Merhaba arkadaşlar, belki yararı olur diye paylaşmak istedim. Benim 96 model 301 alttan yağ damlatıyordu defalarca tavsiye edilen ustalara gittim, kimi boş vites müşüründen dediler değiştirdik, kimi motorun sağından boş vites müşürünün sağındaki uzun ince somundan dediler yapışkan sürdük taş gibi sıktık ama faydası yok. En son parçacının tavsiye ettiği sıradan bir ustaya gittim, usta sakin karakterli birisi. Sorunu bahsettim ustaya önceki ustaların bahsettiği yerlerden olamıyacağını belirtti ama ben yine inanmadım, buda sallıyor diye düşünmüştüm. Boş vites müşürüne çok yakın bizim duruşumuza göre hemen solunda (gömme anahtar ağızlı olan sağdaki değil) gömülü bir saplama var, onu hafifte içeriye doğru zımba çekiçle tıklattı ve tekrar ileri çıkmasın diye bir kaç yerinden önünü körledi (bizim deyimle yani) o andan beri 1 damla bile yağ damlatmadı. Kurtuldum bu sayede o çirkin görüntüden, anladımki ben büyük ustayım diye kasılanlarıda gördüm, alçak gönüllülükle soruna konsantre olup hatayı bulup şıp diye çözen ustayıda gördüm. Umarım işinize yarar.
İLGİNÇ BİR TESPİT: Vitesleri biraz sert olan MZ'imi tabii motorun her yerine gelecek şekilde tazyikli su ile bolca yıkadım, binip yürüdüğüm zaman viteslerin pamuk gibi olduğunu hissettim, yanılıyormuyum diye defalarca denedim sonuç vites sanki yok gibi. Ama bir kaç saat sonra eski haline döndü, oldukça ilginç bir gelişmeydi. Sebebi hakkında bilgisi olan arkadaş varsa paylaşalım lütfen. Sevgiyle kalın.