Öngörü ve Cruiser ile Panik Fren - Video

Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
En baştan belirteyim ki sonradan yüklenmeyin. Videoda kesinlikle hatalıyım. Kullanmamam gereken bir yolu kullanıyorum ve gereğinden fazla hızlıyım. O yüzden videodaki olayın sonunda aracın sürücüsüne hiç bir şekilde küfür, hakaret vs. etmiyorum. Videonun devamında aracın yanına giderek, uygun bir dille, o sol şeridi motorların sık sık kullandığını ve dikkat etmeleri gerektiğini belirttim sadece.(o kısmını ekleme gereği duymadım)

Yaklaşık 2 ay önce çektim. Anca fırsat bulup düzenleyebildim.

Videoyu yüklemekti asıl amacım trafiği okuyabilmenin önemi.
Dikkatli izlerseniz aracın sola kıracağını önceden fark edip kornaya basmaya başlıyorum.
Tabi aynı anda da frenlere yükleniyorum. Aracın dibine geldiğimde de, artık hızım iyice düştüğü için dengede kalabileceğimi yada en fazla motoru sağa/sola yatıracağımı bildiğimden hem önü hem arkayı kilitliyorum arabaya çarpmıyım diye.

Videonun sonunda şoförün kucağına oturmamamdaki en büyük nedense balatalarımı 2 gün önce değiştirmiş olmam. Yoksa orada ne kadar frenlersem frenliyim, o motoru durduramazdım.

Siz siz olun yoldayken sürekli diğer araçları gözlemleyin. Ve en önemlisi sürekli motorlarınızın bakımını zamanında yaptırın.

 
Katılım
15 Ara 2013
Mesajlar
497
el sallıyacağına gaz verip sağa kırmayı denese keşke araba sürücüsü :D. o haklı haksız yada siz haklı haksızsınız demiyorum da genelde böyle oluyor. insan durup bekliyor.
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
622
Doblo değil yakın akrabası. Dobloydu kangoydu bu tarz araç alanları temiz 2-3 sene hapis yatıracaksın bir b.k yiyeceği belli. Ayrıca sebebi neydi ki ?
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Doblo değil yakın akrabası. Dobloydu kangoydu bu tarz araç alanları temiz 2-3 sene hapis yatıracaksın bir b.k yiyeceği belli. Ayrıca sebebi neydi ki ?

Dikkat etmesi gerektiğini söyleyince özür dileyerek sağımdaki üstüme kırdı dedi.
Ancak videoyu durdura durdura izleyince fark ediliyor ki, adamın üstüne kıran eden yok.
Önündeki araç sağ şeride geçiyor, bu da onun sağa geçişini beklememek için solunda geçip gitmek istiyor.
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
622
Dikkat etmesi gerektiğini söyleyince özür dileyerek sağımdaki üstüme kırdı dedi.
Ancak videoyu durdura durdura izleyince fark ediliyor ki, adamın üstüne kıran eden yok.
Önündeki araç sağ şeride geçiyor, bu da onun sağa geçişini beklememek için solunda geçip gitmek istiyor.

Hayvanların yaşam alanlarını işgal edersek olacağı bu.
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Gecmis olsun.

Ne yapacakti acaba betona cikacak mi ? Sagda onundeki seritte buyuk bir arac olsa kurtarmak icin soldan genis aliyor diyecegim ama oyle bir sey de yok.

Tebrik ederim, cok iyi ve genis bir aci ile yol okuyorsunuz zira arabaci arac durdugu yerde daha direksiyonu cevirirken farkedip kornaya asilmissiniz. Bravo, her zaman bu ongorunuzden taviz vermeden surus yapmak nasip olur umarim.

Frenleme konusuna bir sey diyemeyecegim, zira hiziniz cok yuksek olmamasina ragmen, agir ve sinifini bilmedigim bir makine sahibi oldugunuz icin fuzuli konusmak istemiyorum.

Elemanin plaka da ` za xD `

Gecmis olsun
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
1,701
Güzel örnek. Biraz da kameranın geniş açısı eklenince öncesinde de yürek hoplatacak görüntüler var :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Doblo değil yakın akrabası. Dobloydu kangoydu bu tarz araç alanları temiz 2-3 sene hapis yatıracaksın bir b.k yiyeceği belli. Ayrıca sebebi neydi ki ?
Şirketin kapalı kasa Fiorino'sunu arabaların üzerine sürünce tırsmalarını çok seviyorum. Babama bir kere kullandırdım taksiler falan geri duruyomuş hemen, sanırım sürücüleri hep dengesiz veya cahil diye bir önyargı var.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Güzel örnek. Biraz da kameranın geniş açısı eklenince öncesinde de yürek hoplatacak görüntüler var :)

Teşekkür ederim hocam iyi dileklerin için.

Frene başladığım an hızım 60. Ön tek disk, arka kampana ve motorun kuru ağırlığı 245 kilo :)

Plakaya ise hiç o açıdan bakmamıştım :mrgreen:
 
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
gerekli öz eleştiriyi zaten yazmışsın... bizede "geçmiş olsun, aman dikkat" demekten başka bir şey kalmamış :)
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
öngörü değilde sadece panik fren var. güzelde fren atmışın aynanın vuracağını anlayıp sola da kırmışın gidonu.. bu şekilde gerçekleşecek olasılıklarda belli aslında ya birisi kapıyı açar bagajdan bişey almak ister yada satıcı falan çıkabilir.. soldan gitmek yerine sağdan gitsen, senden önce bir motosikletli geçmiş olasılığı yüksek olacağı için sürücünün hafızasında kalır bu o yüzden sağ aynalarını otoyolda daha çok kontrol ederler. yani en garantisi yolun sağından gitmek. motorun sesine de diyecek yok :)
 

Sti

Katılım
24 Kas 2015
Mesajlar
681
Aman tikkat baskaan,tir gibi motosikletin var,fren mesafeside sakiz gibi uzuyo,zaten bunu biliyosun,bosa yazdik :queen: kazasiz belasiz,tekerin duz bassin :)
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
öngörü değilde sadece panik fren var. güzelde fren atmışın aynanın vuracağını anlayıp sola da kırmışın gidonu.. bu şekilde gerçekleşecek olasılıklarda belli aslında ya birisi kapıyı açar bagajdan bişey almak ister yada satıcı falan çıkabilir.. soldan gitmek yerine sağdan gitsen, senden önce bir motosikletli geçmiş olasılığı yüksek olacağı için sürücünün hafızasında kalır bu o yüzden sağ aynalarını otoyolda daha çok kontrol ederler. yani en garantisi yolun sağından gitmek. motorun sesine de diyecek yok :)

Öngörü yok demenin sebebini anladım.
İstanbul'da mı yaşıyorsun bilmiyorum. Fakat burada, anadolu yakası e-5'te, neredeyse bütün motorcular solu kullanır.
O nedenle sola dikkat etmelerinin olasılığı daha yüksek.
Hatta bencillik oluyor ama, arkamda bir motor varsa yol verip önüme alıyorum ki o geçtikten sonra araçlar benim gelişime hazır olsun :)

Motorun sesi için teşekkürler :bounce:
 
Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
1,222
Dikkat etmesi gerektiğini söyleyince özür dileyerek sağımdaki üstüme kırdı dedi.
Ancak videoyu durdura durdura izleyince fark ediliyor ki, adamın üstüne kıran eden yok.
Önündeki araç sağ şeride geçiyor, bu da onun sağa geçişini beklememek için solunda geçip gitmek istiyor.

Aynen tekrar tekrar izledim tam bir öküzmüş...
 
Katılım
9 Kas 2015
Mesajlar
97
Kardeş geçmiş olsun. İyi farketmişsin. Araç daha direksiyonu kırmaya başladığında kornaya asılmışsın ancak ne fayda. Sığır yine yapacağından geri kalmamış. Bir de gevşek gevşek el kaldırıp devam edişi yok mu insanı deli eder. İnip o eli kırıp diğer eline vereceksin :jocolor:
 
Katılım
21 May 2015
Mesajlar
438
Videoda kesinlikle hatalıyım. Kullanmamam gereken bir yolu kullanıyorum ve gereğinden fazla hızlıyım...


Dostum tebrikler, kendi yaşadığı olaya bu kadar objektif bakmayı beceren,
karşısındakine küfür edip adamın hatasını aramak yerine benim hatam ne? Kazayı engellemek için ne yapabilirim? diye düşünen
motor sürücülerini görmek beni memnun etti.

Bu aralar trend karşıdakine küfür etmek : )
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst