notere sevinirken sigortadan yedik

Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
arkadaşlar bildiğimiz gibi noterdeki alım satım vergisini devlet kaldırmıştı eski masrafın 4/1 gibi bir mebla ödemeye başlamıştık bu çok sevindirici bir durumdu..
fakat tabi bu sevinç ruhsatı üzerinize almaya gittiğiniz zaman bitiyor:) çünkü zorunlu trafik sigortası almış başını gitmiş..

ankara sigorta: 500 küsür tl (ama yapmıyorlar zaten)
başak groupama: 120tl
güneş sigorta:140tl
aksa sigorta 89tl

malesef hükümet sigorta olayını serbest bırakmış yani olay şu, biraz kafayı çalıştırınca ortaya çıkıyor! noterden aldığı vergiyi kaldırıp sigortaya yansıtmış bunu neden yapmış anlayayım (ben öyle yorumluyorum)

çünkü eskiden kayıt dışı taşıt sorunları, devletin bunu takip etmesi bi takım adli ve hukuki davalar sahibi belirsiz araçlar bu olayların önüne geçmek ve tabiki yine bizleri vergiye mecbur bırakmak için. (muayene gibi) nasılmı? eskiden noter masrafı yüzünden satış yapılmayan araçlar şimdi cüzi noter masrafı ile daha kolay ve teşviki durumuma geldi tamam aracın satışı aldınız şimdi 1 ay içerisinde aracın ruhsat devrini üzerinize almanız gerekli yoksa hem ceza var hem bağlanma sorunu!! gidip bu işlemleri yapmanız gerek bu işelmlere başlamak için sgorta şart ve ordan kaçarınız yok yani önceki noter olayına yanaşmayan kişi şimdi satışı aldığı için devire mecbur bırakılıyor:rendeer:

gittiğim 4-5 sigorta şirketi ağış birliği yapmış gibi aynı şeyi söylüyor "bu para hazineye gidiyor!!" bende; hela-ı hoş olsun diyorum :cat:
 
Katılım
12 Ara 2007
Mesajlar
919
arkadaşlar bildiğimiz gibi noterdeki alım satım vergisini devlet kaldırmıştı eski masrafın 4/1 gibi bir mebla ödemeye başlamıştık bu çok sevindirici bir durumdu..
fakat tabi bu sevinç ruhsatı üzerinize almaya gittiğiniz zaman bitiyor:) çünkü zorunlu trafik sigortası almış başını gitmiş..

ankara sigorta: 500 küsür tl (ama yapmıyorlar zaten)
başak groupama: 120tl
güneş sigorta:140tl
aksa sigorta 89tl

malesef hükümet sigorta olayını serbest bırakmış yani olay şu, biraz kafayı çalıştırınca ortaya çıkıyor! noterden aldığı vergiyi kaldırıp sigortaya yansıtmış bunu neden yapmış anlayayım (ben öyle yorumluyorum)

çünkü eskiden kayıt dışı taşıt sorunları, devletin bunu takip etmesi bi takım adli ve hukuki davalar sahibi belirsiz araçlar bu olayların önüne geçmek ve tabiki yine bizleri vergiye mecbur bırakmak için. (muayene gibi) nasılmı? eskiden noter masrafı yüzünden satış yapılmayan araçlar şimdi cüzi noter masrafı ile daha kolay ve teşviki durumuma geldi tamam aracın satışı aldınız şimdi 1 ay içerisinde aracın ruhsat devrini üzerinize almanız gerekli yoksa hem ceza var hem bağlanma sorunu!! gidip bu işlemleri yapmanız gerek bu işelmlere başlamak için sgorta şart ve ordan kaçarınız yok yani önceki noter olayına yanaşmayan kişi şimdi satışı aldığı için devire mecbur bırakılıyor:rendeer:

gittiğim 4-5 sigorta şirketi ağış birliği yapmış gibi aynı şeyi söylüyor "bu para hazineye gidiyor!!" bende; hela-ı hoş olsun diyorum :cat:

arkadaşım bana kazıklandığımı söylemişti ama şimdi belli oluyor bu fiyatlardaki artış,ben de 75 lira verdim sigorta için.
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
323
arkadaşlar geçmiş olsun diyelim çok üzücü bi durum ama sigorta 35TL..... ergo isviçre den motoruma sigorta yaptırdım geçen haftalarda... durum bu...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:45 ----------

sigortacıdan sigortacıya da bu fiyat aralığı değişiyor arkadaşlar.. tanıdığınız sigortacılar çok kolaylık sağlayabilir. Aksigorta bana 75 tl demişti. ama araştırınca 35 tlye yaptırmış bulunuyorum.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
arkadaşlar geçmiş olsun diyelim çok üzücü bi durum ama sigorta 35TL..... ergo isviçre den motoruma sigorta yaptırdım geçen haftalarda... durum bu...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:45 ----------

sigortacıdan sigortacıya da bu fiyat aralığı değişiyor arkadaşlar.. tanıdığınız sigortacılar çok kolaylık sağlayabilir. Aksigorta bana 75 tl demişti. ama araştırınca 35 tlye yaptırmış bulunuyorum.

bu durum konyada senin içinmi yoksa bütün ergo isviçre içinmi geçerli :silent:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
walla bende yeni motor aldım noter 35 tl mi ne tutumuştu sevndim ama sigorta 80 aldılar okdar yere sordum en ucuzu bunu buldum banada dedikleri sen motoru yeni aldgıın için sana sıfırdan açıcaz yoksa daha ucuz dedi.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
walla bende yeni motor aldım noter 35 tl mi ne tutumuştu sevndim ama sigorta 80 aldılar okdar yere sordum en ucuzu bunu buldum banada dedikleri sen motoru yeni aldgıın için sana sıfırdan açıcaz yoksa daha ucuz dedi.

hiç farketmiyor ister yeni ister 2. el ister 20bin € luk ister 1000tl lik motor hepsi aynı
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Arkdaslar bi yanlışınız olmasın .07 .01. 2010 da motosıkletime zorunlu trafik sigorta yaptırdım 23.61 TL tuttu.Otomobilimi de o tarihlerde zorunlu trafik sigortası yaptırmıstım o bile 135 TL tuttu.Yalova ya mahsus indirim olsa bile farklar %15 leri geçmez .

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:44 ----------

Arkdaslar bi yanlışınız olmasın .07 .01. 2010 da motosıkletime zorunlu trafik sigorta yaptırdım 23.61 TL tuttu.Otomobilimi de o tarihlerde zorunlu trafik sigortası yaptırmıstım o bile 135 TL tuttu.Yalova ya mahsus indirim olsa bile farklar %15 leri geçmez .

hatta bi hatam varmı diye sigorta poliçesini inceledim herhangi bir hata yok. Tamı tamına 23.61 TL.
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
323
bu durum konyada senin içinmi yoksa bütün ergo isviçre içinmi geçerli :silent:

sanmıyorum kardeş... aksigortadan 70tlyi duyunca dayıma haber verdim fiyatı soledim. 2 dk bekle dedi.. tekrar aradı,dayım araba da alır satar hep sigorta işini bi arkadaşına yaptırır onu aramış sormuş.. gittik ve ona yaptırdık.. yani diyeceğim o ki tanıdıklarınıza yaptırın.. sigortacıların elinde bu fiyatlardaki oynamalar..
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Motorların cc ve modeline göre belirleniyor demişlerdi bana...
Arabalarda bile aynı sistemi uyguluyorlar....

Üretim yılı ve Motor hacimleri....
Mesela ben kartal marka arabama 197 lira ödedim.... :cat:
Bu kanun gelmeden önce 159 ödemiştim..:pr:
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
323
Motorların cc ve modeline göre belirleniyor demişlerdi bana...
Arabalarda bile aynı sistemi uyguluyorlar....

Üretim yılı ve Motor hacimleri....
Mesela ben kartal marka arabama 197 lira ödedim.... :cat:
Bu kanun gelmeden önce 159 ödemiştim..:pr:

senin bahsettiğin vergisi olabilir kardeş senelik ödediğin.. 2000 model 2000 motor bir lagunayı 135tlye sigortalatmıştık.. verdiğin fiyatlar çok yüksek..
 
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
341
50 ye yapan da sigorta yapıyor 150 yapanda. birileri fırsattan istifade edip soymaya çalışıyorlar.
 
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
80
ya ben arabamı yaptırdım eylul ayında tam 305 tl tuttu nasıl oluyorda 120 tl tutan araclar oluyor bılen varmı .motorum 40 tl tutmustu hadı onu anladık 305 tl ne iş ya
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Megane : 135.00 TL
Yamaha YBR: 23.61 :) TL
Yazılanlara bakılırsa trafik sigortalarını Yalova da bedavaya yaptırmışız.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Arkadaşlar Gazi Osman Paşa ve yakınında olanlara,
veya yakınlaşırım ne varmış yani diyenler için,

küçükköy vergi dairesinin alt katında bulunan,
ESER TRAFİK MÜŞAVİRLİĞİ'ni önerebilirim.

telden bilgi alabilirsiniz.
0 532 764 78 56
0 212 477 58 76

bu arada bana burayı gökhan tavsiye etti derseniz.
daha tanıdık olabılırsınız...

firmalar motosikletlerin kaza rısklerı daha fazla oldukları ıcın sıgorta yapmak ıstemıyorlarmış,
fakat yapmak zorunda oldukları ıcınde,
müşteri başka firmaya yaptırsın dıye fıyatları tavanda tutuyorlarmış,

Kolay Gelsin...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst