arkadaşlar hepinizin kurban bayramı mübarek olsun. yaklaşık 3 gün önce 2005 model mct mi yeni aldım daha önce suzuki gsxr 750 ve keeway sl 150 sahibiydim yaklaşık 1,5 yıl önce yeni bir araba aldım ve satmak zorunda kaldım ikisinide sattım

aylardır motorsuz kaldım resmen çıldırdım. ucuz ayağımı yerden kesecek bi motor ararken gümüş kızı buldum. açıkçası sadece ucuz olduğu için almıştım ama görüntü ve seriliği çok hoşuma gitti. iyi bir seçim yaptığımı düşünüyorum. aldığım gün hemen egzos yaptırdım görüntü hoş oldu ama ek yerindeki kaynak izleri dışında bunuda halledicem. motor iyice tava gelince ısındığında havalarda malum sıcak değil uygun biraz hız denemesi yaptım 105 km civrında kaldı beni şaşırttı

r: çünkü 150cc lik keeway 110 görüyordu... titriyordu vidalar gevşiyordu v.s kendini paralıyordu ama 110 düz yolda yapıyordu. belki motor bakımsız belki rodaj uygun açılmadı bilemiyorum ama sizlere danışıp yapmak istediğim bazı uygulamalar var:
1- motor sıhhatsiz ise ( bunu tam bilmiyorum) motor yaptırmak yani rektefe gereklimi? şu anda 12455 km de
2- hızı arttırmak için dişli ve illaki beraberinde zinciride değiştirsem faydası olurmu? bu uygulama rampada çekişi düşürecektir+ seriliğide düşecektir bana göre. ama hız sanırım frk eder. bu uygulamayı motor ustası bir arkadaş yaptı mondial 125 cc olan bir motor bu dişli muhabbetinden sonra ( daha başka şeyler yaptımı bilmiyorum söylemedi) 140 kmh yaptı canlı şahidiyim. evet yanlış duymadınız 125 cc mondial 140 kmh yaptı bunu gördüm. kendisine danışma fırsatım olmadı ama en kısa zamanda bayram sonu zaten bu konuyu görüşücem kendisiyle. ama siz arkadaşların tamamen olmasada birçok yazısını okudum ilgimi çekti ve bilgilerinize danışmak istedim. acaba 250 cc çift silindir bu mct bu ve benzeri ayrlarla hızı arttırılabilirmi?
maksat bir cruiser yada chopper motorla hız yapmak deil. bunu suzukiyle yeterince yaptım tabiki uygun yol ve trafik şartlarında. ama malum yollarımız canavar sürücülerle dolu. özellikle motor düşmanı diyebileceğimiz bazı sürücüler motorlu arkadaşlarımızı sıkıştırmakta hatta kazalara sebep olmaktalar. amacım yeri geldiğinde hızlanabilmek yani tehlikeden uzaklaşmak.otomobil ve kamyonlardan mesafeyi biraz açabilmek. ben bu acı deneyimi keewayla çok yaşadım. trafikte araçlar düz ve sakin yollarda zaten 100 kmh altında seyir etmiyorlar malum benim eski karakaçan 110 son hız kaçamıyordum...
şimdiden tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum kazasız sürüşler diliyorum