MZ biraz keyif işidir arkadaş.Ya motordan anlayacaksın ya da yanında sağlam bir motosikletin daha olacak.Öğrenciyim demişsin,1500 e kymco ck,titan,ybr gibi bir sürü motosiklet bulursun.Lafımı dinle onlara bak.Dua edersin bana.
Anlı şanlı makine demişsin orası doğru.Abuk subuk çıkartmalarıyla,komik dizaynlarıyla eski motorların yanında şekilsizlik sembolu gibi duruyor yeni aletler.Güç desen MZ 2010 hyosung dan hızlı kalkar.Sağlamdır ki 20 yıllık alman mz ler ortalıkta dolaşıyor hala.
Ama şimdi mz i aldın ya,diyorsun ki temiz çıkmazsa yaptırırım.Ciğeri sağlam değilse mz ZATEN ALINMAZ.Toplaması derttir.Ki daha hangi sene imali onu bile bilmiyorsun.Parça bakacaksın,onu getirteceksin sonra başka bir yerinden sorun çıkartacak.Yağlaması tıkanmış olacak yağlama yapmayacak,fazla yakacak.Karbüratör ayarı tutturamayacak,konjektör kaçak yapacak vs.Bir de bakmışsın ki astarı daha pahalıya gelmiş.
Öyle her zaman binmem deme başka aracın yoksa illa biniyorsun büyük kolaylıktır.Elinin altında başka bir motorun varsa garajında duran MZ in keyfini daha iyi bilirsin.
Senin istediğin motorun online linki varsa at buraya inceleyelim,gördüklerimizi söyler yorumlarız.
Keşke sahibindendeki linki kalsaydı, ama ben aldım diye kapattı, motorsiklet 91 model daha önce defalarca gördüm ama bugün basbayağı inceledim,Dış görünüşünde orjinalliği bozacak hiçbir aksesuar yok boyası temiz dışardan gayet orjinal bir makine, içi derseniz ufak bir tur attık ortaköy-sarıyer arası sesi gayet tatmin edici arkadaki olarak vibrasyon söyledikleri kadar da rahatsız etmedi, elektrik derdini sordum 2000 model Mz'lerin sistemiyle değiştirdiğini başımı ağrıtmayacağını söyledi...Çekişi,gidişi beni etkiledi, şimdi tek korkum ki sahibi de beni korkuttu Mz kullanmayı öğrenmek kazasız belasız atlatmat nasip olur iyişallah
beyler rx king mz i gecer dmi ve daha atak 0-100 arası hızlanma 4,5 sn![]()
sorunumu çözdüm . şimdi motoru yeni almıştım ,daha kullanalı 300 km falan yapmışımdır .sıkıntım şuydu .motoru 1 vitese atınca debriyaj basılı durumda iken motor birden hareket edecek gibi oluyordu ,ama debriyaj basılı. sanki otomobile yarım debriyaj durumu vardır ya aynen öyle .3 vidalı kapağı açıp debriyaj ayarı yaptıysam bile sorunu çözememiştim . ben sorunu nasıl keşfettiğimi anlatayım . balata kısmını sökerken dikkatimi çeken balata somununu gevşek olması idi .birde somunu sökmek isteyen sözüm ona usta bozuntusu somunu keski çakiç yardımı ile bozmuş . neyse balatanın altındaki dişli yi söktüm . dişlinin önünde ve arkasında 2 adet çelik pul var .montaj videosunda bu pullar haricinde 1 adet daha büyük çelik bir pul var ama o pul çıkmadı .dişliyi takamdan sadece üstteki pulu taktım ve üzerine balatayı yerleştirip somunu güzelce sıktım .pul un boşta dönmesi gerekirken pul sıkıştı .bu da beni şüphelenderdi .halbuki pul boşta dönmesi gerekiyordu .defalarca montaj videosunu izlerken bir komparatör yardımı ile bir boşluğun kontrol edidiğini gördüm .ve buna göre incelemelerim sonucunda balata göbeğinin aşınıp aşağıya kaçtığını fark ettim tabii benden önceki tamirci balata somununu gevşek bırakarak bu sorunu çözmeye çalışmış. ben nasıl çözdüm.? hani şu mesafe ölçmek için kullandığımız şerit metreler var ya . onun geniş olanında bulup o koniğe göre bir parça yaptım. ve sonuç . mükemmel .şu anda pul boşta dönüyor. ama yoruldum bırakıp geldim .çalıştırma ve kontrol işi inşallah yarın. tabiii işlerim yoğun olmazsa.....