Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Mithat Hocam aklında olsun Türk malı Art , o yoksa yine yerli Ors rulman kalite olarak her zaman Çin malından daha iyidir. Bu rx3i evo nun arka
teker ve dişli rulmanlarında sorun çıktığını daha önceden de okumuştuk. Çinli kullanıcılar Asya içlerinde uzun deneme turları yaparlarken aynı problemi
onlar da yaşamışlar. Sonra rulmanların yerlerine tam doğru şekilde monte edilmediğinden bahsetmişlerdi. Selamlarla.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Geçmiş olsun abicim. Allah bir daha göstermesin

TEşekkürler kazım kardeşim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

Mithat Hocam aklında olsun Türk malı Art , o yoksa yine yerli Ors rulman kalite olarak her zaman Çin malından daha iyidir. Bu rx3i evo nun arka
teker ve dişli rulmanlarında sorun çıktığını daha önceden de okumuştuk. Çinli kullanıcılar Asya içlerinde uzun deneme turları yaparlarken aynı problemi
onlar da yaşamışlar. Sonra rulmanların yerlerine tam doğru şekilde monte edilmediğinden bahsetmişlerdi. Selamlarla.

Ali Hocam, aslında kalite bir rulman takmak istiyordum,ustada yok biliyorum, sanayiye gidip gelecek kadar zamanda yoktu okul sonrası olduğu için akşama yakındaı, yani bile bile kalitesiz rulman takıldı , belli bir km den sonra kalitelisi ile değiştirmek aklımın bir kenarında olacak tabii umduğumdan dah akısa sonra bozulmaz ve bilvesile selamlar..
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
TEşekkürler kazım kardeşim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------



Ali Hocam, aslında kalite bir rulman takmak istiyordum,ustada yok biliyorum, sanayiye gidip gelecek kadar zamanda yoktu okul sonrası olduğu için akşama yakındaı, yani bile bile kalitesiz rulman takıldı , belli bir km den sonra kalitelisi ile değiştirmek aklımın bir kenarında olacak tabii umduğumdan dah akısa sonra bozulmaz ve bilvesile selamlar..

Geçmiş olsun, eski çıkanı alsaydın iyisini alıp kendin de değiştirebilirsin, söküp takması zor değil biraz grese bakıyor takması.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Mithat Hocam aklında olsun Türk malı Art , o yoksa yine yerli Ors rulman kalite olarak her zaman Çin malından daha iyidir. Bu rx3i evo nun arka
teker ve dişli rulmanlarında sorun çıktığını daha önceden de okumuştuk. Çinli kullanıcılar Asya içlerinde uzun deneme turları yaparlarken aynı problemi
onlar da yaşamışlar. Sonra rulmanların yerlerine tam doğru şekilde monte edilmediğinden bahsetmişlerdi. Selamlarla.

Katılıyorum hocam, 38.000 km'lerdeyken arka teker dişli tarafındaki 2 bilyayı dağıldığı için değiştirmiştim. Bilmeniz gereken bu makinenin arka tekerinde toplam 4 adet bilya var. Yani yan yana 2 bilya tutuyor bir tarafı. O yüzden mutlaka çiftini değiştirin değiştirirken.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Katılıyorum hocam, 38.000 km'lerdeyken arka teker dişli tarafındaki 2 bilyayı dağıldığı için değiştirmiştim. Bilmeniz gereken bu makinenin arka tekerinde toplam 4 adet bilya var. Yani yan yana 2 bilya tutuyor bir tarafı. O yüzden mutlaka çiftini değiştirin değiştirirken.

Bu bilgide faydalı oldu,ben toplan 2 bilye zannediyordum.. teşekkürler..
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Mithat hocam, ya da Ali Çimen kardeşim , eğer aklınızda kaldıysa arka teker ve arka dişli rulman nolarını paylaşabilirseniz bütün forum ahalisi olarak
minnettar oluruz. Selam ve hürmetlerle.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Ali abi ile kısa ve öz serviste biraz takıldık, kısa mesafe dominara bindi ama sonuçta bindi kısa mesafe de olsa.

8JH6H.jpg
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Mithat hocam, ya da Ali Çimen kardeşim , eğer aklınızda kaldıysa arka teker ve arka dişli rulman nolarını paylaşabilirseniz bütün forum ahalisi olarak
minnettar oluruz. Selam ve hürmetlerle.

Ali hocam, çıkanda numara veya herhangi bir yazı yoktu, yada silindi çin işi olunca .. artık yenisini ölçü ile alacağım.. Vesselam..
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Sevgili abilerim,

Bu aralar şöyle bir sorun var (motoru topladığımdan beri)

1 - Motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. (Termostatın sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü motor ısındığında radyatörleri de kontrol ediyorum ve sıcak görünüyor, demek ki termostat suyu zamanında bırakıyor)Mesela rölantide beklesin 20 dakikada fan açar. Ya da trafikte hararet 2 dişteyken 3 5 dakika ışıklarda beklediğimde hemen 3 dişe çıkıveriyor. (Normal mi bilmiyorum)
2- Radyatördeki su basıncı çok çok fazla tahminimce. Çünkü aşağıdaki resimde görülen hortumun hem üstünden hem altından sızıntı yapıyor. Ayrıca genleşme kabının kapağında da sanki hafif bir sızıntı gözlemledim. Ayrıca karter havalandırma hortumu da 10-15 günde bir yarısına kadar doluyor (çeyrek çay bardağı kadar) Kelepçeleri sıkıyorum. Akşam 12 km eve kadar gidiyorum sızıntı yok. Sabah binip tekrar işe geliyorum bakıyorum yine sızmış. Radyatördeki bu aşırı basıncın sebebini bulamadım. Acaba hala hava mı var? Alamadım mı?

Fikriniz varsa belirtirseniz çok sevinirim.



---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

Ha bir de ufak bir ekleme bu aralar kendiliğinden 0563 arıza kodu yakıyor 1 haftada 2 defa başıma geldi ama sonra kendiliğinden söndü. Sonra arıza kodu tarattığımda temiz çıkıyor. Sanırım ara sıra voltaj çok çok küçük oranda fazla gelince yakıyor sonra düzelince sönüyor. Çokta şeyapmadım onu ama su problemini çözemedim.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Sevgili abilerim,

Bu aralar şöyle bir sorun var (motoru topladığımdan beri)

1 - Motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. (Termostatın sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü motor ısındığında radyatörleri de kontrol ediyorum ve sıcak görünüyor, demek ki termostat suyu zamanında bırakıyor)Mesela rölantide beklesin 20 dakikada fan açar. Ya da trafikte hararet 2 dişteyken 3 5 dakika ışıklarda beklediğimde hemen 3 dişe çıkıveriyor. (Normal mi bilmiyorum)
2- Radyatördeki su basıncı çok çok fazla tahminimce. Çünkü aşağıdaki resimde görülen hortumun hem üstünden hem altından sızıntı yapıyor. Ayrıca genleşme kabının kapağında da sanki hafif bir sızıntı gözlemledim. Ayrıca karter havalandırma hortumu da 10-15 günde bir yarısına kadar doluyor (çeyrek çay bardağı kadar) Kelepçeleri sıkıyorum. Akşam 12 km eve kadar gidiyorum sızıntı yok. Sabah binip tekrar işe geliyorum bakıyorum yine sızmış. Radyatördeki bu aşırı basıncın sebebini bulamadım. Acaba hala hava mı var? Alamadım mı?

Fikriniz varsa belirtirseniz çok sevinirim.

[url]https://i.hizliresim.com/9arJL9.jpg[/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

Ha bir de ufak bir ekleme bu aralar kendiliğinden 0563 arıza kodu yakıyor 1 haftada 2 defa başıma geldi ama sonra kendiliğinden söndü. Sonra arıza kodu tarattığımda temiz çıkıyor. Sanırım ara sıra voltaj çok çok küçük oranda fazla gelince yakıyor sonra düzelince sönüyor. Çokta şeyapmadım onu ama su problemini çözemedim.

Şimdi, çokta hakim değilim teknik olarak ama, genleşme kabının işi zaten bu basıncı ve genleşen suyu düzene sokmak. Kapla ilgili bir sıkıntı olabilir.

Benim de bu aralar gözüm sürekli silindir kapağında. Hani çok damlamıyor, lakin 15-20 km lik bir sürüşten sonra silince bezin rengini değiştirecek kadar bir sızıntı var. Sağ el boksör kemiğimi kırdığım için 1 ay kadar ilgilenemeyeceğim. Aslında havalar tam güzelleşmeden aradan çıksa iyi olurdu.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Teşekkürler abicim

Arastan Özkan ustayı arayıp sordum. Genleşme kabının üzerinde çok küçük bir delik varmış. Sistemdeki havayı oradan tahliye ediyormuş. Bazen o delik tıkanabiliyor, orayı aç dedi. Hatta azıcık daha büyütürsen deliği bir daha tıkanmasına da engel olmuş olursun dedi. Radyatörün havasını alma ise şu şekilde oluyormuş. Radyatöre suyu doldururken genleşme kabını kapatıyoruz. Radyatör kapağını açıyoruz. Motoru çalıştırıyoruz. Fan açana kadar bekliyoruz. Fan açtığında (galiba termostat suyu bırakıp radyatörlere veriyor ve tüm sistemde su dolaşmaya başlıyor) bu şekilde radyatör havayı boşaltıyor. Sonra motoru stop ediyoruz Kalan kısımını su ile doldurup radyatör kapağını da kapatıyoruz. İşlem tamamdır. dedi. Baktınki buradanda havayı alamadın, benim şu ana kadar hiç gerek kalmadı ama devirdaim pompasının ordaki bakır pullu vidayı sökersen oradan da havasını alabilirsin dedi. Sağolsun her arayışımda yardımcı oldu. Eğer forumu okuyorsa kendisine buradan da bir kez daha teşekkür ediyorum.
 
Katılım
1 Şub 2019
Mesajlar
1
merhaba arkadaşlar 2019 ocak ayında 2018 model rx3i aldım. Ankarada 1000 bakımı yaptırıcam 250 lira istediler ve her 2000km de bir servis diyolar fiyatlar normalmi ve bu periyodik bakımlarda nelere dikkat etmeliyiz motor konusunda yeniyim şimdiden teşekkür ederim :)
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Sevgili abilerim,

Bu aralar şöyle bir sorun var (motoru topladığımdan beri)

1 - Motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. (Termostatın sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü motor ısındığında radyatörleri de kontrol ediyorum ve sıcak görünüyor, demek ki termostat suyu zamanında bırakıyor)Mesela rölantide beklesin 20 dakikada fan açar. Ya da trafikte hararet 2 dişteyken 3 5 dakika ışıklarda beklediğimde hemen 3 dişe çıkıveriyor. (Normal mi bilmiyorum)
2- Radyatördeki su basıncı çok çok fazla tahminimce. Çünkü aşağıdaki resimde görülen hortumun hem üstünden hem altından sızıntı yapıyor. Ayrıca genleşme kabının kapağında da sanki hafif bir sızıntı gözlemledim. Ayrıca karter havalandırma hortumu da 10-15 günde bir yarısına kadar doluyor (çeyrek çay bardağı kadar) Kelepçeleri sıkıyorum. Akşam 12 km eve kadar gidiyorum sızıntı yok. Sabah binip tekrar işe geliyorum bakıyorum yine sızmış. Radyatördeki bu aşırı basıncın sebebini bulamadım. Acaba hala hava mı var? Alamadım mı?

Fikriniz varsa belirtirseniz çok sevinirim.

[url]https://i.hizliresim.com/9arJL9.jpg[/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

Ha bir de ufak bir ekleme bu aralar kendiliğinden 0563 arıza kodu yakıyor 1 haftada 2 defa başıma geldi ama sonra kendiliğinden söndü. Sonra arıza kodu tarattığımda temiz çıkıyor. Sanırım ara sıra voltaj çok çok küçük oranda fazla gelince yakıyor sonra düzelince sönüyor. Çokta şeyapmadım onu ama su problemini çözemedim.

kelepçeyi iyice sık boşluk varsa kaçırır.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Valla sonuna kadar sıktım ama hala bir yerlerden kaçak var. Cumartesi grenaj depo falan söküp komple kontrol edicem. Zaten ön diskle balatalari da sipariş ettim onlar da değişecek. Elektrik kablolarini da kontrol edecem. Bakalım artıkın. Bu arada arabalarda conta yakınca sogutma sisteminde aşırı basınç oluşup hortum falan patlatıyormuş. Motorlarda da öyle mi? Bir an korktum valla. Ama egzozda beyaz duman, yağda köpük, suya yağ veya yağa su karışması falan da yok conta yakmamıştır demi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

AlperenErol abicim Ankarada mısın? Eğer Ankaradaysan Mondialin enjeksiyonlu motorlara bakan tek servisi var. O da Çankayada. Dersen ki taniyor musun. Hayır hiç gitmedim. Forumda maceralarimı okursan zaten gitmemek icin ne kadar cabaladigimi anlarsin. Ankarada başka servis olmadigindan ve motorun garantili oldugundan dolayi garantiyi yakmamak icin mecbur oraya gideceksin. Özel servislerde bakım 100 lira civarı bu arada haberin olsun. Profilimde numaram var. Ne zaman istersen arayabilir veya whatsapptan yazabilirsin. Bildigim bir şeyse cevaplarim değilse araştırıp ögrenir yine cevaplarım. Aramiza hoşgeldin. Tekerine taş değmesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

Cümleten günaydın.
Cumanız mübarek, hayırlı, bereketli, sağlıklı olsun inşallah

Bursalıali abinin isteği üzerine fuarda çektikleri fotoğrafları paylaşıyorum.
Fotoğrafları çeken Aras Motor dan Özkan abi











Sağlıcakla kalın :)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Valla sonuna kadar sıktım ama hala bir yerlerden kaçak var. Cumartesi grenaj depo falan söküp komple kontrol edicem. Zaten ön diskle balatalari da sipariş ettim onlar da değişecek. Elektrik kablolarini da kontrol edecem. Bakalım artıkın. Bu arada arabalarda conta yakınca sogutma sisteminde aşırı basınç oluşup hortum falan patlatıyormuş. Motorlarda da öyle mi? Bir an korktum valla. Ama egzozda beyaz duman, yağda köpük, suya yağ veya yağa su karışması falan da yok conta yakmamıştır demi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

AlperenErol abicim Ankarada mısın? Eğer Ankaradaysan Mondialin enjeksiyonlu motorlara bakan tek servisi var. O da Çankayada. Dersen ki taniyor musun. Hayır hiç gitmedim. Forumda maceralarimı okursan zaten gitmemek icin ne kadar cabaladigimi anlarsin. Ankarada başka servis olmadigindan ve motorun garantili oldugundan dolayi garantiyi yakmamak icin mecbur oraya gideceksin. Özel servislerde bakım 100 lira civarı bu arada haberin olsun. Profilimde numaram var. Ne zaman istersen arayabilir veya whatsapptan yazabilirsin. Bildigim bir şeyse cevaplarim değilse araştırıp ögrenir yine cevaplarım. Aramiza hoşgeldin. Tekerine taş değmesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

Cümleten günaydın.
Cumanız mübarek, hayırlı, bereketli, sağlıklı olsun inşallah

Bursalıali abinin isteği üzerine fuarda çektikleri fotoğrafları paylaşıyorum.
Fotoğrafları çeken Aras Motor dan Özkan abi


[url]https://i.hizliresim.com/jgrnpn.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/BaW2Nv.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/ZXjdpZ.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/lqP1pb.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/nQ9rpl.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/v6A4V6.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/16adBp.jpg[/url]


Sağlıcakla kalın :)

Yakışır Ali babaya.
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Bizde çok usta var meraklısından :D belki deneyen olur diye şuracığa bırakayım şunu kolay gele



---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------

Bizde çok usta var meraklısından :D belki deneyen olur diye şuracığa bırakayım şunu kolay gele

https://www.youtube.com/watch?v=gxDY2mhXz2g

Mantığım diyor'ki 1 boy küçük iç lastik kökten çözer belkide mesela 19 inç yerine 18 inç mesela
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst