyüp delik bile verebilir.Yenisi en mükemmel çözüm olacaktır.
 
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
tuz ruhuyla deponun içindeki korumalı yüzeyi zaten bozmuştur o yüzden artık zımpara da vursan tırnak törpüsüde vursan aynı şey yani ilk başda sadece gaz yağı ile temzilese zımpara demezdim
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Filtre şart depo ile karburatör arasına iyi bir filtre işi halleder ne olur senede 10 tl bakımda değiştirirsin birde deponun dibine cok getirme genellikle full olsun depon:)
 
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
sadece kola ile temizlemeyi düşünürsen içine 3-5 mm kalınlığında parçalanmayacak taşlar atıp en az yarım saat çalkalamanı öneririm
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Hiçbir şey fayda etmez isterseniz deneyin görün ki depoya ve motora daha fazla zarar verirsiniz.Kardeş değiştir ve keyfine bak.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Pas korozyon demek yani yüzeyde demir oksitlenmesi anlamına gelir..Tırnak törpüsü artık espirisi olmuş horoz kardeşin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:44 ----------

Boyama olabilr belki iç yüzeye...
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Pas korozyon demek yani yüzeyde demir oksitlenmesi anlamına gelir..Tırnak törpüsü artık espirisi olmuş horoz kardeşin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:44 ----------

Boyama olabilr belki iç yüzeye...

Hangi boya, benzinin çözücü etkisine dayanabilir yav :silent:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
tavsiyelerinize teşekkür eder tırnak törpüsüne tebessüm ederim
deponun içine afedersiniz z.çtık galiba, bize yeni depo yolu göründü gibi.
sıfırına 600 lira diyo :salut:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Hiçbir şey fayda etmez isterseniz deneyin görün ki depoya ve motora daha fazla zarar verirsiniz.Kardeş değiştir ve keyfine bak.

tükenmek üzere ümitlerim. son 5 dakika :pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:54 ----------

Pas korozyon demek yani yüzeyde demir oksitlenmesi anlamına gelir..Tırnak törpüsü artık espirisi olmuş horoz kardeşin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:44 ----------

Boyama olabilr belki iç yüzeye...

boya değilde bizim kaplamacıyla bir görüşeyim abi. fosfattır çinkodur bişey kaplanabilir belki :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst