Okuduğunu anlayamamak.

Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Merhaba sevgili arkadaşlar.

Bir süredir aklıma takılıyordu. Az önce de Kadıköy'de motor sesinden rahatsız olan ve son derece haklı buldugum bir üyenin açtığı konuyu okurken defalarca aynı şeye rastlayınca konu açmaya karar verdim.Okuduğumuzu anlayamıyoruz.Dikkat ettim açılan her konuda bu böyle.Daha önce bende bir konuda okudugumu bir tarafımdan anlamış ve konuyla alakasız saçma sapan yorumlar yazmıştım.E böyle olunca da insanların çeşitli beklentiler ile açtığı konular alakasız yönlere doğru kayıyor.Sanırım biraz daha dikkat etmemiz gerekiyor konuları okurken,yada Ömer Seyfettin'den Kaşağı ile başlamak lazım tekrar :)
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
BİR DE ANLAYAMADIĞINI ANLAMAMAK VAR Kİ O DAHA KÖTÜ...
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Bir de kendi yazdigini okuyamayanlar grubu vardir ki bu tiplerin bahsettiginiz insanlarin atasi oldugunu, evrim gecirerek bu hale geldiklerini dusunuyorum :)
 
Katılım
25 Tem 2011
Mesajlar
81
Subluminal etki mi yapıyor motor sesi motor kullananlarda konuyu anlayamadım net olarak!
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Her bünyedeki tepkimesi galiba farklı oluyor.Kimisi kendisinide motoru gibi demirden çelikten sanıyor bir diğeri çevresindeki insanları araçları hayvanları balon köpüğü filan sanıyor.Bir nevi hayal dünyası içinde dolaşıyorlar.Saygı sevgi örf adet çağın gerektirdiği yaşam kuralları ve insan olma adına gerekenler pek bu bünyelerde mevcut değil.

Subluminal etki mi yapıyor motor sesi motor kullananlarda konuyu anlayamadım net olarak!
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Derdini yazı ile anlatmak zordur. Mimikler olmadığında, karşınızdakinin yüzüne bakamadığınızda anlamak da zordur. Noktalama işaretleri de kullanılmayınca yanlış anlaşılmalar kaçınılmaz oluyor.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Noktalama işareti çok önemli doğru!

Derdini yazı ile anlatmak zordur. Mimikler olmadığında, karşınızdakinin yüzüne bakamadığınızda anlamak da zordur. Noktalama işaretleri de kullanılmayınca yanlış anlaşılmalar kaçınılmaz oluyor.
 
Katılım
25 Tem 2011
Mesajlar
81
Şunu anlayamadım Tayfun Bey; motordan gelen sesin çevreyi rahatsız etmesini mi yoksa sizi rahatsız etmesinden dolayı çektiğiniz sıkıntıdan mı bahsediyorsunuz?
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Aslında ben sizin yazdıgınıza genel olarak bir görüş yazdım.Burada konu okudugunu anlamamak.

Ayrıca burada bir benzetme yapmıştım, somut birşey değil yani.Motorunu trafik ve çevre kullarına uymadan kullanan,bu kullanım sebebi ille de olabilecek sonuçları ön göremeyen idrak edemeyen kişileri tanımlamaya çalışmıştım.

Şunu anlayamadım Tayfun Bey; motordan gelen sesin çevreyi rahatsız etmesini mi yoksa sizi rahatsız etmesinden dolayı çektiğiniz sıkıntıdan mı bahsediyorsunuz?
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
O son derece kibarca ve seviyeli yazılmış mesajda yapılan hata, bir genele mal etme durumuydu. Bunun dışında yanlış bir şey yoktu. Yoksa bahsettiği durumlardan biz de rahatsızız.
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
"Sensin okuduğunu anlamayan.Motorcular okuduğunu anlayan insanlardır.Sen motorculara okuma özürlümü demek istiyorsun.Otomobil sürücüleride okuduğunu anlayamıyor.Otomobil sürücüleri dahamı anlayışlı oldu yani."

gibi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
bu başlığı görünce dikkatimi çekti; dün bir yorum yazdığım bahsi geçen başlığı tekrar okudum.

hakikaten durum vahim! öncesinde bu başlığı gereksiz görmüştüm, ama hakikaten birileri okuduğunu anlamıyormuş.

motosiklet gürültüsünden rahatsız olan bir birey, bizim foruma üye olmuş ve bir şeyler yazmış. yorum yaparken sapla samanı birbirine karıştırmış. bakıyorum cevaplara; birkaç kişi işi şakaya vurmuş, benim gibi birkaç gayretkeş de "haklısın, biz de tasvip etmiyoruz fakat senin şikayetin gürültü; neden motosiklete çatıyorsun. araba veya kamyonun, davul-zurnanın gürültüsü yok mu? hem işin içine Atatürk'ü, medeniyeti ne diye karıştırıyorsun." demiş.
müvekkiliniz de "bu memleketten umudumu kestim, biz 20 sene daha adam olamayız" diye sitem edip ayrılmış.

böyle başlığa, böyle yorumlar yazılır. ne bekliyordunuz? birileri çıkıp "kusura bakmayın, sizin evin önünden her gece geçen motosikletli benim. dersimi aldım. bir daha yapmayacağım." demesini mi? yoksa tüm motosiklet kullananların cahil ve kıro olduğunu ima eden o sözleri yutup oturmamızı mı?
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
SÜpersin dostum:)

Aynen böyle Soykan!Daha kısa anlatılamazdı:thumleft:

"Sensin okuduğunu anlamayan.Motorcular okuduğunu anlayan insanlardır.Sen motorculara okuma özürlümü demek istiyorsun.Otomobil sürücüleride okuduğunu anlayamıyor.Otomobil sürücüleri dahamı anlayışlı oldu yani."

gibi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Yahu; bizim sorunumuz okuduğumuzu anlamamak değil ki.. Biz toplum olarak tartışma kültüründen yoksun bir toplumuz. Karşımızdakini dinleme , dinledikten sonra düşünme alışkanlığımız yok. Bunun sadece yazı ile kısıtlamayın. Açın televizyonları tartışma programları var onlarca. Herhangi birini seyredin. Birbirine bağıran koca koca proflar ile dolu ortalık. Açın Meclis Tv yi seyredin. Açın Spor programlarına bakın. Kim ne diyor belli değil. İnsan olarak ne zaman birbirimizin fikrine gerçek anlamda saygı duymayı öğreniriz, bizim savunduğumuz fikrin dışında bir fikri savunan insanı "düşman" değil de farklı bir zihin diye düşünür algılarız, işte o zaman okuduğumuzu da anlarız, yüz yüze doğru düzgün de tartışabiliriz.
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Yahu; bizim sorunumuz okuduğumuzu anlamamak değil ki.. Biz toplum olarak tartışma kültüründen yoksun bir toplumuz. Karşımızdakini dinleme , dinledikten sonra düşünme alışkanlığımız yok. Bunun sadece yazı ile kısıtlamayın. Açın televizyonları tartışma programları var onlarca. Herhangi birini seyredin. Birbirine bağıran koca koca proflar ile dolu ortalık. Açın Meclis Tv yi seyredin. Açın Spor programlarına bakın. Kim ne diyor belli değil. İnsan olarak ne zaman birbirimizin fikrine gerçek anlamda saygı duymayı öğreniriz, bizim savunduğumuz fikrin dışında bir fikri savunan insanı "düşman" değil de farklı bir zihin diye düşünür algılarız, işte o zaman okuduğumuzu da anlarız, yüz yüze doğru düzgün de tartışabiliriz.

Çoğunlukla katılıyorum. Yalnız tartışma kültüründen yoksun tanımlamasına bir itiraz sunabilirim belki: Bizim toplumumuzun elbette bir tartışma kültürü var ama bu, tabiri caizse, "kirli" bir kültür.

Tartışma adabı, üzerine düşünülmesi gereken bir konu. Örneğin karşımızdaki insanın fikirlerine saygı duymak konusu deklare edilen fikirler son derece rencide edici, üzücü olsa dahi fikir özgürlüğü çerçevesinde ele alınabiliyorsa bir anlam kazanıyor. Çoğunluğumuz bundan yoksun. İnsan kendisine itici gelmeyen fikirlere saygı göstermek konusunda niye zorlansın? Önemli olan, dillendirildiğinde midenize oturan, canınızı yakan fikirlerin açıklanmasını savunabilmektir...

Bir de fikirlere yine fikirler ile cevap verme meselesi var. Bu da bizim tartışma kültürümüzde kangren olmuş bir sorun. Karşımızdaki insanın fikirlerine cevap üretemediğimizde, bilgimiz, birikimimiz buna yetmediğinde hemen işi hakarete vurmak alışkanlığındayız. Buna tersinden bakmakta mümkün. Kendi içinde rasyonel bir fikir ileri sürüldüğünde cevap olarak tehdit ya da küfür geliyorsa şundan artık emin olabiliriz: Küfür eden tarafın mental kabiliyeti bu tartışmayı sürdürmeye yetmiyordur. An itibarı ile artık cahildir o insan ve bunu kabullenmek kişi için son derece zor olduğundan karşısındakine küfürler savurmak daha uygun bir çözüm gibi görünmektedir ona... Bunu en çok din, milliyetçilik gibi konularda izlemek mümkün. Konu milliyetçilikse hemen vatan haini ilan ediliverir sesi çatlak çıkan. Kafasına bir kurşun layık görülür. Konu din ise kendi dininden olmayanı sapık ilan etmek esastır. Vahşet düzeyi de artar. Misal kafası kesilesi bir insandır o münafık... Sonra da mesela, der ki biraz önce ağzından kan damlatan kişi: "Bu da benim fikrim, hani fikir özgürlüğü diyordunuz?". Nasıl anlatacaksın, fikir özgürlüğü kavramının şiddeti kapsamadığını?

Kaptırdım kendimi, yazdıkça yazıyorum. Daha yazasım da var ama...
 
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
167
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben de anlamıyorum.
Çok uzun yazıları.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Haklısın kesinlikle.İşin ilginci burada başlık attım okudugumuzu anlamıyoruz diye ama buradada aynısı oluyor:)

bu başlığı görünce dikkatimi çekti; dün bir yorum yazdığım bahsi geçen başlığı tekrar okudum.

hakikaten durum vahim! öncesinde bu başlığı gereksiz görmüştüm, ama hakikaten birileri okuduğunu anlamıyormuş.

motosiklet gürültüsünden rahatsız olan bir birey, bizim foruma üye olmuş ve bir şeyler yazmış. yorum yaparken sapla samanı birbirine karıştırmış. bakıyorum cevaplara; birkaç kişi işi şakaya vurmuş, benim gibi birkaç gayretkeş de "haklısın, biz de tasvip etmiyoruz fakat senin şikayetin gürültü; neden motosiklete çatıyorsun. araba veya kamyonun, davul-zurnanın gürültüsü yok mu? hem işin içine Atatürk'ü, medeniyeti ne diye karıştırıyorsun." demiş.
müvekkiliniz de "bu memleketten umudumu kestim, biz 20 sene daha adam olamayız" diye sitem edip ayrılmış.

böyle başlığa, böyle yorumlar yazılır. ne bekliyordunuz? birileri çıkıp "kusura bakmayın, sizin evin önünden her gece geçen motosikletli benim. dersimi aldım. bir daha yapmayacağım." demesini mi? yoksa tüm motosiklet kullananların cahil ve kıro olduğunu ima eden o sözleri yutup oturmamızı mı?


---------- Post added at 14:55 ---------- Previous post was at 14:52 ----------

Dertler sorunlar bir sürü gerçekten.Tartışma kültürünün bu seviyede olması sebebi ile Meclis yada futbol bu seviyede malesef:)

Yahu; bizim sorunumuz okuduğumuzu anlamamak değil ki.. Biz toplum olarak tartışma kültüründen yoksun bir toplumuz. Karşımızdakini dinleme , dinledikten sonra düşünme alışkanlığımız yok. Bunun sadece yazı ile kısıtlamayın. Açın televizyonları tartışma programları var onlarca. Herhangi birini seyredin. Birbirine bağıran koca koca proflar ile dolu ortalık. Açın Meclis Tv yi seyredin. Açın Spor programlarına bakın. Kim ne diyor belli değil. İnsan olarak ne zaman birbirimizin fikrine gerçek anlamda saygı duymayı öğreniriz, bizim savunduğumuz fikrin dışında bir fikri savunan insanı "düşman" değil de farklı bir zihin diye düşünür algılarız, işte o zaman okuduğumuzu da anlarız, yüz yüze doğru düzgün de tartışabiliriz.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
bunun nedeni ortada hergün saatlerini tv başında bilgisayar başında geçiren gazete dergi (magazin hariç) kitap okumayan okutulmayan (günümüz eğitim sisteminin getirisi) kültürden uzak bir toplum olma yolunda hızla ilerleyişimizin bir belirtisidir bu

Ne yazıkki önlem alınmazsa herkesin kendinin konuşup kendinin dinlediği bir toplum olacağız

İnsanlar konuşurken fikirlerini düşüncelerini söylediklerini anlamaya çalışmak yerine karşı düşüncemizi güçlendirecek kelimeler arıyoruz bunu her 2 tarafda yapıncada tartışmanın bir anlamı kalmıyor

Diyeceğim o ki biz kendimizi yeterince geliştiremediysek bile lütfen bizden sonrakilerde bu konuda hassas olalım ki birşeyler değişsin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst