Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Şub 2014
Mesajlar
8
öncelikle selamlar.

geçen temmuz ayında aldığım motoru iş güç ve benzeri sebeplerden anca kullanmaya başladım. motor uzun zaman yattı. çok nadir çalıştırılıp sürüldü, sürüldüğü zamanlarda ise kısa mesafeler gidip geldi.

motor ilk motorum, hatta kullandığım ilk motorlu araç, bisiklet dışında da ilk trafik deneyimim kendisi ile oldu. hafif aksaklıklardan bahsedip bilgisi olanlardan yardım rica edeceğim.

öncelikle trafikte fazla dur kalk yaptığımda illa stop ediyor, hatta neredeyse tüm ışıklarda bi stop ettim dün. egzozta ise hafif bir pat pat sesi var, sanırım motor boğuluyor. ısıtmak maksatlı boş viteste çalıştırıp bir iki gaz veriyorum, lakin gaz vermeyi kesersem kısa zamanda olduğu yerde gene stop ediyor.

bunlar normal mdir ve benim kullanma biçimimden ileri gelen hatalar mıdır yoksa bir terslik var mıdır?

Benim fikrim
Uzun zaman yatan motosiklette depo içinde paslanma olabilir buda benzin musluğunu weya karbüratörü tıkayabilir Stop etme bu yüzdende olabilir belki basit bir rölanti sorunuda olabilir. Ama patlama sesi benzini yakamadığından kaynaklanır. Bu yüzden rölanti olacağını sanmıyorum. Kendi kanaatim motosikletin uzun zaman yattığı için bakıma ihtiyacı olabilir bence motosikletine genel olarak bir bakıma sok yağını hava filtresini değiştir. Karbüratör pisse temizlet. sübab ayarını hava ayarını falan usta bir motosikletciye yaptır. Bence düzelecektir. Düzelmezsede zaten usta sorunun ne olduğunu söyler. Eğer usta sorunu bulamazsa foruma tekrar danışabilirsin. Tabiki bu benim fikrim diğer arkadaşlar ne diyecek onlarıda bir dinle derim. Saygılar.
 
Katılım
4 Mar 2014
Mesajlar
475
Benim fikrim
Uzun zaman yatan motosiklette depo içinde paslanma olabilir buda benzin musluğunu weya karbüratörü tıkayabilir Stop etme bu yüzdende olabilir belki basit bir rölanti sorunuda olabilir. Ama patlama sesi benzini yakamadığından kaynaklanır. Bu yüzden rölanti olacağını sanmıyorum. Kendi kanaatim motosikletin uzun zaman yattığı için bakıma ihtiyacı olabilir bence motosikletine genel olarak bir bakıma sok yağını hava filtresini değiştir. Karbüratör pisse temizlet. sübab ayarını hava ayarını falan usta bir motosikletciye yaptır. Bence düzelecektir. Düzelmezsede zaten usta sorunun ne olduğunu söyler. Eğer usta sorunu bulamazsa foruma tekrar danışabilirsin. Tabiki bu benim fikrim diğer arkadaşlar ne diyecek onlarıda bir dinle derim. Saygılar.

bilgiler için teşekkürler. yakın zamanda muayeneye götüreceğim için zaten bir bakım görmesi lazımdı, aradan çıkar umarım.
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
bende de 250 lik kinroad var...
bu motorlar belli bir sıcaklık sevıyesıne gelene kadar mecbur gaz vermek zorundasın... yoksa stop eder...
rölanti ayarını da motor ısındıktan sonra yapacaksınız... kısaca motor normal çalışma sıcaklıgına gelene kadar gaz vermek zorundasın...
 
Katılım
8 Mar 2014
Mesajlar
79
Merhabalar öncelikle aranıza yeni katıldım bu yaz 2.el bir MCT 250 alma planlarım var ancak bu durumu aileme ikna ettirmem lazmı (yaş 18) Amacım haytalık,kız tavlamak vs. değil ulaşım(Fotoğrafçılık için motor çok avantjl) ve gezi. Bu işi ailemden izinsiz yapmak istemem ancak ailem motor konusunda önyargılı gerek trafik gerek güvenlik açısından bunu aileme uygun bir dille nasıl anlatabilirim deneyimli abilerim? İyi akşamla,iyi forummlar :)
 
Katılım
26 Şub 2014
Mesajlar
8
Merhabalar öncelikle aranıza yeni katıldım bu yaz 2.el bir MCT 250 alma planlarım var ancak bu durumu aileme ikna ettirmem lazmı (yaş 18) Amacım haytalık,kız tavlamak vs. değil ulaşım(Fotoğrafçılık için motor çok avantjl) ve gezi. Bu işi ailemden izinsiz yapmak istemem ancak ailem motor konusunda önyargılı gerek trafik gerek güvenlik açısından bunu aileme uygun bir dille nasıl anlatabilirim deneyimli abilerim? İyi akşamla,iyi forummlar :)

Bence önce ehliyet alarak başlamalısın :) Tahminim ailen karşıysa A2 ehliyetin yoktur öylemi? :)
 
Katılım
8 Mar 2014
Mesajlar
79
Bence önce ehliyet alarak başlamalısın :) Tahminim ailen karşıysa A2 ehliyetin yoktur öylemi? :)


Oncelikl tesekkurler yorum icin,tabi ehliyeti almadan motoruda almayo planlamiyorum ehliyetide sinav dilayisiyla almadim henuz ancak tam olarak ailem motorum tehlikeli olmasindan korkuyor mototda kaporta govfrmiz oldugundan dolayi hakli olsalarda gerekli kiyafetleri ve kask edinmeden surmem zaten,benim aileme motorum sandiklari kadar tehlikeli olmadigini ikna etmem gerekiyor sadece onlarin gonulleri olmadan alirsam hayirli olmaz o motor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:57 ----------

Konuyu en son güncelleyen kişi olarak bir daha güncelliyorum ailem ile motor konusunu hallettim ancak motoru alınca kesinlikle
90043187dm9.jpg
şu fotoğrafta olduğu gibi çamurluk kesme,gidon değiştirme ve maşa uzatma işlemlerini yapacağım ancak maşa uzatma konusunda sorum var bir kaç forum taradım ancak bununla ilgili çok detaylı bilgi bulamadım maşa bağlantı noktalarındaki açıyı değiştirmeden(fotoğraftaki gibi) maşa uzatma işlemini yapmak istiyorum ancak bu işlem nasıl yapılabilir sonradan mı satılıyor yoksa kendimiz mi yaptırabiliriz bilgisi olanlar cevap verebilirse çok minnettar olurum,iyi akşamlar.
 
Katılım
26 Şub 2014
Mesajlar
8
Oncelikl tesekkurler yorum icin,tabi ehliyeti almadan motoruda almayo planlamiyorum ehliyetide sinav dilayisiyla almadim henuz ancak tam olarak ailem motorum tehlikeli olmasindan korkuyor mototda kaporta govfrmiz oldugundan dolayi hakli olsalarda gerekli kiyafetleri ve kask edinmeden surmem zaten,benim aileme motorum sandiklari kadar tehlikeli olmadigini ikna etmem gerekiyor sadece onlarin gonulleri olmadan alirsam hayirli olmaz o motor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:57 ----------

Konuyu en son güncelleyen kişi olarak bir daha güncelliyorum ailem ile motor konusunu hallettim ancak motoru alınca kesinlikle
http://img465.imageshack.us/img465/5260/90043187dm9.jpg şu fotoğrafta olduğu gibi çamurluk kesme,gidon değiştirme ve maşa uzatma işlemlerini yapacağım ancak maşa uzatma konusunda sorum var bir kaç forum taradım ancak bununla ilgili çok detaylı bilgi bulamadım maşa bağlantı noktalarındaki açıyı değiştirmeden(fotoğraftaki gibi) maşa uzatma işlemini yapmak istiyorum ancak bu işlem nasıl yapılabilir sonradan mı satılıyor yoksa kendimiz mi yaptırabiliriz bilgisi olanlar cevap verebilirse çok minnettar olurum,iyi akşamlar.


Maşa uzatma konusunda pek bir fikrim yok ama tahminim o şekilde satıldığını sanmıyorum. Satılıyorsa da çok pahalı olduğuna eminim çünkü orjinali bile 300 liraya satılıyor. Ama sanırım iyi bir tornacı ekleme yaparak bu işi halledebilir diye düşünüyorum. Ama tabi araştırmak lazım.

Gidon değiştirme ve çamurluk kesme işlemlerini soruyorsan onlar basit hatta kendin bile yapabilirsin. Eğer istersen o konuda bilgi verebilirim.
 
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
20
dostlar,ön çamurluğu çıkarırsam lastiği ne kadar genişletebilirim tel jantlarla ?
arka lastik ne kadar genişler ?
bobber tarzına odaklandım ve yavaş yavaş yapacam.
karbüratörün nemlendiğini farkettim ? ayarımı bozuk,yoksa başka bir problem mi var ?
egsoz boğaz bileziğinde problem yaşıyorm,çat pat çat pat ses çıkarıyor.malzemeleri aldım,kaynak gerektiren bi işlemmidir,yoksa montajmı sadece ?
ve bobber seleleri oturuyormu bizim motorlara rahatça ? deneyen varmı ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------



motorum bu,artçı,dayanak ve çantalar sökük durumda şu an.retro bobber tarzı yapmayı düşünüyorum.

fikirde alabilirim
 
Katılım
21 Şub 2014
Mesajlar
8
hocam asıl ben sızden bılgı alabılır mıyım:) motorunuzu plastıdıp ıle boyadınız galıba nasıl zor mu bıraz bılgı verebılır mısın?
 
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
20
aslında kolay işlem,kapalı yeriniz varsa çok sıkıntı çekmezsiniz.
tüm boyanacak parçaları söküp ayırmanız lazım sonra 4 kat sıkıyorsunuz,gereken yerlere 5 kat ta sıkabılırsınız.
görünüm harika oluyor fakat size önerim benzin damlatmasın pompacılar,hemen rengini bozuyor.sırf aptal dikkatsiz pompacılar yuzunden depoyu söküp tekrar boyatıcam.
 
Katılım
31 Tem 2013
Mesajlar
20
hocam 6 tüp falan gitti,tanesi 35 mi neydi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------


mct nin bu parçasıda lazım acil,üstteki paylaşımımada bakarsanız sevinirim.kisme yokmu yahu ?
 
Katılım
27 Mar 2014
Mesajlar
1
Merhaba herkese 250 mct aldım bende bir kaç problemim var yardımcı olabilirseniz sevinirim
1.si motor dönüşte kalkış halindeyken bir boğulma oluyor ve stop ediyor
2.si fren konusunda bugün sabah kaza yaptım motosikletim kaydığı için. Fren ne yapmam gerekiyor kaymaması için neleri değiştirmem ne yaparsam kayma sorununu düzeltebilrim ? çünkü motor durmuyor e5 te bile düz giderken hem ön hem arkayı yavaşça sıkmama rağmen bi kayma oluyor

not: üzerindeki lastikler ilk lastikleri değiştiricem ne önerirsiniz
 
Katılım
20 Nis 2014
Mesajlar
1
Merhaba arkadaşlar,aranıza yeni katıldım ve motorsiklet konusunda acemiyim...
Öncelikle size sormak istediğim bir şey var.benim mct 250 nin sağ blok çatlamış ve çatlak baya uzamış,sizce ne yapmalıyım?şimdiden teşekkürler
 
Katılım
24 Nis 2014
Mesajlar
4
Arkadaşlar yeni üye oldum 2 sene bir fiil scooter kullandım fakat vitesli motor konusunda tecrubem ve bılgım bulunmamakta.2006 model 7000de 250 mct alıyorum.görünürü temiz.vitesli kullanmaya yeni başlayan biri için uygun bir motormudur.3000 lira makul bir fiyatmı.samsundan ıspartaya nasıl ulastırabılırim fıkır verırsenız cok müteşekkir olurum kargoyla göndermeyi düşünüyorum önerebilecegınız baska alternatifler varmı?cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
Fatih2128. Arkadaşım alacağın mct kimse 7000 olamaz.ben sıfır motor aldım 2 ayda 1000 km yaptım sadece şehireçinde. Mct Isparta'ya getirmek ıcın atlıyacan üzerine yavaş yavaş geleceksin. Yapamam dersen otobüs firmalarına anlaşçan
 
Katılım
24 Nis 2014
Mesajlar
4
motorun linkini mesaj olarak gönderdim bir bakıp fikrini söylermisin.ederinden fazlasını vermek istemem.bir de otobüsün içine alırlarmı sğdırabılırlermı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst