- Katılım
- 23 Ağu 2010
- Mesajlar
- 26
affola ama şanzıman vidalarında bu problemin olmaması gerekir(yağın içindeler çünkü) bahse konu olan sol kapak mı acaba?
Ateşleme sistemindeki vidalar şanzumanı acarken
affola ama şanzıman vidalarında bu problemin olmaması gerekir(yağın içindeler çünkü) bahse konu olan sol kapak mı acaba?
Link için tekrar teşekkürler. Orada bazılarının grenajlarını sattığını görüyorum, ki bana tam olarak lazım olan şeylerden biribirşey değil ne demek:cat:
vermiş olduğum link http://www.mz-baghira.de/index1.htm bu sitenin forum kısmı eğer bu linkten bakarsan başka bölümleride görebilirsin. bu arada sen deki baghira kaç model ne kadar zamandır kullanıyorsun? Aslında ben de bir baghira sahibi olmak istiyorum ama Türkiye ye az sayıda geldi diye biliyorum temiz ve orjinal bulabilmek de çok zor olur diye düşünüyorum.
yani böyle olsun istiyorum ama nerdeee, geç kaldık anlayacağın
fiyat olarak pahalı bence
http://motoron.com.tr/1196-mz-yasiyor!.aspx
gece klubu olduğu dediğin fabrika uzun zamandır kapalı zaten malezyalı şirketten sonra Zschopau -Hohndorf ta üretim yapmaya başladı. Kişisel fikrim MZ artık son kozlarını oynuyor..
güle güle kullan Allah kaza bela vermesin. ben zaten olayın parça kısmını düşünmüyorum benim 1964 MZ var parçaları Türkiye de zaten yok Almanya daki firmalardan ebaydan işimi hallediyorum ve elime geçme süresi en fazla 3 hafta sürmüştür o da PTT nin ne kadar hızlı çalıştığındandır:queen:Link için tekrar teşekkürler. Orada bazılarının grenajlarını sattığını görüyorum, ki bana tam olarak lazım olan şeylerden biri
Bendeki Baghira yaklaşık Ağustosun başından beri bende, bazı sorunlardan dolayı ayın 12sinde üzerime alabildim. Makinamın biraz masrafı var, ufak tefek şeyler, bunları bilerek aldım, hem yaparım hem kullanırım hesabı. Ama dediğim gibi, selefi XTZ 660ları bu fiyatlara alamazsınız. Ki sahibinden.com'da XTX660 modelinin en düşük fiyatı 8milyardan başlıyo. MZ Baghira ile XT 660Xi yanyana görürsen Yamaha'ya çocuk motoru diyebilirsin hatta, küçük kalıyor yanında :queen: performans olarak Baghira'nın küçük üstünlüğünü görmezsen, hemen hemen aynılar, Baghira'nın bazı parça sıkıntıları var, grenajlarını bulamamak gibi, ama bunları bilerek aldım, kaç yılda bir grenaj değiştirecem ki :bounce:
Son zamanlarda Yamaha Türkiye'nin yaygın motorlar için bile parça tedarik etmede sorun yaşadığını okuyorum internetten. Benim motor için parça bulmak ise en fazla bir haftalık süreyi kapsıyor. İnternette bir çok sitede istediğiniz bir çok parçayı bulabiliyorsunuz, yani almamak için hiçbir problem kalmıyor benceFren müşürlerim çalışmıyor şu an benim, ama araştırdığım kadarıyla Kanuni'nin bi modelinin fren müşürleri uyum sağlıyormuş, motoru için zaten Yamaha ile görüşmek gerekir, geriye bi sorun kalmıyor :cherry:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-baghira-cok-temiz-mz-baghira-29419663/detay
Bu modelin üzerinde oynama yapılmış biraz, tam olarak orjinal değil ama ama yazıldığı gibi temiz bir motor, tabi fiyatı sana kalmış, onun dışında pek yok gibi bu motordan ortalıkta, ama emin ol, bir yerden geçtiğinde tüm dikkatleri üzerine toplayabiliyorsun :wiinkk:
Dikkatleri bırak, CBF 250den sonra sürüş sırasındaki rahatlığım arttı, motora olan güvenim ayrı bir boyuta ulaştı. Sakin kullanımda çok fazla yakmıyor hatta, öle bir gidişi var, ben öldüm yani, ne kadar övsem de bitiremicem bu motoru :queen:
Saygılar
motosilet degil de elektrikli scooter gibi bir sey uretiyorlar galiba Zschopau'daki fabrikanin 2008'de kapanmis olmasi lazim, neyse mz'in artik uretilmeyen ama bence etz'ler harici cok kral motorlar olan biri-iki modelini ekliyim
Anlaşıldı.Bildik yöntemlerle açmaya çalış.Olmazsa yapılacak son iş matkapla başlarını oymaktır.Bu işi daha önce yapmış birilerinin yapmasını tavsiye ederim.Kolay gelsin...
eğer mahzuru yoksa ben cevaplıyabilirmiyimBırakın Yeni modelleri Mz in eski motorları gibi yok fabrikası kapanmasaydı keşke
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:32 ----------
Matkapla Nasıl oluyor anlatırmısın belki yapabilirim :silent:
eğer mahzuru yoksa ben cevaplıyabilirmiyim
. bu işlem için vida çapını bilmen gerekiyor .eğer cıvata m6 ise (bilmiyorum tahminimce söyledim)ilk önce 3 mm lik matkap ile cıvatanın tam ortasından(tornavidanın takıldığı yer)vıda başı kadar deliyorsun. yanlız bu ön delik çok önemli eğer sağa veya sola kaçırırsan ikinci deleceğin matkap ta o yöne kaçıyor. çok dikkatlice ve sabırla hareket edersen tam ekseninde delebilirsin.daha sonra 6mm lik matkabı takarsın ve delmeye başlarsın vida çapı 6 mm olduğu için matkap ucu vida başı kalınlığı bitince boşa çıkacaktır. ve böylece cıvata sanki bir başı olmayan saplama gibi kalacak ve böylece kapağı rahatlıkla cıkartırsın .. her zaman baş vurduğum bir cıvata tamir işlemidir.....
motosilet degil de elektrikli scooter gibi bir sey uretiyorlar galiba Zschopau'daki fabrikanin 2008'de kapanmis olmasi lazim, neyse mz'in artik uretilmeyen ama bence etz'ler harici cok kral motorlar olan bir-iki modelini ekliyim
Saxon country TR'de iki zamanli etz motoru takili olarak satilan FUN modelinin 500cc'lik 4 zamanliyla donatilmis bir benzeri
![]()
Skorpion Traveller, 660cc lik yamaha XTZ motoru kullanilmis tek silindir full ruzgar korumali bir uzun yol motoru
![]()
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:37 ----------
bir de duzeltme yapayim 660cclik MZ'lerde kullanilan motorla 2000'lerden sonra cikan XT-XTZ'lerin hacim benzerligi disinda bir ortak noktalari yoktur, MZ'lerden kullanilan 5 valfli karburatorlu orjinal yamaha uretimi bir motordur, 2000 sonrasi XT-XTZ'lerde ise italyan minarelli uretimi 4 valfli enjeksiyonlu motorlar vardir. MZ'lerdeki XTZ motoru en son 97 tenerelerde kullanilmistir. ikisi arasinda bir tercih yapmak gerekirse ben eski XTZ motorunu tercih ederdim.
Senin de güzel kardeşim. Bayrama bir gün kaldı, umarım yarını da görürüzTüm MZ cilerin ,motosiklet camiasının velhasıl İslam Aleminin Ramazan Bayramları Mübarek olsun . Allah (c.c.) nice bayramlara erdirsin sıhhat selametle...
motorda herhangı bır modıfıye varmı ve km sınıde soylersen daha acıklayıcı olurdu:bounce: