Öngörü ve Cruiser ile Panik Fren - Video

Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Dostum tebrikler, kendi yaşadığı olaya bu kadar objektif bakmayı beceren,
karşısındakine küfür edip adamın hatasını aramak yerine benim hatam ne? Kazayı engellemek için ne yapabilirim? diye düşünen
motor sürücülerini görmek beni memnun etti.

Bu aralar trend karşıdakine küfür etmek : )

Adama atarlanmamamdaki asıl sebep o aslında. O tayfadan olmak istemedim.
Bundan 1-2 sene önce olsa kesin olay çıkarırdım :)
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
Hocam geçmiş olsun, tebrik ederim seni gerçekten çok dikkatli kullanıyorsun, inşallah bende ilerde senin kadar dikkatli bi sürücü olabilirim, videoyu izlerken de ha şimdi olcak ha şimdi çıkacak falan derken sonda geldi, çok heyecanlandım, güzel bi örnek hepimiz için :cherry:
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Geçmiş olsun, e5'de her gün onlarca olan olaylardan bir tanesi de senin basına gelmis. Ben panik hali görmedim, kendinden de eminsin, hızında motosikleti durdurabildiğine göre çok da yüksek sayılmaz, ama alan oldukça dar olduğu için hareket kabiliyeti yüksek olmayan bir yer. dikkat çook önemli.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Ah be bonuscum ,

Videoyu seyrederken hop oturup hop kalktım.Neredeyse helvanı yiyormuşuz :p

Neyse hatayı bilmek erdemdir bundan sonra orada o kadar hız yapmazsın.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Ah be bonuscum ,

Videoyu seyrederken hop oturup hop kalktım.Neredeyse helvanı yiyormuşuz :p

Neyse hatayı bilmek erdemdir bundan sonra orada o kadar hız yapmazsın.

Bi anlık gaflet işte abi.
Normalde trafik duruyorsa orada yaptığım max hız 40.
60'lara 70'lere nasıl çıkmışım farkında değilim.
 
Katılım
30 Haz 2015
Mesajlar
165
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dikkat etmesi gerektiğini söyleyince özür dileyerek sağımdaki üstüme kırdı dedi.
Ancak videoyu durdura durdura izleyince fark ediliyor ki, adamın üstüne kıran eden yok.
Önündeki araç sağ şeride geçiyor, bu da onun sağa geçişini beklememek için solunda geçip gitmek istiyor.
İ..nelik nedir sorusunu cevaplamış bu arkadaş , başka açıklama bulamadım...
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
geçmiş olsun.. hergün geçtiğim yol ama ben o sol boşluğu hiç sevmiyorum yani rus ruleti gibi geliyor bana oradan gitmek veya senin kadar hızlı gitmek :) sanırım 70-80 km vardı hız...

ilk 15-20 saniye oradan gitmeni gerektirecek yoğunlukta bir trafik yok diyordum ki birden yoğunluk başladı...
o heyvan da koca duvarın üzerinden diğer tarafamı mi geçecek? nedir amacı anlayamadım zaten sol şeritde sanki kasıtlı bir çıkış yaptı

motorlar geçmesin diye bazı hazımsızlar yapıyor bunu, karşılaşmadığımız durum değil..

nacizane tavsiyem emniyet şeridini veya sol boşluğu trafiğin bir tık üzerinde hızlarla geçmek iyidir..
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
geçmiş olsun.. hergün geçtiğim yol ama ben o sol boşluğu hiç sevmiyorum yani rus ruleti gibi geliyor bana oradan gitmek veya senin kadar hızlı gitmek :) sanırım 70-80 km vardı hız...

ilk 15-20 saniye oradan gitmeni gerektirecek yoğunlukta bir trafik yok diyordum ki birden yoğunluk başladı...
o heyvan da koca duvarın üzerinden diğer tarafamı mi geçecek? nedir amacı anlayamadım zaten sol şeritde sanki kasıtlı bir çıkış yaptı

motorlar geçmesin diye bazı hazımsızlar yapıyor bunu, karşılaşmadığımız durum değil..

nacizane tavsiyem emniyet şeridini veya sol boşluğu trafiğin bir tık üzerinde hızlarla geçmek iyidir..

Kasıtlı değil. Önündeki araç orta şeride geçmek istiyor. Ancak trafik ağır ilerlediği için doğal olarak yavaş bir geçiş yapıyor.
O sırada adamın bulunduğu şeri 50 metre kadar ilerlemiş oluyor. Bu da o 50 metrelik mesafeyi bir an önce tamamlamak için soldaki boşluktan sıyrılmaya çalışıyor.

Bu olaya kadar soldaki boşlukta dikkat ettiklerimi sıralıyım.

- trafiğin tamamen durması(bu durumda kapı açılması ihtimali çok yüksek)
- Orta şeritte, sol şeritteki arabayı sıkıştırabilecek başka bir araç var mı? (böyle bir durumda refleks olarak soldaki boşluğa kıracak direksiyonu)
- Sağında veya sağından geçmek üzere olan bir motor var mı? (yine refleks olarak birden sola kırabilir)
- Önündeki aracı yakın mesafeden takip ediyor mu? (önündeki araç ani fren yaparsa hakimiyeti kaybedip soldaki beton bariyerlere girebilir)
- Ben geçerken bilerek üzerime kırma potansiyeli var mı? (genelde içgüdüsel hareket ediyorum bu durumda. öyle hissediyorsam hiç zorlamıyorum :) )

Bu olaydan sonra, önündeki aracın şerit değiştirme durumunu da kontrol ediyorum.

Eksik olan varsa eklerseniz sevinirim.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
benim o boşlukda veya emniyet şeridinde karşılaştığım en büyük tehlike,doblo veya panelvan gibi araçların yanından geçerken maalesef yine motosikletlerden kaynaklanıyor ..

iki aracın arasından bodoslama oraya girmek isteyen motorcunun ön tekeri adeta koşarken birinin size çelme takması gibi feci bir durum..
bu araçlar camsız veya yüksek olduklarından özellikle küçük sukuterler farkedilmiyor..

o boşluğu kendi de kullanan motorcunun oraya birden dalmasını hiç ama hiç anlamıyorum :sunny:


şimdi bunu yazmaktan nefret ediyorum ama 10-15 mt önümde başka bir motor gidiyorsa kendimi iyi hissediyorum :salut:
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
dikkat çok önemli.. geçmiş olsun.. ciddi bir kazadan kurtulmuşsunuz...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
580
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Cruser ile o kadar hizli gitmek, hatta motosiklet ile serit disinda boyle riskli bir gidis, cok riskli cok gereksiz, sansiniz yardim ediyor sadece, tesaduflere bagli suruyorsunuz motosikleti bilginiz olsun.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Bende İstanbul'a geldiğimde aynen senin yaptığını yapıyorum şıkışık trafikte.
Fakat yaptığım hız maksimum 40 Km olur genelde. Arkadan kurye veya başka motorcu arkadaşlar dit dit korna yapıp yol isterler hatta.
Kapı açılıp çarpan, seninki gibi durumlarda kalıp bariyerle araç arasında sıkışan en az 3-4 kazaya denk geldim.
Sende zaten genelde 40 km hızlarda seyrettiğini belirtmişsin. Geçmiş olsun bari :)
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
karakterine göre motosiklet gerek. sana mt-07 lazım dostum DL1000 falan değil :mrgreen: ahahah
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst