Motosiklette kullanılan kabloların sertleşmesi

Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Motosiklette kullanılan kablolar zamanla sertleşiyor ve kopuyor.Genelliklede kontak kablolarında bu sorun gözleniyor.Bu kablolar hareketli olduğu için sertleşme sonrası kırılıp ceryan kesebiliyor.
Bu kabloları yumuşak tutacak bir yöntem varmıdır?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:16 ----------

Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan yokmu arkadaşlar:silent:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
gerçekten önemli bir konu, :cat:
bilgisi olan arkadaşlardan gelecek cevapları bende merakla bekliyorum
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Bir zamanlar Almanyadaki bir Motosiklet sitesine BMW 1150 GS in elektrik şemasını yarım yamalak ingilizceyle sormuştum ve sayfalar dolusu elektrik şeması gelmişti:)
Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı:)
 
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
Motosiklette kullanılan kablolar zamanla sertleşiyor ve kopuyor.Genelliklede kontak kablolarında bu sorun gözleniyor.Bu kablolar hareketli olduğu için sertleşme sonrası kırılıp ceryan kesebiliyor.
Bu kabloları yumuşak tutacak bir yöntem varmıdır?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:16 ----------

Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan yokmu arkadaşlar:silent:

Meslek tecrubem uzerine bir konu acmissin tebrik ederim...:cat:yalitkan malzemede bulunan dusuk konsantre kaucukdan ve kulanimi pahali olan silikondan kacildigindan bu tur olaylar munferitdir.

Yapabilecegin sey mevcut kabloyu kablo makaronu dedigimiz plastik ama yapiskansiz bantlar var..Otomotivde kullaniyoruz ama piyasada satilirmi bilemiyorum..dedigim gibi kablo makaronu al zaten ucuz ayni elektrik vbandi gibi ama yapiskansiz.baslangic ve bitiminide elektrik bandi ile 3-4 tur yapistirip kapat...
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Meslek tecrubem uzerine bir konu acmissin tebrik ederim...:cat:yalitkan malzemede bulunan dusuk konsantre kaucukdan ve kulanimi pahali olan silikondan kacildigindan bu tur olaylar munferitdir.

Yapabilecegin sey mevcut kabloyu kablo makaronu dedigimiz plastik ama yapiskansiz bantlar var..Otomotivde kullaniyoruz ama piyasada satilirmi bilemiyorum..dedigim gibi kablo makaronu al zaten ucuz ayni elektrik vbandi gibi ama yapiskansiz.baslangic ve bitiminide elektrik bandi ile 3-4 tur yapistirip kapat...

İlgine teşekkür ederim.Bahsettigim kontak kablosu zaten makoronun içinde ve onun içinde kırılıyor.İki defa bu sorun yüzünden yolda kaldım.İki defasındada bu kabloları değiştirmek zorunda kaldım.Kablolrı derken kontak ve fişiyle beraber.Şimdi bu kabloları yumuşak tutacak bir çözüm arıyorum.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
vazelin sürebilirsin.

sizi geyik yaparken görmiim yazarım tahtaya
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
çok ısındığı için zamanla kırılıyorsa viton kablo(yurtdışından getirtebilirsiniz). çok çok ısınmyıorsa silikon kablo 10 yıl işinizi görür

makaron belkide çok ısındığı için fazla daralmadan kabloyu sıkar mı acaba
 
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
ayıp oluyor ama çin çon motorucularında bir gruru var

benim motorun martş kısmına bağlı kablo kendiliğinden dökülmeye başladı yavaş yavaş
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Silikon bazli elektrik kablolari bulunmakatadir. Acikcasi BMW icin bu setin yapildigini sanmiyorum. Bunu gozlemdiginiz yerleri elle degistirebilirsiniz. Denizcilik sektorunde satilan ozel kablolar var bunlar isinizi gorecektir. Yada yuksek isiya dayanikli kablolar. Tuzlu suda gevremeyen kablo hic bir yerde gevremez.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
motora çok mu yakın acaba kablolar. motorun ısısı az mı vuruyor çok mu vuruyor
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.
Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı:)

Şahsen bu şekilde ifadeler yazan birisine cevap yazmakla işim olmaz..

Hayır cevabı biliyorum ama senin deyiminle çinçon cuyum yani bil diye yazdım..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motosiklette kullanılan kablolar zamanla sertleşiyor ve kopuyor.Genelliklede kontak kablolarında bu sorun gözleniyor.Bu kablolar hareketli olduğu için sertleşme sonrası kırılıp ceryan kesebiliyor.
Bu kabloları yumuşak tutacak bir yöntem varmıdır?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:16 ----------

Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan yokmu arkadaşlar
Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Bir zamanlar Almanyadaki bir Motosiklet sitesine BMW 1150 GS in elektrik şemasını yarım yamalak ingilizceyle sormuştum ve sayfalar dolusu elektrik şeması gelmişti
Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı
slm Elektirik malzemesi satan dukkanlara git (YANMAZ) kablo al yüksek ısıya dayanıklı kablo ne kırılır ne de ısınır, veya sen avrupaya ıngılızce yazı yaz ordan san sayfalar dolusu cevap gelır ama dikkat et REN GEYİĞİDE gelebir
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı:)

Şahsen bu şekilde ifadeler yazan birisine cevap yazmakla işim olmaz..

Hayır cevabı biliyorum ama senin deyiminle çinçon cuyum yani bil diye yazdım..

arkadaşlar,lütfen hemen kızıp sitem etmeyelim birbirimize.arkadaşımız,2 defa böyle bir sorun yaşamış,üstelikte bu yüzden yolda kalmış ve çaresini öğrenmek amacıyla burada paylaşmış.günümüzde üreticilerin maliyetleri ucuz tutmak amacıyla,birçok malzemede hesaplısına kaçmak gibi bir zaafiyetleri ne yazıkki herkesin bildiği bir gerçek.belki fiyatı yüksek olan ürünlerde durum farklı olabilir.
diğer yandan,çoğumuz,ekonomik sebeplerden dolayı,ilk motorlarımızı,ucuz olarak tabir edilen çin malı motorlardan seçmişsinizdir (ki ben de öyle yapmıştım).soruyorum sizlere,kim ekonomik güce sahip olup da,ucuz ve dolayısıyla daha çok sorunlu motora binmek ister ki.ama bu bir güç meselesidir ve bu yüzden hiç kimsenin bir diğerini aşağılaması yada hor görmesi söz konusu bile olamaz.bu bir tercih meselesidir.sonuç itibarı ile her ikinizde başlangıçta haklısınız ama zaten bu forumun amacı da bu değil mi?bilgiyi,sorunları paylaşıp,çaresini,tecrübeleri olan arkadaşlardan öğrenmek değilmi ?

hazır yeri gelmişken ben bir konuya daha değinmek istiyorum.ben çin malı motorların türkiye'ye girmesini ve ülkemizde motorculuk sevdasına yaptığı katkıdan dolayı,alkışlıyorum.sebebine gelince;yıllarca mobylette kullanmış biri olarak,yaygın kullanımda olan bu motorcuğun,hiç bir donanıma sahip olmadığını herkes bilir.otomatik marş,sağ-sol sinyal,otomatik vites,kask bilinci,motorda benzin göstergesi gibi birçok konuda öncü olup yadsınmayacak katkıda bulunmuştur.türk halkının çoğu bu donanımlardan habersizdi.bu bilinci geliştirdi ve uyguladığı fiyat politikası ile de bir çok kişide motorculuk sevdasını geliştirdi.yıllar önce de honda,suzuki ve diğer markalar vardı ama ulaşabilenler azınlıktı.şimdi ise,1 yada birkaç bin tl.'yi denkleştiren her motor sevdalısının ulaşabileceği bir mal oldu. işte bu yüzden!!!

sıkılmadan okuduğunuz için teşekkürler.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Bir zamanlar Almanyadaki bir Motosiklet sitesine BMW 1150 GS in elektrik şemasını yarım yamalak ingilizceyle sormuştum ve sayfalar dolusu elektrik şeması gelmişti:)
Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı:)
Onlar çin motorcusu sen bmw cisin değil mi? Üstün insansın sen.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
91
Malesefki bu sitede geyik sitesinden başka bir yer değil.Bir zamanlar Almanyadaki bir Motosiklet sitesine BMW 1150 GS in elektrik şemasını yarım yamalak ingilizceyle sormuştum ve sayfalar dolusu elektrik şeması gelmişti:)
Burada çin çoncuların geyiğinden başka bir şey yok.İşte yurdum insanı:)

konu benim meslek dalıma giriyor ve çözümü zor değil ama bende bu yurdun insanı ve senin deyiminle çin çoncuyum. o yüzden geyik yapayım.
evdeki prizin kablolarını sök radyatör fanının arkasından geçirerek bağla kesin işe yarar....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:56 ----------

arkadaşlar,lütfen hemen kızıp sitem etmeyelim birbirimize.arkadaşımız,2 defa böyle bir sorun yaşamış,üstelikte bu yüzden yolda kalmış ve çaresini öğrenmek amacıyla burada paylaşmış.günümüzde üreticilerin maliyetleri ucuz tutmak amacıyla,birçok malzemede hesaplısına kaçmak gibi bir zaafiyetleri ne yazıkki herkesin bildiği bir gerçek.belki fiyatı yüksek olan ürünlerde durum farklı olabilir.
diğer yandan,çoğumuz,ekonomik sebeplerden dolayı,ilk motorlarımızı,ucuz olarak tabir edilen çin malı motorlardan seçmişsinizdir (ki ben de öyle yapmıştım).soruyorum sizlere,kim ekonomik güce sahip olup da,ucuz ve dolayısıyla daha çok sorunlu motora binmek ister ki.ama bu bir güç meselesidir ve bu yüzden hiç kimsenin bir diğerini aşağılaması yada hor görmesi söz konusu bile olamaz.bu bir tercih meselesidir.sonuç itibarı ile her ikinizde başlangıçta haklısınız ama zaten bu forumun amacı da bu değil mi?bilgiyi,sorunları paylaşıp,çaresini,tecrübeleri olan arkadaşlardan öğrenmek değilmi ?

hazır yeri gelmişken ben bir konuya daha değinmek istiyorum.ben çin malı motorların türkiye'ye girmesini ve ülkemizde motorculuk sevdasına yaptığı katkıdan dolayı,alkışlıyorum.sebebine gelince;yıllarca mobylette kullanmış biri olarak,yaygın kullanımda olan bu motorcuğun,hiç bir donanıma sahip olmadığını herkes bilir.otomatik marş,sağ-sol sinyal,otomatik vites,kask bilinci,motorda benzin göstergesi gibi birçok konuda öncü olup yadsınmayacak katkıda bulunmuştur.türk halkının çoğu bu donanımlardan habersizdi.bu bilinci geliştirdi ve uyguladığı fiyat politikası ile de bir çok kişide motorculuk sevdasını geliştirdi.yıllar önce de honda,suzuki ve diğer markalar vardı ama ulaşabilenler azınlıktı.şimdi ise,1 yada birkaç bin tl.'yi denkleştiren her motor sevdalısının ulaşabileceği bir mal oldu. işte bu yüzden!!!

sıkılmadan okuduğunuz için teşekkürler.


ne kadar kızsakta o çinliler ve onların ürettikleri motorlara ben ve benim gibi bi çoğumuzu motorsiklet sahibi yaptıkları için bi teşekkürü hakederler.
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Valla bende çinçoncuyum.Ama senin bilmediğin olayı ben biliyorum!!!Kontağın üzerinden yüksek akım geçtiği için ısınıyor,ısınıp soğudukça kablo bozuluyor motorda teklemeye varan arızalar yapıyor.Kalın kablolu tesisat çekersen biraz daha sağlam olur eğer kalın silikon kablo olursa dahada iyi olur.Bunu BMW düşünememişmi o kadar mühendis var...
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
91
Valla bende çinçoncuyum.Ama senin bilmediğin olayı ben biliyorum!!!Kontağın üzerinden yüksek akım geçtiği için ısınıyor,ısınıp soğudukça kablo bozuluyor motorda teklemeye varan arızalar yapıyor.Kalın kablolu tesisat çekersen biraz daha sağlam olur eğer kalın silikon kablo olursa dahada iyi olur.Bunu BMW düşünememişmi o kadar mühendis var...

BMW bunu kesin düşünmüştür ama sorun sadece kablo çapı değil. sonuçta kavrulup kopma derecesine gelen kablolar kontak kısmında, belki çap büyüterek sorun ötelenebilir ama asıl sorun kablolarda değil bence...
bu işte kesin çin çoncuların parmağı var:)
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
torpido için kullanılan silikonlu spreyleri kullanabilirsiniz
biz arabanın motorunda kullanıyoruz
araba 94' tempra cidden işe yarıyor
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
arkadaşlar,lütfen hemen kızıp sitem etmeyelim birbirimize.arkadaşımız,2 defa böyle bir sorun yaşamış,üstelikte bu yüzden yolda kalmış ve çaresini öğrenmek amacıyla burada paylaşmış.günümüzde üreticilerin maliyetleri ucuz tutmak amacıyla,birçok malzemede hesaplısına kaçmak gibi bir zaafiyetleri ne yazıkki herkesin bildiği bir gerçek.belki fiyatı yüksek olan ürünlerde durum farklı olabilir.
diğer yandan,çoğumuz,ekonomik sebeplerden dolayı,ilk motorlarımızı,ucuz olarak tabir edilen çin malı motorlardan seçmişsinizdir (ki ben de öyle yapmıştım).soruyorum sizlere,kim ekonomik güce sahip olup da,ucuz ve dolayısıyla daha çok sorunlu motora binmek ister ki.ama bu bir güç meselesidir ve bu yüzden hiç kimsenin bir diğerini aşağılaması yada hor görmesi söz konusu bile olamaz.bu bir tercih meselesidir.sonuç itibarı ile her ikinizde başlangıçta haklısınız ama zaten bu forumun amacı da bu değil mi?bilgiyi,sorunları paylaşıp,çaresini,tecrübeleri olan arkadaşlardan öğrenmek değilmi ?

hazır yeri gelmişken ben bir konuya daha değinmek istiyorum.ben çin malı motorların türkiye'ye girmesini ve ülkemizde motorculuk sevdasına yaptığı katkıdan dolayı,alkışlıyorum.sebebine gelince;yıllarca mobylette kullanmış biri olarak,yaygın kullanımda olan bu motorcuğun,hiç bir donanıma sahip olmadığını herkes bilir.otomatik marş,sağ-sol sinyal,otomatik vites,kask bilinci,motorda benzin göstergesi gibi birçok konuda öncü olup yadsınmayacak katkıda bulunmuştur.türk halkının çoğu bu donanımlardan habersizdi.bu bilinci geliştirdi ve uyguladığı fiyat politikası ile de bir çok kişide motorculuk sevdasını geliştirdi.yıllar önce de honda,suzuki ve diğer markalar vardı ama ulaşabilenler azınlıktı.şimdi ise,1 yada birkaç bin tl.'yi denkleştiren her motor sevdalısının ulaşabileceği bir mal oldu. işte bu yüzden!!!

sıkılmadan okuduğunuz için teşekkürler.

Abi, haklısın, hoşgörü güzel şey ama onun bile ölçüsünü kaçırmamak lazım.
Adam Çin halkına hakaret etmiş.
Türk halkına hakaret etmiş.
Çin motosikletlerine hakaret etmiş.
Çin motosikleti kullananlara hakaret etmiş.
Motosiklet.net forumuna hakaret etmiş.
Forumun kullanıcılarına hakaret etmiş.

Üstelik dışarıda da değil, kendi evimizde, kendi forumumuzda.
Üstelik pek burnu havalarda bir triple.
Üstelik bu ilk vukuatı da değil.
Bu adamın nesini hoşgörelim?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst