Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Hocam eğer gevşekse kaçırır, eğer contası bozulduysa yine kaçırır. Bu durumda söküp sıvı conta uygulaması yapıp tekrar takabilirsiniz. Ancak radyatörü sökmeden oraya çok zor ulaşırsınız hocam.

inşallah sadece vidası gevşektir de, yine radyatör grenaj falan sökmek zorunda kalmam. Çok uzun ve meşakkatli bişey çünkü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

kapağı açtığımda kapağın içini temizlerken contayı da kontrol etmiştim zaten. Temiz ve sağlamdı contası. İlk defa ben sökmüştüm ve sökerken de gayet zor sökülmüştü. Dediğin gibi (tork anahtarım olmadığından) (Zaten bırak beni motosiklet ustalarının da çoğunda olduğunu sanmıyorum) Dişlere zarar vermemek için çok abanarak sıkmamıştım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

biraz önce ustadan geldim. Vidayı kontrol ettirdim. Vida sağlam senlik bir durum yok. Motor üst kapak contasından kaçırıyor dedi. Ben oraya hiç ellemedim ki dedim. Normal bu tür şeyler olabilir sıkışınca motor ordan kaçırmıştır dedi. Ustadan çıktıktan 500 metre sonra bir benzinliğe çektim. 10 dakika bekledim motor soğusun diye. Bastım tazyikli suyu. Güzelce yağ kaçaklarının olduğu yeri temizledim. Motorun vites pedalı tarafındaki hortumun tıpasını da açtım. Çeyrek çay bardağı kavunlu dondurma renginde koyu kıvamlı bi sıvı aktı. Sonra bindim motora geldim ofisin önüne. Bir video daha çektim. Sanırım suçluyu bulduk. Aynen ustanın dediği gibi üst kapak contası. Usta yine her zamanki gibi ben yapamam çünkü vaktim yok dedi. Mertcan daha önce yaptırmıştı. Oradan hatırladığım kadarıyla motoru komple almak gerekiyor. Çünkü kapak şaseye çok yakın olduğu için çıkmıyor. Bu da benim altından kalkabileceğim bir iş değil. Ankarada nerede yaptırabilirim ki ben bunu ? Fikri olan var mı?

https://www.youtube.com/watch?v=Ax8FdUE2oUc
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
inşallah sadece vidası gevşektir de, yine radyatör grenaj falan sökmek zorunda kalmam. Çok uzun ve meşakkatli bişey çünkü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

kapağı açtığımda kapağın içini temizlerken contayı da kontrol etmiştim zaten. Temiz ve sağlamdı contası. İlk defa ben sökmüştüm ve sökerken de gayet zor sökülmüştü. Dediğin gibi (tork anahtarım olmadığından) (Zaten bırak beni motosiklet ustalarının da çoğunda olduğunu sanmıyorum) Dişlere zarar vermemek için çok abanarak sıkmamıştım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

biraz önce ustadan geldim. Vidayı kontrol ettirdim. Vida sağlam senlik bir durum yok. Motor üst kapak contasından kaçırıyor dedi. Ben oraya hiç ellemedim ki dedim. Normal bu tür şeyler olabilir sıkışınca motor ordan kaçırmıştır dedi. Ustadan çıktıktan 500 metre sonra bir benzinliğe çektim. 10 dakika bekledim motor soğusun diye. Bastım tazyikli suyu. Güzelce yağ kaçaklarının olduğu yeri temizledim. Motorun vites pedalı tarafındaki hortumun tıpasını da açtım. Çeyrek çay bardağı kavunlu dondurma renginde koyu kıvamlı bi sıvı aktı. Sonra bindim motora geldim ofisin önüne. Bir video daha çektim. Sanırım suçluyu bulduk. Aynen ustanın dediği gibi üst kapak contası. Usta yine her zamanki gibi ben yapamam çünkü vaktim yok dedi. Mertcan daha önce yaptırmıştı. Oradan hatırladığım kadarıyla motoru komple almak gerekiyor. Çünkü kapak şaseye çok yakın olduğu için çıkmıyor. Bu da benim altından kalkabileceğim bir iş değil. Ankarada nerede yaptırabilirim ki ben bunu ? Fikri olan var mı?

https://www.youtube.com/watch?v=Ax8FdUE2oUc

çok geçmiş olsun iğrenç bir yerde üst kapağın çıkması için bloğun inmesi gerek :(
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Biliyorum. Zaten o yuzden zoruma gidiyor. Bu da yagi antifrizi contasi falan dahil diyor 2 gun sonra da teslim ederim diyor ama 400 cok yaa 250 falan olsa yine bi gideri var da. Bakalım
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Biliyorum. Zaten o yuzden zoruma gidiyor. Bu da yagi antifrizi contasi falan dahil diyor 2 gun sonra da teslim ederim diyor ama 400 cok yaa 250 falan olsa yine bi gideri var da. Bakalım

conta yok zaten arada bizim oring vs de yok sıvı conta sıkıp kapatıyorlar subaplara basan şey üst kapağa monteli conta koyunca yükseliyor subap ayarı kaçıyor
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
conta yok zaten arada bizim oring vs de yok sıvı conta sıkıp kapatıyorlar subaplara basan şey üst kapağa monteli conta koyunca yükseliyor subap ayarı kaçıyor

Bende niye bir saattir arıyorum arıyorum da külbütor kapak contası bulamıyorum diyorum yaaa. Demek ki yokmuş. Aklıma da gelmedi değil hani. Eee napacam ben? başka ustalara fiyat sorsam mı ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

Mertcan senin üst kapak mı söküldü yoksa külbütor kapağı mı? Yani motoru tamamen indirmeden çıkarılamayan kapak silindir üst kapağı mı yoksa külbütor kapağı mı? Külbütörün motor tamamen sökülmeden çıkma ihtimali varsa ben onu çıkarırım gibi geliyo sanki.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Bende niye bir saattir arıyorum arıyorum da külbütor kapak contası bulamıyorum diyorum yaaa. Demek ki yokmuş. Aklıma da gelmedi değil hani. Eee napacam ben? başka ustalara fiyat sorsam mı ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

Mertcan senin üst kapak mı söküldü yoksa külbütor kapağı mı? Yani motoru tamamen indirmeden çıkarılamayan kapak silindir üst kapağı mı yoksa külbütor kapağı mı? Külbütörün motor tamamen sökülmeden çıkma ihtimali varsa ben onu çıkarırım gibi geliyo sanki.

subap ayar kapakları değil komple üst kapak söküldğ benim egsozdaki subap ayar sökülür gibi geliyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------

egzantrik zincirinin önünden kaçırıyordu benim
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Bektan bilmediğim için soruyorum ; Türkiye'de evoyu 300 cc ye yükselten var mı? Ayrıca 300 cc için gerekli parçaları burada temin edebilir miyiz? Bir de
yükseltme işlemini diyelim yaptık artı ruhsata da işeyebilir miyiz? Son soru eğer otoyollar için 300 cc alt sınırı yasalaşırsa 300 cc rx3i evoyu otoyolda
kullanabilir miyiz ? Sonradan aklıma geldi aşağı yukarı bizlere hav maça patlar? Uleeenn neredeyse ahret sorusu gibi oldu. Selamlarla.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Benimki de tam kırmızıya boyadığım yerden kaçırıyor işte, bu bölgeyi açmak için motoru mutlaka sökmeli miyiz?

 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
subap ayarını yaptıktan sonra radyatörden su boşaldığı için aşağı yukarı 1 su bardağı kadar saf antifriz ekledim (benzinlikten aldığım normal antifriz) normalde %50 suyla seyreltip koymam gerekiyormuş. Zaten bilmiyordum ama zaten az diye çok da dikkat etmedim. Şimdi düşünüyorum da acaba oranın sızdırmazlığını, soğutma suyuna eklediğim 1 su bardağı antifriz mi bozdu acep?

Ya da subap ayarını yapınca motorun dengesi ve kompresyonu düzeldi de bu kompresyona oradaki sızdırmazlık mı dayanmadı acaba?

Hararet de görmedim. Şu havada hararet mümkün değil zaten ama Kafamda deli sorular :)

Ama bişey söyleyim mi. Şu yağ kaçağı benim moralimi motorun stop etmesi kadar bozmadı. Stop sorunun çözdüm ya , yağ kaçağı viz gelir. En azından sorunun nereden kaynaklı olduğunu bilmenin rahatlığı var içimde.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
subap ayarını yaptıktan sonra radyatörden su boşaldığı için aşağı yukarı 1 su bardağı kadar saf antifriz ekledim (benzinlikten aldığım normal antifriz) normalde %50 suyla seyreltip koymam gerekiyormuş. Zaten bilmiyordum ama zaten az diye çok da dikkat etmedim. Şimdi düşünüyorum da acaba oranın sızdırmazlığını, soğutma suyuna eklediğim 1 su bardağı antifriz mi bozdu acep?

Ya da subap ayarını yapınca motorun dengesi ve kompresyonu düzeldi de bu kompresyona oradaki sızdırmazlık mı dayanmadı acaba?

Hararet de görmedim. Şu havada hararet mümkün değil zaten ama Kafamda deli sorular :)

Ama bişey söyleyim mi. Şu yağ kaçağı benim moralimi motorun stop etmesi kadar bozmadı. Stop sorunun çözdüm ya , yağ kaçağı viz gelir. En azından sorunun nereden kaynaklı olduğunu bilmenin rahatlığı var içimde.
koyduğun antifriz zaten içerde su ile karışmıştır oraya motor suyu gelmiyor ki üst kapakla oynarken gevşetmiş olabilir misin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst