MV Agusta F4 Special Edition (Resimler)

Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,639
25779131311588068416142.jpg
G. Agostini'nin yarıştığı motosiklet...
29407218414163499354311.jpg
1972 MV Agusta 125 Supersport
29442518414292832674711.jpg
1954 MV Agusta Pullman
29634018414142166023111.jpg
1948 MV Agusta 125 2stroke 3speed
29754918414218499348811.jpg
1972 MV Agusta 350 Scrambler
29991418414147499355911.jpg
1950 MV Agusta 125 CGT Scooter
31062818414184832685511.jpg
1952 MV Agusta 150 CGT Scooter
30195318414289832675011.jpg
1953 MV Agusta Ovunque Scooter
31471318414257166011611.jpg
1950 MV Agusta 125 CSL Scooter
29720318414254499345211.jpg
1960 MV Agusta Chicco Scooter
30748218414271832676811.jpg
1971 MV Agusta Germano Moped
31601618414139166023411.jpg
1946 MV Agusta 98 Turismo
29478118414249166012411.jpg
2003 MV Agusta 750 Brutale Oro
29846218414265166010811.jpg
2004 MV Agusta F4 Tamburini
29703110150285450625279.jpg
Claudio Castiglioni

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:00 ----------

31139027896183879848510.jpg

31320427896175879849310.jpg
Y12 MV Agusta F4RR CorsaCorta (kısmetse, bir sonra ki hedefim olacak...)

Bu sadece bir AŞK...
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
yok abi racer uzak gelsin ne demişler "taşıyamayacaksan beline silah koyma" canım daha kıymetli :)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Ah Agusta ah... Bu sene en çok hoşuma giden olay şu oldu buarada. C.Checa WSBK şampiyonu olunca C.Castiglioni ye özel bir teşekkür borçlu olduğunu söyledi. Bu tür motorları kullanma şansı verdiği için. Ne alaka diyeceksiniz, Checa Ducati ile şampiyon oldu? Evet ama Castiglioni Ducatiyi yeniden toparlayıp şuanki parlak günlerine getiren kişiydi. Sonra anlaşmazlıklar içinde ayrılda ve MV Agusta'ya can verdi. Checa da amma vefalıymış +1

Onu demedim hocam.
Siz hacim yazmissiniz o yuzden yazdim.
Ama isin gerçegi biz onun 999cc oldugu zamanlari da biliriz deyip geçeyim.
Mv uzun zamandir yaris dunyasindan uzakta.
Var bir sebebi ama ne?

Maddiyat ve yedek parça sıkıntısı. Geçen 2-3 sene için SuperStock yarışlarına katılıyorlarda. Hem de C.Fogarty ile işbirliği içerisinde. Sonra istenilen başarı gelmedi. Ve Agustanın üretimi yavaş, narin ve pahalı. Yarışlar için çok sıkı bir bütçe ayırmaları onlara ciddi sorunlar çıkartırdı. O yüzden bu ortaklık yürümedi. Hadi motorun kendisini geçtim, Ducati, Kawasaki ve Honda için yedek ve performans parçası üreten zilyon tane firma var. Bunlar yarışan takımlara kolaylık sağlıyorlar. İstediğin markayı tercih edip egzos takabiliyorsun. Yada beyin.. Ama Agustaya çalışan yan sanayi firması çok çok az. Ve pahalı. Bunları düşününce bir uydu takımının Agusta motoru seçmesi tamamen intihar olur. Fabrika takımı olarak da başarıyı yakalayamayınca çekildiler yaışlardan. Yamaha bile süpersporta ara veriyorsa, kawasaki MotoGP den, Ducati SBK dan çekilyorsa varın Agustanın halini siz düşünün...

En çok yeni F3'ü Süpersport yarışlarında görmeyi umut ediyorum ama hayırlısı bakalım...
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,639
sn. Syanur, bilgileriniz ve yorumlarınız için teşekkür ediyorum :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:01 ----------

bu arada, klasikler bu kadarıyla değildir ben bazılarını ekledim.
etkilenmemek elde değil.
 
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
18
bir italya ve italyan hayranı olarak kapsamlı konunuz için teşekkürler.. umarım birgün f3 alma fırsatını yakalarım.. :)
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
MV Agusta bir dizayn yapıyor ve aradan nerdeyse 8-9 yıl geçmiş ama genel tasarıma bihayli sadık kalınarak ufak makyajlarla motor hala en iyi görünen SS lerin başında geliyor.

Aslında demode oldu diye vazgeçilen öğeler bence Race motosikletin olmazsa olmaz kült ögeleri. Sokak verisiyonları da Moto Gp motorlarına benzemek ve onlar kadar hafif ve ufak olmak zorunda değil.

sivri uzun ve kalkık kuyruk

Sele altı egzoz

Bunlardan vazgeçilerek yapılan yeniliklerin hiçbiri bana ve genel çoğunluğa tat vermedi. kısa küt kuyruk ve egzozsuz motosikletler... :pale:

04' Yamaha R1

06' Ducati 1098/1198

04' MV Agusta F4 750/1000

Ve üretildiği yıllarda ikon olan

93' Ducati 916 ve 98' R1 Bence dizaynda bu işin en üst noktaları
 
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,639
2 çeşit motosiklet vardır, Mv Agusta ve diğerleri :cherry::cherry::cherry:
 
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,639
tabiki doğru değil GP500-1st,
Synur, bu arada video linkini özellikle senin için yazdım :cat:
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0

ben elimdeki 2004 Bike dergisindenmi yoksa mcn gibi oturaklı sitelerdenmi nerden ilk üretilen 750cc(2003) versiyonun GSXR750 motoru kullandığıni hatırlıyorum. Bu yüzden fiyat bazında rakip olmayan ve egzotik takılan Agustanın 1000cc 4 silindir motoruda diğer 3 japona performans olarak kabuslar gördüren bu 1000cc makinenin tam Agustanın ağzına layık olması ve suzukiden temin etmesi çok mantıklı. Ayrıca honda ve yamaha gibi büyük üreticiler bu işe yanaşmazken küçük üretici suzuki bu işi bayıla bayıla yapar.

Ayrıca bundan dolayıda zaten İngilizlerde var olan sıralı tip 3 silinidr 675 cc motoruda bi ortaklıkla ingilizlerden alıyor olabilir diye düşündüm.

Yani helikopter motoru üretebilen bir teknolojiye sahip olmak sıfırdan bir 1000cc motor üretmenin çok pahalı ve riskli olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Yıllardır wsb yi superstock'u domine eden honda 2008 de motorunu yenilerken cortluyabiliyor



tabiki doğru değil GP500-1st,
Synur, bu arada video linkini özellikle senin için yazdım :cat:

Supersport motorları 1000'liklerden ayıramam candır onlar:p Video süperdi:cat:

Bu motorları sıfırdan kendi ürettiği doğrumu cidden MV nin? Ne kadar pahalı marka olursan ol Günümüz dünyasında hiçbir firma kolay kolay tek bir modelde kullanılcak bir motor geliştirmiyor ve bu işi en iyi yapanından ve daha önce yapmışından temin ediyor.

F4 750 nin zamanın da GSXR750 motoru taşıdığını okumuştum.

Çünkü Jaguarın ford motorlarına sahip olması yada MV gibi efsane olan Lotus'un Motorunu toyota celica dan alması onun egzotikliğini etkilemiyor.

Lotus da Opel e suspansiyon geometrisi tasarlayıp yol tutuş satıyor:)
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,639
mv agusta motorları ferrari mühendisleri tarafından yapılıyor diye biliyorum, suzukiyle bir alakası olabileceğini sanmıyorum ama çok net bişey söyleyemem.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
tabiki doğru değil GP500-1st,
Synur, bu arada video linkini özellikle senin için yazdım :cat:

Eyvallah ya, içimi okumuşsunuz...:)

ben elimdeki 2004 Bike dergisindenmi yoksa mcn gibi oturaklı sitelerdenmi nerden ilk üretilen 750cc(2003) versiyonun GSXR750 motoru kullandığıni hatırlıyorum. Bu yüzden fiyat bazında rakip olmayan ve egzotik takılan Agustanın 1000cc 4 silindir motoruda diğer 3 japona performans olarak kabuslar gördüren bu 1000cc makinenin tam Agustanın ağzına layık olması ve suzukiden temin etmesi çok mantıklı. Ayrıca honda ve yamaha gibi büyük üreticiler bu işe yanaşmazken küçük üretici suzuki bu işi bayıla bayıla yapar.
Ayrıca bundan dolayıda zaten İngilizlerde var olan sıralı tip 3 silinidr 675 cc motoruda bi ortaklıkla ingilizlerden alıyor olabilir diye düşündüm.
Yani helikopter motoru üretebilen bir teknolojiye sahip olmak sıfırdan bir 1000cc motor üretmenin çok pahalı ve riskli olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Yıllardır wsb yi superstock'u domine eden honda 2008 de motorunu yenilerken cortluyabiliyor
Supersport motorları 1000'liklerden ayıramam candır onlar:p Video süperdi:cat:
Bu motorları sıfırdan kendi ürettiği doğrumu cidden MV nin? Ne kadar pahalı marka olursan ol Günümüz dünyasında hiçbir firma kolay kolay tek bir modelde kullanılcak bir motor geliştirmiyor ve bu işi en iyi yapanından ve daha önce yapmışından temin ediyor.
F4 750 nin zamanın da GSXR750 motoru taşıdığını okumuştum.
Çünkü Jaguarın ford motorlarına sahip olması yada MV gibi efsane olan Lotus'un Motorunu toyota celica dan alması onun egzotikliğini etkilemiyor.
Lotus da Opel e suspansiyon geometrisi tasarlayıp yol tutuş satıyor:)

Şşşşşş.... Bu söylediklerini duymasın Don Carlione, aman diyim.... :) Ciddi halisaylasyonlar içerisinde gördüm seni, bu kadar yanlış konuştuğunu hatırlamıyorum uzun süredir. Belki de o dergiyi okuduğunda uykuya dalmış, rüya felan görmüş olabilirsin :p Şaka bir yana MV nin Suzuki'den motor alması felan olası bir ihtimal değildir. Zaten buna benzer bir bilgiyi hiçbir yerde bulamadım. Eğer öyle olsaydı emin ol birileri bunu yazardı. Kaldıki F3 modelini üretmek için epey bir uğraştılar. Eğer motoru Triumph'dan alsalardı bukadar beklemezlerdi. Sana şöyle bir paragraf vereyim(bilenler çeviriversin bizahmet);

"MCN rating

ENGINE
Designed from the ground up in conjunction with Ferrari, this all-new four had the toughest of all challenges: to beat the best from Japan first time out. In truth, the MV Agusta F4 750's ultra-hunger for revs and slight lack of midrange means it can’t quite match a Suzuki GSX-R750. But there’s no shame in that, the MV Agusta F4 750 is still quick and fun, and nothing from Japan ever sounded as good. Succeeding MV Agusta F4 1000 version far better, though…
"

Uzun lafın kısası, MV nin bir Japondan motor, hem de motor!!!, aldığını düşünmek hiç hoş bir tutum değil. Seni şiddetle kınıyoruz sevgili GP500 :)

Not; diğer üreticiler konusunda yazdığın ortaklıklar doğru olabilir, çok rastladım böyle şeylere evet ancak bu örnekler; ta..aklarını yayarak "biz helikopter üretiyoruz, hobi olarak da ata binip motor üretiyoruz" diye gerinen bir ailenin ancak japon motoru ithal ederek seri üretim gücüne erişebilme ihtimalini hala oluşturamamaktadır(hakatten bilmiyorum anlatabildim mi :))

Çok fena mı taşa tuttum ne yaptım...:rendeer:
 
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,639
evet bende şiddetle kınıyorum!!!! :cherry: ve @Syanur'a sonuna kadar katılıyorum...
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst