Merehaba arkadaşlar,
96 301/MZ'imin vitesinde sertleşme ve gaz koluna yüklendiğimde geç hızlanma yani ataklık kaybı yaşıyordum, ustam önce vites kolunun yanındaki yağ boşaltma yerinden, daha sonra alttaki yağ boşaltma ve vites ayar tapasını (ucu yaylı bilyeli olanı) çıkartarak yağı tamamen boşalttı, burda önemli olanın vitesin yanındaki yerden yağı boşaltmaz isek bir kısım eski yağın kalacağını özellikle belirtti usta. Daha sonra yağ boşaltmak için açtığımız bütün somunları takarak yarım litre gazyağını motora döktü, yaklaşık 1,5 dk. motoru yerinde çalıştırdı, bu arada vites boşta iken debriyaj kolunu tekrar tekrar sıkıp bıraktı ki aralara gaz yağı ulaşabilsin diye, tekrar alttaki yağ boşaltma tapasını açıp siyahlaşmış gaz yağını boşalttı, 90 numara yağı koydu motora ne olduysa ondan sonra oldu. Vites ciddi şekilde yumuşadığı gibi motorda öyle bir kavrama, çekiş, sürat meydana geldiki müthiş.
Usta nedenini zamanla içerde oluşan çapakların bir yerlerde sıkışacağını hem vites sertleşmesi, hem güç kaybına sebep olacağını söyledi, Türkiş bir çözüm gibi görünsede zararsız ve iyi sonuç alınmış bir işlem. Tabi Alp bey buna ne der bilemiyorum, saygılar ustaların ustası:rendeer:
Selamlar herkese...