Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
felon kardeşim eğer temiz ve ucuz bir bakımlı mct arıyorsan grubumuzda bir kardeşimizde var. Aklında olsun önemli olan bakımlı ve motoruna anahtar değmemiş olsun yeter. Sytleoscar uğur kardeşim çantaları kaça bırakırsın benimkilerin yerine takabilirim belki. Birde uğurcum yüksek devirli bir motorun ateşleme bobini motora her hangi bir zarar vermez ancak düşük devirlerde kullanma alışkanlığı olan ve alternatöründe sargı sorunu olanlarda kerkinme diye tabir edilen silkinme olayına neden olur. 2 zamanlı motorların çoğusu mz olsun jawa olsun yüksek devirlidir ancak bunların bobini yağlı sargı olduğundan işimize yaramaz. Elektrik aksamına her hangi bir ekstra yük yada sıkıntı vermez abicim. Sana ayarlamaya çalışıyorum ben zaten motor hurdalığından bakıyorum her hafta sonu merak etme. Kendine iyi bak.hepinize iyi akşamlar.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
felon kardeşim eğer temiz ve ucuz bir bakımlı mct arıyorsan grubumuzda bir kardeşimizde var. Aklında olsun önemli olan bakımlı ve motoruna anahtar değmemiş olsun yeter. Sytleoscar uğur kardeşim çantaları kaça bırakırsın benimkilerin yerine takabilirim belki. Birde uğurcum yüksek devirli bir motorun ateşleme bobini motora her hangi bir zarar vermez ancak düşük devirlerde kullanma alışkanlığı olan ve alternatöründe sargı sorunu olanlarda kerkinme diye tabir edilen silkinme olayına neden olur. 2 zamanlı motorların çoğusu mz olsun jawa olsun yüksek devirlidir ancak bunların bobini yağlı sargı olduğundan işimize yaramaz. Elektrik aksamına her hangi bir ekstra yük yada sıkıntı vermez abicim. Sana ayarlamaya çalışıyorum ben zaten motor hurdalığından bakıyorum her hafta sonu merak etme. Kendine iyi bak.hepinize iyi akşamlar.
saolun hocam bakınıyorum ama almam için daha erken büyük ihtimalle benim motosiklet sevdam yeni yıla kalacak :)
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
arkadaslar selam,

forumu bastan itibaren okumaya basladim, bilmedigim ne cok sey varmis mct'de, bir de daha 11. sayfadayim :)

ilk sayfalarda okudugum kadariyla turlar falan duzenleniyomus toplasilip, tanisiliyomu falan filan, var mi boyle bisey hala? katilan oldu mu boyle bir tura falan?
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
felon kardeşim eğer temiz ve ucuz bir bakımlı mct arıyorsan grubumuzda bir kardeşimizde var. Aklında olsun önemli olan bakımlı ve motoruna anahtar değmemiş olsun yeter. Sytleoscar uğur kardeşim çantaları kaça bırakırsın benimkilerin yerine takabilirim belki. Birde uğurcum yüksek devirli bir motorun ateşleme bobini motora her hangi bir zarar vermez ancak düşük devirlerde kullanma alışkanlığı olan ve alternatöründe sargı sorunu olanlarda kerkinme diye tabir edilen silkinme olayına neden olur. 2 zamanlı motorların çoğusu mz olsun jawa olsun yüksek devirlidir ancak bunların bobini yağlı sargı olduğundan işimize yaramaz. Elektrik aksamına her hangi bir ekstra yük yada sıkıntı vermez abicim. Sana ayarlamaya çalışıyorum ben zaten motor hurdalığından bakıyorum her hafta sonu merak etme. Kendine iyi bak.hepinize iyi akşamlar.

merhaba abicim, kırmızı çantalar benim yakın arkadaşımın ama ben sana uygun fiyata ayarlarım ama tabi senin aklından geçen rakam önemli 2 miz içinde özelden msj atıver abicim ne kadar veriyorsan bende bir şekilde arkadaşıma iletir anlaşmaya çalışırım sorun olmaz :rendeer:

bobin oalyı içinde saol abicim madem teknik olarak bir zararı yoksa benimde işime gelir malum şehir içi kullanım ağırlıklı olduğu için motorun iyi kaçması iyi olur benim içinde..sende kendine iyi bak abi.. müsait bir ara arıyacağım seni gene.. sağlıcakla kalıver..
 
Katılım
16 Eki 2009
Mesajlar
12
arklar bendede mct var uzun yolda gıderken sırtım agrıo acaba sısy bar fılan takabılırmıyım surucu koltugna ?
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
selam herkese,

bu sabah motoru bi temizleyeyim dedim, abarttim biraz temizligi, orasina burasina su da doktum bilincsizce.

sonra bindim, biraz gittim, pat pat sesler gelmeye basladi, duzgun gitmiyordu motor, en yakin servise goturebildim. 'bujileri patlatmissin, degismesi lazim' dedi. degistik bujileri, 2 buji 20tl verdim.

duzelmisti, ama bi 4-5km gittikten sonra motor boguldu, oksuruyomus gibi oldu, yavasladi iyice, biraz durduktan sonra devam ettim, yaklasik her 4-5 km de bir yine ayni sey oldu, ustelik cok zorlamama ragmen. daha 2 gun once 120 yapmistim, ama simdi 90'i gecemiyorum, zorlaniyor motor ve bi yerden sonra da boguluyor.

ne olmus olabilir?

bir de bogulma durumunda yapilmasi gereken en dogru sey nedir?
 
Katılım
10 Kas 2010
Mesajlar
256
arkadaşlar bugün depoda az benzin vardı yedege düştü 5 6 saat park halinde bekledi bindim 100 150 metre gidiyor sanki benzin bitmiş gibi stop ediyor 10 15 dekke bekliyorum çalışıyor yine aynı gittim benzin aldım pompacı depo kapagından hava almıyor ondan dedi yirmi liralık benzin aldım 1 2 km gittim park ettim muslugu kapamayı unutmuşum 1 saat sonra geldim alt tarafda ki karburatör tahliyesinden benzin akıyor ama az buz degil bayaa akmış muslugu kapattım kesildi çalıstırdım 100 m sonra açtım akmıyor ve benzin uyarı lambası yanıyordu.aceba bi sorun varmı. eger biraz daha gecikseydim depo bitermiş o kadar çok akması normal mi.Bide benim makine 100 yapıyo daha fazla bekliyordum. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
arklar bendede mct var uzun yolda gıderken sırtım agrıo acaba sısy bar fılan takabılırmıyım surucu koltugna ?

Sele imalatı işiyle uğraşanlara sorabilirsin..
Zaten her motora her şey yapılabilir, tamamen hayal gücü ve yeteneğe bağlı..

Tavsiye edebileceğim bir sele ve aksesuar imalatçısı: www.motosay.com
selam herkese,

bu sabah motoru bi temizleyeyim dedim, abarttim biraz temizligi, orasina burasina su da doktum bilincsizce.

sonra bindim, biraz gittim, pat pat sesler gelmeye basladi, duzgun gitmiyordu motor, en yakin servise goturebildim. 'bujileri patlatmissin, degismesi lazim' dedi. degistik bujileri, 2 buji 20tl verdim.

duzelmisti, ama bi 4-5km gittikten sonra motor boguldu, oksuruyomus gibi oldu, yavasladi iyice, biraz durduktan sonra devam ettim, yaklasik her 4-5 km de bir yine ayni sey oldu, ustelik cok zorlamama ragmen. daha 2 gun once 120 yapmistim, ama simdi 90'i gecemiyorum, zorlaniyor motor ve bi yerden sonra da boguluyor.

ne olmus olabilir?

bir de bogulma durumunda yapilmasi gereken en dogru sey nedir?

Normalde 120 ile gitmek doğru değil mct ile..Max. sürati 105 km/s tir..
Onun haricinde bahsettiğin durumun nedeni yeni takılan bujilerdenb irisnin çalışmadığını anlatıyor bana..
Bujileri aldığın yere geri gitmen gerek..Doğru bujileri takmış olmayabilir veya bujilerden biri bozuk olabilir..

arkadaşlar bugün depoda az benzin vardı yedege düştü 5 6 saat park halinde bekledi bindim 100 150 metre gidiyor sanki benzin bitmiş gibi stop ediyor 10 15 dekke bekliyorum çalışıyor yine aynı gittim benzin aldım pompacı depo kapagından hava almıyor ondan dedi yirmi liralık benzin aldım 1 2 km gittim park ettim muslugu kapamayı unutmuşum 1 saat sonra geldim alt tarafda ki karburatör tahliyesinden benzin akıyor ama az buz degil bayaa akmış muslugu kapattım kesildi çalıstırdım 100 m sonra açtım akmıyor ve benzin uyarı lambası yanıyordu.aceba bi sorun varmı. eger biraz daha gecikseydim depo bitermiş o kadar çok akması normal mi.Bide benim makine 100 yapıyo daha fazla bekliyordum. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

Normal..Sen gaz verdikçe tahliyeden atmış benzini..Sorun yok..
mct nin maksimum srati yukarıa da yazdığı gibi 105 km/s..Ama sıkıştırarak yol da müsait ise 120 km/s görebilmesi gerekir..
Motor yeniyse 100 geçmez..Rodaj süresini doğru geçirmek gerekir..
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
Normalde 120 ile gitmek doğru değil mct ile..Max. sürati 105 km/s tir..
Onun haricinde bahsettiğin durumun nedeni yeni takılan bujilerdenb irisnin çalışmadığını anlatıyor bana..
Bujileri aldığın yere geri gitmen gerek..Doğru bujileri takmış olmayabilir veya bujilerden biri bozuk olabilir..

tesekkurler cevap icin. bujileri benim yanimda takti, ikisi de ayniydi ve motosikletten cikardigi bujilere benziyordu ikisi de, yani yanlis degildir muhtemelen.

takarken duzgun takmamis olabilir ama bu durumda da motor 4-5km sorunsuz gider mi?
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
arkadaşlar bugün depoda az benzin vardı yedege düştü 5 6 saat park halinde bekledi bindim 100 150 metre gidiyor sanki benzin bitmiş gibi stop ediyor 10 15 dekke bekliyorum çalışıyor yine aynı gittim benzin aldım pompacı depo kapagından hava almıyor ondan dedi yirmi liralık benzin aldım 1 2 km gittim park ettim muslugu kapamayı unutmuşum 1 saat sonra geldim alt tarafda ki karburatör tahliyesinden benzin akıyor ama az buz degil bayaa akmış muslugu kapattım kesildi çalıstırdım 100 m sonra açtım akmıyor ve benzin uyarı lambası yanıyordu.aceba bi sorun varmı. eger biraz daha gecikseydim depo bitermiş o kadar çok akması normal mi.Bide benim makine 100 yapıyo daha fazla bekliyordum. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

eğer bu tahliyeden akıtma olayını sürekli yapıyorsa şamandıranda sorun olabilir yada tahliye borularının bağlı olduğu vida gevşemiş olabilir..önceki sayfalarda bu konuyu paylaşmıştım başıma geldiği için bi bakıver istiyorsan biraz daha kullan bakalım bekler vaziyette gene fazlasıyla akıtıyorsa o zaman baktırman gerekir..
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
eğer bu tahliyeden akıtma olayını sürekli yapıyorsa şamandıranda sorun olabilir yada tahliye borularının bağlı olduğu vida gevşemiş olabilir..önceki sayfalarda bu konuyu paylaşmıştım başıma geldiği için bi bakıver istiyorsan biraz daha kullan bakalım bekler vaziyette gene fazlasıyla akıtıyorsa o zaman baktırman gerekir..

Arkadaslar MCT mıze uygun olabılecek Kalıtelı ve uzun omurlu bır Buji Piposu bulamadım .bulan arkadaslar varmı özellikle NGK aradım fakat bulamadım taiwan menşeiilide olabılır bulan takan ve kullanan varmı acaba?

CBF 250 nınkı olur dedıler fakat fıyatlar ucuk derecede
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
buji kablosunu oto elektrikçine idin yarım metre alın reno 12 ye yada torosa uygun olanları uyuyor. Buji piposunuda ramzey yada jinlun marka motorların ile aynı aklınızda olsun. buji ngk cr6hsa yada cr7hsa olmalıdır. buji kablonuzu yılda bir kez değiştirin. Motorunuzun he yerini basınçlı su ile yıkamayın eğer yıkarsanızda iyice kurumadan basıp çalıştırmayın kritik elektrik arızalarının başlıca sebebi kısa devreye ve şaşe kaçağına neden olan yıkama olayı gelir.
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
tüm mct ailesinin kurban bayramı mübarek olsun hayırlara vesile olsun sağlık sıhhat afiyet versin
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
eski bir mctci olarak tüm mct kullanıcılarının ve forumdaki arkadaşlarımın bayramını kutlarım
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
82
arkadaşlar hepinizin kurban bayramı mübarek olsun. yaklaşık 3 gün önce 2005 model mct mi yeni aldım daha önce suzuki gsxr 750 ve keeway sl 150 sahibiydim yaklaşık 1,5 yıl önce yeni bir araba aldım ve satmak zorunda kaldım ikisinide sattım:( aylardır motorsuz kaldım resmen çıldırdım. ucuz ayağımı yerden kesecek bi motor ararken gümüş kızı buldum. açıkçası sadece ucuz olduğu için almıştım ama görüntü ve seriliği çok hoşuma gitti. iyi bir seçim yaptığımı düşünüyorum. aldığım gün hemen egzos yaptırdım görüntü hoş oldu ama ek yerindeki kaynak izleri dışında bunuda halledicem. motor iyice tava gelince ısındığında havalarda malum sıcak değil uygun biraz hız denemesi yaptım 105 km civrında kaldı beni şaşırttı:pr: çünkü 150cc lik keeway 110 görüyordu... titriyordu vidalar gevşiyordu v.s kendini paralıyordu ama 110 düz yolda yapıyordu. belki motor bakımsız belki rodaj uygun açılmadı bilemiyorum ama sizlere danışıp yapmak istediğim bazı uygulamalar var:
1- motor sıhhatsiz ise ( bunu tam bilmiyorum) motor yaptırmak yani rektefe gereklimi? şu anda 12455 km de
2- hızı arttırmak için dişli ve illaki beraberinde zinciride değiştirsem faydası olurmu? bu uygulama rampada çekişi düşürecektir+ seriliğide düşecektir bana göre. ama hız sanırım frk eder. bu uygulamayı motor ustası bir arkadaş yaptı mondial 125 cc olan bir motor bu dişli muhabbetinden sonra ( daha başka şeyler yaptımı bilmiyorum söylemedi) 140 kmh yaptı canlı şahidiyim. evet yanlış duymadınız 125 cc mondial 140 kmh yaptı bunu gördüm. kendisine danışma fırsatım olmadı ama en kısa zamanda bayram sonu zaten bu konuyu görüşücem kendisiyle. ama siz arkadaşların tamamen olmasada birçok yazısını okudum ilgimi çekti ve bilgilerinize danışmak istedim. acaba 250 cc çift silindir bu mct bu ve benzeri ayrlarla hızı arttırılabilirmi?
maksat bir cruiser yada chopper motorla hız yapmak deil. bunu suzukiyle yeterince yaptım tabiki uygun yol ve trafik şartlarında. ama malum yollarımız canavar sürücülerle dolu. özellikle motor düşmanı diyebileceğimiz bazı sürücüler motorlu arkadaşlarımızı sıkıştırmakta hatta kazalara sebep olmaktalar. amacım yeri geldiğinde hızlanabilmek yani tehlikeden uzaklaşmak.otomobil ve kamyonlardan mesafeyi biraz açabilmek. ben bu acı deneyimi keewayla çok yaşadım. trafikte araçlar düz ve sakin yollarda zaten 100 kmh altında seyir etmiyorlar malum benim eski karakaçan 110 son hız kaçamıyordum...
şimdiden tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum kazasız sürüşler diliyorum
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
arkadaşlar hepinizin kurban bayramı mübarek olsun. yaklaşık 3 gün önce 2005 model mct mi yeni aldım daha önce suzuki gsxr 750 ve keeway sl 150 sahibiydim yaklaşık 1,5 yıl önce yeni bir araba aldım ve satmak zorunda kaldım ikisinide sattım:( aylardır motorsuz kaldım resmen çıldırdım. ucuz ayağımı yerden kesecek bi motor ararken gümüş kızı buldum. açıkçası sadece ucuz olduğu için almıştım ama görüntü ve seriliği çok hoşuma gitti. iyi bir seçim yaptığımı düşünüyorum. aldığım gün hemen egzos yaptırdım görüntü hoş oldu ama ek yerindeki kaynak izleri dışında bunuda halledicem. motor iyice tava gelince ısındığında havalarda malum sıcak değil uygun biraz hız denemesi yaptım 105 km civrında kaldı beni şaşırttı:pr: çünkü 150cc lik keeway 110 görüyordu... titriyordu vidalar gevşiyordu v.s kendini paralıyordu ama 110 düz yolda yapıyordu. belki motor bakımsız belki rodaj uygun açılmadı bilemiyorum ama sizlere danışıp yapmak istediğim bazı uygulamalar var:
1- motor sıhhatsiz ise ( bunu tam bilmiyorum) motor yaptırmak yani rektefe gereklimi? şu anda 12455 km de
2- hızı arttırmak için dişli ve illaki beraberinde zinciride değiştirsem faydası olurmu? bu uygulama rampada çekişi düşürecektir+ seriliğide düşecektir bana göre. ama hız sanırım frk eder. bu uygulamayı motor ustası bir arkadaş yaptı mondial 125 cc olan bir motor bu dişli muhabbetinden sonra ( daha başka şeyler yaptımı bilmiyorum söylemedi) 140 kmh yaptı canlı şahidiyim. evet yanlış duymadınız 125 cc mondial 140 kmh yaptı bunu gördüm. kendisine danışma fırsatım olmadı ama en kısa zamanda bayram sonu zaten bu konuyu görüşücem kendisiyle. ama siz arkadaşların tamamen olmasada birçok yazısını okudum ilgimi çekti ve bilgilerinize danışmak istedim. acaba 250 cc çift silindir bu mct bu ve benzeri ayrlarla hızı arttırılabilirmi?
maksat bir cruiser yada chopper motorla hız yapmak deil. bunu suzukiyle yeterince yaptım tabiki uygun yol ve trafik şartlarında. ama malum yollarımız canavar sürücülerle dolu. özellikle motor düşmanı diyebileceğimiz bazı sürücüler motorlu arkadaşlarımızı sıkıştırmakta hatta kazalara sebep olmaktalar. amacım yeri geldiğinde hızlanabilmek yani tehlikeden uzaklaşmak.otomobil ve kamyonlardan mesafeyi biraz açabilmek. ben bu acı deneyimi keewayla çok yaşadım. trafikte araçlar düz ve sakin yollarda zaten 100 kmh altında seyir etmiyorlar malum benim eski karakaçan 110 son hız kaçamıyordum...
şimdiden tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum kazasız sürüşler diliyorum

öncelikle hayırlı olsun aramıza hoşgeldin diyelim..

malum bizim makine cruiser olunca hız beklemek zaten mantıksız hız yapılmak istiyorsa illaki racing yada naked alınır ben böyle bilirim..

motorunun km si rektifiye için erken bence.. ama kesinlikle hava filtreni,bujilerini ve yağını kontrol et gerekirse hemen değiştiriver..

o bahsettiğin trafik sorununu ben hergün yaşıyorum ve hak veriyorum..
benim motor normalde her türlü 100 km hıza rahat ulaşıyor.. bir keresinde tem'e çıkmıştım orada 120 yi gördüm ama motor için sağlıklı değil açıkçası.. çünkü bu motorun bu hıza göre tasarlanmadığını anladım..

ama biraz hız konusunda artsın istiyorsan arka 34T olan dişlini 32T ile değiştirmen bir nebze etkileyecektir.. ortalama 5 km/h daha fazla gidersin..
daha fazlasını istiyorsan 30 yada 31Tdişli alman lazım ama çok sağlıklı değil uzun yol dışında..kullanan tecrübeli arkadaşlardan çıkan sonuç bu çünkü..

2. olarak beycivan abimin dediği gibi ateşleme bobinini yamaha rd 350 modelininkini takarak buji çakma frekansını etkilediğinden hızın gene artacaktır fazla değil bundan 3-4 sayfa önce açıklamıştı abim saolsun.. ama tabi bu rd 350 bobinini bulmak biraz zor maalesef çoğu kişidede yok :D

tabi bu bütün etkenlerin dışında en önemlisi motorun rodajını nasıl tamamladığıdır.. standart rodajını düzgün tamamlamış bir mct 100-110 km hıza çok rahat çıkıyor zaten..

ayrıca bahsettiğin 125 cc motorun 140 yaptığı doğru olabilir ama o km saati ne derecede doğrudur o ayrı.. hem o bahsettiğin mondial büyük olasılıkla cruiser değildir tahminimce kt 125 :mrgreen:.. yani sonuç olarak ne yaparsan yap 120 km/h nin üstü hiç sağlıklı değil...

vakit buldukça forumu okuyup not tutmanı tavsiye ederim, altın değerinde bilgi ve paylaşımlar mevcut.. biraz uzun oldu malum idare ediver 2 cümleyle olmuyor be :mrgreen: .. sanada kazasız sürüşler dilerim..
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Uğurcum illaki rd 350 ye gerek yok yüksek devirlere çıkan motorların hepsinin bobinini uyar yüksek devir için ileri seviye frekanslı ateşleme gücüne sahip bobin kullanılıyor yeni jenerasyon motorların hepsinde var. Bu chooperları sokakta race gibi kullananlara da ayrıca ayar oluyorum zaten o tür bir kullanım bu motora hiç gitmiyor çoğusuda motoru eline alıp tamircinin yolunu kısa zamanda tutuyor.motorun ilk modifiyesi ön ve arka dişliyle oynamaktır bu hem ucuz hem pratik hemde şarttır. motora 2 diş eksildiğinde sürate eklendiğinde torga kalkar unutmayın.Yani iki şansınız var ya hız ya güç. Ama bence güç. Neden derseniz zaten her türlü modifiyeden sonra 140 tan bir km fazla gitmedi. Kendi motorun ramzey 250 o bile bu sınırı aşamadı.Ama güç tercihinde motoru 30 bg yapmak olası bir durum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst