Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Günaydın abilerim.
Pazar günü Sağolsun sevgili dostum Maktama ile birlikte motoru indirip külbütör kapağı contasının değişimini yaptık. Eski contayı bulaşık süngeri ile temizleyip yerine Würth 250c Siyah sıvı conta sıkıp kapattık. Tork anahtarı ile 10nm ile sıktık (Umarım 10nm doğru değerdir. Kaç tork ile sıkılması gerektiğini bilen varsa söylerse sevinirim. Hala tereddütteyim)0,06-0,08 Subap ayarını yaptık. Antifirizli suyunu ve yağını değiştirdik. 1,6 litreden eccik fazla yağ koyduk. (Motor yağı sabaha kadar tamamen süzülmüştü.) Antifirizli suyu 1 litreden daha az doldurabildik. (Havasının nasıl alındığını bilen varsa anlatırsa çok sevinirim. Keza genleşme kabına o suyu bir türlü aktaramıyoruz.) Ben Cumartesi akşamı kanenajları, Egzozu sökmüş olmama rağmen Pazar günü öğlen saat 12 de başlayıp akşam 9 da ancak bitirebildik. Bu sabah işe motorla geldim (Yaklaşık 13 km) Motoru park ettiğimde herhangi bir kaçak gözlemlemedim. Yalnız motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. Hararet yapmıyor. Ama çok hızlı ısınıyor ve soğuyor. Şu hava alma işini öğrenemedim bir türlü. Mesela bu sabah gelirken trafiğe girdiğimde dur kalklarda fan açtı.

Velhasıl kelam eğer böyle bir işe girişecekseniz olması gerekenler.

1- Maktama gibi, işten bıkmayan güzel bir arkadaş.
2- Ciddi anlamda kaliteli, sağlam ve uzun kollu+uzatmalı bir lokma takımı (3 tane dandik lokma parçaladık. Komşunun ve Maktamanın lokmalar imdada yetişti)
3- Loctite
4- Sıvı conta (Kalitelisini tercih edin)
5- Egzoz boğaz contası (Bakır bir pul, Egzozu sıktıkça içeride parçalanarak egzozu manifolda sabitleyen tek kullanımlık bir pul. Bu nedenle egzozu her söküşünüzde değiştirmeniz gerekli (2 lira falan )
6- Tork anahtarı (Ben elimle onu hissederim diye düşünmeyin. Anahtarın dibinden tutunca başka, ucundan tutunca başka hissettiriyor.)
7- Bolca sabır.

Bunlardan herhangi biri yoksa sakın başlamayın.

Şimdilik sorun yok gibi.
Maktamaya yardımlarından dolayı tekrar tekrar teşekkür ederim.
Bir video ve birkaç resim ekliyorum.
Tekeriniz düz bassın.

https://www.youtube.com/watch?v=P_eEdJX_PzM&feature=youtu.be









 
Son düzenleme:
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Günaydın abilerim.
Pazar günü Sağolsun sevgili dostum Maktama ile birlikte motoru indirip külbütör kapağı contasının değişimini yaptık. Eski contayı bulaşık süngeri ile temizleyip yerine Würth 250c Siyah sıvı conta sıkıp kapattık. Tork anahtarı ile 10nm ile sıktık (Umarım 10nm doğru değerdir. Kaç tork ile sıkılması gerektiğini bilen varsa söylerse sevinirim. Hala tereddütteyim)0,06-0,08 Subap ayarını yaptık. Antifirizli suyunu ve yağını değiştirdik. 1,6 litreden eccik fazla yağ koyduk. (Motor yağı sabaha kadar tamamen süzülmüştü.) Antifirizli suyu 1 litreden daha az doldurabildik. (Havasının nasıl alındığını bilen varsa anlatırsa çok sevinirim. Keza genleşme kabına o suyu bir türlü aktaramıyoruz.) Ben Cumartesi akşamı kanenajları, Egzozu sökmüş olmama rağmen Pazar günü öğlen saat 12 de başlayıp akşam 9 da ancak bitirebildik. Bu sabah işe motorla geldim (Yaklaşık 13 km) Motoru park ettiğimde herhangi bir kaçak gözlemlemedim. Yalnız motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. Hararet yapmıyor. Ama çok hızlı ısınıyor ve soğuyor. Şu hava alma işini öğrenemedim bir türlü. Mesela bu sabah gelirken trafiğe girdiğimde dur kalklarda fan açtı.

Velhasıl kelam eğer böyle bir işe girişecekseniz olması gerekenler.

1- Maktama gibi, işten bıkmayan güzel bir arkadaş.
2- Ciddi anlamda kaliteli, sağlam ve uzun kollu+uzatmalı bir lokma takımı (3 tane dandik lokma parçaladık. Komşunun ve Maktamanın lokmalar imdada yetişti)
3- Loctite
4- Sıvı conta (Kalitelisini tercih edin)
5- Egzoz boğaz contası (Bakır bir pul, Egzozu sıktıkça içeride parçalanarak egzozu manifolda sabitleyen tek kullanımlık bir pul. Bu nedenle egzozu her söküşünüzde değiştirmeniz gerekli (2 lira falan )
6- Tork anahtarı (Ben elimle onu hissederim diye düşünmeyin. Anahtarın dibinden tutunca başka, ucundan tutunca başka hissettiriyor.)
7- Bolca sabır.

Bunlardan herhangi biri yoksa sakın başlamayın.

Şimdilik sorun yok gibi.
Maktamaya yardımlarından dolayı tekrar tekrar teşekkür ederim.
Bir video ve birkaç resim ekliyorum.
Tekeriniz düz bassın.

https://www.youtube.com/watch?v=P_eEdJX_PzM&feature=youtu.be




[url]https://i.hizliresim.com/ZXXARo.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/BaaRgQ.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/266Y4d.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/jggvRD.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/mMMrZZ.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/DYY8qm.jpg[/url]

hayırlı uğurlu olsun halletmene çok sevindim ben havasını almadım direk koydum suyu bir sorun görmedim fan açma gibi :(
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
inşallah sorun çözülür

inşallah dostum sağolasın. Külbütör kapağı için motor bloğunu söktüren tasarımın, motora su eklemek için granejı söktürmesi gayet normal :) Bunun tasarımını yapan mühendis kör olmuş zaten. Hava filtresinin vidasının biri şasenin arkasında kalıyor. Tornavidayı 45 derecelik açıyla sokup sökebiliyorsun. Daha neler neler. Diyorum ya bu motora girişmek için bolca sabır ve çok sağlam bir küfür haznesi lazım. :) Neyseki kontağı açıp marşa basmak için arka tekeri falan sökmemiz gerekmiyor. Binip gidiyoruz bari.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Kazım bey, birçok modelde böyle tasarım sıkıntısı var. Mesela benim önceki bmw r1150r model motorumda, sadece aküyü sökebilmek için, 2 yan grenajı, sağ ve solda bulunan 2 adet yağ radyatörünü ve yakıt deposunu sökmen gerekiyordu. Üstelik son aşamada mutlaka 2 kişi olmak gerekiyordu. Alman malı, dünya paraya satılan bir motosiklette bir akü için bu sıkıntıya giriyorsan gerisini sen düşün. Selamlar.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Bu gün yaklaşık 1 ay aradan sonra binebildim kerataya,özlemişim. Bu bir ay içinde, 3 defa, 2 dk kadar çalıştırdım. Bugün tek marşta tekrar çalıştı, çok şükür sıkıntı yok.

Bir hava filtresi sökmek gerçekten bu kadar zor olmamalı.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Kazım Ali abinin eski şoför olduğunu unutma . Her ne zaman küfür mevzusunda sıkıntıya düşersen evvel Allah, hiç işitilmediklerden bir kaç çuval anında
görüntü gönderilir . Hem kargo ücreti de bizden. Maksat hizmet aksamasın. Sevgilerle.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Kazım bey, birçok modelde böyle tasarım sıkıntısı var. Mesela benim önceki bmw r1150r model motorumda, sadece aküyü sökebilmek için, 2 yan grenajı, sağ ve solda bulunan 2 adet yağ radyatörünü ve yakıt deposunu sökmen gerekiyordu. Üstelik son aşamada mutlaka 2 kişi olmak gerekiyordu. Alman malı, dünya paraya satılan bir motosiklette bir akü için bu sıkıntıya giriyorsan gerisini sen düşün. Selamlar.

Doğru söylüyorsun abi, birçok malzemeyi ufak bir alana sıkıştırmaya çalışmak tabii ki zor ama yine de ufak tefek hesaplamalarla çözülebilecek (iyileştirilebilecek) şeyler bence. Bu arada sence 10nm tork ile sıkarak doğru mu yapmışız ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------

Bu gün yaklaşık 1 ay aradan sonra binebildim kerataya,özlemişim. Bu bir ay içinde, 3 defa, 2 dk kadar çalıştırdım. Bugün tek marşta tekrar çalıştı, çok şükür sıkıntı yok.

Bir hava filtresi sökmek gerçekten bu kadar zor olmamalı.

Hava bu aralar güzel gidiyor maşallah. Ben (büyük konuşmayım ama) bir ay binmesem rüyama girer. En kötü ihtimal otoparkta yarım saat kendi etrafımda dönerim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:00 ----------

Kazım Ali abinin eski şoför olduğunu unutma . Her ne zaman küfür mevzusunda sıkıntıya düşersen evvel Allah, hiç işitilmediklerden bir kaç çuval anında
görüntü gönderilir . Hem kargo ücreti de bizden. Maksat hizmet aksamasın. Sevgilerle.

Canını yirim senin :)Ücretsiz kargo kampanyası da yapmış :)
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
inşallah dostum sağolasın. Külbütör kapağı için motor bloğunu söktüren tasarımın, motora su eklemek için granejı söktürmesi gayet normal :) Bunun tasarımını yapan mühendis kör olmuş zaten. Hava filtresinin vidasının biri şasenin arkasında kalıyor. Tornavidayı 45 derecelik açıyla sokup sökebiliyorsun. Daha neler neler. Diyorum ya bu motora girişmek için bolca sabır ve çok sağlam bir küfür haznesi lazım. :) Neyseki kontağı açıp marşa basmak için arka tekeri falan sökmemiz gerekmiyor. Binip gidiyoruz bari.

ben de sabır yok ama bolca sövebilirim mühendise :D
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
inşallah dostum sağolasın. Külbütör kapağı için motor bloğunu söktüren tasarımın, motora su eklemek için granejı söktürmesi gayet normal :) Bunun tasarımını yapan mühendis kör olmuş zaten. Hava filtresinin vidasının biri şasenin arkasında kalıyor. Tornavidayı 45 derecelik açıyla sokup sökebiliyorsun. Daha neler neler. Diyorum ya bu motora girişmek için bolca sabır ve çok sağlam bir küfür haznesi lazım. :) Neyseki kontağı açıp marşa basmak için arka tekeri falan sökmemiz gerekmiyor. Binip gidiyoruz bari.

Yav Kazım Abi Allah'ta seni güldürsün inşallah, son cümlene bayaa güldüm. :) :)

Hayırlı olsun bu arada abi, ellerine sağlık. İnşallah tekrar kaçırmaz ordan. Ama antifreeze eklemek için grenajı neden söküyorsun ki abi? Elini attığında radyatör kapağını rahatça alabilirsin aslında. Ancak sıvı eklemek için bir honi şart tabii.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Yav Kazım Abi Allah'ta seni güldürsün inşallah, son cümlene bayaa güldüm. :) :)

Hayırlı olsun bu arada abi, ellerine sağlık. İnşallah tekrar kaçırmaz ordan. Ama antifreeze eklemek için grenajı neden söküyorsun ki abi? Elini attığında radyatör kapağını rahatça alabilirsin aslında. Ancak sıvı eklemek için bir honi şart tabii.

Allah razı olsun abicim. Evet huni ile doldurulabilir ama temiz iş olması için grenajı sökmek daha mantıklı. Anitfriz ve hidrolik gibi şeyler boyaya ve plastik aksama zarar veren kimyasallar. Riske atmaya gerek yok oraya ulaşmaya çalışmak için zaten 5 vida tutuyor sağ ön grenajı söksek yetiyor.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Cümleten merhaba abilerim. Mertcan39 ile birlikte Rx3 kullanicilari whatsapp grubu kurmuş bulunmaktayiz :) Dahil olmak isteyen abilerimiz olursa eger mesaj atarlarsa özelden grup katilim linkini gönderebiliriz (açiktan direkt paylaşildiginda sorun oluyor) rx3 sahibi olsun ya da olmasin tum arkadaslarimizi bekleriz. Tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Cümleten merhaba abilerim. Mertcan39 ile birlikte Rx3 kullanicilari whatsapp grubu kurmuş bulunmaktayiz :) Dahil olmak isteyen abilerimiz olursa eger mesaj atarlarsa özelden grup katilim linkini gönderebiliriz (açiktan direkt paylaşildiginda sorun oluyor) rx3 sahibi olsun ya da olmasin tum arkadaslarimizi bekleriz. Tekeriniz düz bassın.

sorunlara çok daha hızı yanıt alabileceğimizi düşündük hemde bir aile gibi muhabbrt sohbet amaçlı :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst