Oto Tamircisi yada anlayan arkadaşlar,LÜTFEN YARDIM

Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Bugün öğlen ev gitmek için dükkandan çıktım,giderken kırtasiyeye uğradım,bi kaç defter aldım,arabayı çalışır durumda bırakmışım,neyse 2 dakka sürmedi geri çıktım,çalışıp çalışmadığının farkında olmadığım için,bi daha marş bastım,bilirisniz marş motoru sesi geldi,zaten çalıştığını anladım,bastım eve gittim,aracaı park ettim,ve yattım,5-6 saat uyudum tekrar dükkana gitmek için garaja indim,marşa bastım hiç basmadı,

Araç 2004 pejo 206

Şöyle oluyor

Kontağı açıyorum elektirk var göstergeler çalışıyo ama marşa bastığımda hiç tık yok

KApatıp tekrar açtığımda kendi kendine silecekler çalışıyo,yok duruyo dörtlüleeri yakıyo,sonra merkezi kilit arka kapıları kapatmıyo sadece ön kapıları kapatıyo,bazen hiçbirini kapatmıyo,böyle acayip acayip şeyler oluyo,gösterge ışıkları yanıp sönüyo falan filan,nedir bu problem biri bana yardımcı olsun:)
 
Katılım
6 May 2008
Mesajlar
217
eger anlattıkların doğruysa elektrik panosunda bi sorun olabılır. sadece mars basmasa ya sigortası atar yada mars motorunun kömürü biter.. yada kablodu falan cıkardı...

ama dıosunkı garip garip seyler oluo: farlar silecekler vb...

kart denilen tamirciler elektrik panosu derler genelde o arızalanmıstır bence..

eger araba calısıoken sen marsa basmıs olsaydın orda zaten sağlam bi sürtünme sesi duyardın:mrgreen: ondanda bişe olmuo meraklanma..

sen bi elektrikçiye götür derim ben.. mars motorunu falan karıstırma adam sana der yanmıs bu falan fiyatı arttırır..

sen dersin bu böyle oldu bastım basmıo silecekler falan bi dünya..işini halleder..

byardım edebilirsem ne ala:)
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Pejo (yetkili veya güvendiğin) servisine götür İsocan :cat:..(bilgisayara bağlatıp arıza tespiti yaptır.)

Beyin sıfırlaması gerekli kanımca...:wiinkk:
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
İso kanımca o araba bitmiş en kısa sürede kurtulmaya bak:p

:cat:..(bilgisayara bağlatıp arıza tespiti yaptır.)

En mantıklı u öneri bu gibi görünüyor. Elektrikçiye götürürsen arabanın sökmedik yerini bırakmayabilir ve sonrasında arabanın saglam olan elektrik aksamlarınında unutman gerekebilir:). Bence bukadar risk almaya gerek yok muratgergerli'ninde dedigi gibi bilgisayara bağlatıp arıza tespiti yaptır.
 
Katılım
6 May 2008
Mesajlar
217
Elektrikçiden kastım brnimde SERVİS ti zaten ama suç bende neden servis deilde elektrikçi yazdıysam artık neyse.. büyüklerimiz bizi düzeltti sagolsunlar..

Zaten 2004 pejoyuda servise götürmemek ayıp olur kanımca..

gecmiş olsun...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
arabanın beyinli olmasının kötü tarafları

ya beyindeki bilgiler bi daha yüklenicek
yada şöyle bi sorunda olabilir şase kablosuna bak bağlantısı zayıfladığında araba bu şekilde sapıtaibliyor

2 ay önce geldiğim işte yolda kalmıştı bi arabamız fiorino triptonik vites hiç bi şekilde çalıştıramadık (ki yanımızda zamanında ford servisinde çalışmış biri wardı ustalık belgesi olan) servis felan geldi oda baktı baya bi sonra altına bakınca anladıkki şase kablosunun bağlantısı zayıflamış değiştirdik fıstık gibi oldu :)
 
Katılım
16 Nis 2008
Mesajlar
59
Bugün öğlen ev gitmek için dükkandan çıktım,giderken kırtasiyeye uğradım,bi kaç defter aldım,arabayı çalışır durumda bırakmışım,neyse 2 dakka sürmedi geri çıktım,çalışıp çalışmadığının farkında olmadığım için,bi daha marş bastım,bilirisniz marş motoru sesi geldi,zaten çalıştığını anladım,bastım eve gittim,aracaı park ettim,ve yattım,5-6 saat uyudum tekrar dükkana gitmek için garaja indim,marşa bastım hiç basmadı,

Araç 2004 pejo 206

Şöyle oluyor

Kontağı açıyorum elektirk var göstergeler çalışıyo ama marşa bastığımda hiç tık yok

KApatıp tekrar açtığımda kendi kendine silecekler çalışıyo,yok duruyo dörtlüleeri yakıyo,sonra merkezi kilit arka kapıları kapatmıyo sadece ön kapıları kapatıyo,bazen hiçbirini kapatmıyo,böyle acayip acayip şeyler oluyo,gösterge ışıkları yanıp sönüyo falan filan,nedir bu problem biri bana yardımcı olsun:)

geçmiş olsun arkadaş. şimdi araç çalışırken marş basmaz.kontaklarda bildiğimiz 3 pozisyon vardır. I konumu yarım kontak,II konumu tam kontak,III konumu ise marş konumudur.kontak açılıp marş bastığında, kontak II konuma geri gelir ve III konumunu kilitler (araç çalışıyosa eğer)tekrar marş yapmak için kapatıp açman gerekir.ki bastı diyelim marş ve volan dişlileri çarpışır zayıf olan marş dişlisi zarar görür.ki bu araçta marş sigortası,motor ana tesisatında akü çıkışında (modele göre artı veya ekside)ana koruma sigortaları vardır.bundan biri atmış olabilir. anlattığın duruma göre senin akü bitmiş.takviye yap çalışır.kolay gelsin.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Pejo (yetkili veya güvendiğin) servisine götür İsocan :cat:..(bilgisayara bağlatıp arıza tespiti yaptır.)

Beyin sıfırlaması gerekli kanımca...:wiinkk:

:cat: :cat:
başka şekilde bi teşhis konması mümkün deil..
zaten artık arıza tespiti için bir ücret alınmıyor, tespiti yapıp sana maliyetini söylüyorlar:wiinkk:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Beyin diyen arkadaşların önerisi mantıklı ama
önce sıfır bir akü takıp denemeni tavsiye edeceğim.
Yani git akü al demiyorum.
Dolu olduğuna güvendiğin bir aküyü tak ve bahsettiğin şapşallıkları yapıp yapmadığını dene.
Hala yapıyorsa, o zaman servise götür.
Benim başıma bunun gibi olaylar bir kaç kez geldi.
Her seferinde akü de problem çıktı.
Tabii aküde problem çıkması şu demek.
Tabii akün çok eski değilse.

Şarj dinamosu ölmüş...
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
UZun uğraşlardan sonra,gecenin bu saatinde Adana'daki pejo dörtler servisinin usta başısının telefonunu buldum,aradım durumu aynen böyle aktardım,adam çok sakin ve net ifadeyle,hiç hımmm felan demeden şunu dedi...

Abi akün bitmiş...Yarın gidelim yeni bi akü takalım,çalışır,yalnız akü bitti diye beyinde kendine reset atmıştır ,tüm tarih saat felan sıfırlanmıştır onlarıda tekrardan ayarlamamız gerekir dedi,maliyetinin 100 ytl olacağını söyledi,umarım dediği gibi çıkar...

HAkkatende arabayı sıfır aldım,hiç aküsünü değiştirmedimm şimdiye kadar,son zamanlardada eco mod çok kısa zamanda gelmeye başlamıştı,anlamıştım akülük bi sıkıntı olduğunu,neyseki rahatladımm


Yorum yapan herkese çok teşekkür ederim,nasıl seviyorum sizleri anlatamam:)
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Yorum yapan herkese çok teşekkür ederim,nasıl seviyorum sizleri anlatamam:)
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Beyin diyen arkadaşların önerisi mantıklı ama
önce sıfır bir akü takıp denemeni tavsiye edeceğim.
Yani git akü al demiyorum.
Dolu olduğuna güvendiğin bir aküyü tak ve bahsettiğin şapşallıkları yapıp yapmadığını dene.
Hala yapıyorsa, o zaman servise götür.
Benim başıma bunun gibi olaylar bir kaç kez geldi.
Her seferinde akü de problem çıktı.
Tabii aküde problem çıkması şu demek.
Tabii akün çok eski değilse.

Şarj dinamosu ölmüş...

Şarj bana ısınacağım bir problem gibi gelmedi Hocam.:silent:
Akü veya herhangi bir elektrik problemi de olsa
sonuçta bu yeni nesil (ne demekse bu) :)araçlar beyin kontrolünden geçmesi gerekir.:mrgreen:
Aslında arada bir kontrol ettirmek de zarar vermez kişiye..:)
Tabi servis sağlam tokatlamıyorsa kişiyi..:p
Abi akün bitmiş...Yarın gidelim yeni bi akü takalım,çalışır,yalnız akü bitti diye beyinde kendine reset atmıştır ,tüm tarih saat felan sıfırlanmıştır onlarıda tekrardan ayarlamamız gerekir dedi,maliyetinin 100 ytl olacağını söyledi,umarım dediği gibi çıkar...

Tekrardan geçmiş olsun İsocan..:rendeer:

Aynı sorun G.Antep'te benim başıma gelmişti..Kontağı çevirdiğinde araba
kendine göre çocuksu ve aptalca işler yapmaya çabalıyor ama
bir türlü onları bile yapamıyordu..:)
Elektrikçiyi çağırdım..:pale:

" Abi senin akü kalp krizi geçirmiş" dedi.:silent:.Ben akünün daha 1yıllık olduğunu söyledim..:pale:
"Abi kriz bu yeniye eskiye bakmaz" deyince ..:)
Yeni akü aldık..Pardon garantili olduğu için yenisiyle değiştirdiler..:)
Ücret talep etmediler..:cyclopsan
Ordan da Proton servisine gidip beyin sıfırlaması yaptırdık..
Eeeeee.
Elektrikçide almadıklarına sevinirken servisde 50kağıt çaktılar...:p

Haa bunları niye anlatım ona gelelim..:bounce:

Yeni nesil arabalar akü değişikliğinde veya kutupların sökülüp tekrar takılmasında; beyin sıfırlanması gerekir..Hatta bazılarında CD/DVD kodları bile
sıfırlanmalıdır..:cat:
Avrupai arabaların marş ve şarj dinamosu kolay kolay bozulmaz.
Tabi salak bir tamircinin eli değmişse bu son cümleyi unut..
:)

Geleyim asıl konuya.:cyclopsan
Senin akü garantili ise çakmaları biraz daha acısız olur..:p (anladın sen onu)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Şarj bana ısınacağım bir problem gibi gelmedi Hocam.:silent:
Akü veya herhangi bir elektrik problemi de olsa
sonuçta bu yeni nesil (ne demekse bu) :)araçlar beyin kontrolünden geçmesi gerekir.:mrgreen:
Aslında arada bir kontrol ettirmek de zarar vermez kişiye..:)
Tabi servis sağlam tokatlamıyorsa kişiyi..:p


Tekrardan geçmiş olsun İsocan..:rendeer:

Aynı sorun G.Antep'te benim başıma gelmişti..Kontağı çevirdiğinde araba
kendine göre çocuksu ve aptalca işler yapmaya çabalıyor ama
bir türlü onları bile yapamıyordu..:)
Elektrikçiyi çağırdım..:pale:

" Abi senin akü kalp krizi geçirmiş" dedi.:silent:.Ben akünün daha 1yıllık olduğunu söyledim..:pale:
"Abi kriz bu yeniye eskiye bakmaz" deyince ..:)
Yeni akü aldık..Pardon garantili olduğu için yenisiyle değiştirdiler..:)
Ücret talep etmediler..:cyclopsan
Ordan da Proton servisine gidip beyin sıfırlaması yaptırdık..
Eeeeee.
Elektrikçide almadıklarına sevinirken servisde 50kağıt çaktılar...:p

Haa bunları niye anlatım ona gelelim..:bounce:

Yeni nesil arabalar akü değişikliğinde veya kutupların sökülüp tekrar takılmasında; beyin sıfırlanması gerekir..Hatta bazılarında CD/DVD kodları bile
sıfırlanmalıdır..:cat:
Avrupai arabaların marş ve şarj dinamosu kolay kolay bozulmaz.
Tabi salak bir tamircinin eli değmişse bu son cümleyi unut..
:)

Geleyim asıl konuya.:cyclopsan
Senin akü garantili ise çakmaları biraz daha acısız olur..:p (anladın sen onu)

anladığım şey senin anlatmak istediğinse,tırstım abi,zaten sevmem fransızları:)
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Araban bozulduğunda en mantıklı cevabı "servise götür" olacağını bildiğin bir soruyu neden sorarsın ki :p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Gegerli Hocam;
Ben eğer akü eski değil yeniyse ve bitmişse, şarj dinamosudur dedim.
Fransızlar dinamoyu genellikle abuk subuk yerlere koyuyorlar.

Buradaki durum farklı.
Akü eskiymiş ve bitmiş.
Ama yeni olsaydı bakılması gereken bir problem...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst