Motor elektiriği kesti acil

Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Dün sanayiye gidip bi tane murat 131 farı ve h4(60/55w) ampul aldım far kitini bugun taktım bi tur attım koydum eve geldiğimde benzin ibresinin aşşağıda olduğunu farkettim kapattım bir daha çalıstrayım dedim ne arka stop lambası ne benzin ibresi hiç bişey çalısmıyordu en sonunda ayak marşıyla çalıstırdım ibre yine kalkmadı birde fara bakayım dedim far gaza basmayınca çok sönük yanıyor gaza basınca düzeliyor bir garip olay daha oldu farı açınca benzin ibreside normale geliyordu konjektördemi sorun var yoksa sigortadamıdır:pr:
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
10,285
böyle durumlarda yapman gereken şey 3 kere extramaaa... axtremaaa.. extremaaaaa diye bagıracaksın sonra extrema gelecek ve sorununu çözecek :p
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
2,490
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bence tedaşı çağırsın elektirik kesilince ben tedaşı çağırıyorum
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
acaba akünün zamanı gelmiş olabilirmi 2.5 yıl oldu
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
355
akü veya siğrtaya bak bi derim;)AKÜDE OLABİLİR BEYİNDEN OLACAGINI SANMAM
 
Katılım
21 Ağu 2008
Mesajlar
1,259
Aküyü silbaştan bir elektrikçiye şarj ettir.Ömrü bittiyse değiştirmen gerekecektir.Bence 2.5 yıl iyi bile dayanmış.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
kesınlıkle iyi gıtmıs onca zaman,
fakat sorun konjektor sanırım,
sigorta degıl,
hıc elektrık gelmez,
farda gelıyor dıyorsun,
temas karısıklıgı soz konusu,
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Gidip bi elektirini ölçtürdüm adam dedi geliş akımı normal aküde sorun
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
403
Gidip bi elektirini ölçtürdüm adam dedi geliş akımı normal aküde sorun


arıza şu büyük ihtimalle farı takarken açık kablo kaldı yoldada bi yere değince sigorta attı. ama motor akü+ manyeto olduğu için çalışmaya devam etti. sigortanı değiştir ama farda felan kısa devre varsa gene atar. farıda bi kontrol et. şarjla alakası yok..
:cat:
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
:cat:
Gidip bi elektirini ölçtürdüm adam dedi geliş akımı normal aküde sorun

geliş akımı normalse elektrik geliyorsa
nasıl aküde sorun oluyor_?

farın yuvasına bak herhangı bir erime varmı_?
sigortayı degiştir..(50 ykr bişi)
sonra bidaha dene eger tekrar sigorta atarsa motor elektırıgı keserse bi yerde kacak vardır..

elektrik tesisatıyla oynadıysan büyük ihtimal ondan yada taktıgın fardan kaynaklanıyor..

durup dururken bole bişi olmaz..
bir yerde kacak var


Kolay gelsin..:rendeer:
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Sorunun aküde olduğunu düşünmüyorum ama denemesi kolay bir arkadaşından sağlam bir akü takarak bakabilirsin. Sorun konjektörden gibi geliyor bana. Konjektör (=regulatör-rectifier) Alternatörün farklı devirlerde farklı voltajlarad ürettiği akımı dengeleyip 12 volt olarak sisteme veren elektronik parça. Şimdi sende düşük devirde lambalar sönük yanıyor yüksek devirde parlak yanıyor demişsin. Bu konjektör arızasına benziyor. Konjektör ayrıca aküye şarj voltajınıda veren parça olduğu için arızalandığı zaman akün boşalacaktır.
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
bence bi faturaya bak belki ödememişindir ondan kesilmiş olabilir :p
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Dün sanayiye gidip bi tane murat 131 farı ve h4(60/55w) ampul aldım far kitini bugun taktım bi tur attım koydum eve geldiğimde benzin ibresinin aşşağıda olduğunu farkettim kapattım bir daha çalıstrayım dedim ne arka stop lambası ne benzin ibresi hiç bişey çalısmıyordu en sonunda ayak marşıyla çalıstırdım ibre yine kalkmadı birde fara bakayım dedim far gaza basmayınca çok sönük yanıyor gaza basınca düzeliyor bir garip olay daha oldu farı açınca benzin ibreside normale geliyordu konjektördemi sorun var yoksa sigortadamıdır:pr:


RS 151 in far ampulü kaç Watt haberin varmı?
belki öğrenmişsindir ama yinede yazayım buradan 18/18 Watt olmalı.
Taktığın 60/55W far ampulu nereden baksan 5-6Ampere akım çeker!
hangi akü ya da konjektör karşılayacak bu gücü:silent:
Yapmayın böyle saçma sapan işler arkadaşlar......allahın çinlisi kıskanmış ve takmamış senin uygun gördüğün ampulü......
Sistemi eski haline getir,sigortanı yenile ve konjektörün hala sağlamsa sevin yoksa yenile....
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
156
Aga sök onu sök hemen.Scooterlerin canı neyki 55 lik ampul takıyorsunuz.Standartı 15 lik abi.Kaç konuda yazdım hiç takmadınız beni.Burda başımıza geldi elektrik aksamını komple yeniledi arkadaş bir ton masraf çıktı cebine...Ayrıca o hayal ettiğiniz beyaz ışığıda (çinli japon cart curt farketmez) 125 cc 150 cc scooterlar'da alamazsınız.Motorun kapasitesi belli çünkü.!
Takalı kısa zaman olduysa aküye birşey olmazda konjektörü yemeden çıkart hemen.Elektrik problemi çok pistir gına getirtir sana motordan soğursun.
 
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
736
eğer gazı veriyon lambaa iyice yanıyorsa yani çook basınca lambayı patlatacak kadar, ozaman konjektörün işi bitmiştir.
 
Katılım
18 Ara 2005
Mesajlar
93
konjektörün motor çalışıyorsa nasıl işi bitmiş oluyor büyük ihtimalle sigorta attı çünkü benim sigorta kutusu arızalıolduğu için sürekliyerinden cıkıyor aynı dediğn gibi yapıyor sigortaya bir bak
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Çok gariplerşti motor farı açınca benzin ibresi çalıyor kapantınca benzin ibresi aşşaya iniyor benzce bi kabloda kaçak var gibi
kurcalamadan duramıyorum:pr:
 
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
2,658
arıza şu büyük ihtimalle farı takarken açık kablo kaldı yoldada bi yere değince sigorta attı. ama motor akü+ manyeto olduğu için çalışmaya devam etti. sigortanı değiştir ama farda felan kısa devre varsa gene atar. farıda bi kontrol et. şarjla alakası yok..
:cat:

Erol Abimin DEdiğini dinle... Bu işe yıllarını vermiş biridir.. dinle ve olay neticelendir ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst