Mt 03 Arefesinde - Nedir, Ne Değildir?

Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Merhabalar.

Bu aralar sahip olduğum Yamaha R25'i satıp daha torklu, şehir içerisinde çok keyif alabileceğim ve son hızının yüksek veya düşük olmasına önem vermediğim bir motosiklet almayı düşünüyorum. Bu konuda görüşlerinizi almak istedim.

Elimde 15 bin tl gibi bir rakam var ve dediğim gibi torklu, grenajsız ve keyifli bir motosiklet arıyorum. Çevremden 600f, Er6n-f veya Drz400 almam için öneriler geliyor fakat benim en yakın olduğum motosikletler Mt 03 ve Xt 660x. Bildiğim kadarıyla aynı motor bloğunu kullanıyorlar. Xt 660x'i deneme fırsatım oldu ve çok keyif aldım, sürüş özellikleri olarak tam istediğim gibi bir motosiklet olduğuna kanaat getirdim. Fakat ikici el Xt'lerin kilometrelerinin yüksek olması, hor kullanılmaya daha müsait olması nedeniyle temizine pek rastlamamam nedeniyle benzer karakteristik özelliğe sahip olduğunu duyduğum Mt 03 modeline yöneldim. İkinci ellerine baktığımda ise Xt'ye göre daha temiz kullanılan bir model.


Titreşim olduğunu biliyorum fakat çok rahatsız edici olmadığını çoğu yerden duyuyorum fakat bu konu benim için problem değil. Yukarıda da behsettiğim gibi torklu, düşük devirleri dolu dolu olan ve başıma çok dert açmayacak motosiklet arayışındayım.


Evet bu motosikletten çevrede pek yok fakat illa ki arkadaşında olan, sahibi olan veya deneme fırsatı bulmuş biri vardır. Sizce Mt 03 nedir, ne değildir? Şimdiden teşekkür ederim.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Aea bir videosunda , mt-03'ün kronik arızılarının olduğunu bahsetmişti . Ayrıca mt-03 alsanız bile yedek parçada sıkıntı yaşayabilirsiniz eski model olduğu için . Eğer tork arıyorsanız , Ktm duke 390 veya Kawasaki Z 300 bakmanızı tavsiye ederim .
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
kronik kadrana su kaçması dışında bir sorunu yok diye biliyorum. güzel makina almaya değer ama 2.el de kullandığımız kâr kalsın diye çok uçuk rakamlar istiyolar. temiz bulabilirsen 600f de mantıklı ama o tasarımla değil, alırsan da stunt bike a çevir
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
1,996
Merhabalar.

Bu aralar sahip olduğum Yamaha R25'i satıp daha torklu, şehir içerisinde çok keyif alabileceğim ve son hızının yüksek veya düşük olmasına önem vermediğim bir motosiklet almayı düşünüyorum. Bu konuda görüşlerinizi almak istedim.

Elimde 15 bin tl gibi bir rakam var ve dediğim gibi torklu, grenajsız ve keyifli bir motosiklet arıyorum. Çevremden 600f, Er6n-f veya Drz400 almam için öneriler geliyor fakat benim en yakın olduğum motosikletler Mt 03 ve Xt 660x. Bildiğim kadarıyla aynı motor bloğunu kullanıyorlar. Xt 660x'i deneme fırsatım oldu ve çok keyif aldım, sürüş özellikleri olarak tam istediğim gibi bir motosiklet olduğuna kanaat getirdim. Fakat ikici el Xt'lerin kilometrelerinin yüksek olması, hor kullanılmaya daha müsait olması nedeniyle temizine pek rastlamamam nedeniyle benzer karakteristik özelliğe sahip olduğunu duyduğum Mt 03 modeline yöneldim. İkinci ellerine baktığımda ise Xt'ye göre daha temiz kullanılan bir model.


Titreşim olduğunu biliyorum fakat çok rahatsız edici olmadığını çoğu yerden duyuyorum fakat bu konu benim için problem değil. Yukarıda da behsettiğim gibi torklu, düşük devirleri dolu dolu olan ve başıma çok dert açmayacak motosiklet arayışındayım.


Evet bu motosikletten çevrede pek yok fakat illa ki arkadaşında olan, sahibi olan veya deneme fırsatı bulmuş biri vardır. Sizce Mt 03 nedir, ne değildir? Şimdiden teşekkür ederim.

MT03 güzel makine fakat tork istiyorsanız size duke 390 öneririm 1 haftadır ufak canavarımın sahibiyim 600luk almadıgım için pişman değilim 0-100 4.7 saniye olan ve her gazda sizin direksiyona canınız pahasına yapıştıran bi alet bu cc de rakibi oldugunu düşünmüyorum yakıt konusuna gelirsek 110 la 6. viteste gidersenız 3 litre yakar gazlarsanız 6 litre yakar son hızı 180 oldugu ıcın şehiriçinde size sıkıntı cıkaracagını sanmıyorum mt03 alırsanız vergi farkıda olusacaktır bence size yakışıklı bir duke 390 iyi gider
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2015
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Farklı bir tavsiye olarak köşede dursun, bende benelli tnt 250 diyorum. Karenajsız motorları sevmeyen biri olarak bile çok hoşuma gitti benim. Birazda sürme fırsatı buldum çok dikkat çekiyor ve bence gücüde yerinde. Çift silindirli ve torkuda iyi, 180 küsürleri görenler var kullanıcılarıda oldukça memnun.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Duke 390 da 35, 660 da 55 nm tork var. Beygir olarak da 660 bloğu daha fazla beygir üretiyor. Sanırım hiç mt03 veya xt660 kullanmadınız. 660 bloğu sağlamdır, yek silindir kolay eskimez.dikkat etmrniz gereken yürüyen aksam. Şase, ve Son olarak Aksesuar ve kozmetik durumuna bakarsanız. Amacınız gezmek tozmak ise xt660x daha iyi. Holiganlık ise bunun için drz400 daha uygun.
Ben de ara ara satmayı düşünsem de alternatifi bir motosiklet bulamıyorum, bulduğum 25 binden başlıyor :)
 
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
1,996
Duke 390 da 35, 660 da 55 nm tork var. Beygir olarak da 660 bloğu daha fazla beygir üretiyor. Sanırım hiç mt03 veya xt660 kullanmadınız. 660 bloğu sağlamdır, yek silindir kolay eskimez.dikkat etmrniz gereken yürüyen aksam. Şase, ve Son olarak Aksesuar ve kozmetik durumuna bakarsanız. Amacınız gezmek tozmak ise xt660x daha iyi. Holiganlık ise bunun için drz400 daha uygun.
Ben de ara ara satmayı düşünsem de alternatifi bir motosiklet bulamıyorum, bulduğum 25 binden başlıyor :)

tabiki onlar daha güclü fakat arkadasın eskı motorlarına bakarsak şehiriçi kullanımda kullanıyor ve 660 ın vergi farkı ve aradaki 60 kiloluk farkı şehiriçi kullanımda önemli bi nokta bence tabi herkesin görüşü farklıdır bılemem :)
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
tabiki onlar daha güclü fakat arkadasın eskı motorlarına bakarsak şehiriçi kullanımda kullanıyor ve 660 ın vergi farkı ve aradaki 60 kiloluk farkı şehiriçi kullanımda önemli bi nokta bence tabi herkesin görüşü farklıdır bılemem :)

Vergisi 390 dan daha az :)sakin kullanımda 4 litre yalıyor duke ı bilmiyorum. Hafiflik elbette avantajdır ama dolu 185 civarı ağırlık yorucak bir ağırlık değil. Millet banditlere biniyor :D
Benim tavsiyem mt03 düşünüyorsanız tek silindir bir naked, alçak bir motosiklet bana mantıklı gelmiyor en azından bu hacimde
 
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
1,996
660cc vergisi 375ccden daha az mi ben mi yanlis okudum acaba ben monster 696 bakiyordum vergisi benimkinin 2 katiydi sanirim yas farkindan dolayi
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
390'lar pek hoşuma gitmiyor açıkçası, ve 660'ın verileri çok daha cezbedici. Ve Rc390 kullanma fırsatı bulmuştum, elektrik alamadım :)

Ben de Mt 03'ün tek kronik arızası olarak göstergelerine su kaçması diye biliyorum, bunun dışında hiçbir kronik arızaya rastlamadım. Yedek parçanın az bulunması meselesini de ilk kez burada duydum, aksine herkes bol bol parça bulabileceğimi söylüyor. Bu motor bloğu sadece Mt 03'te kullanılmıyor, Tenere'de de kullanılıyor bildiğim kadarıyla.

Husqvarna'nın 610'una baktım fakat piyasada neredeyse hiç yok, dolayısıyla piyasası da yok. En son ilanda gördüğüm 610 2014'te ilana koyulmuştu. Bu nedenle eledim.

Az daha koyup Mt 07 alabilecek durumda olsaydım bu konuyu hiç açmazdım :)

Tnt 250 almak anlamsız olur sanırım, R25'ten inip ona binmek model düşürmek olur.

Batuhan dediğim gibi Xt'yi daha çok isterim fakat ikinci elleri çok kötü hacı, adamlar senin gibi düşünüp sürekli gezmişler fakat bakım yapmayı unutmuşlar gibi :) Mt için de Naked-Supermoto karışımı diyor sahipleri. Seninki gibi iki tane Booster da taktım mı o zaman tam holigan oluruz :pl:
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Aea bir videosunda , mt-03'ün kronik arızılarının olduğunu bahsetmişti . Ayrıca mt-03 alsanız bile yedek parçada sıkıntı yaşayabilirsiniz eski model olduğu için . Eğer tork arıyorsanız , Ktm duke 390 veya Kawasaki Z 300 bakmanızı tavsiye ederim .

Şu yorumlar bitiriyor beni ya.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Aa ben kime yorum atmışım :) Supermotoluk pek bir durumu yok alçak bir motor ama frenine kadar aynı bir motor. İkinci eli daha yavaş. Ama ben göstergesini seviyorum, tercih senin .
Kronik sorun 660 bloğunda şudur düşük-orta devir arası bir devirde çok az gaz açmalarda motor gitsem mi gitmesem mi der.
2004 ten 09 a 10 a kadar böyle. Çaresi ya vites küçültmek-büyültmek, deviri düşürmek ya da arttırmak veyahut gazı kapatmak yavaşlayınca tekrar devam etmek. bir devir var ki alet sevmiyor.
Bu kimi modelde az kimi modelde çok hissediliyor. Kullanılan beyinin seri numarası, co ayarları, fuel mod veya dyno jet tarzı bir programın olup olmaması durumları etkiliyor. Ama dert edilecek büyük bir şey mi? Bence değil.
Madem sensin yazıyoruz :D
Drz 400 ün ikinci eldeki seçenekleri şu aralar azaldı geçen yaz güzel motorlar mantıklı fiyatlara vardı. Fakat artçıyla binmeyi düşünme bile.
Mt03 e geri dönersek daha önce de söyledim madem naked bi motosiklet alacaksın, konforlu olmasını istemez misin? Ha seviyorsan tek silindir olayını, pek ortada olmayan br motor istiyorsan al geç. Temizini aldıktan sonra sorun yaşatmaz. Satarken sadece r25 kadar arayan soran olmaz o kadar :) Not: 03 te artçı selesinin rahatsız ettiğini okuduğumu hatırlıyorum)

Son ekleme : Yav al bi sm , artçılar evde otursun biraz :p Bak yere düşürünce kaldırıp devam da ediyorsun. -2 kere etti-
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Hacı konfor aramıyorum pek. Apaçiyiz biliyorsun, uzun yolda 200-220 yapıştırayım gideyim diye bir derdim de yok. Ara hızlanmalarda, şehir içinde torku, hızlanmayı hissedebileceğim bir şeyler bakıyorum. Xt veya Mt olacak muhtemelen.

Düşünmüyor değilim batu, Mt 03+Booster egzoz+elcik koruma+Mt 60? Gördüğüme göre Mt kullanıcıları motosikletlerine daha temiz bakıyor, kilometreleri de düşük.
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Drz 400 sm bulamazsınız, olsaydı ben bir yıldır arıyorum bulurdum :)

Mt 3 veya Xt660 aynı kategoride bir motor değil zaten.

Mt 3 bence fazla ağır (192 kilo idi sanırım) ve şehir içinde ne enduro tadı alınır, ne de naked tadı sanırım.

Satarken zorlanacağını tahmin etti herhalde arkadaş, haksız sayılmaz.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Z300 sanıldığı kadar torklu bir makina değil...
5. Viteste 4500-5000 den sonra kendine geliyor. 7000den sonra sürekli artan torku hissediyorsunuz..

Tr ye Mt3 gelmez. R25 in bloğunu takarlar Mt25 derler. Alt devirleri torklu bir motor arıgorsanız çok devir çeviren değil en fazla 10binler civarı devir çeviren bişi lazım. Duke nin alt devirleriZ300 den daha canlı.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst