Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
58
Hayırlı uğurlu olsun dostum güzel günlerde kullanman dileğiyle ;

Bir kaç sorum olacak sizlere motorum 3,500 km de şuan aldığımda bu yana 2,500 ila 3,000 devir aralığında takılma yaşıyorum ? servise sorduğumda kronik bir durum olduğunu söylediler ... yaşadığım olay şöyle ki ; boşta iken yada hareket halinde boşa aldığımda gaz verip bıraktığın zaman devir düşerken 3 bin yada 2,750 seviyesinde yarım yada 1 sanıye kadar takılı kalıp düşmeye devam ediyor ? sizlerde buna benzer bir durum söz konusu mudur ?
birde boşa aldığımda yada hareket halinde motor çalışması hariç tıkır tıkır gibi bir ses söz konusu benzin deposunun aşağısından geliyor sanki yavaşlayınca geçiyor yada devir düştüğünde ?

şükür stop etme sorunu henüz yaşamadım ama merakla bekliyorum :D

Saygılar herkese

devir saati öle takılma olması hepsinde var bildiğim kadarıyla ama bir sorun teşkil etmiyor! duyduğunuz tıkırtı sesi sanırım supapların sesi. Ya orasından bu ses şurasından böyle gibi takıntılar yapmayın biraz akışına bırakın nakadar çok pimpiriklenirseniz okadar soğuma gerçekleşir :) bu sadece rx3 için geçerli değil araba ve bütün motorlar için geçerli... kim diyodu bi ara debriyajı boşta sıkınca bi ses az geliyo bırakınca bir ses yapıyo diyip bunu memleket meselesi yapan bi vatandaş vardı! e normal debriyaj plakası açılıyo kapanıyo kısa tabiriyle haliylede rolantideki sesde ufak değişiklik oluyor! bu benim 2003 model fiesta aracımda da oluyo ama bu yeni arabalarda olmuyo veya başk motorlarda olmuyor! veya oluyor napıcan sesi gidiyomu gidiyor sağlammı sağlam gerisi boş allah başka dert vermesin mesela stop olayı gibi ? :)
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Değerli Deniz rx3i, biraz gürültülü bir motordur. Hem egzos hemde motoru yönünden.
Bağırır, çağırır, yinede görevini yapmaya devam eder. Ufak tefek seslere kulak asma,
artı düşük devri hiç sevmez ,mümkün olduğunca yüksek devir kullanırsan daha rahat
edersin. Erdo doğru söylüyor. Söylediklerin kafaya takılmaması gereken şeyler. SELAMLAR.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
merhabalar, perşembe günü motoru fabrikaya götürüyorum.Malum sorun için .. ya herro ya merro..

sormak istediğiniz şeyler varsa ilk el yetkililere sizin adınız sorabilirm..

vesselam..

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------

Nazillliye izmit den yalova bursa bandırma manisa .. izmir aydın nazilli rotasıyla gitmeyi planlıyorum..

varsa bi fikri olan söylesin..
vesselam..
 
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
124
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ilk olarak bandırmaya girmiyorsun abi. Bursadan kemalpaşa susurluk balıkesir manisa izmir Aydın Nazilli güzergahın. Yol halen istanbul izmir yolu olması sebebi ile özellikle kamyon trafiği bakımından yoğun olsada duble yolun güzelliği, lakin yinede dikkatli olmak lazım. Haybeye gelecek bir yol değil. Özellikle bornova rampalarında hem dik hem bilmeyen çok savurup şerit değiştiriyor. Almancıların şu döneminde oralarda tam kaza sezonudur herhalde. İnişte aynı şekilde uzun inişler balataları şişirebilir. Lastik havaları her zamanki gibi yakıt tasarrufunun anahtarı.İzmir ve özellikle havaalanı ayrımından sonra geriye kalan yol boştur çok rahat gelirsin. Otobanın ortasında tek bir benzinlik var. girmeden önce yakıta dikkat et. Aydın Nazilli arası yaklaşık umurluya kadar bir inşaat yüzünden yolu allak bullak ettiler seni önce muğla istikametine döndürüp çevre yolunu müteakip Astim organize sanayi içinden Nazilli yoluna çıkarıyor. Buralarda levhaları iyi takip etmek gerekir. Sonrasında Denizli yolu yine duble yol. Fakat burada da köy yollarından ana yola atlayanlar ile sürat meraklısı zengin züppelerinin çok olduğu bir güzergah. Onlara dikkat etmek lazım. Sultanhisar çileği meşhurdur yol boylarında satarlar kasası 20 liradan ama kilo ile verenleri de var. Tadına bak derim. Fabrika sanırım Nazilli girişinde idi zaten. Allah kolaylık versin hayırlı yolculuklar kazasız belasız.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
ilk olarak bandırmaya girmiyorsun abi. Bursadan kemalpaşa susurluk balıkesir manisa izmir Aydın Nazilli güzergahın. Yol halen istanbul izmir yolu olması sebebi ile özellikle kamyon trafiği bakımından yoğun olsada duble yolun güzelliği, lakin yinede dikkatli olmak lazım. Haybeye gelecek bir yol değil. Özellikle bornova rampalarında hem dik hem bilmeyen çok savurup şerit değiştiriyor. Almancıların şu döneminde oralarda tam kaza sezonudur herhalde. İnişte aynı şekilde uzun inişler balataları şişirebilir. Lastik havaları her zamanki gibi yakıt tasarrufunun anahtarı.İzmir ve özellikle havaalanı ayrımından sonra geriye kalan yol boştur çok rahat gelirsin. Otobanın ortasında tek bir benzinlik var. girmeden önce yakıta dikkat et. Aydın Nazilli arası yaklaşık umurluya kadar bir inşaat yüzünden yolu allak bullak ettiler seni önce muğla istikametine döndürüp çevre yolunu müteakip Astim organize sanayi içinden Nazilli yoluna çıkarıyor. Buralarda levhaları iyi takip etmek gerekir. Sonrasında Denizli yolu yine duble yol. Fakat burada da köy yollarından ana yola atlayanlar ile sürat meraklısı zengin züppelerinin çok olduğu bir güzergah. Onlara dikkat etmek lazım. Sultanhisar çileği meşhurdur yol boylarında satarlar kasası 20 liradan ama kilo ile verenleri de var. Tadına bak derim. Fabrika sanırım Nazilli girişinde idi zaten. Allah kolaylık versin hayırlı yolculuklar kazasız belasız.

Teşekkür ederim ilginize..
Akhisardan Salihli üzerinden yol 70 km daha kısa olduğu için izmir, aydını görmeden nazilliye ulaşacağım inşaallah..
vesselam..
 
Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
105
Sağlıklı ve sıkıntısız sürüşleriniz olsun , nice 10 bin kmlere inşallah....
13895357_10209100119634061_3213345821666480185_n.jpg
 
Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
105
İnsan bu kilometreleri gördükçe seviniyor gerçekten. Benim de içimdeki "Çin motosikleti" tabusunu yıkalı 1500 km oldu. İnşallah uzun süreler kazasız belasız sürüşlerimiz olur...

Amin inşallah.
Ben bugüne kadar hep çinli kullandım, her 2000km bakımını hiçbir zzaman aksatmadım. 150 cc lik arora motor ile iki kişi sinop festivaline gittim. hemen hemen 1300 km falan trabzon-sinop-trabzon. bakarsan bağ olur seni doyurur. bunu bilir bunu yaşarım. herkese hayırlı kazasız belasız sürüşler dilerim Allah'tan....
 
Katılım
5 Ağu 2015
Mesajlar
197
Merhaba arkadaşlar,

4200km'de aldığımda 2015 rx3i ile aranızdayım size birkaç sorum var, ilgilenirseniz çok sevinirim.

- Egzoz ciddi anlamda sağ ayağımı yaktı bunu egzoza sarılan yanmaz kumaş ile sarsam bir etkisi olur mu ? 2016 egzozunda bu problem çözüldü mü ?
- Farın altındaki mercek çalışıyor mu ? Benimki hiç ışık vermiyor ve bana göre aydınlatma yetersiz geliyor.
- Motor daha 4200km'de olmasına rağmen subap vurma sesi gelmeye başlamış, sizin de başınıza geldi mi ? Çözümü kısa süren birşey mi ?
- Lastik hava basınçları ne olmalı ?
- 2015'e uygun kaliteli lastik ne takabilirim ?
 
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
615
Daha önce egsoza amyant bez saran 2 kişi gördüm memnun kalmayıp geri söktüler. Evo da.

Farın komple kafa kısmı aşağı ve yukarı ayar yapılabiliyor. Biraz daha yukarı kaldirirsan aydınlatmanın değiştiğini fark edeceksiniz. Bu motorda mercek yok malesef, sadece süs.

Zannediyorum ki dediğiniz subap vurma sesi değil. Hepsinde olan bi şıkırtı var.

Lastikler ön 28 arka 32 olması lazım, yanlış hatırlamıyorsam.

İyi günlerde kullanın, hayırlı olsun.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Merhaba. Malum izinler açıldı ben de 2 haftalık izin alıp adanadan yola çıktım. Jant tellerinde gevşeme olmuş. Tarsusta bildiğim bir serviste jant akortu yaptırdım ve gidon yükseltmeyi taktırdım. Çadırım, çantam ve matım arka selede bağlı. Hem de sırtımı yaslayabiliyorum. Önce yaylama geldim (mersin-soğucak). Kısmetse 2-3 gün yaylamda kalıp buradan antalya tarafına gideceğim. Hoşuma giden yerlerde çadır kurup 1-2 gün kalarak bir gezi yapmayı planlıyorum. İnşallah güzel bir gezi olur. Herkese selamlar.
 
Katılım
18 Ara 2015
Mesajlar
57
Uzun yol yapanlar var mı sıkıntı yaşayan titreşim filan ve 2ci el alacam bütçem sıfıra el vermiyo artıları eksileri uzun yol yaptırırmı beni civatası düştü diye yolda bırak az demi??
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Veyis Hocam sağlık ve afiyetle tatilinizi tamamlarsınız inşaallah. Selamlar.

AS. Teşekkür ederim Ali kardeşim.

Uzun yol yapanlar var mı sıkıntı yaşayan titreşim filan ve 2ci el alacam bütçem sıfıra el vermiyo artıları eksileri uzun yol yaptırırmı beni civatası düştü diye yolda bırak az demi??

Bu konuda sorularınızın tamamına cevap veren paylaşımlar yukarıdaki sayfalarda yapıldı arkadaşım. Tavsiyem mümkünse 2016 model almanız. Selamlar.
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
veyis hocam yolunuz açık olsun.sizin sürüş karakterinizi bildiğim için,sizi uzun yolda üzmeyeceğine inanıyorum.eğer sahil yolunu kullanacaksanız,ben daha 2 hafta önce gittim-geldim,3 tünelden geçeceksiniz.yol genellikle sakin ve güzel olmuş.malum şahane manzaralar eşliğinde gideceksiniz.
bende geçen hafta YEŞİLOVACIKTA kampımız vardı,dönüşte,aydıncık-gülnar üzerinden silifke'ye oradan da adana'ya döndük.aydıncık-gülnar arasında harika virajlar var.eğer silifke-mut-ereğli-akseki-manavgat-antalya yolunu kullanacaksanız,oranında silifke-mut-akseki arası harika yollar ve virajları var.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
veyis hocam yolunuz açık olsun.sizin sürüş karakterinizi bildiğim için,sizi uzun yolda üzmeyeceğine inanıyorum.eğer sahil yolunu kullanacaksanız,ben daha 2 hafta önce gittim-geldim,3 tünelden geçeceksiniz.yol genellikle sakin ve güzel olmuş.malum şahane manzaralar eşliğinde gideceksiniz.
bende geçen hafta YEŞİLOVACIKTA kampımız vardı,dönüşte,aydıncık-gülnar üzerinden silifke'ye oradan da adana'ya döndük.aydıncık-gülnar arasında harika virajlar var.eğer silifke-mut-ereğli-akseki-manavgat-antalya yolunu kullanacaksanız,oranında silifke-mut-akseki arası harika yollar ve virajları var.

Teşekkür ederim Bora bey. Güzel haberler vermişsiniz. Tünellerin açılmış olması, en azından aydıncığa kadar yolu bayağı rahatlatmış demektir. Gerçi ben virajları da severim ama, o yol üzerindeki yol yapım çalışmaları ve yol tek şeride indiğinde arkasında kaldığımız araç kuyrukları beni hep sıkıntıya sokmuştur. Amacım antalyaya kadar tamamen kıyıdan gitmek ve hoşuma giden yerlerde çadır kurmak veya pansiyonda kalmak şeklinde gezmek.

Motorumla ilgili zaten eğirdir gezisi sebebiyle 1500 km'yi 1 haftada yaptığımdan ne kadar keyifli olduğunu gördüm. İnşallah bu gezim de kazasız belasız ve keyifle tamamlanır. Amacım antalyadan da devam etmek. Ama ne kadar giderim ben de bilmiyorum. Tekrar teşekkürler.
 
Katılım
1 Mar 2015
Mesajlar
116
Sıradan bir gün gezinmece :) araya yeşillik videosu olsun :) bu arada benim km 11.000km oldu keyfle binmeye devam inş.:cat: Youtube kanalıma abone olursanız memnun olurum :king:
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Merhaba. Malum izinler açıldı ben de 2 haftalık izin alıp adanadan yola çıktım. Jant tellerinde gevşeme olmuş. Tarsusta bildiğim bir serviste jant akortu yaptırdım ve gidon yükseltmeyi taktırdım. Çadırım, çantam ve matım arka selede bağlı. Hem de sırtımı yaslayabiliyorum. Önce yaylama geldim (mersin-soğucak). Kısmetse 2-3 gün yaylamda kalıp buradan antalya tarafına gideceğim. Hoşuma giden yerlerde çadır kurup 1-2 gün kalarak bir gezi yapmayı planlıyorum. İnşallah güzel bir gezi olur. Herkese selamlar.

Hayırlı yolculuklar dilerim. çadırla ve kendini dinleyerek yol almak insanı dinlendiriyordur muhakkak.. gezi ile ilgili mekanlar ve imkanlar hakkında bilgileri her zaman önemsemişimdir. şimdiden teşekkürler iyi gezmeler..

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------

Uzun yol yapanlar var mı sıkıntı yaşayan titreşim filan ve 2ci el alacam bütçem sıfıra el vermiyo artıları eksileri uzun yol yaptırırmı beni civatası düştü diye yolda bırak az demi??

bu hafta içinde 1300 km yolu 2 günde yaptım. 100 km hıza kadar iyi ondan sonra titreşim hissediliyor ama 610 km yi 10 saatte aldım beni yol motor değil de rüzgar fena zorladı..
vesselam..
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Veyis Hocam müsait bir zamanda gidon yükseltmenin fotolarını ve dahi tatil fotolarını
hararetle bekliyoruz . Diyeceksinizki sen ne içün paylasmiyorsun ? Teknoloji özürlü
olduğumu evvelce aktarmıştım. Yüzüme gözüme bulaştırıyorum. SELAMLARLA.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------

Rıfat kardeşim ellerine kollarına sağlık emeklerin için, bir de senin youtube kanalına
abone olmayı bir becerebilsem. Videolarını her zaman bekliyoruz. KOLAY GELE.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst