MT Hangi Bilgisayar Oyunlarını Oynuyor??=)

Katılım
13 Eyl 2009
Mesajlar
149
old_games_doom1_big.jpg
ahh ahh xD
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
@Osmaniyeli

Valla resimleri gördükçe yaşlandığımı hissettim bir kez daha. :)

Kendi bilgisayarım olmadan önce amcamın IBM'inde yeşil pikselli ekranda pacman oynadığım zamanları hatırlıyorum. 3,5" lik plak büyüklüğündeki disketleri takarak..

Sonrasında Commodore 64 ve Amiga 500 efsanesi tabiki.

İlk bilgisayarımı hatırlıyorum da;

386 DX-40 işlemci
4 MB RAM
30 MB HDD
2 MB Ekran Kartı
Sound Blaster Ses Kartı
1,44 Floppy Disk

Hey gidi..

Ne oyunlar vardı;

Sensible Soccer
Street Rod
Pre Historik
Cannon Fadder
Desert Strike
vs..

Ben daha o zamandan "Strateji" ciydim ama.

"Dune" efsanesiyle real-time strateji dünyasına adımımı atmıştım.
Sonrasında "Warcraft" serisi ve ardından gelen "Age of Empires", "Command&Conquer" çılgınlığına kapılmıştım.
Bugğn oyun oynamaya pek fırsat bulamasam da, "LOTR Battle for Middle Earth", "Red Alert 3" ve "C&C Generals" serileri haricinde pek fazla oyun oynamıyorum.

Teknolojiye bak, nereden nereye...


pc ne baktım sound blasterın varmış o zamanlar .2mb ekran kartı da çok iyi abi tahminim 94-95 senesinde aldın makineyi. 8 bit veya 16 bit ses kartları vardı. bayağı bi para gitmiştir 2000-3000 dolar

ah abi ah ara ara pc ye kuruyorum eski oyunları nekadar yaşlandığımızı hatırlamak için hafif bir gülümseme içinde gözlerim nemleniyor:)

sen benden biraz büyüksün ben 5.25 inch disketlere yetişemedim. ben bebeyken babam bana kara kutu atari almıştı ardından 90 senesinde commodore da az joystick kırmadım. o sıralarda amcamda 286 dx 25 mhz vardı ordan chessmaster ,risky ,lotus, prince of percia yı görünce dayanamayıp 486 lar biterken babama bir pentium 133 aldırdım. yaş oldu 27 ben hala oyun oynuyorum:p

merak ediyorum 60-70 yaşında ne yapacağız
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
yaa bu mesaj editlemek neden 10 dk ile sınırlı persia yerine percia yazmışım
 
Katılım
26 Şub 2009
Mesajlar
13
nfs serisi şuan undercover,shift
call of duty 2-4-waw-modern warfare şimdide modern warfare 2 yi bekliyoz
crysis 1-2
assasin's creed
tomb raider underworld. anniversary


bide online olarak travian bi ara kaptırmıştım bi kaç serverda oynuyodum şimdi kurtuldum. herkesin kurtulması dileğiyle :)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
pc ne baktım sound blasterın varmış o zamanlar .2mb ekran kartı da çok iyi abi tahminim 94-95 senesinde aldın makineyi. 8 bit veya 16 bit ses kartları vardı. bayağı bi para gitmiştir 2000-3000 dolar

ah abi ah ara ara pc ye kuruyorum eski oyunları nekadar yaşlandığımızı hatırlamak için hafif bir gülümseme içinde gözlerim nemleniyor:)

sen benden biraz büyüksün ben 5.25 inch disketlere yetişemedim. ben bebeyken babam bana kara kutu atari almıştı ardından 90 senesinde commodore da az joystick kırmadım. o sıralarda amcamda 286 dx 25 mhz vardı ordan chessmaster ,risky ,lotus, prince of percia yı görünce dayanamayıp 486 lar biterken babama bir pentium 133 aldırdım. yaş oldu 27 ben hala oyun oynuyorum:p

merak ediyorum 60-70 yaşında ne yapacağız

Sound Blaster-8 Bit alana kadar deli gibi para biriktirmiştim harçlıklarımdan, o zamana kadar pc speaker'da kulaklarımızı çizdik tabi :) RAM'i de 2'den 4'e sonradan çıkartmıştım, kardeşimle harçlıklarımızı birleştirip tam $98 para vermiştim, hala hatırlıyorum.
Chessmaster, Lotus, Prince of Persia, Golden Axe, bunlar da efsane oyunlardır gerçekten. Saatlerce başından kalkamazdık. :)

Kara kutu atari bizim de elimizden geçmiştir, az joystick parçalamadım dediğin gibi. :) Yaşıtlarımın varken benim hiç Commodore veya Amiga'm olmadı ama, hep içimde ukte kalmıştır. Arkadaşlarımın evine oynamaya giderdim. Bir de Sega'nın renkli portable oyun konsolu vardı siyah, Gameboy benzeri.. O da hep hayallerimi süslemiştir; ama çok pahalıydı ve Gameboy'a da ona da sahip olamamıştım maalesef.

Sonrasında ben de bir Pentium 100 alabilmiştim, ilk defa CD-Rom'la tanışmıştım o zamanlar. Son 5 senedir de AMD Sempron, 512 Ram'lik makineyle idare ediyoruz çok şükür.
Ama yaş kaç olursa olsun, bilgisayarda oyun oynamanın keyfi her zaman bambaşkadır. Ben vakitsizlikten pek fırsat bulamıyorum, yoksa hala aynı keyfi alıyorum bilgisayar oyunlarından. Eminimki 60-70 yaşına geldiğimde de becerebildiğim kadar oynamaya devam edeceğim. :)
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Fifa98 ; Street Fighter2 ; kolay kolay yenileyemiyorum kendimi:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Fifa98 ; Street Fighter2 ; kolay kolay yenileyemiyorum kendimi:)

ooo kanka strett fıghter hemi..92 lerde favori oyunumdu...ama atari salonlarında paraları hem Leylaya hem atariye basardık...


aduuu kettt aduuukettt...

Blanka...sagat ...vega...m.bıson...

ken ve ryu seçerdi herkes...

Çavuş Guıle...sonrası kızı seçenlere uyuz olurdum...en salak kızdı ama çok hızlı hareket ediyordu....

Blankayı seçen tipler tam çakaldı alaksız küçük vuruşlarla öldürürdü rakiplerini...

ama Vega favorimdi...çok atak adamdı ya...tüm hızlanma gücü ona verilmişti...çapasını sokunca cırkk diye ses çıkardı kan alırdı resmen adam...:p
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
onun yeni versiyonu çıktı toto
bize gel de oynayak sana sagatla bi taygır aparkat çakam :p
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
hacı bana atari salonu ayarlıcan...içinde bilardo salonuda olacak...Kemal SUnlaın minübüste at yarış sonuclarını bulması gibi ortamı hazırlıcan öyle gelirim...
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
hacı bana atari salonu ayarlıcan...içinde bilardo salonuda olacak...Kemal SUnlaın minübüste at yarış sonuclarını bulması gibi ortamı hazırlıcan öyle gelirim...

arasak bulabilir miyiz acep o konsollardan.

aslında açacan öyle bir retro atarici, 25 yaşın altını almayacan
sitrit faytır, iron horse
amiga500 lerle bombacı, soccer
 
Katılım
26 Tem 2006
Mesajlar
112
@Osmaniyeli

Valla resimleri gördükçe yaşlandığımı hissettim bir kez daha. :)

Kendi bilgisayarım olmadan önce amcamın IBM'inde yeşil pikselli ekranda pacman oynadığım zamanları hatırlıyorum. 3,5" lik plak büyüklüğündeki disketleri takarak..

Sonrasında Commodore 64 ve Amiga 500 efsanesi tabiki.

İlk bilgisayarımı hatırlıyorum da;

386 DX-40 işlemci
4 MB RAM
30 MB HDD
2 MB Ekran Kartı
Sound Blaster Ses Kartı
1,44 Floppy Disk

Hey gidi..

Ne oyunlar vardı;

Sensible Soccer
Street Rod
Pre Historik
Cannon Fadder
Desert Strike
vs..

Ben daha o zamandan "Strateji" ciydim ama.

"Dune" efsanesiyle real-time strateji dünyasına adımımı atmıştım.
Sonrasında "Warcraft" serisi ve ardından gelen "Age of Empires", "Command&Conquer" çılgınlığına kapılmıştım.
Bugğn oyun oynamaya pek fırsat bulamasam da, "LOTR Battle for Middle Earth", "Red Alert 3" ve "C&C Generals" serileri haricinde pek fazla oyun oynamıyorum.

Teknolojiye bak, nereden nereye...
biyografimi okuyorum gibi hissettim. Üstelik adım da Emre, nelelololoy buldaaa? :queen: :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst