Motora bişeyler oldu acil yardım!!

Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Beyler yaklaşık 1-2 saat önce motorla normal geziyodum sıkıntı yoktu ama sonra motor birden istop etti. Durdurdum yol kenarında bastım marş bastı ama çalışmadı sonra tam gazı verdim hafiften ileri doğru yiterek marşa bastım, baya basmam sonucunda motor çalıştı ama motorun sesi normalden çok daha farklı, hava filtresinin o tarafı resmen hırlıyo ve neyse çalıştırdım gaza bastım motora tam gaz verdim ama motor çok garip ses çıkardı pata pata pata diye yavaş yavaş gidiyodu tam gaz vermeme rağmen. Sonra birden hızlandı sesi normale döndü ama gazı bıraktığım veya motor durduğu anda yine istop ediyo. Ve her çalıştırmamda bunu tekrarlıyo. Bazen tam gaz giderken birden gazı kesiyo sonra birden veriyo, azaltıyo çoğaltıyo çok garipleşti yani motor. Ve çalıştırırken bazen tekliyo ama çalışmıyo ve bu yazdıklarımın hepsini her seferinde tekrarlıyo. Buraya yazmam gerekti çünkü açık hiç bir motorcu bulamadım ve sabaha karşı motorla sabiha gökçen havaalanından askerden gelen arkadaşımı alcam yani bu işi sabaha kadar halletmem lazım lütfen yardım.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Sakın macera aramayın, o halde motor ile arkadaşınızı almaya'da kalkmayın.

Olası problemler başıma gelenler

Kirli yakıt

Kirli buji

Kirli hava/benzin filitresi

Yırtık karbüratör manifoldu

Temas problemli elektrik ateşleme tertibatı/buji kablo sorunu

El yordamı ile yapabilecekleriniz kısıtlı, motor'u bi kenara bırakın arkadaşınızı taxi ile yada toplu taşıma ile karşılayıp geçmiş olsun deyin, sonra motorunuzu usta'ya gösterin

Trafik akışı yoğun bi yerde, motorun stop etmesi yada yavaşlamsını istemessiniz, büyük risk Allah muhafaza.
 
Katılım
25 Eki 2013
Mesajlar
228
ses geliyorsa muhtemelen sorun hava filtresindedir yani yerinden cıkmıs olabilir buda motorun daha fazla hava cekip benzini oranlayamadıgı için tekliyor yada calısmıyor olabilir. Farklı bir sorun tekleme ve atesleme kesme sorunuda bujinin çapak yapmış olabilecegi ve tırnagının kapanmış olabilecegi aklıma geliyor başkada birsey soyleyemem cunku boyle bir sorunla hiç karsılasmadım , benim motordada bir anda gaz alıp tekliyormus gibi ama farklı sekilde yani 10 sn gaz yiyor ve gidiyor 2 3 saniye ateslemeyi kesiyordu bujiyi degistirdim sıkıntı yokmus aynıydı sonra stator sargılarını (alternatörü) degiştirdim yine aynı, son olarak cdi beyin degiştirdim duzeldi. bence duzgun bir motorcuya gotur derim. kazasız sürüşler.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ses geliyorsa muhtemelen sorun hava filtresindedir yani yerinden cıkmıs olabilir buda motorun daha fazla hava cekip benzini oranlayamadıgı için tekliyor yada calısmıyor olabilir. Farklı bir sorun tekleme ve atesleme kesme sorunuda bujinin çapak yapmış olabilecegi ve tırnagının kapanmış olabilecegi aklıma geliyor başkada birsey soyleyemem cunku boyle bir sorunla hiç karsılasmadım , benim motordada bir anda gaz alıp tekliyormus gibi ama farklı sekilde yani 10 sn gaz yiyor ve gidiyor 2 3 saniye ateslemeyi kesiyordu bujiyi degistirdim sıkıntı yokmus aynıydı sonra stator sargılarını (alternatörü) degiştirdim yine aynı, son olarak cdi beyin degiştirdim duzeldi. bence duzgun bir motorcuya gotur derim. kazasız sürüşler.

Aynen benimde aklıma buji geldi çünkü çalıştırdığımda buji ateşmediğini düşündüm çünkü çalışırken bir iki kere tata ediyo sonra yine bırakıyodu
 
Katılım
25 Eki 2013
Mesajlar
228
Aynen benimde aklıma buji geldi çünkü çalıştırdığımda buji ateşmediğini düşündüm çünkü çalışırken bir iki kere tata ediyo sonra yine bırakıyodu

bujiden önce hava filtresine bak derim yırtık yada yerinden çıkmamışsa bujiyi sök eger çapak varsa temizle tabi tırnak aralığına bakmayı unutma yada yeni buji al tak belkide sorun sadece bujidedir.
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sakın macera aramayın, o halde motor ile arkadaşınızı almaya'da kalkmayın.

Olası problemler başıma gelenler

Kirli yakıt

Kirli buji

Kirli hava/benzin filitresi

Yırtık karbüratör manifoldu

Temas problemli elektrik ateşleme tertibatı/buji kablo sorunu

El yordamı ile yapabilecekleriniz kısıtlı, motor'u bi kenara bırakın arkadaşınızı taxi ile yada toplu taşıma ile karşılayıp geçmiş olsun deyin, sonra motorunuzu usta'ya gösterin

Trafik akışı yoğun bi yerde, motorun stop etmesi yada yavaşlamsını istemessiniz, büyük risk Allah muhafaza.

Ya birden gaz vermese bişey olmaz ama veriyo işte saldırıyo motor, ama benim anlamadığım durduk yere neden böyle bir şey oldu
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Ya birden gaz vermese bişey olmaz ama veriyo işte saldırıyo motor, ama benim anlamadığım durduk yere neden böyle bir şey oldu

Motor bu insan yapımı elbette ki bozukluklar olacak . Bu yüzden japonda alsanız çinde alsanız düzenli olarak bakım yaparsanız eğer , kolay kolay arıza çıkmaz ...
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bujiden önce hava filtresine bak derim yırtık yada yerinden çıkmamışsa bujiyi sök eger çapak varsa temizle tabi tırnak aralığına bakmayı unutma yada yeni buji al tak belkide sorun sadece bujidedir.

Ya şimdi dağıtırsam sabaha kadar topluyamam ve buji almak içinde açık bir yer yok. Bide söylemeyi unutmuşum bugün motorun gaz kolu takılı kalmıştı bende direk kontağı kapattım motor gazı kesti ama istop etmedi zaten kontağı kapattğm anda gaz kolunuda çekerek düzeltmiştim. Neyse işte öyle kontak kapalı motor hafif yokuş aşağı gidiyodu ama çalışıyodu hala ve gaz verim dedim verdiğim anda yine o filtrenin ordan vırrrr diye ses geldi ama motoru yinede ilerletmedi gazı hiç kesmedim o vırr sesi devam ediyodu sonra kontağı bi açtım direk motor gazı yedi ve öne doğru atıldı. Egzoz sesi felanda normaldı. Acaba bundan kaynaklımı oldu?
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Ya birden gaz vermese bişey olmaz ama veriyo işte saldırıyo motor, ama benim anlamadığım durduk yere neden böyle bir şey oldu

Yazdıklarım başıma gelmiş şeylerdi, hemde seyir halinde iken kara yolunda, neyseki hem süratim güvenli limitte idi, hemde tafik akışı yok denecek kadar az idi

Motor bi ileri geri ateşleme keser gibide oldu, birden pırpır edip stop etme noktasınada geldi,akışı yüksek trafikte çok fena olabilir, özetle el yordamı ile hall edebileceğini sanmıyorum.

Zamanın kısıtlı imkanların kısıtlı, sorun basit bile olsa İstanbul gibi bir yerin trafiği, bu yüzden arkadaşını o motor ile alma! motorunu tamir ettiridiken sonra keyif ile bolca gezersiniz.

Gaz alma düzensizliği hava ile ilgli geldi, gerisini ustalar değerlendirir.
 
Katılım
25 May 2014
Mesajlar
4
Gardas götür tamirciye baksın biz ne bilek 40 türlü arızası var görmeden kimse bilemez ki
 
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
543
İmkanların kısıtlıysa o zaman dedikleri gibi ilk önce manifoldu sonra hava hortumunu bir kontrol et, genelde benim scooterda uzun zaman aralıklarında bu sorunla karşılaşıyorum, o yüzden yanımda uygun bir hortum ve gerekli aletleri taşıyorum. Dün benimde başıma geldi, değiştirdim hortumu sorun çözüldü... Buji temin edemiyorsan çıkar varsa bir sert fırça İle temizle, tırnağını kontrol et sonra tak tekrar dene, sorun çözülmezse arkadaşlarında dediği gibi motoru ustaya götür, o halde trafiğe çıkma bence...

Durduk yere olmamıştır, sonuçta plastik malzemeler hava hortumu gibi, zamanla yıpranıp özellikle bağlantı yerlerine yakın çatlayabilirler...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst