MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
slm arkadşlar bnde bi mz var motor bellibir süre sonra ısındıktan sonra gaz verdikce istop edecekmiş gibioluyo ve bopğuk çalışıyo sizce nden şimdiden teşekkürler haa bide bazen üstünde çalıştırdığım zamn 1. vitese takınca geri gidiyo bide bu var :silent:

Avans ayarın (platin ayarın) bozuk.... :cat::cat::cat::cat:
 
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
53
1. viteste geri gitmesinin sabebi aks da bir sorun olabilir. aks ters dönmüşse dişliyi ters çevirir. bence ciddi bir sorun bir baktırmanızı tavsiye ederim.
 
Katılım
30 May 2011
Mesajlar
4
ama bnm depriyajda bitik sizce bu geri gitme olayı ondan olabilirmi bide karbüratörün hava hortumunun ordan gaz verince bnzin püskürtüyo vee bnzin çok kayıp ediyo ve ordan beyez duman atıyo buda mı avansla ilgilidir :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
ama bnm depriyajda bitik sizce bu geri gitme olayı ondan olabilirmi bide karbüratörün hava hortumunun ordan gaz verince bnzin püskürtüyo vee bnzin çok kayıp ediyo ve ordan beyez duman atıyo buda mı avansla ilgilidir :)

Arkadaşım .....

Motorunun avans ayarı bozuk.. Avans ayarı bozuk olan 2 zamanlı motorların ters çalışması olağan bişeydir... Haliyle avansın kaçık olduğu için karbüratörden tepme yapıyor... Benzin püskürtmesi bu yüzden...

Şöyle düşün.... Ağzına suyu doldur... Hapşur... Bak su nerelerinden püskürüyor ?... :p:p:p

Motorda sorun olduğunu sanmıyorum... Avansı ayarlatınca herşey normale dönecektir.... :cat::cat::cat:
 
Katılım
30 May 2011
Mesajlar
4
Arkadaşım .....

Motorunun avans ayarı bozuk.. Avans ayarı bozuk olan 2 zamanlı motorların ters çalışması olağan bişeydir... Haliyle avansın kaçık olduğu için karbüratörden tepme yapıyor... Benzin püskürtmesi bu yüzden...

Şöyle düşün.... Ağzına suyu doldur... Hapşur... Bak su nerelerinden püskürüyor ?... :p:p:p

Motorda sorun olduğunu sanmıyorum... Avansı ayarlatınca herşey normale dönecektir.... :cat::cat::cat:

tmm çok teşekkrler
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
mz imi geçen salı ıstanbula sattım arkadaslar. babam az yakan bır motosıklet ıstıyodu gıttı mzim. bide gittide çin malı mondial mg 125 deluxe aldı. gercı buda fena degıl hızlanması ıvmelenmesı guzel yakıtıda harbıden azmış ama ne bılıyım ozluyorum 301 imi.:pr:
 
Katılım
6 Haz 2011
Mesajlar
7
mz etz 251 Motorum var enson 1 hafta önce yeni akü aldım şimdi motor arıza cıkarıyor marşa bastığımda motor tekte çalışmıo cikle atıp 3 4 seferde çalışıyor bide motor ısındımı hiç çalışmıo cikle yapıp deniyorum motor sıcak genede çalışmıo bu Motorun sorunu nedir Beyler :silent::silent:
 
Katılım
8 Haz 2011
Mesajlar
1
arkadaşlar selam, aranıza yeni katıldım... ben mz arıyorum. 175 SS. bende vardı 1972 model, doğu alman, beşşik amortisör... 300 TL ye sattım, şimdi pişmanım... elinde olup da satmak isteyen varsa arasın... 05346925281
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
mz etz 251 Motorum var enson 1 hafta önce yeni akü aldım şimdi motor arıza cıkarıyor marşa bastığımda motor tekte çalışmıo cikle atıp 3 4 seferde çalışıyor bide motor ısındımı hiç çalışmıo cikle yapıp deniyorum motor sıcak genede çalışmıo bu Motorun sorunu nedir Beyler :silent::silent:

Alper abi görürse net bir cevap verecektir.Platin ayarı ve hava ayarın düzgün mü? Hava ayarıyla iligili bir problemin var gibi duruyor.
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
28
Merehaba arkadaşlar,
96 301/MZ'imin vitesinde sertleşme ve gaz koluna yüklendiğimde geç hızlanma yani ataklık kaybı yaşıyordum, ustam önce vites kolunun yanındaki yağ boşaltma yerinden, daha sonra alttaki yağ boşaltma ve vites ayar tapasını (ucu yaylı bilyeli olanı) çıkartarak yağı tamamen boşalttı, burda önemli olanın vitesin yanındaki yerden yağı boşaltmaz isek bir kısım eski yağın kalacağını özellikle belirtti usta. Daha sonra yağ boşaltmak için açtığımız bütün somunları takarak yarım litre gazyağını motora döktü, yaklaşık 1,5 dk. motoru yerinde çalıştırdı, bu arada vites boşta iken debriyaj kolunu tekrar tekrar sıkıp bıraktı ki aralara gaz yağı ulaşabilsin diye, tekrar alttaki yağ boşaltma tapasını açıp siyahlaşmış gaz yağını boşalttı, 90 numara yağı koydu motora ne olduysa ondan sonra oldu. Vites ciddi şekilde yumuşadığı gibi motorda öyle bir kavrama, çekiş, sürat meydana geldiki müthiş.

Usta nedenini zamanla içerde oluşan çapakların bir yerlerde sıkışacağını hem vites sertleşmesi, hem güç kaybına sebep olacağını söyledi, Türkiş bir çözüm gibi görünsede zararsız ve iyi sonuç alınmış bir işlem. Tabi Alp bey buna ne der bilemiyorum, saygılar ustaların ustası:rendeer:

Selamlar herkese...
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Vites geçişleri benimde sert.Acaba bendemi yapsam aynısını.Özellikle 1. ve 2. viteslerde zaman zaman çok sertleşme oluyor.Kemiksi bir geçiş oluyor viteslerde.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Merehaba arkadaşlar,
96 301/MZ'imin vitesinde sertleşme ve gaz koluna yüklendiğimde geç hızlanma yani ataklık kaybı yaşıyordum, ustam önce vites kolunun yanındaki yağ boşaltma yerinden, daha sonra alttaki yağ boşaltma ve vites ayar tapasını (ucu yaylı bilyeli olanı) çıkartarak yağı tamamen boşalttı, burda önemli olanın vitesin yanındaki yerden yağı boşaltmaz isek bir kısım eski yağın kalacağını özellikle belirtti usta. Daha sonra yağ boşaltmak için açtığımız bütün somunları takarak yarım litre gazyağını motora döktü, yaklaşık 1,5 dk. motoru yerinde çalıştırdı, bu arada vites boşta iken debriyaj kolunu tekrar tekrar sıkıp bıraktı ki aralara gaz yağı ulaşabilsin diye, tekrar alttaki yağ boşaltma tapasını açıp siyahlaşmış gaz yağını boşalttı, 90 numara yağı koydu motora ne olduysa ondan sonra oldu. Vites ciddi şekilde yumuşadığı gibi motorda öyle bir kavrama, çekiş, sürat meydana geldiki müthiş.

Usta nedenini zamanla içerde oluşan çapakların bir yerlerde sıkışacağını hem vites sertleşmesi, hem güç kaybına sebep olacağını söyledi, Türkiş bir çözüm gibi görünsede zararsız ve iyi sonuç alınmış bir işlem. Tabi Alp bey buna ne der bilemiyorum, saygılar ustaların ustası:rendeer:

Selamlar herkese...

Ben Mz imde her yağ değişiminde bu işlemi yapardım... Faydalı olduğuna inananlardanım....
Şimdiki motorlarıma da uyguluyorum fırsat buldukça... :cat::cat: Eskilerden gelme ama çok faydalı bir gelenek....:cat::cat:
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
64
arkadaşlar benimde ufak bir sorum olacak mz in ön amörtisörleri değişiyormu? değişiyorsa ne kadar ? benim motor bir çukurdan geçerken önden sanki kopacak kadar oluyor....değişiyormu ???
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Ön amortisörler tabiki değişiyor.Ama amortisörler ne kadardır yada bulabilirmisin onuda bilmiyorum.Ama senin tam olarak problemin ne?Amortisörlerin mi patlak?Çukurlardan geçerken kopacak gibi olan şey nedir tam anlayamadım :silent: Amortisörlerin patlaksa ve elinden tamir işleri geliyorsa maliyeti 7 lira :cat: Hemde 2 amortisör keçesi bu fiyat :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:01 ----------

Merehaba arkadaşlar,
96 301/MZ'imin vitesinde sertleşme ve gaz koluna yüklendiğimde geç hızlanma yani ataklık kaybı yaşıyordum, ustam önce vites kolunun yanındaki yağ boşaltma yerinden, daha sonra alttaki yağ boşaltma ve vites ayar tapasını (ucu yaylı bilyeli olanı) çıkartarak yağı tamamen boşalttı, burda önemli olanın vitesin yanındaki yerden yağı boşaltmaz isek bir kısım eski yağın kalacağını özellikle belirtti usta. Daha sonra yağ boşaltmak için açtığımız bütün somunları takarak yarım litre gazyağını motora döktü, yaklaşık 1,5 dk. motoru yerinde çalıştırdı, bu arada vites boşta iken debriyaj kolunu tekrar tekrar sıkıp bıraktı ki aralara gaz yağı ulaşabilsin diye, tekrar alttaki yağ boşaltma tapasını açıp siyahlaşmış gaz yağını boşalttı, 90 numara yağı koydu motora ne olduysa ondan sonra oldu. Vites ciddi şekilde yumuşadığı gibi motorda öyle bir kavrama, çekiş, sürat meydana geldiki müthiş.

Usta nedenini zamanla içerde oluşan çapakların bir yerlerde sıkışacağını hem vites sertleşmesi, hem güç kaybına sebep olacağını söyledi, Türkiş bir çözüm gibi görünsede zararsız ve iyi sonuç alınmış bir işlem. Tabi Alp bey buna ne der bilemiyorum, saygılar ustaların ustası:rendeer:

Selamlar herkese...

Ben Mz imde her yağ değişiminde bu işlemi yapardım... Faydalı olduğuna inananlardanım....
Şimdiki motorlarıma da uyguluyorum fırsat buldukça... :cat::cat: Eskilerden gelme ama çok faydalı bir gelenek....:cat::cat:

Şanzuman yağını birkaç hafta önce değiştirmiştim fakat bu dediğiniz işlemi uygulamamıştım.Yeniden yağı değiştirmeyi düşünüyorum.Gaz yağı yerine benzin kullansam daha iyi olmazmı :silent: Bildiğim kadarıyla benzinin çözücülüğü daha yüksek ve şanzumanın içini daha iyi temizler diye düşünüyorum.
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
28
Ön amortisörler tabiki değişiyor.Ama amortisörler ne kadardır yada bulabilirmisin onuda bilmiyorum.Ama senin tam olarak problemin ne?Amortisörlerin mi patlak?Çukurlardan geçerken kopacak gibi olan şey nedir tam anlayamadım :silent: Amortisörlerin patlaksa ve elinden tamir işleri geliyorsa maliyeti 7 lira :cat: Hemde 2 amortisör keçesi bu fiyat :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:01 ----------





Şanzuman yağını birkaç hafta önce değiştirmiştim fakat bu dediğiniz işlemi uygulamamıştım.Yeniden yağı değiştirmeyi düşünüyorum.Gaz yağı yerine benzin kullansam daha iyi olmazmı :silent: Bildiğim kadarıyla benzinin çözücülüğü daha yüksek ve şanzumanın içini daha iyi temizler diye düşünüyorum.

Sevgili Mehmetcalli arkadaşım, benim benzinin aynı işlemi yapacağı hakkında kesin bir bilgim yok, bu hususu sanayilerdeki ustalardan öğrenebilirsin. Yada bir başka yöntem; yarım litre benzini yarım litre gaz yağıyla karıştırarak uygulayabilirsin, bu işlemi yaparken debriyajı sıkıp bırakmayı unutma, sık aralıklarla bu işlemi yap, içeride ulaşılmayan yer kalmasın diye düşünebiliriz. Umarım işinize yarar.
Alp beyde onaylamışsa uygulama doğrudur:rendeer:
Selamlar bütün arkadaşlara...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ön amortisörler tabiki değişiyor.Ama amortisörler ne kadardır yada bulabilirmisin onuda bilmiyorum.Ama senin tam olarak problemin ne?Amortisörlerin mi patlak?Çukurlardan geçerken kopacak gibi olan şey nedir tam anlayamadım :silent: Amortisörlerin patlaksa ve elinden tamir işleri geliyorsa maliyeti 7 lira :cat: Hemde 2 amortisör keçesi bu fiyat :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:01 ----------





Şanzuman yağını birkaç hafta önce değiştirmiştim fakat bu dediğiniz işlemi uygulamamıştım.Yeniden yağı değiştirmeyi düşünüyorum.Gaz yağı yerine benzin kullansam daha iyi olmazmı :silent: Bildiğim kadarıyla benzinin çözücülüğü daha yüksek ve şanzumanın içini daha iyi temizler diye düşünüyorum.

Çözücülüğü daha yüksek ama içinde mutlaka bğiraz kalıyor...O benzinde koyacağın yağı inceltiyor..... :cat::cat: Kalmaz deme mutlaka bir miktar kalıyor... :cat::cat:
Aynı işi mazotla da görebilirsin... :cat::cat::cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst