MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Anlaşıldı.Bildik yöntemlerle açmaya çalış.Olmazsa yapılacak son iş matkapla başlarını oymaktır.Bu işi daha önce yapmış birilerinin yapmasını tavsiye ederim.Kolay gelsin...
 
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
31
birşey değil ne demek:cat:
vermiş olduğum link http://www.mz-baghira.de/index1.htm bu sitenin forum kısmı eğer bu linkten bakarsan başka bölümleride görebilirsin. bu arada sen deki baghira kaç model ne kadar zamandır kullanıyorsun? Aslında ben de bir baghira sahibi olmak istiyorum ama Türkiye ye az sayıda geldi diye biliyorum temiz ve orjinal bulabilmek de çok zor olur diye düşünüyorum.
yani böyle olsun istiyorum ama nerdeee, geç kaldık anlayacağın
Link için tekrar teşekkürler. Orada bazılarının grenajlarını sattığını görüyorum, ki bana tam olarak lazım olan şeylerden biri :)

Bendeki Baghira yaklaşık Ağustosun başından beri bende, bazı sorunlardan dolayı ayın 12sinde üzerime alabildim. Makinamın biraz masrafı var, ufak tefek şeyler, bunları bilerek aldım, hem yaparım hem kullanırım hesabı. Ama dediğim gibi, selefi XTZ 660ları bu fiyatlara alamazsınız. Ki sahibinden.com'da XTX660 modelinin en düşük fiyatı 8milyardan başlıyo. MZ Baghira ile XT 660Xi yanyana görürsen Yamaha'ya çocuk motoru diyebilirsin hatta, küçük kalıyor yanında :queen: performans olarak Baghira'nın küçük üstünlüğünü görmezsen, hemen hemen aynılar, Baghira'nın bazı parça sıkıntıları var, grenajlarını bulamamak gibi, ama bunları bilerek aldım, kaç yılda bir grenaj değiştirecem ki :bounce:

Son zamanlarda Yamaha Türkiye'nin yaygın motorlar için bile parça tedarik etmede sorun yaşadığını okuyorum internetten. Benim motor için parça bulmak ise en fazla bir haftalık süreyi kapsıyor. İnternette bir çok sitede istediğiniz bir çok parçayı bulabiliyorsunuz, yani almamak için hiçbir problem kalmıyor bence :) Fren müşürlerim çalışmıyor şu an benim, ama araştırdığım kadarıyla Kanuni'nin bi modelinin fren müşürleri uyum sağlıyormuş, motoru için zaten Yamaha ile görüşmek gerekir, geriye bi sorun kalmıyor :cherry:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-baghira-cok-temiz-mz-baghira-29419663/detay
Bu modelin üzerinde oynama yapılmış biraz, tam olarak orjinal değil ama ama yazıldığı gibi temiz bir motor, tabi fiyatı sana kalmış, onun dışında pek yok gibi bu motordan ortalıkta, ama emin ol, bir yerden geçtiğinde tüm dikkatleri üzerine toplayabiliyorsun :wiinkk:
Dikkatleri bırak, CBF 250den sonra sürüş sırasındaki rahatlığım arttı, motora olan güvenim ayrı bir boyuta ulaştı. Sakin kullanımda çok fazla yakmıyor hatta, öle bir gidişi var, ben öldüm yani, ne kadar övsem de bitiremicem bu motoru :queen:

Saygılar
 
Katılım
23 Ağu 2008
Mesajlar
234
fiyat olarak pahalı bence



http://motoron.com.tr/1196-mz-yasiyor!.aspx
gece klubu olduğu dediğin fabrika uzun zamandır kapalı zaten malezyalı şirketten sonra Zschopau -Hohndorf ta üretim yapmaya başladı. Kişisel fikrim MZ artık son kozlarını oynuyor..

motosilet degil de elektrikli scooter gibi bir sey uretiyorlar galiba Zschopau'daki fabrikanin 2008'de kapanmis olmasi lazim, neyse mz'in artik uretilmeyen ama bence etz'ler harici cok kral motorlar olan bir-iki modelini ekliyim

Saxon country TR'de iki zamanli etz motoru takili olarak satilan FUN modelinin 500cc'lik 4 zamanliyla donatilmis bir benzeri

MZ%20500%20Contry%2094%20%201.jpg


Skorpion Traveller, 660cc lik yamaha XTZ motoru kullanilmis tek silindir full ruzgar korumali bir uzun yol motoru

348_0_1_2_skorpion%20traveller%20660_Image%20credits%20-%20Nils-Olof%20Nilsson.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:37 ----------

bir de duzeltme yapayim 660cclik MZ'lerde kullanilan motorla 2000'lerden sonra cikan XT-XTZ'lerin hacim benzerligi disinda bir ortak noktalari yoktur, MZ'lerden kullanilan 5 valfli karburatorlu orjinal yamaha uretimi bir motordur, 2000 sonrasi XT-XTZ'lerde ise italyan minarelli uretimi 4 valfli enjeksiyonlu motorlar vardir. MZ'lerdeki XTZ motoru en son 97 tenerelerde kullanilmistir. ikisi arasinda bir tercih yapmak gerekirse ben eski XTZ motorunu tercih ederdim.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
Link için tekrar teşekkürler. Orada bazılarının grenajlarını sattığını görüyorum, ki bana tam olarak lazım olan şeylerden biri :)

Bendeki Baghira yaklaşık Ağustosun başından beri bende, bazı sorunlardan dolayı ayın 12sinde üzerime alabildim. Makinamın biraz masrafı var, ufak tefek şeyler, bunları bilerek aldım, hem yaparım hem kullanırım hesabı. Ama dediğim gibi, selefi XTZ 660ları bu fiyatlara alamazsınız. Ki sahibinden.com'da XTX660 modelinin en düşük fiyatı 8milyardan başlıyo. MZ Baghira ile XT 660Xi yanyana görürsen Yamaha'ya çocuk motoru diyebilirsin hatta, küçük kalıyor yanında :queen: performans olarak Baghira'nın küçük üstünlüğünü görmezsen, hemen hemen aynılar, Baghira'nın bazı parça sıkıntıları var, grenajlarını bulamamak gibi, ama bunları bilerek aldım, kaç yılda bir grenaj değiştirecem ki :bounce:

Son zamanlarda Yamaha Türkiye'nin yaygın motorlar için bile parça tedarik etmede sorun yaşadığını okuyorum internetten. Benim motor için parça bulmak ise en fazla bir haftalık süreyi kapsıyor. İnternette bir çok sitede istediğiniz bir çok parçayı bulabiliyorsunuz, yani almamak için hiçbir problem kalmıyor bence :) Fren müşürlerim çalışmıyor şu an benim, ama araştırdığım kadarıyla Kanuni'nin bi modelinin fren müşürleri uyum sağlıyormuş, motoru için zaten Yamaha ile görüşmek gerekir, geriye bi sorun kalmıyor :cherry:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-baghira-cok-temiz-mz-baghira-29419663/detay
Bu modelin üzerinde oynama yapılmış biraz, tam olarak orjinal değil ama ama yazıldığı gibi temiz bir motor, tabi fiyatı sana kalmış, onun dışında pek yok gibi bu motordan ortalıkta, ama emin ol, bir yerden geçtiğinde tüm dikkatleri üzerine toplayabiliyorsun :wiinkk:
Dikkatleri bırak, CBF 250den sonra sürüş sırasındaki rahatlığım arttı, motora olan güvenim ayrı bir boyuta ulaştı. Sakin kullanımda çok fazla yakmıyor hatta, öle bir gidişi var, ben öldüm yani, ne kadar övsem de bitiremicem bu motoru :queen:

Saygılar
güle güle kullan Allah kaza bela vermesin. ben zaten olayın parça kısmını düşünmüyorum benim 1964 MZ var parçaları Türkiye de zaten yok Almanya daki firmalardan ebaydan işimi hallediyorum ve elime geçme süresi en fazla 3 hafta sürmüştür o da PTT nin ne kadar hızlı çalıştığındandır:queen:

motosilet degil de elektrikli scooter gibi bir sey uretiyorlar galiba Zschopau'daki fabrikanin 2008'de kapanmis olmasi lazim, neyse mz'in artik uretilmeyen ama bence etz'ler harici cok kral motorlar olan biri-iki modelini ekliyim

evet şu an sadece elektrikli charly isimli motoru üretiyorlar birde yedek parça kısmını devreye sokmuşlar ayrıca Moto2 için bir makine hazırlamışlar orada mücadele ediyorlar. pilotlarıda Anthony West:)
mzmoto2testjerez13477.jpg

59527467.png

westmz2010jerez.jpg

n507967westactionorigin.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:03 ----------

ayrıca bu linkte baghira için elektrik bağlantı şeması vs. var:cat:
http://www.mz-baghira.de/seiten/werksatt/werkstatt_frame.htm
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
31
PTT çilesi bitmiyor tabiki :)

Kaliteli bir markanın piyasadan silinmesi üzücü olur hakikaten. Belki yarışlarda boy gösterip tekrar isimlerini duyurabilirler :)

EK: Son link için tekrardan teşekkürler. Ben bütün parçalarını gösteren ve elektrik diagramını da açıklayan pdf'leri bulmuştum çoktan. Şöle bir el atayım da kabloları yenileyim diordum :mrgreen:
 
Katılım
23 Ağu 2010
Mesajlar
26
Bırakın Yeni modelleri Mz in eski motorları gibi yok fabrikası kapanmasaydı keşke :D

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:32 ----------

Anlaşıldı.Bildik yöntemlerle açmaya çalış.Olmazsa yapılacak son iş matkapla başlarını oymaktır.Bu işi daha önce yapmış birilerinin yapmasını tavsiye ederim.Kolay gelsin...

Matkapla Nasıl oluyor anlatırmısın belki yapabilirim :silent:
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
Bırakın Yeni modelleri Mz in eski motorları gibi yok fabrikası kapanmasaydı keşke :D

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:32 ----------



Matkapla Nasıl oluyor anlatırmısın belki yapabilirim :silent:
eğer mahzuru yoksa ben cevaplıyabilirmiyim
. bu işlem için vida çapını bilmen gerekiyor .eğer cıvata m6 ise (bilmiyorum tahminimce söyledim)ilk önce 3 mm lik matkap ile cıvatanın tam ortasından(tornavidanın takıldığı yer)vıda başı kadar deliyorsun. yanlız bu ön delik çok önemli eğer sağa veya sola kaçırırsan ikinci deleceğin matkap ta o yöne kaçıyor. çok dikkatlice ve sabırla hareket edersen tam ekseninde delebilirsin.daha sonra 6mm lik matkabı takarsın ve delmeye başlarsın vida çapı 6 mm olduğu için matkap ucu vida başı kalınlığı bitince boşa çıkacaktır. ve böylece cıvata sanki bir başı olmayan saplama gibi kalacak ve böylece kapağı rahatlıkla cıkartırsın .. her zaman baş vurduğum bir cıvata tamir işlemidir.....
 
Katılım
23 Ağu 2010
Mesajlar
26
eğer mahzuru yoksa ben cevaplıyabilirmiyim
. bu işlem için vida çapını bilmen gerekiyor .eğer cıvata m6 ise (bilmiyorum tahminimce söyledim)ilk önce 3 mm lik matkap ile cıvatanın tam ortasından(tornavidanın takıldığı yer)vıda başı kadar deliyorsun. yanlız bu ön delik çok önemli eğer sağa veya sola kaçırırsan ikinci deleceğin matkap ta o yöne kaçıyor. çok dikkatlice ve sabırla hareket edersen tam ekseninde delebilirsin.daha sonra 6mm lik matkabı takarsın ve delmeye başlarsın vida çapı 6 mm olduğu için matkap ucu vida başı kalınlığı bitince boşa çıkacaktır. ve böylece cıvata sanki bir başı olmayan saplama gibi kalacak ve böylece kapağı rahatlıkla cıkartırsın .. her zaman baş vurduğum bir cıvata tamir işlemidir.....

Saol yardım ettiğin için cok ta zor görünmüo dikkatli olursam :D 5 tane vida cıkardım bazıları cıkmadı tornavida dan hep kacıor matkapla yapıcaz onları da saol
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
küçük bir ilavede bulunayım:Civata başını tam bitirme ama iyicede incelsin böylece tornavida ile çıkarabilirsin ayrıca şanzuman ve motorun alüminyum gövdesinede matkap kaçmamış olur zira matkap ucu çok seviyor alüminyumu anında yer.Birde matkap çok devirli olmasın concorde 787 nin dediği gibi sabırlı ve yavaş çalış...
 
Katılım
3 Eki 2009
Mesajlar
46
Slm mzci arkadaşlar 1993 model MZ motoruma eksoz arıyorum nereden tedarik edebilirim?
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Haz 2010
Mesajlar
17
arkadaşlar askerlik nedeniyle mz 251 1997 model motorumu satıyorum
1997 tarihinden itibaren 2. rektefiyesidir. son rektefiye yapalı daha 1 ay oldu 400 km yolu 60 tl benzinle gidiyor(bir depo) her evrağı tam hiç bir harcı borcu yoktur fennisi 2011 ekim de son satışı hemen verilecektir. 2250 tl fiyat düşünüyorum az pazarlık payı vardır ilgilenen arkadaşlar bana 539 956 5961 nolu tl den ulaşabilirler. sahibinden.com a da koydum fakat daha yayınlanmadı yayınlanınca ilan nosunuda koyarım. motorun bir kaç fotoğrafını profilimden görebilirsiniz.
 
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
196
motosilet degil de elektrikli scooter gibi bir sey uretiyorlar galiba Zschopau'daki fabrikanin 2008'de kapanmis olmasi lazim, neyse mz'in artik uretilmeyen ama bence etz'ler harici cok kral motorlar olan bir-iki modelini ekliyim

Saxon country TR'de iki zamanli etz motoru takili olarak satilan FUN modelinin 500cc'lik 4 zamanliyla donatilmis bir benzeri

MZ%20500%20Contry%2094%20%201.jpg


Skorpion Traveller, 660cc lik yamaha XTZ motoru kullanilmis tek silindir full ruzgar korumali bir uzun yol motoru

348_0_1_2_skorpion%20traveller%20660_Image%20credits%20-%20Nils-Olof%20Nilsson.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:37 ----------

bir de duzeltme yapayim 660cclik MZ'lerde kullanilan motorla 2000'lerden sonra cikan XT-XTZ'lerin hacim benzerligi disinda bir ortak noktalari yoktur, MZ'lerden kullanilan 5 valfli karburatorlu orjinal yamaha uretimi bir motordur, 2000 sonrasi XT-XTZ'lerde ise italyan minarelli uretimi 4 valfli enjeksiyonlu motorlar vardir. MZ'lerdeki XTZ motoru en son 97 tenerelerde kullanilmistir. ikisi arasinda bir tercih yapmak gerekirse ben eski XTZ motorunu tercih ederdim.

ilk resimdeki etz 500 süper
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
motorda herhangı bır modıfıye varmı ve km sınıde soylersen daha acıklayıcı olurdu:bounce:
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Tüm MZ cilerin ,motosiklet camiasının velhasıl İslam Aleminin Ramazan Bayramları Mübarek olsun . Allah (c.c.) nice bayramlara erdirsin sıhhat selametle...
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
33
bütün mz'ci ve motorcu kardeşlerimin bayramını en içten dileklerimle kutlarım.hayırlı,kazasız belasız bayramlar..
 
Katılım
22 Haz 2010
Mesajlar
17
motorda herhangı bır modıfıye varmı ve km sınıde soylersen daha acıklayıcı olurdu:bounce:

haklısın kardeşim motorda hiç bir modifikasyon yoktur fabrika çıkışıdır resimde nasıl görülüyorsa o haldedir üzerinde ses tesisatı ve cd çalar vardı onu söktüm ve fiyatı 1950 tl ye düşürdüm teyp ve ses tesisatı için 2250 demiştim km ise 37.000 dedir. aldığımda 22.000 de idi fazla sürmedim evden işe işten eve kapalı garaj motorudur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst